Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Ik ben zo blij....

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

senna03
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een grote poedel een maltezer en een chinese crested
Aantal honden: 3

Ik ben zo blij....

Ongelezen bericht door senna03 »

.....met dit forum! Klinkt misschien een beetje overdreven, maar ik meen het echt. Daarnet hebben mijn honden weer heerlijk staan smullen van KVV. Voordat ik hier op het forum "zat" wist ik van het hele bestaan van KVV niks af. Ik voerde altijd Eukanuba, dat verkocht de dierenarts, dus het zal wel goed zijn......Ze deden het er overigens goed op, maar toch..de verhalen over geexpandeerde brokken brachten me wel tot nadenken. BARF zie ik dan weer niet zo zitten, ben toch wel bang voor het voeren van botten, temeer omdat Milo zo'n schrokop is die alles zo naar binnen slikt. Maar ik ben wel met KVV en vlees aan de gang gegaan, gecombineerd met Farmfood (de 1e brok die Senna echt lekker vindt en onmiddelijk haar bak leeg eet). Gisteren heb ik ze een kippepoot gegeven, ik heb weliswaar al het vlees van het bot ontdaan(wat een werk, maar voor een goed doel, hihi), en ze hebben gesmuld! Vorige week hebben ze een runderlap gekregen, daar hebben ze toch een poosje op staan kauwen, dus voortaan kijk ik in de supermarkt naar vlees wat in de aanbieding is, dan hebben ze toch een lekker maaltje. En dan ook nog es een paar keer KVV in de week, ik heb het idee dat mijn honden best gelukkig zijn zo! En nog een belangrijk iets, Senna is aan haar tweede jeugd begonnen lijkt het wel (ze is bijna 5), ze speelt veel meer, bijt me geregeld in m'n kuiten als ze langs rent (is wel wat minder :smile: ) en is af te toe helemaal losgeslagen! Milo is afgeslankt en zit daardoor ook veel beter in zijn vel. Kortom, honden gelukkig, ik gelukkig!
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

Als je niet durft te barfen vanwege de botten kan je ook gewoon een penslapje geven, af en toe wat kopvlees, een rauw eitje ter aanvulling :wink:
ien
Erelid
Contacteer:

Re: Ik ben zo blij....

Ongelezen bericht door ien »

senna03 schreef:.....met dit forum! Klinkt misschien een beetje overdreven, maar ik meen het echt. Daarnet hebben mijn honden weer heerlijk staan smullen van KVV. Voordat ik hier op het forum "zat" wist ik van het hele bestaan van KVV niks af. !
daar doen wij het ook voor, dat mensen EN hondjes blij worden :mrgreen: :ok:
Afbeelding
Hanneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bearded Collie
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Hanneke »

Nou, ik ben ook blij. Mijn mannen hebben nu drie gemengde maaltijden van brok en zelfgemalen vlees (kip en rund) op en ze hebben gesmuld. En geen diarree! Zelfs kieskauwer Joep zit nu op zijn bak te wachten :cheer: . Volgende week gaan we eens voorzichtig wat nekjes proberen.
Fijn hè, als je honden zo zitten te smullen en dat je weet dat het nog goed voor ze is ook. Ik heb ook nooit vraagtekens gezet bij brok tot dit forum liet zien dat er andere (betere) alternatieven zijn.
Groetjes,
Hanneke.

When you are over the hill, you pick up speed.
ien
Erelid
Contacteer:

Ongelezen bericht door ien »

Hanneke schreef:Nou, ik ben ook blij. Mijn mannen hebben nu drie gemengde maaltijden van brok en zelfgemalen vlees (kip en rund) op en ze hebben gesmuld. En geen diarree! Zelfs kieskauwer Joep zit nu op zijn bak te wachten :cheer: . Volgende week gaan we eens voorzichtig wat nekjes proberen.
Fijn hè, als je honden zo zitten te smullen en dat je weet dat het nog goed voor ze is ook. Ik heb ook nooit vraagtekens gezet bij brok tot dit forum liet zien dat er andere (betere) alternatieven zijn.
:ok:
leuk he, je geniet zelf ook.

Is ook wel grappig om te zien hoe honden op versvlees reageren.
Ik bracht vanmiddag wat luchtpijpen en lamsribbetjes naar mijn wandelmaatje met 4 sheltie's waaronder 2 pups, ik werd zelf bijna opgevreten :smile: , ik kwam nml net bij het slachthuis vandaan, dus stonk..naar bloederigversvlees
Afbeelding
senna03
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een grote poedel een maltezer en een chinese crested
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door senna03 »

Addy schreef:Als je niet durft te barfen vanwege de botten kan je ook gewoon een penslapje geven, af en toe wat kopvlees, een rauw eitje ter aanvulling :wink:
Een rauw eitje krijgen ze ook op z'n tijd, en als ik groente over heb gaat het ook naar de honden. Verse pens (behalve dan in KVV) heb ik ze nog nooit gegeven. Wel heb ik van die gedroogde penslappen wat ze ook helemaal geweldig vinden. Zijn ze ook nog wel even mee bezig. Weet niet of er veel voedingswaarde in zit omdat het gedroogt is (zal wel niet), maar ze zijn er gek op.
Mojuan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mojuan »

Heerlijk om te zien als je hond een tweede jeugd krijgt door de gezonde voeding!
Ik kan er over meepraten :ok:
Ik ben een tijd geleden ook begonnen met KVV en inmiddels overgestapt op NRV.
Ze krijgen hier echt van alles en nog wat, en ze smullen dat het een lieve lust is!
Hun tanden en kiezen zijn veel schoner geworden nu ze regelmatig het zwaardere kluifwerk te verduren krijgen.

Samen aan de fazant:
Afbeelding
:zweep:
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

ien schreef: Is ook wel grappig om te zien hoe honden op versvlees reageren.
Ik bracht vanmiddag wat luchtpijpen en lamsribbetjes naar mijn wandelmaatje met 4 sheltie's waaronder 2 pups, ik werd zelf bijna opgevreten :smile: , ik kwam nml net bij het slachthuis vandaan, dus stonk..naar bloederigversvlees
Ik kan me nog herinneren hoe stoer Barf als pup de tas met kalkoennekken zelf naar de auto wilde dragen :mrgreen:
Golden Stanley

Ongelezen bericht door Golden Stanley »

Hartstikke goed! :ok:
Golden Stanley

Ongelezen bericht door Golden Stanley »

Hanneke schreef:Nou, ik ben ook blij. Mijn mannen hebben nu drie gemengde maaltijden van brok en zelfgemalen vlees (kip en rund) op en ze hebben gesmuld. En geen diarree! Zelfs kieskauwer Joep zit nu op zijn bak te wachten :cheer: . Volgende week gaan we eens voorzichtig wat nekjes proberen.
Fijn dat het voor jouw honden ook zo uitpakt, Hanneke. :ok:
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

Fijn dat het zo bevalt. :ok:
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
eefje_ates
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder en Duitse herder.

Ongelezen bericht door eefje_ates »

Is niet overdreven hoor :pffff: :mrgreen: Door dit forum ben ik ook veel dingen anders gaan zien,qua opvoeding en voeding etc. van je hond. Ik ben ook blij met het forum :cheer: Vooral,omdat dit geen ahh en ohhh forum is,en ieder zijn mening hier gewoon kan uitten zoals die is.(Tenzij je het écht te bont maakt :mrgreen: )
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”