Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Reu/Reu helemaal onmogelijk?
Moderator: moderatorteam
- eefje_ates
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder en Duitse herder.
Reu/Reu helemaal onmogelijk?
Na een aanleiding van een eerder topic(gestart door iemand anders), heb ik gelezen dat de asiels bomvol zitten met reuen. Nu ik Ates heb,zal de volgende ook weer een herplaatser zijn. Ates is pas 9 maanden,het gaat dus sowieso nog een tijdje duren voordat er weer een mecheltje bij komt. Is het echt totaal onverantwoord om dan een toch reu te nemen,dit omdat de asiels dus volzitten met reuen?Of kan dat best?
Laatst gewijzigd door eefje_ates op 03 apr 2008 18:40, 1 keer totaal gewijzigd.

- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- Aantal honden: 2
-
- Zeer actief
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
- Moos
- Zeer actief
Hangt inderdaad van de karakters af.
Ik weet ook niet of je heel erg specifiek een maatje voor Ates wil of gewoon zelf graag een tweede hond meer voor jezelf?
Bij Moos had ik bijvoorbeeld best een reu kunnen zetten, was geen vechten geworden maar had ook niks toegevoegd (van hoe je het in kan schatten dan). Ik wilde graag ook echt een maatje voor hem, dus een teefje erbij.
Oh, hiermee bedoel ik trouwens niet dat twee reuen geen maatjes kunnen zijn hoor, dat kan natuurlijk ook heel goed, afhankelijk van de karakters van beide reuen.
Ik weet ook niet of je heel erg specifiek een maatje voor Ates wil of gewoon zelf graag een tweede hond meer voor jezelf?

Bij Moos had ik bijvoorbeeld best een reu kunnen zetten, was geen vechten geworden maar had ook niks toegevoegd (van hoe je het in kan schatten dan). Ik wilde graag ook echt een maatje voor hem, dus een teefje erbij.
Oh, hiermee bedoel ik trouwens niet dat twee reuen geen maatjes kunnen zijn hoor, dat kan natuurlijk ook heel goed, afhankelijk van de karakters van beide reuen.
Laatst gewijzigd door Moos op 03 apr 2008 18:22, 1 keer totaal gewijzigd.

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Ierse Setter
Klein spaans mixje - Aantal honden: 3
ben ik met je eens. behalve ovr dat laten castreren. Dit zorgt er namelijk niet automatisch voor dat ze niet meer knokkenHutsje schreef:ik heb liever 2 reuen dan 2 teven. het ligt helemaal aan het karakter. als je 2 volle reuen hebt en ze beginnen met knokken kan je er nog 1 laten casteren, dat gaat met teven niet. als je er een volwassen reu bij zet waarvan je weet dat het geen vechter is voorzie ik geen problemen.

Ik heb inderdaad ook liever 2 reutjes dan teefjes. maar dan met voldoende leeftijdsverschil. Bij jouw jonge reu zou ik dus een oudere bijzetten vanaf een jaar of 4. Of nog een paar jaar wachten en er dan een reu bijzetten die een stuk jonger is. Je krijgt nooit de garantie dat het goed gaat maar met de goede begeleiding en voldoende leeftijdsverschil zou het moeten kunnen hoor

en inderdaad wat Hutsje zegt: als je een herplaatser neemt kunnen ze je als het goed is goed adviseren over het karakter van de hond qua dominant ten opzichte van andere honden en op welke manier zich dat uit!
- Budkes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
- Aantal honden: 6
Heb altijd 2 tot 3 reuen gehad. Eerst altijd een pup erbij, dus bv. een reu van 3 a 4 jaar en vervolgens een pup erbij. Later tot 3 x toe een reu van 3 jaar bij 2 volwassen reuen.
Momenteel dus 1 volwassen reu(tje) van 13, 1 van 8 en sinds oktober 1 van 3 erbij. Ik heb eigenlijk nooit problemen gehad. Wel eens een incidentele vechtpartij maar nooit echt problemen gehad.
Momenteel dus 1 volwassen reu(tje) van 13, 1 van 8 en sinds oktober 1 van 3 erbij. Ik heb eigenlijk nooit problemen gehad. Wel eens een incidentele vechtpartij maar nooit echt problemen gehad.
Gr. Aniek

- Muis..
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder, een X-Windhond en een Galgo
- Contacteer:
Hier lange tijd 3 reuen en 1 teef gehad (1 reu was er alleen bij met uitlaten anders was het knokken). De reuen trokken buiten veel met elkaar op maar het was altijd Paco (reu) en Bo (teef) die samen in een hok lagen. Buiten was het altijd Paco die Sem (reu) de oren waste en Bo die probeerde onenigheid te krijgen tussen die twee.
Nu 2 reuen en 1 teef en boris zit nu ook af en toe bij de buren (dus bij Bo en Sam samen). In dat geval trekken de reuen heel erg naar elkaar en hangt de teef er zomaar aan.
Mijn tante heeft ook twee reuen (golden en jack) en dat gaat super samen! Mijn overburen hebben ook twee reuen (jacks) en ook dat gaan super. Veel spelen samen en gek doen maar ze liggen wel altijd apart en niet tegen elkaar aan. Verder komt daar vaak nog een reu logeren en dan gaat het ook heel goed onderling.
Komt er hier een hond bij dan zal het zeer waarschijnlijk ook weer een reu zijn. Bo accepteerd niet zoveel van teven en teven hebben een karakter waar ik eigenlijk niet zo op val. Maar uitzonderingen daar gelaten!
HIer in het begin veel onenigheid gehad om de rangorde. Wij kwamen er ook steeds weer tussen. Tot een moment dat we het niet in de gaten hadden (half jaar later) toen hebben ze flink gevochten en zaten we op zaterdagavond bij de DA. Nadien was er vrede, rust en respect voor elkaar
Nu 2 reuen en 1 teef en boris zit nu ook af en toe bij de buren (dus bij Bo en Sam samen). In dat geval trekken de reuen heel erg naar elkaar en hangt de teef er zomaar aan.
Mijn tante heeft ook twee reuen (golden en jack) en dat gaat super samen! Mijn overburen hebben ook twee reuen (jacks) en ook dat gaan super. Veel spelen samen en gek doen maar ze liggen wel altijd apart en niet tegen elkaar aan. Verder komt daar vaak nog een reu logeren en dan gaat het ook heel goed onderling.
Komt er hier een hond bij dan zal het zeer waarschijnlijk ook weer een reu zijn. Bo accepteerd niet zoveel van teven en teven hebben een karakter waar ik eigenlijk niet zo op val. Maar uitzonderingen daar gelaten!
HIer in het begin veel onenigheid gehad om de rangorde. Wij kwamen er ook steeds weer tussen. Tot een moment dat we het niet in de gaten hadden (half jaar later) toen hebben ze flink gevochten en zaten we op zaterdagavond bij de DA. Nadien was er vrede, rust en respect voor elkaar

- Roelfien
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Mijn ervaring is juist dat reuen makkelijker samen gaan. Vooral als je een beetje goed op de karakters let, is reu/reu prima te doen.
Mijn eerste twee honden waren twee reuen, beiden herplaatsers. Maar ze vulden elkaar heel goed aan, waren niet op dezelfde dingen gericht, dus hadden ook nooit ruzie. Integendeel, het waren dikke vrienden. En later heb ik er Toby bij gezet, als puppie reutje bij de oude heren en ook dat ging goed. Maar ook hij was weer anders dan de andere twee honden. Hun karakters botsen niet omdat ze niet hetzelfde wilden. Ik denk dat dat heel erg scheelt.
Mijn eerste twee honden waren twee reuen, beiden herplaatsers. Maar ze vulden elkaar heel goed aan, waren niet op dezelfde dingen gericht, dus hadden ook nooit ruzie. Integendeel, het waren dikke vrienden. En later heb ik er Toby bij gezet, als puppie reutje bij de oude heren en ook dat ging goed. Maar ook hij was weer anders dan de andere twee honden. Hun karakters botsen niet omdat ze niet hetzelfde wilden. Ik denk dat dat heel erg scheelt.

Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
In memoriam Yentie en Toby
- Jacky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): retrievers
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
- pammetje
- Zeer actief
-
- Zeer actief
als je reu en teef neemt zou ik dan toch een van de twee castreren of steriliseren als je geen pups wilt of dat je niet wilt dat ze met wat andere 'zaken' bezig zijnAimee schreef:Het hangt inderdaad wel af van de karakters, bij Ben zou ik er niet aan denken om een reu bij hem te zetten, omdat ik er dan donder op kan zeggen dat het mis gaat. En bij sommig reuen gaat het wel prima, maar ik denk toch dat reu/teef meestal de beste combi is.
gr Aimée
- Daanie
- Zeer actief
-
- Zeer actief
De meeste mensen zijn wel zo verstandig om hun intacte reu en teef gescheiden te houden ( als de teef vruchtbaar is ). Is hier ook 3 jaar prima gegaanProperi schreef:als je reu en teef neemt zou ik dan toch een van de twee castreren of steriliseren als je geen pups wilt of dat je niet wilt dat ze met wat andere 'zaken' bezig zijnAimee schreef:Het hangt inderdaad wel af van de karakters, bij Ben zou ik er niet aan denken om een reu bij hem te zetten, omdat ik er dan donder op kan zeggen dat het mis gaat. En bij sommig reuen gaat het wel prima, maar ik denk toch dat reu/teef meestal de beste combi is.
gr Aimée

- Antoinet
- Actief
- Contacteer:
Reu/reu gaat inderdaad meestal prima. Ik zou er wel voor zorgen dat er wat leeftijdsverschil tussen de twee zit.
Over teef/teef wordt vaak gezegd dat dat niet de beste keuze is, maar ik heb hier twee teven waar nog nooit ook maar een grom of snauw naar elkaar is voorgekomen. Nu heb ik wel 'maar' golden retrievers
, maar ook die kunnen knokken als ze zouden willen (heb ik gemerkt toen ik jaren terug zo stom
was om een stok voor Cindy weg te gooien, terwijl er een tervuerense herder teef bij haar op het veldje stond en er al duidelijk wat spanning tussen de twee was. Dat mondde dus uit in een vechtpartijtje, waar we gelukkig wel snel een eind aan konden maken.)
Maar tussen Cindy en Jody gaat het dus wel heel goed. Het zijn echte maatjes samen
Over teef/teef wordt vaak gezegd dat dat niet de beste keuze is, maar ik heb hier twee teven waar nog nooit ook maar een grom of snauw naar elkaar is voorgekomen. Nu heb ik wel 'maar' golden retrievers

Maar tussen Cindy en Jody gaat het dus wel heel goed. Het zijn echte maatjes samen

Groetjes Antoinet en een knuffel van Cindy en Jody!!

-
- Zeer actief
- eefje_ates
- Zeer actief
Antoinet schreef: (heb ik gemerkt toen ik jaren terug zo stomwas om een stok voor Cindy weg te gooien, terwijl er een tervuerense herder teef bij haar op het veldje stond en er al duidelijk wat spanning tussen de twee was. :

Zo te lezen gaat de combi van reu/reu idd vaak goed,ik had eigenlijk gedacht dat er veel mensen zouden zijn die dat af zouden raden. Maar zo zie je maar weer

-
- Vaste gebruiker
Ik zou zowiezo eerder voor de combinatie reu/reu kiezen dan teef/teef. Ik heb nu 2 teven en 1 reu en tussen de teven gaat het niet, dus die zitten gescheiden van mekaar. Men heeft mij altijd verteld dat het leeftijdsverschil groot genoeg moest zijn, maar de jongste is nu pas 1 geworden en de oudste wordt in juni 10 en misschien is dat dan net teveel van het goede. Mijn ervaring is dat reuen het uitvechten als ze een probleem hebben en dat het dan over is, als je 2 teven hebt die vechten, dan is dat voor het leven.
Groetjes,
Katrien
Groetjes,
Katrien
- Marie-Josée
- Erelid
- Mijn ras(sen): Havanezer
- *Anita*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): het Markiesje en border collie
-
- Zeer actief
Onmogelijk is het niet. Ik heb ook 2 reuen gehad en dat ging goed. Een volgende keer zal ik het waarschijnlijk niet meer zo doen maar het ligt eraan wat voor hond het is. Bij Quincy kan ik bijna elke hond zetten hij vind het allemaal wel best.
Ik had trouwens de combinatie Dogo Argentino/ York-chihuahua

-
- Zeer actief
ja ok maar dat zou ik ook niet leuk vinden moest je elke keer ze moeten apart zettenAimee schreef:De meeste mensen zijn wel zo verstandig om hun intacte reu en teef gescheiden te houden ( als de teef vruchtbaar is ). Is hier ook 3 jaar prima gegaanProperi schreef:als je reu en teef neemt zou ik dan toch een van de twee castreren of steriliseren als je geen pups wilt of dat je niet wilt dat ze met wat andere 'zaken' bezig zijnAimee schreef:Het hangt inderdaad wel af van de karakters, bij Ben zou ik er niet aan denken om een reu bij hem te zetten, omdat ik er dan donder op kan zeggen dat het mis gaat. En bij sommig reuen gaat het wel prima, maar ik denk toch dat reu/teef meestal de beste combi is.
gr AiméeDus dat hoeft geen groot probleem te zijn.
- eefje_ates
- Zeer actief
Wel een bijzonderre combibianca83 schreef:Onmogelijk is het niet. Ik heb ook 2 reuen gehad en dat ging goed. Een volgende keer zal ik het waarschijnlijk niet meer zo doen maar het ligt eraan wat voor hond het is. Bij Quincy kan ik bijna elke hond zetten hij vind het allemaal wel best.

- Dondersteen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondjes
-
- Zeer actief
Een nest pups zou ik al helemaal niet leuk vinden ( nouja tuurlijk wel, maar geen kruisingkjes )Properi schreef:ja ok maar dat zou ik ook niet leuk vinden moest je elke keer ze moeten apart zettenAimee schreef:De meeste mensen zijn wel zo verstandig om hun intacte reu en teef gescheiden te houden ( als de teef vruchtbaar is ). Is hier ook 3 jaar prima gegaanProperi schreef:als je reu en teef neemt zou ik dan toch een van de twee castreren of steriliseren als je geen pups wilt of dat je niet wilt dat ze met wat andere 'zaken' bezig zijnAimee schreef:Het hangt inderdaad wel af van de karakters, bij Ben zou ik er niet aan denken om een reu bij hem te zetten, omdat ik er dan donder op kan zeggen dat het mis gaat. En bij sommig reuen gaat het wel prima, maar ik denk toch dat reu/teef meestal de beste combi is.
gr AiméeDus dat hoeft geen groot probleem te zijn.

-
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
-
- Zeer actief
- Contacteer:
hier ook 3 reuen maar het zijn wel de beste vrienden.
ze zijn wel alle 3 als pup bij ons gekomen.
ze zijn wel alle 3 als pup bij ons gekomen.
Groetjes Lonneke, Toby, Djucko en Cooper
http://cordoba.euroboom.nl
Het asiel in Cordoba : http://www.youtube.com/watch?v=xwAr7onokSo

http://cordoba.euroboom.nl
Het asiel in Cordoba : http://www.youtube.com/watch?v=xwAr7onokSo
- iones
- Zeer actief
Hoe is jouw hond naar andere reuen? In asiels zitten veel reuen die niet bij andere reuen kunnen, maar ook veel die het wel kunnen. En je kunt de hond uitlaten om te zien of het klikt tussen jou en de hond maar ook tussen de honden onderling.
bij www.dierenasiels.com krijg je al een aardige impressie.
bij www.dierenasiels.com krijg je al een aardige impressie.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen