Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Afdekdekseltjes idee...

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Jap
Actief

Afdekdekseltjes idee...

Ongelezen bericht door Jap »

of bijvoorbeeld voor eigen consumptie een blik openmaakt) Voor iedereen die wel eens blikvoer geeft en niet een blik in een keer opmaakt, een tip!!

Voor het afdekken van een 400 gram blik kan je de deksel van de nutella en van superdeboer chocopasta huismerk (die in de pot die je als glas kan gebruiken) en de deksels van de pringels bus.

Voor grotere blikken kan je de deksel van de jodenkoeken gebruiken!! :ok:
Laatst gewijzigd door Jap op 02 apr 2008 12:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Liesbeth
Zeer actief
Aantal honden: 1

Re: Afdekdekseltjes idee...

Ongelezen bericht door Liesbeth »

Jap schreef:Voor iedereen die wel eens blikvoer geeft en niet een blik in een keer opmaakt, een tip!!

Voor het afdekken van een 400 gram blik kan je de deksel van de nutella en van superdeboer chocopasta huismerk (die in de pot die je als glas kan gebruiken) en de deksels van de pringels bus.

Even buiten het gegeven dat ik niet bepaald voor blikvoer ben, wil ik even een andere kanttekening neerzetten.
Zo gauw er zuurstof bij een blik komt gaat de zuurstof een chemische reactie aan met het metaal van het blik. Beter is het om de inhoud van het blik over te doen in glazen potjes of plastic bakjes. Ik bewaar de saladebakjes daarvoor :ok: .
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

Jap schreef:Voor iedereen die wel eens blikvoer geeft en niet een blik in een keer opmaakt, een tip!!

blikvoer is de grootste bagger en mijn honden eten geen bagger :wink:
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

Liesbeth schreef:

Even buiten het gegeven dat ik niet bepaald voor blikvoer ben, wil ik even een andere kanttekening neerzetten.
Zo gauw er zuurstof bij een blik komt gaat de zuurstof een chemische reactie aan met het metaal van het blik. Beter is het om de inhoud van het blik over te doen in glazen potjes of plastic bakjes. Ik bewaar de saladebakjes daarvoor :ok: .

dit was jaren geleden zo. dit is nu niet mee.r dus je kunt het gewoon in het blik laten zitten.

en blikvoer is rommel inderdaad. ik geef alleen een klein blikje op hondenverjaardagen omdat het natuurlijk wel enorm lekker is!!
Afbeelding
Sucha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basset Artésien Normand en Dalmatische Hond

Ongelezen bericht door Sucha »

ik geef geen blikvoer maar inderdaad je mag geen voedsel in geopende blikken bewaren
Afbeelding
in herinnering mijn lieve Storm
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

ik gebruik het in kleine beetjes om het medicijne(poedervorm) door te mengen :mrgreen: Bagger of niet, het gaat naar binnen :pffff: :ok:
Bedankt voor het delen van de tip :mrgreen:
pammetje
Zeer actief

Ongelezen bericht door pammetje »

niet al het blikvoer is bagger
als wij op vakantie gaan neem ik het blikvoer van hills mee
ben ik toch zeer over te spreken
is wel duur, maar ja diepvriesvlees kan ik niet zo lang goed houden
Afbeelding
ik geniet van het leven
ik geniet van de zon
ik doe de deur open
en pleur van het balkon
M@scha
Zeer actief

Bianca_Storm schreef:ik geef geen blikvoer maar inderdaad je mag geen voedsel in geopende blikken bewaren
ok :19:
vroeger zat er veel lood in blikjes, dat is al lang verleden tijd, maar de myte blijft bestaan he.
Wel oppassen met gedeukte blikken, omdat de coating gescheurt kan zijn, al gebeurt dat niet zo gauw hoor.
Vroeger was blik blik dwz vertind dun staal. Vooral etenswaren met zuur er in zoals rabarber reageerden na opening direct met de binnenzijde van het blik. Hetzefde effect zie je bij sommige soorten voedsel optreden als je die kookt in een aluminium pan.

Sinds jaren worden de blikken aan de binnenzijde voorzien van een kunsstof laagje. Dat kun je makkelijk zien en voelen. Ziet er meestal wit uit en voelt glad aan. Daardoor kun je zo'n blik zelf als een kunsstof bakje beschouwen.
Afbeelding
Jap
Actief

O O O ik had het kunnen weten dat er weer een discussie zou komen over blikvoer.. Waarom neem ik ook de moiete.. zucht :roll:

Ik geef ook geen blikvoer aan de hond maar wel aan de katten...

Jammer dat sommigen van jullie weer gelijk een weerwoord hebben....
Afbeelding
Ianthe
Zeer actief
Locatie: Steenbergen (N-B). Baasje van Xena, Scence en Attis
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ianthe »

Jap schreef: Jammer dat sommigen van jullie weer gelijk een weerwoord hebben....
Daar is het een forum voor :wink:
Afbeelding
yvonne1961
Actief

Ongelezen bericht door yvonne1961 »

Als iemand een tip heeft, vat het dan ook op als een tip :roll:
Het topic was niet: is blikvoer goed? Dan waren jullie reacties relevant geweest, nu wordt er afgeweken waar het eigenlijk om ging. heel jammer. Het komt over als een soort tik op de vingers bij een klein kind.

Ik voer ook alleen aan mijn katten wat blikvoer dus: bedankt Jap voor de tip :ok:
Jap
Actief

J je heb gelijk, ik bedoelde meer: jammer dat sommigen van jullie het gelijk weer beter weten..
En de les willen lezen en HEEEl Offtopic bezig zijn..
Laatst gewijzigd door Jap op 02 apr 2008 12:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
M@scha
Zeer actief

Jap schreef:J je heb gelijk, ik bedoelde meer: jammer dat sommigen van jullie het gelijk weer beter weten..
En de les willen lezen en HEEEl Ontopic bezig zijn..

wat wil je dan? ohh en ahh?

je doet iets wat gewoon niet slim is. wij als hondenliefhebbers proberen je daarop te wijzen. namelijk dat je geld betaald voor 80% water en was vleespoeder met gelatine.
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

ik ben er wel blij mee hoor :smile: :smile: dank je wel :ok:
Jap
Actief

massam schreef:
Jap schreef:J je heb gelijk, ik bedoelde meer: jammer dat sommigen van jullie het gelijk weer beter weten..

je doet iets wat gewoon niet slim is. wij als hondenliefhebbers proberen je daarop te wijzen. namelijk dat je geld betaald voor 80% water en was vleespoeder met gelatine.
Alsjeblieft zeg , bemoel je niet met mijn aankopen zeg..
Ik typte al eerder dat mhond gewoon kvv krijgt..
Maar de kat lust dat niet dus die krijgt eens in de zoveel tijd een beetje blikvoer, en dat krijgt hij natuurlijk niet ineens op, dus vandaar de afdek deksels.
Jammer dat je zo graag je boodschap wil verkondigen dat je niet eens kan warderen als iemand gewoon een onschuldige tip wil geven aan mensen die wel blikvoer gebruiken..
In mijn topic staat ook een tip voor mensen die blikvoer geven..
Als jij dat niet doet, voel je dan niet aangesproken en bemoei je er niet mee.. danku.
Afbeelding
M@scha
Zeer actief

Jap schreef:
massam schreef:

Maar de kat lust dat niet dus die krijgt eens in de zoveel tijd een beetje blikvoer, en dat krijgt hij natuurlijk niet ineens op, dus vandaar de afdek deksels.
Jammer dat je zo graag je boodschap wil verkondigen dat je niet eens kan warderen als iemand gewoon een onschuldige tip wil geven aan mensen die wel blikvoer gebruiken..
Als jij dat niet doet, voel je dan niet aangesproken en bemoei je er niet mee.. danku.

als je zo reageert heb je duidelijk geen idee tegen wie je het hebt. zoals jij een tip wilde geven wilde ik dat ook. zijn we allebei even irritant dus :ok:
Afbeelding
Jap
Actief

massam schreef:
Jap schreef:
massam schreef:

als je zo reageert heb je duidelijk geen idee tegen wie je het hebt. zoals jij een tip wilde geven wilde ik dat ook. zijn we allebei even irritant dus :ok:
Hahaha ik heb geen idee tegen wie ik het heb.. Zo zo, dat klinkt heftig.. De paus? De koninging?
Jouw naam komt me alleen erg bekend voor van topics toen ik hier net op het forum was en daarin ging het net zo met ons.. vandaar..
Dus JA ik weet tegen wie ik het heb..
Afbeelding
M@scha
Zeer actief

dan denk ik echt dat je het mis hebt. zoals je namelijk kan lezen geef ik het aan en veroordeel ik niks en geef ik zelfs af en toe als verwennerij blik aan mijn hond. maar omdat ik reageer kun je tegen mij aan foeteren. ga je gang maar nergens heb ik je veroordeeld voor wat dan ook hoor.
Afbeelding
Jap
Actief

massam schreef:dan denk ik echt dat je het mis hebt. zoals je namelijk kan lezen geef ik het aan en veroordeel ik niks en geef ik zelfs af en toe als verwennerij blik aan mijn hond. maar omdat ik reageer kun je tegen mij aan foeteren. ga je gang maar nergens heb ik je veroordeeld voor wat dan ook hoor.
Ik baal gewoon dat als ik hier op het forum iets zeg, heel veel offtopic gaan.
Er zijn genoei discussies over wel of niet geven van blikvoer.. :roll:
Afbeelding
Jap
Actief

Martijn schreef:Hahahahaha!!

Wel handig om te weten dat je van die grote blikken dus kunt afsluiten met jodenkoekendeksels.
De inhoud flikker ik gewoon weg maar je hebt wel een kek bakkie voor je koekjes.
Haha... Je zou idd, om te voorkomen dat de schadelijke stoffen uit het blik, de aangebroke inhoud in de trommel van de jodenkoeken doen.. ook handig
Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Martijn schreef:
Jap schreef:
Martijn schreef:Hahahahaha!!

Wel handig om te weten dat je van die grote blikken dus kunt afsluiten met jodenkoekendeksels.
De inhoud flikker ik gewoon weg maar je hebt wel een kek bakkie voor je koekjes.
Haha... Je zou idd, om te voorkomen dat de schadelijke stoffen uit het blik, de aangebroke inhoud in de trommel van de jodenkoeken doen.. ook handig
Ja! En de jodenkoeken geef je dan aan de hond. Altijd beter dan blikvoer! :ok:
En zo is de cirkel weer rond! :mrgreen: :smile:
Mauyak

Ongelezen bericht door Mauyak »

Bedankt voor de tip!Mijn honden krijgen wel eens blikvoer en de katten iedere dag :ok:
M@scha
Zeer actief

Nanna schreef:Ik lust geen jodekoeken, wel negerzoenen.
die hebben geen deksel dat op een blik past hoor! :neenee:
Afbeelding
M@scha
Zeer actief

Nanna schreef:
massam schreef:
die hebben geen deksel dat op een blik past hoor! :neenee:
Ach, potten, joden, negers....Op ieder potje past wel een dekseltje.
da's dan wel weer waar! :ok:
Afbeelding
Mauyak

Ongelezen bericht door Mauyak »

En weet je wel hoe SLECHT dat is??? :eek: :eek: :eek: :eek: NEE je MOET echt beter een biologisch appeltje eten hoor ipv die rotzooi uit de supermarkt. :roll: :blah: :wink: :mrgreen:
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

Diescriemienasie! Ies Buys Zoenen :pffff:.

Maar wel een handige tip, Jap. Gelukkig lusten m'n katten rauwvoer (gráág zelfs), maar toen ze nog op brokken stonden gaf ik ze ook wel eens een blikvoer, maar dat bleef inderdaad niet lang goed.
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”