Moderator: moderatorteam
dat laatste lijkt op redirectie, niet abnormaal, jullie waren dus met zijn allen lekker stom bezigeefje_ates schreef:...was ik aan het ballen met Ates, en er kwam iemand aangelopen met een husky/colly xing. Heel mooi hondje om te zien, alleen niet zo leuk om te hebben leek mij :N: Ates is een reu,die niet om anderre honden maalt,zolang ie maar kan 'werken', maar ik stond met die vrouw te praten,en opeens viellen de reuen naar elkaar uit.
Je moet ook niet staan kleppen als je met je hond bezig bent, los daarvan ken je die andere hond niet :19:
Dus ik weer een balletje gegooid,en Ates er achter aan.
Niet zo slim dan balletjes gooien waar een vreemde hond bij is![]()
Nu had een man die hond vast,en wilde hem naar zich toe trekken. Dus die hond op zijn baas af,om zijn baas te bijten. Tot meerderre keren toe. Maar de baas deinsde terug,en corrigeerde de hond dan pas. Ik snap niet dat je zo een hond neemt en er eigenlijk bang van bentAls ik zo een hond neem, tja, dan kan ik gebeten worden
Maar ik deins dan niet terug(uit angst). Die hond is dan toch eigenlijk de baas? Of zie ik dat verkeerd?
Ik heb die bal gegooid,zodat Ates 'weg zou gaan', want die anderre hond zat haast al in het hek :N:Addy schreef:dat laatste lijkt op redirectie, niet abnormaal, jullie waren dus met zijn allen lekker stom bezigeefje_ates schreef:...was ik aan het ballen met Ates, en er kwam iemand aangelopen met een husky/colly xing. Heel mooi hondje om te zien, alleen niet zo leuk om te hebben leek mij :N: Ates is een reu,die niet om anderre honden maalt,zolang ie maar kan 'werken', maar ik stond met die vrouw te praten,en opeens viellen de reuen naar elkaar uit.
Je moet ook niet staan kleppen als je met je hond bezig bent, los daarvan ken je die andere hond niet :19:
Dus ik weer een balletje gegooid,en Ates er achter aan.
Niet zo slim dan balletjes gooien waar een vreemde hond bij is![]()
Nu had een man die hond vast,en wilde hem naar zich toe trekken. Dus die hond op zijn baas af,om zijn baas te bijten. Tot meerderre keren toe. Maar de baas deinsde terug,en corrigeerde de hond dan pas. Ik snap niet dat je zo een hond neemt en er eigenlijk bang van bentAls ik zo een hond neem, tja, dan kan ik gebeten worden
Maar ik deins dan niet terug(uit angst). Die hond is dan toch eigenlijk de baas? Of zie ik dat verkeerd?
Klopt, hier heeft onze pup de meeste neiging tot redirectie. Het wordt minder gelukkig maar als er buiten honden blaffen dan rennen ze allemaal naar het terras om daar woest te gaan blaffen. De pup kan in die opwinding wel eens happen/bijten naar de volwassen honden. Die weren haar tegenwoordig al bij voorbaat af en draaien hun kont naar haar toe als ze samen ergens heenrennen. Toen ze een week of 10 was was het het ergst. Lijkt me sterk dat ze zich ranghoger voelde en al helemaal dat ze iets tegen de andere honden had. Gelukkig wordt ze kalmer omdat ze niet meer zo opgefokt raakt van dat soort dingen. Ze is het nu gewend en dus is er niet of nauwelijks meer van dat soort gedoe bij opwinding.JBK schreef:Sommige mensen zijn er heilig van overtuigd dat redirectie alleen maar gericht is op ranglageren.
Ben het daar niet mee eens, ik zie het als uitlaatklep en dat kan tegen alles en iedereen zijn.
Zie het heel veel bij herders....MARC_S schreef:Wat ik wel weet is dat het er dus inzit. Maargoed, volgens mij zit het in heel veel herders want ook op de hondclub zijn er genoeg die in opwinding in de rondte gaan happenEn mijn vorige herderkruising deed dat dus ook al.
Er zat een hek tussenAnnSophie schreef:Ik geloof ook niet dat ze zomaar "opeens" uitvielen. Jullie hebben de signalen van jullie eigen hond gewoon niet opgemerkt.
En zomaar een balletje gooien zou ik ook niet durven, want veel honden kunnen ook gaan vechten om een stom speelltje...
Waarom niet ? Als je daar mee nou toestanden voor anderen kunt voorkomen, is toch niet zo'n opgave, ff dat balletje weg doeneefje_ates schreef:Er zat een hek tussenAnnSophie schreef:Ik geloof ook niet dat ze zomaar "opeens" uitvielen. Jullie hebben de signalen van jullie eigen hond gewoon niet opgemerkt.
En zomaar een balletje gooien zou ik ook niet durven, want veel honden kunnen ook gaan vechten om een stom speelltje...Ik vind het anders als die anderre hond ook in het veld stond
Het zou eigenlijk mooi zijn,dat ik maar moet stoppen met ballen omdat er een anderre hond aangelopen komt, die zijn baas de baas is
Mijn hond tript niet zo als ik met hem langs een veld af loop waar ballen zijn...Terwijl; hij helemaal verzot is op ballen.
Dat klopt,maar als ik die bal niet gooi,gaat mijn hond lopen trippen(op die anderre hond), en dat klinkt misschien sneu,maar ik heb dan zo iets van; leer je je hond maar onder controle te houden,moet ik ookBudkes schreef:Waarom niet ? Als je daar mee nou toestanden voor anderen kunt voorkomen, is toch niet zo'n opgave, ff dat balletje weg doeneefje_ates schreef:Er zat een hek tussenAnnSophie schreef:Ik geloof ook niet dat ze zomaar "opeens" uitvielen. Jullie hebben de signalen van jullie eigen hond gewoon niet opgemerkt.
En zomaar een balletje gooien zou ik ook niet durven, want veel honden kunnen ook gaan vechten om een stom speelltje...Ik vind het anders als die anderre hond ook in het veld stond
Het zou eigenlijk mooi zijn,dat ik maar moet stoppen met ballen omdat er een anderre hond aangelopen komt, die zijn baas de baas is
Mijn hond tript niet zo als ik met hem langs een veld af loop waar ballen zijn...Terwijl; hij helemaal verzot is op ballen.
Mss kun je er dan met je hond langs volgen terwijl je de bal in je hand houdt als afleiding ? 9 van de 10 andere honden zal namelijk wél reageren als je een bal voor je eigen hond weggooit Je verplaatst het probleem anders wel heel makkelijk naar de ander toe. Zonder de bal te gooien, immers zeg je zelf, "tript"jouw hond op die ander, dus zou je ook kunnen zeggen, dat jij je hond dan net zo min onder controle hebt.eefje_ates schreef:Dat klopt,maar als ik die bal niet gooi,gaat mijn hond lopen trippen(op die anderre hond), en dat klinkt misschien sneu,maar ik heb dan zo iets van; leer je je hond maar onder controle te houden,moet ik ookBudkes schreef:Waarom niet ? Als je daar mee nou toestanden voor anderen kunt voorkomen, is toch niet zo'n opgave, ff dat balletje weg doeneefje_ates schreef:Er zat een hek tussenAnnSophie schreef:Ik geloof ook niet dat ze zomaar "opeens" uitvielen. Jullie hebben de signalen van jullie eigen hond gewoon niet opgemerkt.
Het antwoord op je vraag had ik al gegevenBudkes schreef:[quote="Budkes]
Mss kun je er dan met je hond langs volgen terwijl je de bal in je hand houdt als afleiding ? 9 van de 10 andere honden zal namelijk wél reageren als je een bal voor je eigen hond weggooit Je verplaatst het probleem anders wel heel makkelijk naar de ander toe. Zonder de bal te gooien, immers zeg je zelf, "tript"jouw hond op die ander, dus zou je ook kunnen zeggen, dat jij je hond dan net zo min onder controle hebt.
Beetje rekening proberen te houden met elkaar is nooit verkeerd.
Onze herder is gek op de hond van mijn zus een bouvier , maar als we naar het bos gaan word er echt geen bal gegooid want dan is er op eens een strijd gaat niet eens zo zeer om de bal maar vaak word het dan een machtsstrijd.AnnSophie schreef:Ik geloof ook niet dat ze zomaar "opeens" uitvielen. Jullie hebben de signalen van jullie eigen hond gewoon niet opgemerkt.
En zomaar een balletje gooien zou ik ook niet durven, want veel honden kunnen ook gaan vechten om een stom speelltje...
geef je hond de bal in zn bekeefje_ates schreef:Dat klopt,maar als ik die bal niet gooi,gaat mijn hond lopen trippen(op die anderre hond), en dat klinkt misschien sneu,maar ik heb dan zo iets van; leer je je hond maar onder controle te houden,moet ik ookBudkes schreef:Waarom niet ? Als je daar mee nou toestanden voor anderen kunt voorkomen, is toch niet zo'n opgave, ff dat balletje weg doeneefje_ates schreef:Er zat een hek tussenAnnSophie schreef:Ik geloof ook niet dat ze zomaar "opeens" uitvielen. Jullie hebben de signalen van jullie eigen hond gewoon niet opgemerkt.
Dat gaat dus nietmalinois schreef:geef je hond de bal in zn bekeefje_ates schreef:Dat klopt,maar als ik die bal niet gooi,gaat mijn hond lopen trippen(op die anderre hond), en dat klinkt misschien sneu,maar ik heb dan zo iets van; leer je je hond maar onder controle te houden,moet ik ookBudkes schreef:Waarom niet ? Als je daar mee nou toestanden voor anderen kunt voorkomen, is toch niet zo'n opgave, ff dat balletje weg doeneefje_ates schreef: Er zat een hek tussenIk vind het anders als die anderre hond ook in het veld stond