Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Omnipro hondenvoer

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

nathalie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
Aantal honden: 3
Contacteer:

Omnipro hondenvoer

Ongelezen bericht door nathalie »

Heeft er iemand ervaring met deze brok? Ik wil drie van mijn honden over zetten op een andere brok, en nu twijfel ik tussen deze en Cavom. Dit is een "gewone" brok. Ze krijgen hier om de dag smuldier erbij, dus wellicht is een geperste brok (zoals Cavom) dan beter?

Complete Formula

Designed as a maintenance formula for adult dogs with normal physical activity and for hunting dogs and show dogs during rest periods. A select blend of proteins, fats, carbohydrates and vitamins combined with high grade chicken meal and rice makes this formula highly palatable and easy to digest. Appropriate levels of fat and calories to help keep dogs at a healthy weight.

Average Analysis
spcr Crude Protein (average)
CrudeFat (average)
CrudeFiber (average)
Moisture (average)
Omega 6/3 Ratio.
22.0%
12.0%
4.5%
8.0%
5:1
spcr

Ingredients

Chicken Meal, Rice, Ground Yellow Corn, Corn Flour, Chicken Fat (Preserved with mixed Tocopherols a source of Vitamin E), Dried Beet Pulp, Corn Gluten Meal, Natural Flavoring, Potassium Chloride, Salt, Fish Meal, Flaxseed, Calcium Carbonate, Choline Chloride, Zinc Proteinate, Vitamin E Supplement, Iron Proteinate, Inulin (from chicory root), Ascorbic Acid (source of vitamin C), Zinc Sulfate, Yucca Schidigera Extract, Iron Sulfate, Niacin Supplement, Copper Proteinate, Manganese Proteinate, Vitamin A Supplement, Calcium Pantothenate, Calcium Sulfate, Thiamine Mononitrate, d-Biotin, Riboflavin Supplement, Manganese Sulfate, Vitamin A Supplement, Vitamin D3 Supplement, Pyridoxine Hydrochloride, Vitamin B12 Supplement, Menadione Nicotinamide Bisulfite, Beta Carotene, Folic Acid, Sodium Selenite, Ethylenediamine Dihydriodide.
Afbeelding
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
yvonne1961
Actief

Ongelezen bericht door yvonne1961 »

Ik kies inderdaad bewust voor een geperste brok in combinatie met KVV.
De omnipro ken ik zelf niet maar is dus geëxpandeerd begrijp ik?
Gaia
Zeer actief
Mijn ras(sen): xPuli
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Gaia »

Nou Als ik zo eens naar de ingredienten zit te kijken is het volgende wat mij opvalt:

Calcium Carbonate, Calcium Pantothenate en Calcium Sulfate. Waarom doen ze 3 verschillende niet echt goed opneembare calciumsuplementen in het voer?

Verder zie ik er gedroogde bietenpulp, Mais gluten maaltijd?, Maismeel en grond gele mais (even letterlijk vertaald). Dit zijn volgens mij (correct me if i am wrong) niet echt goed opneembaren en onnodige energie bronnen.

Dan heb ik het nog niet gehad over de dingen die er in zitten die ik niet eens kan uitspreken. Voorbeeldje : Yucca Schidigera Extract

Wiki zegt hier het volgende over:
wiki schreef: Uses
The fibers of the leaves were used by Native Americans to make rope, sandals, and cloth. The flowers and fruit could be eaten and the black seeds were ground into a flour. The roots were used to make soap. Currently extracts from this plant are in animal feed and various herbal medications. Some reports claim that Native Americans washed their hair with yucca to fight dandruff and hair loss. Among the other maladies this yucca has been used to treat are headaches, bleeding, gonorrhea, arthritis and rheumatism. Also used as a natural deodorizor. Used in pet deodorizers.
bron: http://en.wikipedia.org/wiki/Yucca_schidigera
Dus met andere woorden. Het wordt gebruikt om het voer een lekker luchtje te geven voor de hond. Niet echt mijn manier van werken.

Of Menadione Nicotinamide Bisulfite, hiervan weet wiki niet eens wat het is.

Volgens mij dus niet echt een goede brok. Dusz, ik zou lekker op Cavom gaan.
Afbeelding
arja
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door arja »

Een geperste brok als farmfood is zonder chemische anti oxidanten en beter te combineren met vers vlees, cavom ook alleen weet ik niet 100 procent zeker of daar geen rommel in zit.
nathalie
Zeer actief
Contacteer:

Ik heb al een besluit gemaakt. Het wordt Cavom. Farmfood heb ik ook overwogen hoor, maar Pasha eet dat niet.

Bowie krijgt al Smolke Maxi Senior (zo'n beetje het enige waar hij het goed op doet) en de andere drie straks dus Cavom( heb nog drie zakken FPG te gaan :( ). Ik heb die andere drie gewoon liever op een soort voer. Van Cavom weet ik dat ze het lusten.
Afbeelding
Remina
Zeer actief

Ongelezen bericht door Remina »

Ik heb al in een paar topics kvv zien staan, zou iemand me willen vertellen wat dat precies is? :denken:
Afbeelding
nathalie
Zeer actief
Contacteer:

KVV= Kant en klare verse voeding.

Zoals Runner, smuldier, rodi (?), AHV. Dit is vlees zonder of met heel weinig toevoegingen die je gewoon in de vriezer kunt vinden, zowel in de dierenwinkel als in de supermarkt!
Afbeelding
Remina
Zeer actief

Ongelezen bericht door Remina »

Ok thanx voor de uitleg :ok:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”