Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

nu ga ik tegenstrijdig zijn

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

schelsey
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bernerteefjes Nisha en Mila
Aantal honden: 3

nu ga ik tegenstrijdig zijn

Ongelezen bericht door schelsey »

Wat ik nu schrijf is tegenstrijdig met mijn vorige berichten maar sinds kort denk ik dat kenji brokken minder goed verdraagt dan kvv, was me al paar dagen opgevallen dat hij wel minder honger heeft maar ook minder aandacht vraagt, minder dingen wil doen doordat hij geen intresse heeft in beloningen en gewoon net lijkt of hij zit niet zo goed in zijn fel, kweet niet of dit door brokken komt natuurlijk maar wel dat hij tijdens vorige brokkenperiode ook dikwijls zo was en tijdens het kvv periode meer honger had maar wel vrolijker, meer aandacht voor me en veel vlugger dingen voor me deed omdat hij dan beloningen kreeg, tijdens het wandelen, los, uit zichzelf naast me kwam lopen en koekjes vroeg, wat hij ook nu niet meer doet, vond ik wel leuk eigenlijk en gemakkelijker om hem terug te roepen.

Ik weet het niet zeker maar denk dat hij vooral soms last van zijn maag heeft.

Kan me vergissen natuurlijk maar hier moet ik sommigen toch gelijk geven dat voor sommige honden kvv misschien toch beter is :mrgreen:

Ga dat nu eens uitzoeken en paar dagen terug op kvv zetten en dan weer op brok en zijn reactie zien
joieblanche
Actief
Contacteer:

Re: nu ga ik tegenstrijdig zijn

Ongelezen bericht door joieblanche »

schelsey schreef:Kan me vergissen natuurlijk maar hier moet ik sommigen toch gelijk geven dat voor sommige honden kvv misschien toch beter is :mrgreen:
Ik weet wel zeker, dat het voor heel veel honden beter is :wink:
groetjes, Karin

Afbeelding
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

Zou het kunnen zijn dat jij van KVV wellicht te weinig voert, ten opzichte van brokken?
Want daar vind ik je schrijven op lijken. Op brokken zit ie erg vol en is ie niet erg bewegelijk. En van KVV is ie heel alert en heeft hij telkens honger.
Veel mensen gaan bijvoorbeeld juist trainen als de honden nog geen eten hebben gehad, omdat honden met een lege maag veel alerter zijn en meer aandacht hebben voor de oefening die ze moeten verrichten. Als ik dat dan vergelijk met jouw schrijven, klinkt het alsof je hond te weinig te eten krijgt van KVV, terwijl je meer dan voldoende brok voert.
Wellicht zit ik helemaal fout, maar dat is zoals je verhaal op mij over komt.
Hoeveel weegt je hond en hoeveel kvv geef je?
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
schelsey
Zeer actief

Roelfien schreef:Zou het kunnen zijn dat jij van KVV wellicht te weinig voert, ten opzichte van brokken?
Want daar vind ik je schrijven op lijken. Op brokken zit ie erg vol en is ie niet erg bewegelijk. En van KVV is ie heel alert en heeft hij telkens honger.
Veel mensen gaan bijvoorbeeld juist trainen als de honden nog geen eten hebben gehad, omdat honden met een lege maag veel alerter zijn en meer aandacht hebben voor de oefening die ze moeten verrichten. Als ik dat dan vergelijk met jouw schrijven, klinkt het alsof je hond te weinig te eten krijgt van KVV, terwijl je meer dan voldoende brok voert.
Wellicht zit ik helemaal fout, maar dat is zoals je verhaal op mij over komt.
Hoeveel weegt je hond en hoeveel kvv geef je?
Ik ben eigenlijk gestopt met kvv omdat hij dikker was geworden en altijd honger had, gaf tijdje 700 gram en dat was voldoende, toen hij dikker was geworden 500 gram en had hij altijd honger, denk dus te weinig alleen woog hij al 37 kilo en kwam van 34 wat een goed gewicht was, voelde ribben redelijk goed toen, hij is 65 cm schofthoogte en heeft de bouw van een labrador.

sonja
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

schelsey schreef:Ik ben eigenlijk gestopt met kvv omdat hij dikker was geworden en altijd honger had, gaf tijdje 700 gram en dat was voldoende, toen hij dikker was geworden 500 gram en had hij altijd honger, denk dus te weinig alleen woog hij al 37 kilo en kwam van 34 wat een goed gewicht was, voelde ribben redelijk goed toen, hij is 65 cm schofthoogte en heeft de bouw van een labrador.

sonja
In dat geval zou ik persoonlijk de kvv minderen maar aanvullen met wat barfprodukten, lapje pens, wat kippenekken , eens een visje etc :wink:
schelsey
Zeer actief

zit er in kippevleugels en lamsribben veel vet, want dat heb ik altijd in huis, kan ik gemakkelijk vinden, dan zou ik hem precies toch terug op kvv zetten met deze dingen als bijvulling en eens zien hoe hij reageert na paar weken, geef nu denk 14 dagen of iets langer terug voornamelijk brok en tis me eigenlijk pas de laatste dagen opgevallen dat hij terug anders deed.
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

Tja, ik denk dat je het inderdaad zo kan doen als Addy aangeeft.
Want ik ben even aan het rekenen gegaan en bij 34 kilo zou je hond tussen de 510 en de 680 gram vlees per dag mogen hebben.
Als jij dan 500 gram geeft, dan zou je er nog 100 gram kippenvleugels en wat pens ofzo bij kunnen geven. 500 gram is in dit geval ook aan de lage kant. Tussen 500 en 700 zit nog een aardige marge waarbinnen je toch best wel wat kan bewegen om je hond op het juiste gewicht te houden.
Ik geef ook de ene dag meer dan de andere. Dan heeft hij 1 dag een verzadigd gevoel en de andere dag krijgt hij wat minder. Als ik dat niet doe, krijgt hij al gauw teveel (ik vind het voeren zo leuk dat ie al snel te veel krijgt :mrgreen: ) dus op deze manier hebben we een goed gemiddelde gevonden. Wellicht is dat ook iets voor jou. De ene dag wat meer, en dus een hond die helemaal lekker vol zit en de andere dag een stuk minder en dan een hond die lekker alert is omdat ie niet volgevreten op de bank hangt. :mrgreen:
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”