Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Sjefke en Nozem hun eerste kalkoennek
Moderator: moderatorteam
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Sjefke en Nozem hun eerste kalkoennek
Vanochtend was het zover en hebben Sjefke en Nozem hun eerste kalkoennek verorberd. Ik had de nek in tweeën gehakt, Nozem met haar jonge en sterke tanden kreeg het dikste deel, Sjefke het dunnere deel.
Sjefke haar tanden zijn (hoogstwaarschijnlijk als gevolg van een verkeerde AB-kuur toen ze nog pup was en bij de fokker zat) enorm afgesleten en haar kiezen zijn nauwelijks scherp meer. Ze had dus ook duidelijk moeite met de kalkoennek. Het vel wat er omheen zat kreeg ze al bijna niet kapot en daar heb ik haar wat mee geholpen. Ondertussen was Nozem flink bezig haar deel te kraken en lekker op te eten. Na een minuut of 20 was Nozems deel op en was Sjefke nog verwoed bezig met het slopen van haar deel.
Na ongeveer 40 minuten gaf Sjefke het op en liep weg bij haar deel, Nozem had dat gelijk in de gaten en heeft het restant alsnog opgegeten.
Zijn er forummers wiens honden ook moeite hebben met het wegkrijgen van bijvoorbeeld kalkoennek?
En hebben jullie nog tips hoe ik het eten van dit soort materiaal kan vergemakkelijken voor Sjefke? Ik vind het ook zo sneu om het haar maar niet meer te geven, ze vond het op zich heel erg lekker volgens mij.
Sjefke haar tanden zijn (hoogstwaarschijnlijk als gevolg van een verkeerde AB-kuur toen ze nog pup was en bij de fokker zat) enorm afgesleten en haar kiezen zijn nauwelijks scherp meer. Ze had dus ook duidelijk moeite met de kalkoennek. Het vel wat er omheen zat kreeg ze al bijna niet kapot en daar heb ik haar wat mee geholpen. Ondertussen was Nozem flink bezig haar deel te kraken en lekker op te eten. Na een minuut of 20 was Nozems deel op en was Sjefke nog verwoed bezig met het slopen van haar deel.
Na ongeveer 40 minuten gaf Sjefke het op en liep weg bij haar deel, Nozem had dat gelijk in de gaten en heeft het restant alsnog opgegeten.
Zijn er forummers wiens honden ook moeite hebben met het wegkrijgen van bijvoorbeeld kalkoennek?
En hebben jullie nog tips hoe ik het eten van dit soort materiaal kan vergemakkelijken voor Sjefke? Ik vind het ook zo sneu om het haar maar niet meer te geven, ze vond het op zich heel erg lekker volgens mij.
- marye
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Caja, een Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
- Rami
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
- Aantal honden: 2
- Rami
- Zeer actief
-
tineke
- Roelfien
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Ik denk dat je het of in kleine stukjes voor haar kan knippen of accepteren dat ze er iets langer over doet, vanwege haar tanden. Maar dat is afhankelijk waar je het voor geeft: is het puur als voeding, dan maar in kleine stukjes en is het ook om er lol aan te beleven of wat te knagen, dan gewoon groot laten en dan na een half uur alsnog in stukjes knippen zodat ze na het (welliswaar vruchteloze
) geknaag alsnog op kan eten. 
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
In memoriam Yentie en Toby
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): waterhonden
- Contacteer:
Ik heb wel een westie van bijna 17 jaar die 'wat' meer moeite heeft met kluifspul. Ze mist zelfs molaren dus da's best lastig
Zolang ze geen dingen krijgt die ze kan proberen heel in te slikken, zoals kippenvleugels, laat ik haar lekker haar gang gaan. Ik denk niet dat een hond teleurgesteld is als hij een kluif niet opkrijgt, volgens mij is dat iets menselijks.
Vaak krijgt dit hondje 's nachts haar kluifwerk want dan is ze de enige in huis en kan ze er de hele nacht over doen. Dat ze de katten van haar lijf moet houden vind extra bezigheidstherapie voor haar
Vaak krijgt dit hondje 's nachts haar kluifwerk want dan is ze de enige in huis en kan ze er de hele nacht over doen. Dat ze de katten van haar lijf moet houden vind extra bezigheidstherapie voor haar
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): waterhonden
- Contacteer:
dubbel bericht
Laatst gewijzigd door Rosita Compagner op 23 mar 2008 00:12, 1 keer totaal gewijzigd.
- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kippennek krijgt ze wel gemakkelijk weg, daar heeft ze al aardig wat ervaring mee inmiddels.Rami schreef:
En inderdaad voor Sjefke is misschien een kippen- of eendennek een beter begin.
Het vlees van de kalkoennek is volgens mij ook veel taaier, het is niet eens zozeer het bot wat er in zit als wel de taaiheid van het vlees er omheen, zo leek het vandaag.
Ik ga het binnenkort gewoon nog eens proberen en dan met een platgeslagen stuk voor Sjefke.
-
ien
- Erelid
- Contacteer:
Nee, dat zou ik niet doen.Roelfien schreef:Ik denk dat je het of in kleine stukjes voor haar kan knippen :
dit bot is vrij hard en door het af te knagen krijgen ze niet zo snel grote stukken binnen.
knip je dit bot in kleine stukjes loop je de kans dat ze het gaan doorslikken zonder dit eerst klein te malen.
Zeker omdat ze dit nog niet gewend is.
Eenden nekken zijn denk ik wat beter. Kan je daar aan komen??

- Roelfien
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
-
ien
- Erelid
- Contacteer:
Mijn ervaring is dat hardere botten beter groter gegeven kunnen worden en je kan dan zelf, als dat lukt en nodig is, dat laatste stukje ruilen met wat anders en dan weggooienRoelfien schreef:Ja, daar heb je ook wel weer gelijk in, Ien.
(foto in avatar is toch niet dat visje wat door poes tussen de verwarmingen in gedeponeerd werd he?
ik moest even denken

-
Addy
- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Sjefke is kippennekken gewend, kipkarkas en onlangs heeft ze wat ribbetjes op, dat ging ook gewoon goed.Addy schreef:Dora heeft alleen nog maar stompjes in haar bek en die vreet alles, zelfs lamskoppen, is Sjefke het niet gewend om echt botten te krijgen ?
Verder zou ik het inderdaad dan maar platslaan
Maar echt grote stukken bot met vlees heeft ze nog nauwelijks gehad, misschien moet ze daar nog wat meer aan wennen.
-
tineke
- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
-
Addy
- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
- Rami
- Zeer actief
Kalkoennnekken zijn natuurlijk een stuk groter dan eenden- of kippennekken en de nekwerveltjs zijn ook wel wat harder, maar echt extreem hard vind ze ook weer niet. Het is wel zo dat het vlees vrij vast zit aan de wevels (met peesjes) en daar hebben de meeste honden wel even wat werk aan.
Wat plat slaan helpt echt (niet in kleine stukjes hakken dus maar de hele nek een paar klappen geven) Dan komt het vlees wat losser van de nekwervels te zitten.
Overigens hebben ze hier binnen een minuut of 5 zo'n nek op. Bill doet er vaak nog korter over...
Het enige wat hier echt voor lang eet-plezier zorgt zijn geiten- en/of lamsnekken en strotten van paard of koe.
Wat plat slaan helpt echt (niet in kleine stukjes hakken dus maar de hele nek een paar klappen geven) Dan komt het vlees wat losser van de nekwervels te zitten.
Overigens hebben ze hier binnen een minuut of 5 zo'n nek op. Bill doet er vaak nog korter over...
Het enige wat hier echt voor lang eet-plezier zorgt zijn geiten- en/of lamsnekken en strotten van paard of koe.
-
ien
- Erelid
- Contacteer:
Herby heeft eendennekken en als je de ruimte hebt kan je gewoon wat meer variatie bestellen bij hem.tineke schreef:Nekken niet maar via herby had ik eendenkarkas misschien is dat ook eens een ideeLongFields schreef:Daar zou ik eens achteraan moeten gaan, geen idee waar ik die kan halen eerlijk gezegd.ien schreef:
Eenden nekken zijn denk ik wat beter. Kan je daar aan komen??
ook eendenkarkassen b.v
Misschien woont er iemand in jouw omgeving die bij Herby bestelt?? Geertje dacht ik? kan je heel goed gezamenlijk bestellen!

-
Addy
-
ien
- Erelid
- Contacteer:
-
Addy
-
Marieke*
- Zeer actief
Foto's van kalkoennekken: http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewto ... kalkoennek
-
Addy
eendenekken moet ik wetenMarieke* schreef:Foto's van kalkoennekken: http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewto ... kalkoennek