Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

rijst

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

roy
Zeer actief

rijst

Ongelezen bericht door roy »

Roy eet voornamelijk kvv.
Nu heb je daar de variatie lam/rijst van, ik ben ook bezig met echt vers vlees te geven, maar nog in een beginstadium, dus nu is mijn vraag als ik vers vlees geef kan ik daar als aanvulling gekookte rijst bijgeven?

yvonne
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

Rijst mag best zo af en toe eens gegeven worden als onderdeel van je menu. Maar ik zou het niet dagelijks geven. Dat is helemaal niet nodig.
Maar een restje pure rijst bij het voer kan geen kwaad.
Rijst zit in kvv en brokken voornamelijk als vulmiddel, net als andere granen in kvv en brokken. Het vult en het kost niet veel. Dus vandaar dat het er ruim in zit. Maar nodig is het dus niet. :wink:
Ik zie dat als de 15% overige voeding die ik aan de honden geef. Rijst, groente/fruit, yoghurt, tafelrestje gekookte aardappeltjes, etc. In totaal maakt dat dus 15% van de totale voeding uit.
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
roy
Zeer actief

Ongelezen bericht door roy »

Roelfien schreef:Rijst mag best zo af en toe eens gegeven worden als onderdeel van je menu. Maar ik zou het niet dagelijks geven. Dat is helemaal niet nodig.
Maar een restje pure rijst bij het voer kan geen kwaad.
Rijst zit in kvv en brokken voornamelijk als vulmiddel, net als andere granen in kvv en brokken. Het vult en het kost niet veel. Dus vandaar dat het er ruim in zit. Maar nodig is het dus niet. :wink:
Ik zie dat als de 15% overige voeding die ik aan de honden geef. Rijst, groente/fruit, yoghurt, tafelrestje gekookte aardappeltjes, etc. In totaal maakt dat dus 15% van de totale voeding uit.
:ok: , ik weet nu in ieder geval dat ik het veilig kan geven, gaat ook niet om iedere dag maar zo af en toe een restje van ons.

yvonne
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”