bri schreef:hele mooie honden hebben ze!!!veel plezier met alle voorpret!!
hoe komen jullie zo bij deze fokker?
De site van de fokker van Imke zit in Didam en heet Molino's Hof.
http://www.molinohof.nl
En tja, hoe kom je bij zo'n fokker terecht? Wij hebben eerst gekeken wanneer we ongeveer een pup willen en dan ga je zoeken op verenigingen van dat ras, want wij vinden het wel erg belangrijk dat een fokker ergens bij aangesloten is, want dan wordt er tenminste overal toezicht op gehouden en kan de fokker niet zomaar zijn gang gaan.
Toen een beetje rondgevraagd bij fokkers wanneer ze ongeveer een nestje verwachten, met welke honden (karakter, enz) en hoeveel mensen er op de wachtlijst staan. Bij deze fokker stond er nog niemand op de wachtlijst (waarschijnlijk omdat ze toen ook nog geen site had en een nieuwe fokker is) en dus zouden wij de 1ste keus hebben voor een reu. Dat is natuurlijk wel heel aantrekkelijk en nu we dan afgelopen zondag een kijkje hebben mogen nemen, is het ons zo goed bevallen dat we hebben besloten voor deze fokker te gaan. De klik was er zowel met alle dieren die ze hadden, als met hunzelf en dat vind ik wel erg belangrijk. Daarbij is Imke een hond die het karakter heeft, wat wij ook in een hond zoeken. Ze is geen werkhond zoals haar vriendinnetje Xantas, maar gewoon een vriendelijke, zachtaardige knuffel die iedereen leuk en aardig vind. Jolanda (de fokker) vertelde me dat ze zelfs weleens moet nadenken dat ze niet te hard roept, want dan schrikt Imke.....Natuurlijk zijn we wel van plan om lekker bezig te zijn met de hond en tenslotte hebben we straks toch een bos om de hoek, dus daaraan zal het niet liggen.

Maar het is in principe niet nodig om met de hond te gaan werken. Ik ben er zelf nog wel over aan het nadenken om misschien toch iets van behendigheid ofzo met de hond te gaan doen, maar daar ben ik nog niet helemaal over uit. Ik denk dat we ook moeten afwachten wat de pup voor een hond wordt.