Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Bezoek aan de fokker

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Mireillevdw
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Bezoek aan de fokker

Ongelezen bericht door Mireillevdw »

Afgelopen zondag hebben we een bezoek gebracht aan de fokker van Imke (de teef waar onze pup vandaan moet gaan komen) en dat bezoek is ons zeer goed bevallen.
De fokster heet Jolanda Mulder en haar man heet Ronald en wonen in Didam.
We werden heel gastvrij ontvangen en ze toonden beiden erg veel interesse in ons en in ons leven. Daar kreeg ik zelf een heel goed gevoel bij. Het klikte echt heel erg goed tussen zowel de honden als met Jolanda & Ronald.
De honden waren helemaal het einde!!! :I: Lekker enthousiast en heerlijk knuffelig!!! :I:
Hier wat foto's van ons bezoek:

Afbeelding
De kleur van de vacht lijkt op de foto's wat lichter dan in werkelijkheid was. De foto hieronder heb ik zo bewerkt hoe de kleur van de vacht eigenlijk is. Volgens mij was de kleur zelfs nog wat warmer, maar dan wordt de foto onduidelijk.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Die groen bruine zebra is mijn vriend...... :lol: :lol:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Imke & Xantas
Afbeelding
blacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door blacky »

Erg mooie honden hoor.
Waneer wordt de pup geboren?
Afbeelding
gevni havanezers
Mireillevdw
Zeer actief
Contacteer:

Het is de bedoeling dat Imke rond eind april / begin mei gedekt gaat worden.

Edit: Info dekreu en dergelijk verwijderd op verzoek van de fokker, omdat de dekking nog geen plaats heeft gevonden.
Laatst gewijzigd door Mireillevdw op 20 mar 2008 22:38, 1 keer totaal gewijzigd.
bri
Zeer actief

Ongelezen bericht door bri »

hele mooie honden hebben ze!!!veel plezier met alle voorpret!!
hoe komen jullie zo bij deze fokker?
De weg is lang als je blijft struikelen
Afbeelding
http://www.mijnalbum.nl/Album=WR3VNSHU
pootjes van Femke en Toby
Mireillevdw
Zeer actief
Contacteer:

bri schreef:hele mooie honden hebben ze!!!veel plezier met alle voorpret!!
De site van de fokker van Imke zit in Didam en heet Molino's Hof.
http://www.molinohof.nl
En tja, hoe kom je bij zo'n fokker terecht? Wij hebben eerst gekeken wanneer we ongeveer een pup willen en dan ga je zoeken op verenigingen van dat ras, want wij vinden het wel erg belangrijk dat een fokker ergens bij aangesloten is, want dan wordt er tenminste overal toezicht op gehouden en kan de fokker niet zomaar zijn gang gaan.
Toen een beetje rondgevraagd bij fokkers wanneer ze ongeveer een nestje verwachten, met welke honden (karakter, enz) en hoeveel mensen er op de wachtlijst staan. Bij deze fokker stond er nog niemand op de wachtlijst (waarschijnlijk omdat ze toen ook nog geen site had en een nieuwe fokker is) en dus zouden wij de 1ste keus hebben voor een reu. Dat is natuurlijk wel heel aantrekkelijk en nu we dan afgelopen zondag een kijkje hebben mogen nemen, is het ons zo goed bevallen dat we hebben besloten voor deze fokker te gaan. De klik was er zowel met alle dieren die ze hadden, als met hunzelf en dat vind ik wel erg belangrijk. Daarbij is Imke een hond die het karakter heeft, wat wij ook in een hond zoeken. Ze is geen werkhond zoals haar vriendinnetje Xantas, maar gewoon een vriendelijke, zachtaardige knuffel die iedereen leuk en aardig vind. Jolanda (de fokker) vertelde me dat ze zelfs weleens moet nadenken dat ze niet te hard roept, want dan schrikt Imke.....Natuurlijk zijn we wel van plan om lekker bezig te zijn met de hond en tenslotte hebben we straks toch een bos om de hoek, dus daaraan zal het niet liggen. :mrgreen:
Maar het is in principe niet nodig om met de hond te gaan werken. Ik ben er zelf nog wel over aan het nadenken om misschien toch iets van behendigheid ofzo met de hond te gaan doen, maar daar ben ik nog niet helemaal over uit. Ik denk dat we ook moeten afwachten wat de pup voor een hond wordt.
Laatst gewijzigd door Mireillevdw op 21 mar 2008 09:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

Wow...dat zijn écht prachthonden :wink:
Saarah
Zeer actief
Mijn ras(sen): Australische Herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Saarah »

Mooie honden!
Ik vind Oudduitse Herders dan ook prachtige honden. Stiekem wil ik er ooit wel één, een zwarte liefst... :wink:
Afbeelding
Mireillevdw
Zeer actief
Contacteer:

Saarah schreef:Mooie honden!
Ik vind Oudduitse Herders dan ook prachtige honden. Stiekem wil ik er ooit wel één, een zwarte liefst... :wink:
Zwarte vind ik ook erg mooi.Een zwarte zoals Shinji:
http://www.ofshinjisstar.nl/honden/mesjenet.htm
Zij is echt prachtig!!! :I:
Saarah
Zeer actief
Mijn ras(sen): Australische Herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Saarah »

Mireillevdw schreef:
Inderdaad een superprachtige hond... :I:
Afbeelding
bri
Zeer actief

Mireillevdw schreef:
bri schreef:hele mooie honden hebben ze!!!veel plezier met alle voorpret!!
hoe kom je bij zo'n fokker terecht? Wij hebben eerst gekeken wanneer we ongeveer een pup willen en dan ga je zoeken op verenigingen van dat ras, want wij vinden het wel erg belangrijk dat een fokker ergens bij aangesloten is, want dan wordt er tenminste overal toezicht op gehouden en kan de fokker niet zomaar zijn gang gaan.
Toen een beetje rondgevraagd bij fokkers wanneer ze ongeveer een nestje verwachten, met welke honden (karakter, enz) en hoeveel mensen er op de wachtlijst staan. Bij deze fokker stond er nog niemand op de wachtlijst (waarschijnlijk omdat ze toen ook nog geen site had en een nieuwe fokker is) en dus zouden wij de 1ste keus hebben voor een reu. Dat is natuurlijk wel heel aantrekkelijk en nu we dan afgelopen zondag een kijkje hebben mogen nemen, is het ons zo goed bevallen dat we hebben besloten voor deze fokker te gaan. De klik was er zowel met alle dieren die ze hadden, als met hunzelf en dat vind ik wel erg belangrijk. Daarbij is Imke een hond die het karakter heeft, wat wij ook in een hond zoeken. Ze is geen werkhond zoals haar vriendinnetje Xantas, maar gewoon een vriendelijke, zachtaardige knuffel die iedereen leuk en aardig vind. Jolanda (de fokker) vertelde me dat ze zelfs weleens moet nadenken dat ze niet te hard roept, want dan schrikt Imke.....Natuurlijk zijn we wel van plan om lekker bezig te zijn met de hond en tenslotte hebben we straks toch een bos om de hoek, dus daaraan zal het niet liggen. :mrgreen:
Maar het is in principe niet nodig om met de hond te gaan werken. Ik ben er zelf nog wel over aan het nadenken om misschien toch iets van behendigheid ofzo met de hond te gaan doen, maar daar ben ik nog niet helemaal over uit. Ik denk dat we ook moeten afwachten wat de pup voor een hond wordt.

Leuk dat jullie eerste keus hebben! Willen de fokkers zelf geen pupje aanhouden?
begrijp ik nu goed dat het jullie eerste hond wordt? Spannend hoor!!!! en ach, wat je hond (en jij) uiteindelijk gaan doen qua sporten ed, dat komt vanzelf wel! Eerst maar eens die tijd tot september uitzitten (pff) en dan puppy pret!! :mrgreen:
Laatst gewijzigd door bri op 20 mar 2008 23:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Mireillevdw
Zeer actief
Contacteer:

bri schreef: Leuk dat jullie eerste keus hebben! Willen de fokkers zelf geen pupje aanhouden?
begrijp ik nu goed dat het jullie eerste hond wordt? Spannend hoor!!!! en ach, wat je hond (en jij) uiteindelijk gaan doen qua sporten ed, dat komt vanzelf wel! Eerst maar eens die tijd tot september uitzitten (pff) en dan puppy pret!! :mrgreen:
Het wordt inderdaad onze 1ste hond. :mrgreen:
Nee, ze houden zelf geen pup van dit nest. Mettertijd willen ze er misschien een keer een teefje houden uit een ander nest, maar ook niet meer dan dat.

En zou je asjeblief hetgene wat jij van mij hebt ge-quote willen verwijderen? Ik heb namelijk daarnet het vriendelijke verzoek gehad van de fokster om nog geen info te geven over de dekreu, omdat natuurlijk nog niet zeker is dat de dekking gaat slagen. Tot de tijd dat de dekking plaats heeft gevonden, kan en is mij verzocht dus geen info geven. Alvast bedankt voor de moeite. Ik heb zelf mijn deel ook al verwijderd. :wink:
Laatst gewijzigd door Mireillevdw op 21 mar 2008 09:51, 1 keer totaal gewijzigd.
bri
Zeer actief

:ok:
Afbeelding
Mireillevdw
Zeer actief
Contacteer:

@Bri: Bedankt voor het verwijderen. :mrgreen: :ok:
Ianthe
Zeer actief
Locatie: Steenbergen (N-B). Baasje van Xena, Scence en Attis
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ianthe »

Wauw prachtige honden! Oudduitse herder staat ook hoog op de verlanglijst hier :ok:
Afbeelding
Elly*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Contacteer:

Ongelezen bericht door Elly* »

Mooie honden.
Positief is ook dat er stambomen op de sites staan, zodat de bloedlijnen gevolgd kunnen worden.
Mireillevdw
Zeer actief
Contacteer:

Hier een paar foto's van familie van Imke:

Yoyo, moeder van Imke
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Vaco, vader van Imke
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Dana, Oma van Imke
Afbeelding

Raudy, Opa van Imke :I:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Goliath, Overgrootopa van Imke
Afbeelding

Als je het mij vraagt een stel prachtige honden!!!:I:
Mireillevdw
Zeer actief
Contacteer:

Nanna schreef:
Als je het mij vraagt een stel prachtige honden!!!
Inderdaad, maar allemaal moddervet ;-) Jammer is dat want ze zien er best goed gebouwd uit. Ik denk dat de fokker van lekker voeren houdt ;-)
Uhm, je moet het niet met een windhond vergelijken, hè..... :lol1:

Ze hebben een behoorlijk dikke beharing..... :wink:
Elly*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Contacteer:

Ongelezen bericht door Elly* »

Ze staan inderdaad niet op hun voordeligst op de foto's. Dat is jammer, want ze verdienen beter. Het zijn mooie honden met een prachtige kleur.
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

Mireillevdw schreef:
Ik vind het ook mooie honden, en Shinji vind ik ook een prachtige hond, vind het alleen wel sneu dat ze al voor haar 2e jaar haar eerste nestje heeft geworpen en daarna elk jaar 1. Tot nu toe 4 (grote) nesten. Dat vind ik persoonlijk iets te veel van het goede.

Maar het zijn idd. prachtige honden die oud duitsers.
Gr. Aniek

Afbeelding
Mireillevdw
Zeer actief
Contacteer:

Budkes schreef:
Mireillevdw schreef:
Ik vind het ook mooie honden, en Shinji vind ik ook een prachtige hond, vind het alleen wel sneu dat ze al voor haar 2e jaar haar eerste nestje heeft geworpen en daarna elk jaar 1. Tot nu toe 4 (grote) nesten. Dat vind ik persoonlijk iets te veel van het goede.

Ja, daar kijk ik als potentieel pupkoper ook naar. Ze moeten naar mijn idee niet te veel nesten hebben met dezelfde teef in een korte tijd. De rasvereniging waarbij 'onze' fokker aan is gesloten heeft daar ook regels in en dat vind ik een zeer goede zaak. Die fokker die ik hierboven heb gelinkt is aangesloten bij een Duitse rashondenvereniging.
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

Mireillevdw schreef:
Budkes schreef:
Mireillevdw schreef:

Ja, daar kijk ik als potentieel pupkoper ook naar. Ze moeten naar mijn idee niet te veel nesten hebben met dezelfde teef in een korte tijd. De rasvereniging waarbij 'onze' fokker aan is gesloten heeft daar ook regels in en dat vind ik een zeer goede zaak. Die fokker die ik hierboven heb gelinkt is aangesloten bij een Duitse rashondenvereniging.
:ok: Ik wou dat iedereen zo was.
Gr. Aniek

Afbeelding
wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

Je hebt een geweldig ras uigekozen, vind ik. :wink:
Veel puppenvoorpret!
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

Prachthonden, veel plezier met de voorpret :ok:

Jammer inderdaad dat ze veel te dik zijn :wink:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”