Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Vraagje over adem
Moderator: moderatorteam
- Gaia
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xPuli
- Aantal honden: 1
Vraagje over adem
Gaia zit nu op de kvv, dat gaat allemaal perfect. Ze glimt, is veel actiever, vele male vrolijker. Valt met smaak aan op d'r maaltijd. Wil graag te eten.
Nu echter het nadeel. Die hond die meurt uit d'r baches alsof het vlees van binnen langzaam verrot is en nu begint te borrelen.
Terwijl d'r tanden veel witter zijn geworden etc. etc. Ze heeft mooie ontlasting (weinig heel weinig)
Hoe komt dit? Wat is er gaande.
Nu echter het nadeel. Die hond die meurt uit d'r baches alsof het vlees van binnen langzaam verrot is en nu begint te borrelen.
Terwijl d'r tanden veel witter zijn geworden etc. etc. Ze heeft mooie ontlasting (weinig heel weinig)
Hoe komt dit? Wat is er gaande.

- wendy71
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ridgebacks!
- Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
- Contacteer:
Geen idee, Gaia.
Had ie net pens op oid?
Daar kunnen ze ook vaan gaan meuren zowel in bek als kont is hier de ervaring.
Het is niet gezegd dat elke hond die volledig rauw eet nooit meer uit zijn bekkie stinkt, het word vaak wel minder, maar of het helemaal weggaat?
Dat weet ik ook niet.
Als ie der voor de rest gewoon goed uitziet en een mooi wit gebit heeft, zou ik me niet zo'n zorgen maken als ik jou was.
Mijn honden ruften ook wel eens uit hun bek, en hun eten nu bijna een jaar rauw..
Maar dat heeft ook te maken met wát ze eten die dag..
Het zal ook wel met aanleg te maken hebben, mijn reu ruikt eerder uit zijn bek dan mijn teef.
Had ie net pens op oid?
Daar kunnen ze ook vaan gaan meuren zowel in bek als kont is hier de ervaring.
Het is niet gezegd dat elke hond die volledig rauw eet nooit meer uit zijn bekkie stinkt, het word vaak wel minder, maar of het helemaal weggaat?
Dat weet ik ook niet.
Als ie der voor de rest gewoon goed uitziet en een mooi wit gebit heeft, zou ik me niet zo'n zorgen maken als ik jou was.
Mijn honden ruften ook wel eens uit hun bek, en hun eten nu bijna een jaar rauw..
Maar dat heeft ook te maken met wát ze eten die dag..
Het zal ook wel met aanleg te maken hebben, mijn reu ruikt eerder uit zijn bek dan mijn teef.

Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
- Gaia
- Zeer actief
Nou, ze had net vlees compleet op van Smul. Daar zit "maar" 20% pens in en verder o.a. lever, hart en nieren.
Echter van pens gaat ze inderdaad nog meer uit d'r gaatje meuren. Niet normaal meer. Ik had er altijd al een hekel aan als ze afwachten dicht bij m'n gezicht ging zitten om een momentje uit te kiezen dat ze het beste een lurk over m'n gezicht kon geven. Nu mag ze niet eens het momentje afwachten :N:
Echter van pens gaat ze inderdaad nog meer uit d'r gaatje meuren. Niet normaal meer. Ik had er altijd al een hekel aan als ze afwachten dicht bij m'n gezicht ging zitten om een momentje uit te kiezen dat ze het beste een lurk over m'n gezicht kon geven. Nu mag ze niet eens het momentje afwachten :N:

- Roelfien
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Je hond moet nog ontgiften. Het eerste kenmerk is inderdaad de vacht, dat herstelt zich als eerste, maar de maag en darmen moeten zich ook nog goed aanpassen en daar kan je hond een tijdje door stinken. Over een maandje maar eens kijken of het dan nog zo is. Meestal is een stinkende bek iets wat voortkomt uit de maag.
En tja, als mijn honden pens gegeten hebben, ruiken ze ook naar pens vlak na het eten. Maar laat in de avond en smorgens zou je hond gewoon fris uit de mond moeten ruiken.
En tja, als mijn honden pens gegeten hebben, ruiken ze ook naar pens vlak na het eten. Maar laat in de avond en smorgens zou je hond gewoon fris uit de mond moeten ruiken.
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
- Gaia
- Zeer actief
Oké, maar de ontlasting is wel gewoon goed, mooie kleine drolletjes. In ieder geval ik wacht het even een maandje af en kijk dan of het verbeterd is.Roelfien schreef:Je hond moet nog ontgiften. Het eerste kenmerk is inderdaad de vacht, dat herstelt zich als eerste, maar de maag en darmen moeten zich ook nog goed aanpassen en daar kan je hond een tijdje door stinken. Over een maandje maar eens kijken of het dan nog zo is. Meestal is een stinkende bek iets wat voortkomt uit de maag.

- Roelfien
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Precies. Feitelijk doet je hond het er heel goed op.Gaia schreef:Oké, maar de ontlasting is wel gewoon goed, mooie kleine drolletjes. In ieder geval ik wacht het even een maandje af en kijk dan of het verbeterd is.Roelfien schreef:Je hond moet nog ontgiften. Het eerste kenmerk is inderdaad de vacht, dat herstelt zich als eerste, maar de maag en darmen moeten zich ook nog goed aanpassen en daar kan je hond een tijdje door stinken. Over een maandje maar eens kijken of het dan nog zo is. Meestal is een stinkende bek iets wat voortkomt uit de maag.
Alleen dat allerlaatste stukje nog, haar organen. En dat duurt gewoon eventjes. Je kan ook eens uitproberen of het wellicht grotendeels aan het voer kan liggen, door verschillende kvv's een paar dagen achter elkaar te geven en dan te ruiken of het verandert.
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
- Gaia
- Zeer actief
Ruiken? :N: :N:
Maar ik snap wat je bedoeld. Ik geef nu Smul afwisselend Rodi, alleen het overgrote deel komt dus van Smul af. (als je me nog begrijpt).
Ik hou dit gewoon even 2 maanden vol en ga dan kijken of het verminderd is. Ben een beetje bang namelijk bang dat ik anders weer die hele darm stelsel over de klins haal.
Maar ik snap wat je bedoeld. Ik geef nu Smul afwisselend Rodi, alleen het overgrote deel komt dus van Smul af. (als je me nog begrijpt).
Ik hou dit gewoon even 2 maanden vol en ga dan kijken of het verminderd is. Ben een beetje bang namelijk bang dat ik anders weer die hele darm stelsel over de klins haal.

-
Borke
- Actief
- Mijn ras(sen): Sofi de Spaanse Schone en de Maine Coon poezen Lola en Haley (RIP Borke de Stabijhoun)
- Contacteer:
Los van het eerder beschreven ontgiften, zie ik ook dat er in de kvv die jij voert relatief veel orgaanvlees zit en dat ruikt gewoon het aller sterkste.Gaia schreef:Nou, ze had net vlees compleet op van Smul. Daar zit "maar" 20% pens in en verder o.a. lever, hart en nieren.
Ik denk als je bijvoorbeeld eens Carnibest zou proberen, dat je er mogelijk minder last van hebt.

- Gaia
- Zeer actief
Helaas heb ik dus gewoon het geld niet voor Carnibest, ik wil wel, maar ik kan het dus gewoon niet betalen.Borke schreef:Los van het eerder beschreven ontgiften, zie ik ook dat er in de kvv die jij voert relatief veel orgaanvlees zit en dat ruikt gewoon het aller sterkste.Gaia schreef:Nou, ze had net vlees compleet op van Smul. Daar zit "maar" 20% pens in en verder o.a. lever, hart en nieren.
Ik denk als je bijvoorbeeld eens Carnibest zou proberen, dat je er mogelijk minder last van hebt.

- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
- Aantal honden: 3