Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Wanneer een eventueel 2de hond?
Moderator: moderatorteam
- Mireillevdw
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Oudduitse herder
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Wanneer een eventueel 2de hond?
In september verwachten wij onze Oudduitse herder pup. Dat is onze 1ste hond. Mijn vriend heeft thuis al wel meerdere honden gehad, maar voor ons samen is het de 1ste hond.
Nou, is mijn vraag: Stel dat we er ooit een keer een pup bij zouden willen nemen; welke leeftijd moet de andere hond dan ongeveer zijn? Zelf denk ik aan zo'n 2 à 3 jaar.
Nou, is mijn vraag: Stel dat we er ooit een keer een pup bij zouden willen nemen; welke leeftijd moet de andere hond dan ongeveer zijn? Zelf denk ik aan zo'n 2 à 3 jaar.
- Moos
- Zeer actief
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwitserse witte herder
- Aantal honden: 1
Ik zou eerst afwachten hoe het jullie samen bevalt met èèn hond.,je puppy moet nog komen dus geniet ervan.
Een herder is ook een heel aktief beestje waar je veel tijd in moet steken.
Daarna kan je nog altijd een tweede nemen en idd wat wachten.
Neem ook in overweging of er kids komen,want soms eindigen de honden in asiels zodra de kinderen er zijn.Dat hoeft bij jullie zo niet te lopen,maar ik vind dat je er toch rekening op voorhand mee kunt houden.

Een herder is ook een heel aktief beestje waar je veel tijd in moet steken.
Daarna kan je nog altijd een tweede nemen en idd wat wachten.
Neem ook in overweging of er kids komen,want soms eindigen de honden in asiels zodra de kinderen er zijn.Dat hoeft bij jullie zo niet te lopen,maar ik vind dat je er toch rekening op voorhand mee kunt houden.
- Minhie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Akita
- m-aan
- Actief
- Contacteer:
-
- Zeer actief
- Contacteer:
- Mireillevdw
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Oudduitse herder
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Ok, dan heb ik toch een goede schatting gemaakt.
Het is nog niet echt ter sprake gekomen om een 2de hond erbij te nemen(we hebben tenslotte de 1ste nog niet eens), maar ik was gewoon erg benieuwd hoe oud de 1ste hond ongeveer moet zijn als je er een 2de bij zou willen.
Maar we moeten inderdaad eerst maar eens kijken hoe het er met 1 hond aan toe gaat. En dan kunnen we altijd nog zien.

Het is nog niet echt ter sprake gekomen om een 2de hond erbij te nemen(we hebben tenslotte de 1ste nog niet eens), maar ik was gewoon erg benieuwd hoe oud de 1ste hond ongeveer moet zijn als je er een 2de bij zou willen.
Maar we moeten inderdaad eerst maar eens kijken hoe het er met 1 hond aan toe gaat. En dan kunnen we altijd nog zien.

- Dondersteen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondjes
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
mijn honden schelen 13 maanden maar ik doe het niet meer zo.
het gaat perfect en is altijd perfect gegaan hoor maar het kleine leeftijdsverschil zorgt er ook voor dat als ze allebei gezond oud worden ze ook bijna tegelijk zullen gaan en dat vind ik heel moeilijk. natuurlijk kun je altijd pech hebben maar met zo'n klein leeftijdsverschil is de kans een stuk groter natuurlijk.
dame en heer zijn nu bijna 4 (7 mei) en bijna 5 (1 april)
het gaat perfect en is altijd perfect gegaan hoor maar het kleine leeftijdsverschil zorgt er ook voor dat als ze allebei gezond oud worden ze ook bijna tegelijk zullen gaan en dat vind ik heel moeilijk. natuurlijk kun je altijd pech hebben maar met zo'n klein leeftijdsverschil is de kans een stuk groter natuurlijk.
dame en heer zijn nu bijna 4 (7 mei) en bijna 5 (1 april)

- wendy71
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ridgebacks!
- Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
- Contacteer:
Lola hadden wij vanaf pup, en toen kwam jakko op ons pad toen hij 8.5 maanden oud was.
Hij had dringend een nieuw huis nodig en zodoende is hij bij ons komen wonen.
Jakko is overigens wel een volle nestbroer van Lola, dat heeft waarschijnlijk ook mee gespeeld, omdat alles tussen hun samen hartstikke goed ging, ze zijn echt dol op elkaar.
Anders hadden wij waarschijnlijk deze zomer een nieuwe rr pup gehad, als jakko ons pad niet had gekruisd 1 jaar geleden..
Dus dan zou er ruim 2 jaar tussen hebben gezeten tussen de eerste en de tweede hond.
In ons geval is het echter anders gelopen.
En het ging en gaat nog steeds zo supergoed tussen die 2(waarschijnlijk ook omdat ze familie zijn
), dat het een goede beslissing is geweest om Jakko in huis te halen, ze zijn beide even oud, ze worden aaankomende mei 2 jaar. 
Hij had dringend een nieuw huis nodig en zodoende is hij bij ons komen wonen.
Jakko is overigens wel een volle nestbroer van Lola, dat heeft waarschijnlijk ook mee gespeeld, omdat alles tussen hun samen hartstikke goed ging, ze zijn echt dol op elkaar.
Anders hadden wij waarschijnlijk deze zomer een nieuwe rr pup gehad, als jakko ons pad niet had gekruisd 1 jaar geleden..
Dus dan zou er ruim 2 jaar tussen hebben gezeten tussen de eerste en de tweede hond.
In ons geval is het echter anders gelopen.
En het ging en gaat nog steeds zo supergoed tussen die 2(waarschijnlijk ook omdat ze familie zijn

Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
- wendy71
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ridgebacks!
- Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
- Contacteer:
misschien heb ik iets gemist, waarschijnlijk wel.Daan schreef:tussen mijn honden zat telkens zo'n 2 jaar.
Frederick is er nu al bij gekomen terwijl mijn jongste hond net een jaar is.
Maar mijn roedel was uitgedund, en het verlangen naar weer een derde was te groot...

Frederique, vertel
ras, herkomst , ik ben gewoon nieuwsgierig.

Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.