Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Niet het maximale uit je hond halen

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

schumie
Zeer actief
Mijn ras(sen): De bull terrier en Amstaff
Aantal honden: 1

Niet het maximale uit je hond halen

Ongelezen bericht door schumie »

Hallo allemaal,

Geen idee of dit hier hoort? Misschien een beetje een rare titel maar na een trainingsessie net op het veld kwam deze gedachte ineens bij mij op.Ik ben gezegend met een super slim hondje.Ter verduidelijk na maanden geen gehoorzaamheid getraind te hebben pakte ze vandaag alles op G&G1 niveau heel makkelijk op.Zijn ook net begonnen met de gevorderde behendigheid,ze heeft maar vijf lessen beginners gehad en toch is nu bij de gevorderde de beste van de groep.Een keer lesje speuren gehad en ook daar was ze top in.Naast het paard lopen,hoef ik niet te leren dat ging van zelf...etc.Trainers waar ik mee heb, gewerkt zijn allemaal stapel op haar, roemen haar aanleg, slimheid en werklust.
Kortom niet om mijn eigen hond op te hemelen :mrgreen: :wink: maar er is niets wat die hond niet kan.Ze is van nature een kei in speuren, is super atletisch en jumpt van nature over al over en op en af.Kent geen angst en heeft ook nog eens will to please.(oh zit me net te bedenken wat ze niet kan en dat is zwemmen :N: :smile: :smile: , al gaat dat al veel beter)
Maar om op de titel terug te komen,ik heb dus het idee dat ik niet genoeg met haar doe aangezien ze zoveel aanbiedt.Ik heb er ook eenvoudig weg de tijd niet voor.Ik probeer natuurlijk wel aan haar werklust te gemoed te komen maar weet zeker dat als ze bij iemand terecht was gekomen wie geheel zich op haar zou focussen, ze aan de top zou kunnen komen in danwel gehoorzaamheid,behendigheid of speuren.En dat vind ik toch ergens wel zonde!

Dus aan jullie de vraag hebben jullie dat gevoel ook weleens en zo ja wat heb je er aan gedaan?
Afbeelding
boxersien

Ongelezen bericht door boxersien »

Ik ken iemand die dat idee ook had. Diegene heeft voor de hond een extra trainer gezocht. Deze traint graag maar had zelf geen hond die het leuk vond en er aanleg voor had. Hond en baas en geleider geholpen tot tevredenheid van een ieder!!

Sam en Bo daar zit niets in qua gehoorzaamheid. Ik heb wel tijd genoeg om te trainen, maar hun voeren echt niets uit op training dan gezellig rondkijken :mrgreen: .
Boris vind het geweldig en gaat met volle 100% ertegen aan. Helaas heeft hij echt zware HD en doet zitten en liggen snel pijn bij hem. Ik wil het niet overbelasten en volg dus geen cursus. Hij heeft net wel 7 lessen gehad van elk een middag lang bij www.hogz.nl deze hebben wel een hele aparte manier van trainen maar we hebben daar samen wel genoten en goede resultaten gezet (zo kon hij na 2 lessen opeens wel twist en turn uitvoeren elk naar een andere kant op alleen het commando!) We hebben daar niet zoveel behandeld wat nieuw voor hem was, maar wel alles via een andere manier dan dat ik gewend was (en bijna iedereen gewend is) was wel super en hij beheerst het ook nog eens!
Boris kan dus ook veel verder dan dat we samen gaan, maar hij kan het niet wegens medische problemen en dat was best wel een zure appel. Maar ja, wie weet ooit hoop ik ook leuk te kunnen gaan trainen.

Heb je zelf echt het idee dat je te weinig kan doen op dit soort gebieden en je hond heeft het nodig? Probeer dan een tweede persoon te vinden! :ok:
Ianthe
Zeer actief
Locatie: Steenbergen (N-B). Baasje van Xena, Scence en Attis
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ianthe »

Ja, dat gevoel heb ik een tijd geleden gehad bij Xena en heb ik soms nu nog. Zij heeft zo'n enorme werkdrang dat je er wel iets mee móet doen. Nu hebben we dus gehoorzaamheid weer opgepakt maar in mijn mening ben ik toch op een te laag niveau begonnen waardoor ze eigenlijk veel al een stuk beter kan dan de anderen en ik dus heel erg moet gaan perfectioneren terwijl Xena juist houd van nieuwe dingen ontdekken. Maar we beginnen over 2 weken met behendigheid en ik ben benieuwd hoe snel ze dat oppakt. Ze kan namelijk ik het bos al uitstekend over takken heenspringen, door onze tunnel rennen en op boomstammen lopen dus ik hoop dat dit ook goed gaat lukken :mrgreen:
En eigenlijk vind ik dat ook zo jammer bij Scence, zij zou het perfécte showhondje zijn, ze heeft tijdens die regioclubdag zich zo goed gedragen. We hebben 2 dagen van te voren thuis geoefend aan de showlijn en ze liep perfect en bleef netjes staan bij het plaatsen. Alleen op de tafel was wat lastig maar zo zonder ringtaining vond ik het erg knap van haar. En ze heeft de hele tijd lekker met andere hondjes gesnuffelt en in haar reismandje gelegen. Maar helaas, haar gebit laat het niet toe. Anders waren we daarin verder gegaan :19: En zij deed haar puppycurus ook erg goed, zeker voor een teckeltje, dus als ik met Xena de A heb gedaan wil ik die ook met haar gaan doen.
Ik wil ook graag nog Attis zijn kwaliteiten ontdekken, hij houdt iig veel van vogeltjes jagen, andere honden bij elkaar drijven met geblaf, en achter ballen aanrennen, over boomstammen springen en ballen uit te lucht vangen. Dus misschien zit er voor hem ook nog wel een hondensportcarrière in. Of misschien is hij wel geschikt voor UV en lange wandel en fietstochten :idea:

Ik probeer dus gewoon uit iedere hond het maximale te halen op gebied wat je ermee kan doen, gewoon als hobby. En omdat ik toch ook wel erg trots ben als ik de beste van de gehoorzaamheidsgroep ben of een beker win op een show :mrgreen:
Afbeelding
Ragyo
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ragyo »

ik heb dat ook wel eens ja, mijn hondje kan en wil van alles. ik begin in april met gehoorzaamheid, we hebben nog geen enkele cursus gedaan tot nu toe omdat ik nooit langer dan een paar maanden op dezelfde plek woonde. daarna wil ik behendigheid doen. in de tussentijd leer ik hem thuis allerlei truukjes aan. als ik bezig ben en de deur naar de tuin openstaat, dan gaat hij vaak van het tuinhek voor naar het tuinhek achter, steeds even kijken en alles in de gaten houden en lekker blaffen als er wat langskomt. dan houdt hij zichzelf bezig :roll:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”