Geen idee of dit hier hoort? Misschien een beetje een rare titel maar na een trainingsessie net op het veld kwam deze gedachte ineens bij mij op.Ik ben gezegend met een super slim hondje.Ter verduidelijk na maanden geen gehoorzaamheid getraind te hebben pakte ze vandaag alles op G&G1 niveau heel makkelijk op.Zijn ook net begonnen met de gevorderde behendigheid,ze heeft maar vijf lessen beginners gehad en toch is nu bij de gevorderde de beste van de groep.Een keer lesje speuren gehad en ook daar was ze top in.Naast het paard lopen,hoef ik niet te leren dat ging van zelf...etc.Trainers waar ik mee heb, gewerkt zijn allemaal stapel op haar, roemen haar aanleg, slimheid en werklust.
Kortom niet om mijn eigen hond op te hemelen

Maar om op de titel terug te komen,ik heb dus het idee dat ik niet genoeg met haar doe aangezien ze zoveel aanbiedt.Ik heb er ook eenvoudig weg de tijd niet voor.Ik probeer natuurlijk wel aan haar werklust te gemoed te komen maar weet zeker dat als ze bij iemand terecht was gekomen wie geheel zich op haar zou focussen, ze aan de top zou kunnen komen in danwel gehoorzaamheid,behendigheid of speuren.En dat vind ik toch ergens wel zonde!
Dus aan jullie de vraag hebben jullie dat gevoel ook weleens en zo ja wat heb je er aan gedaan?