Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hoe doen jullie het met een oppas??

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Pak-de-bal

Hoe doen jullie het met een oppas??

Ongelezen bericht door Pak-de-bal »

Ik zou graag een oppas willen hebben, die geen vragen stelt en die mij gewoon een dagje vrij laat gaan.
Helaas heb ik oppassers , die gelijk vriendinnen zijn, en die móeten antuurlijk alles weten wat ik zo doe.
( in mijn vrije tijd)
Dat vind ik altijd wel een bezwaar , want als ik dus geen goede reden heb, dan voel ik al ,
dat het dan gewoon niet door gaat.

Dus als ik een dagje naar de sauna ( Vitalizee) wil,
dan moet ik dat ook zo gaan vertellen, maar dàt is dan weer zo'n luxe,
of gewoon een dagje zou willen gaan golfen bv,
maar dan voel ik mij ook zo bezwaard, snappen jullie? :19:

Maw er wordt dan zo in je leven gekeken en dat vind ik niet altijd leuk.

Helaas heb ik geen familieleden die kunnen oppassen, want die zouden geen vragen stellen.

Hoe doen jullie dat en wat kan ik hieraan doen?

Ik wil gewoon meer vrijheid zònder dat ik het voor iemand moet uitleggen.
Uilaatservices nemen geen hond aan voor af en toe maar 1 dagje.
( althans niet die van hier in de buurt)
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

Waarom hang je niet een advertentie op in een school ?
Of gewoon eens een oppascentrale bellen :wink:
Trouwens jezelf eens verwennen is geen luxe hoor, dat heb je gewoon nodig en daar heeft niemand wat mee te maken
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Ik zeg gewoon wat ik ga doen, en als vrienden dan op kunnen passen, passen ze op. Kunnen ze niet, dan niet. En ik doe hetzelfde voor hen.
Het is wel zo, bedenk ik me nu :mrgreen: , dat ik eigenlijk alleen oppas nodig heb als ik ergens echt heen moet.
Afbeelding
boxersien

Ongelezen bericht door boxersien »

Als het hier moet dan past mijn overbuurvrouw op en die vraagt nooit waar we naartoe gaan, doen wij ook niet bij hun als ze weggaan en ik de honden doe.
Tegenwoordig neem ik vaak boris mee met de auto als ik wegga en er is niemand voor hem. Ik zit toch altijd op school door de week en dan heb ik altijd tijd om even een uur met hem te gaan lopen tussendoor.
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Zet gewoon een leuke advertentie en wie weet vind je dan iemand waar je af en toe Bauke met een gerust gevoel en zonder vragen kunt achter laten :wink:

Zelf heb ik een vast oppasadres waar de honden indien nodig heen gaan,hartstikke fijn idde vind ik dat en het levert ook wat vrijheid op die ik dan weer goed benut :mrgreen:
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Gollum »

Misschien zit er wel iemand op het forum waarmee je af en toe op elkaars honden kunt passen. Als je dichtbij mij zou wonen zou ik het geen probleem vinden, ik wil ook wel eens een dagje of avondje vrij.
Ik heb een vrouwtje tijdens het wandelen ontmoet die ook wel eens een dagje vrij wilt, we hebben allebei geen partner dus dan zorg je full-time voor de hond. Juist voor de luxe-dingetjes zoals naar de sauna, zwembad, bioscoop of een avondje stappen is een oppas lekker, dan kun je lekker ontspannen zonder op je klok te kijken of de hond alweer uitmoet. En de hondjes hebben ook een leuke tijd met elkaar :ok:

Dus misschien kun je eens een oproepje op een (honden) forum zetten, of een briefje in de supermarkt, of spontaan een praatje maken met iemand die je tegenkomt tijdens het wandelen.

(ik ga vanavond ook eindelijk weer eens stappen en blijf bij een vriendin slapen zonder zorgen over de hond :ok: )
Pak-de-bal

dat is een goed idee, om eens een advertentie te plaatsen ergens.
Dan wordt het tenminste een objectief iemand, die iets wil bij verdienen
( en dan maar hopen, dat het goed gaat, en niet Bauke kwijt raakt) :wink:

Ik zou niet kunnen ruilen met iemand die ook een hond heeft, ik woon hier erg klein,
en om dat nòg een hond in huis te nemen, dat gaat echt niet , denk ik
met Bauke.

Dus het moet iemand zijn, zonder dat ik op die andere hond moet gaan passen.

een goed idee :ok:
Knoeppie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Beagle

Ongelezen bericht door Knoeppie »

Ik bén de oppas en stel nooit vragen. Er wordt mij gevraagd of hij bij ons kan komen en ik zeg ja of nee, simpel :19:
Het boeit mij totaal niet van ze gaat doen en zij weet dat de hond het hier goed heeft!
Groetjes Michaëla en Knoeppie

Afbeelding
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

Dierenpension heeft toch ook dagopvang? Dan weet je meteen zeker dat hij niet kwijtraakt.
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Ik wil net zeggen... ik pas ook regelmatig op andere honden en ik kan wel of ik kan niet...boeit me niet eens wat ze willen gaan doen.

Jacqueline
Afbeelding
Abby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua en Leonberger
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Abby »

Waar woon je ongeveer? Ik zou het ook niet erg vinden om af en toe op te passen. Zal me worst wezen waar t baasje heen moet, als je even tijd voor jezelf wilt en daarbij eventjes geeen hond kunt gebruiken, geen probleem toch? :19:
Ik hoef zelf nooit lang weg, en ik heb ook mn moeder (en anders schoonouders met 3 honden) om op terug te vallen. Maar als je dat niet hebt, lijkt een oppas me erg fijn om achter de hand te hebben :ok:
Abby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua en Leonberger

Ongelezen bericht door Abby »

Ikbedenk me net, dat ik naast mn moeder en schoonmoeder ook niemand met Abby kan laten lopen, omdat ze dan gewoonweg niets doet. Ze loopt alleen maar te sjokken en te trekken dat ze weer thuiskomt, maar plassen, ho maar. De buuv heeft een keer 45 minuten gesjokt met Abby, maar niks geen plasje :mrgreen: Toen ik thuiskwam liet ik dr zelf uit, en t was net een waterval! :eek: Spoot dr uit! :mrgreen: Was dus niet voor herhaling vatbaar...
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Ik heb ook geen oppas, ik heb wel een vrije uitloop achter, dus ik laat ze maar gewoon vrij op een dag als we weg zijn.
kunnen ze zelf bepalen wat ze doen, en dan redden ze het wel :wink:
maar we gaan eigenlijk nooit weg :roll:
kiki78
Zeer actief
Mijn ras(sen): cairn terrier en schafpudel

Ongelezen bericht door kiki78 »

Ik vertel de oppas van Daan altijd gewoon waarom hij komt, ze weten dat ik altijd een goede reden heb. Andersom bellen ze mij ook vaker als ze een dagje weg willen en dan ga ik naar hun toe om het paard binnen te zetten en de hond uit te laten. Omdat we gebruik maken van elkaar is het nooit een probleem. Kan me voorstellen dat iemand bewust geen hond heeft geen zin heeft om op te passen omdat je een dagje zonder hond wilt zijn.
Afbeelding
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Aantal honden: 3
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Onze buren laten de honden wel eens uit. Ik vertel altijd gewoon wat we gaan doen. Zie niet in waarom niet?
Maar goed, dat voelt ook iedereen anders natuurlijk.

(plus dat we ook gewoon héle leuke buren hebben!)
Pak-de-bal

Abby schreef:Waar woon je ongeveer? Ik zou het ook niet erg vinden om af en toe op te passen. Zal me worst wezen waar t baasje heen moet, als je even tijd voor jezelf wilt en daarbij eventjes geeen hond kunt gebruiken, geen probleem toch? :19:
Ik hoef zelf nooit lang weg, en ik heb ook mn moeder (en anders schoonouders met 3 honden) om op terug te vallen. Maar als je dat niet hebt, lijkt een oppas me erg fijn om achter de hand te hebben :ok:

ik woon in Den haag

wat erg van jouw hond, en wat een geluk dat je dan op tijd terug bent gekomen toen.
Pak-de-bal

Rosita Compagner schreef:Dierenpension heeft toch ook dagopvang? Dan weet je meteen zeker dat hij niet kwijtraakt.
dat is waar , dat zal ik ook eens informeren, maar het asiel hier in de buurt willen echt , dat je 6 uur hem op komt halen
dus geen minuut later en dan zit je wel ergens te stressen.
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

ik heb heel handig een zusje van zestien die graag een dagje/avondje/weekeindje in mijn huis woont en op mijn dieren past. Ik betaal haar ervoor en ze mag ook nog eens mijn kasten leeg eten, wat wil je nog meer als zestienjarige? :mrgreen:
pooh
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwiterse witte herder

Ongelezen bericht door pooh »

miekmiek schreef:ik heb heel handig een zusje van zestien die graag een dagje/avondje/weekeindje in mijn huis woont en op mijn dieren past. Ik betaal haar ervoor en ze mag ook nog eens mijn kasten leeg eten, wat wil je nog meer als zestienjarige? :mrgreen:
Je vriendje meenemen :mrgreen:
:pop:
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

pooh schreef:
miekmiek schreef:ik heb heel handig een zusje van zestien die graag een dagje/avondje/weekeindje in mijn huis woont en op mijn dieren past. Ik betaal haar ervoor en ze mag ook nog eens mijn kasten leeg eten, wat wil je nog meer als zestienjarige? :mrgreen:
Je vriendje meenemen :mrgreen:
:N: ik zeg altijd dat er niet op mijn bank gevoost mag worden. (dat doet ze dus vast heel braaf in mijn bed. ) :N: :N: :N: :mrgreen:
SuzieC1970
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier en Mechelse herder.

Ongelezen bericht door SuzieC1970 »

Rosita Compagner schreef:Dierenpension heeft toch ook dagopvang? Dan weet je meteen zeker dat hij niet kwijtraakt.
Dat wou ik nou ook net zeggen. Een goed pension doet dat vaak ook. Gaan wij een dagje weg en heb ik niemand om de honden uit te laten , dan gaan ze gewoon een dag in pension. Weet ik zeker dat ze veilig zijn, in de gaten worden gehouden en goed verzorgd worden die dag ! :wink:
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Ik pas ook regelmatig op de hond van mijn broer. Of ik ga een aantal keren naar zijn huis en laat de hond dan uit op een dagdeel. De reden waarom hij zelf de hond even niet kan uitlaten enz. interesseert mij niet. Als hij maar een leuke tijd heeft.

Zou ik ook zo voor een ander doen als ik tijd heb. Maar een briefje ophangen in de supermarkt is ook geen slecht idee. :ok:
omafia

Ongelezen bericht door omafia »

Mijn schoonzus past alrijd op Bowie als ik het vraag, het rare is dat ik dan als plicht vloelt om te vertellen wat ik ga doen, niet dat het erg is hoor, maar zei vraagt er niet om ik zeg het gewoon.

Je vriendinnen willen misschien dan mee lekker naar de sauna en golven, en ik kan me voorstellen dat je dat niet altijd wilt.

Mijn schoonzus wilt er ook niks voor hebben vind ik ook zo moeilijk, want ik kan best geld missen en zei kan het zo goed gebruiken
An70
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door An70 »

omafia schreef:Mijn schoonzus wilt er ook niks voor hebben vind ik ook zo moeilijk, want ik kan best geld missen en zei kan het zo goed gebruiken
Dat hoef je niet moeilijk te vinden hoor. Als zij aangeeft dat ze dat niet wilt. Ik herken dit omdat ik een tijd geleden oppastte op de kindjes van een vriendin. Als je er geld voor krijgt voelt dat meteen anders. Ook ik heb ook niet zoveel te besteden. Misschien dat je er wat aan hebt? :wink:
Pak-de-bal

omafia schreef:Je vriendinnen willen misschien dan mee lekker naar de sauna en golven, en ik kan me voorstellen dat je dat niet altijd wilt.
Mijn schoonzus wilt er ook niks voor hebben vind ik ook zo moeilijk, want ik kan best geld missen en zei kan het zo goed gebruiken
nee, hoor, daar gaat het niet om, maar het is dat ik mij altijd zo moet verantwoorden aan hun ,
wat ik wil gaan doen op die dag, lijkt het wel.

Want voordat ik Bauke had , deed ik die dingen ook gewoon, zònder dat ik het aan iemand moest vertellen en nu wel.
en dat ben ik niet gewend, en daarom vind ik het zo vervelend.

Een goede reden is dan veel makkeljkker , zoals een ziekenhuisopname, dan zomaar een dagje weg.

Met familie is dat heel anders., die vinden alles heel gewoon wat je doet.
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Pak-de-bal schreef:
omafia schreef:Je vriendinnen willen misschien dan mee lekker naar de sauna en golven, en ik kan me voorstellen dat je dat niet altijd wilt.
nee, hoor, daar gaat het niet om, maar het is dat ik mij altijd zo moet verantwoorden aan hun ,
wat ik wil gaan doen op die dag, lijkt het wel.

Want voordat ik Bauke had , deed ik die dingen ook gewoon, zònder dat ik het aan iemand moest vertellen en nu wel.
en dat ben ik niet gewend, en daarom vind ik het zo vervelend.

Een goede reden is dan veel makkeljkker , zoals een ziekenhuisopname, dan zomaar een dagje weg.

Met familie is dat heel anders., die vinden alles heel gewoon wat je doet.
Niet mijn familie hoor :mrgreen:
omafia

An70 schreef:
omafia schreef:Mijn schoonzus wilt er ook niks voor hebben vind ik ook zo moeilijk, want ik kan best geld missen en zei kan het zo goed gebruiken
Dat hoef je niet moeilijk te vinden hoor. Als zij aangeeft dat ze dat niet wilt. Ik herken dit omdat ik een tijd geleden oppastte op de kindjes van een vriendin. Als je er geld voor krijgt voelt dat meteen anders. Ook ik heb ook niet zoveel te besteden. Misschien dat je er wat aan hebt? :wink:
Geld geven is juist het probleem bij mijn schoonzus, ze heeft het helemaal niet breed, maar als ik geld geeft dan wilt ze het niet, ik laat het nu achter als ze niet kijk, ze belt altijd dat het teveel is, het weekend is ze met Bowie naar de DA geweest die heeft een virus infectie maar als ik het geld wil terug betalen was het gratis :smile: dus ik vroeg welke DA dat ik daar dan in het vervolg heen gaat, maar nee vorige keer had ik teveel geld achter gelaten.

Moeilijk hoor ik gun haar juist een extra centje maar zei wil het niet, en ik kan het best missen ik hoef er geen boterham minder om te eten, raar mens is het toch, maar wel heel lief ook voor Bowie
Pak-de-bal

omafia schreef:
An70 schreef:
Geld geven is juist het probleem bij mijn schoonzus, ze heeft het helemaal niet breed, maar als ik geld geeft dan wilt ze het niet, ik laat het nu achter als ze niet kijk, ze belt altijd dat het teveel is, het weekend is ze met Bowie naar de DA geweest die heeft een virus infectie maar als ik het geld wil terug betalen was het gratis :smile: dus ik vroeg welke DA dat ik daar dan in het vervolg heen gaat, maar nee vorige keer had ik teveel geld achter gelaten.

Moeilijk hoor ik gun haar juist een extra centje maar zei wil het niet, en ik kan het best missen ik hoef er geen boterham minder om te eten, raar mens is het toch, maar wel heel lief ook voor Bowie
dan kan je haar iets geven wat ze niet terug kan brengen:
een weekendje weg of zo, met de reseveringen al gemaakt en alles al betaald :ok:

ik geef mijn oppassers ( voor mijn ziekenhuis-opname en dat ik thuis was), een high-tea in hotel Des Indes,
en een middagje rond oud Den Haag in de omgeving van het Lange Voorhout.
( ga ik zelf in elkaar draaien)
Maar ze hoeven dan niets te betalen.
( want geld wilden ze ook niet hebben)
omafia

Ik ga vrijdag een dagje weg met mijn schoonzus en dan betaal ik ook, maar weet nu al dat ze protesteerd
wilma23
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullmastiff, Boerboel, Rottweiler, Engelse mastiff

Ongelezen bericht door wilma23 »

mijn honden kunnen prima een dagje alleen zijn ze kunnen in het hele huis en zomers lopen ze lekker door de tuin. maar als we sávonds heeeeeel erg laat thuis zijn dan laat mijn buurvrouw ze even uit of mijn schoonmoeder haalt ze op.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”