Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Vraagje brokken Farmfood

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Sascha

Vraagje brokken Farmfood

Ongelezen bericht door Sascha »

Ik heb ook farmfood gehaald voor mijn hond, zit nu nog even op kvv, en ga het vanaf zaterdag combineren.

Wat mij opviel is, dat toen ik de zak open maakte om te kijken, dat ze erg groot zijn en keihard :denken:
Ik gaf er een paar aan Sascha om te kijken of ze het wat vind maar ze vind het niet echt geweldig.
Ook krijg ze de brokken nauwelijks kapot :roll:

Kan ik de brokken zachter maken door iets? Ik ben bang dat ze het anders niet wegkrijgt :neenee:
jacq1970
Zeer actief
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Je zou er wat warm water op kunnen doen zodat ze wat zachter worden.... tis een kwestie van wennen hoor, Tyson van mij had de eerste dag ook zoiets van he wat is dat...en na 2 dagen geen probleem.

Jacqueline
Afbeelding
Gittje
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Gittje »

Farm food brokken zijn een stuk minder hard dan Cavom. 't Zal wel lukken hoor :wink:
Sascha

Nou heb er een paar in haar bakje gedaan, wilde ze eerst niks van weten.
Toen deed ik net of ik het ging opeten en kwam ze heel nieuwsgierig bij me zitten, ja toen wilde ze het toch wel proberen :mrgreen:

Wat goed is voor 't baasje is goed voor Sascha :smile:
loony
Zeer actief
Mijn ras(sen): working kelpie
Patterdale Terrier
Engelse Springer Spaniel
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door loony »

Je kan er geen water overdoen, dan wordt het net modder
Doglover
Zeer actief

Ongelezen bericht door Doglover »

Haha ja als je er water over doet dan wordt het idd net modder. Ik doe dat nl wel bij het voer wat ik geef (Prins geperste brok) want ze vreet als een bezete. Ik kreeg dit als advies om haar langzamer te laten eten, oja, of grote keien erin maar dat werkte ook niet echt.
Met water gaat het nu prima.

Groetjes Rowana
annika163
Zeer actief

Ongelezen bericht door annika163 »

je hebt van farmfood twee maten he voor pups en kleine rassen en een formnaat voor grote honde. De samenstelling is wel hetze;fde maar het formaat verschil misschien kun je dat proberen?
Sascha

Ik heb het een aantal keer gemengd met een beetje water en dat werkte wel, nu eet ze het gewoon zo zonder moeite :mrgreen:
SuzieC1970
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier en Mechelse herder.
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door SuzieC1970 »

Grappig hoe verschillend ervaringen kunnen zijn. Ik vond de brok van FF nl vrij klein en zacht.. :wink: Als ik een handje FF pakte en er hard in kneep, dan had ik al bijna een handje gruis vast !! En in vergelijking met bv Cavom is de brok weer wat kleiner..
martineD
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): 2 Spaanse dames: Lety en Neiva
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door martineD »

Ik vind de brokken ook niet echt groot. Maar misschien heb ik de brokken voor kleine honden. Het is net paardenbiks. Maar ik zag niets op de zak staan over de grote van de brokken.
Sascha

SuzieC1970 schreef:Grappig hoe verschillend ervaringen kunnen zijn. Ik vond de brok van FF nl vrij klein en zacht.. :wink: Als ik een handje FF pakte en er hard in kneep, dan had ik al bijna een handje gruis vast !! En in vergelijking met bv Cavom is de brok weer wat kleiner..
Hmm dat lukt mij echt niet :denken:
clausipaus
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zooitje kruisingen
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door clausipaus »

Wat raar, ik vind de brokken juist ook veel zachter dan de meeste andere merken brok? Je kunt ze ook heel makkelijk door midden breken.
Penotti & Sombra!

Afbeelding

En niet meer onder ons, maar ook zeker niet vergeten: Floeboe & Keizer
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”