Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hij vindt't niet lekker...

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Fendertje
Vaste gebruiker

Hij vindt't niet lekker...

Ongelezen bericht door Fendertje »

en dan eet hij dus niet. Onze Fender (half labrador, half ?, 16 maanden oud) eet sinds dat'ie van het puppievoer af is de kip/rijst variant van CaroCroc, en hij doet het er goed op. Hij is levendig, niet te mager (dikworden doet'ie niet) en z'n vacht glanst alsof we hem dagelijks poetsen. Maar...

Sinds een paar maanden lijkt de eetlust weg. Verder gaat alles goed, alleen hij eet z'n bak niet leeg, laat soms meer dan de helft staan. Ik ben begonnen met een smaak eraan te brengen, bijvoorbeeld met wat chicken tonight of slasaus (theelepel op 400 gram, niks schadelijks). Dat leidde tijdelijk tot verbetering, maar enthousiast is hij nog niet. Nou heb ik hem gisteren een bak Frolic voorgezet. Deze hebben we toch in huis als beloningsnoepjes. Nou, die bak was leeg voordat ik de zak had opgeborgen. Vanmorgen ook weer. Ergo, hij vindt de Carocroc gewoon niet lekker. Ik dacht dat honden alles vraten...

Simpele oplossing zou dus zijn om Frolic te voeren. Maar ik heb daar een raar gevoel bij, op de vorige club waar ik liep (ben net verhuisd) werden dat soort 'supermarktmerken' als slecht bestempeld, en duur. Een 15kg zak Carocroc is ook aanzienlijk goedkoper dan 10 1,5 kg zakken Frolic.

Hmmm, wat ga ik als volgende proberen? Is Frolic goed of slecht? Enzovoort. Alle input is welkom!

Dank,

Hugo
Laatst gewijzigd door Fendertje op 11 mar 2008 11:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

Frolic is zout en zit vol onverteerbare zooi zoals mais, dus niet als maaltijd geven. Omdat het zo vol smaakstoffen en zout zit, vinden honden het zalig. Het lijkt me heel lastig om een hond te hebben, die niet gewoon lekker eet. Zelf ken ik dat niet, ook niet toen mijn honden nog brokjes kregen. Ik ben geneigd te zeggen: zoek gewoon een goede brok uit waar je een goed gevoel bij hebt over de kwaliteit en blijf dat gewoon geven. Maar wellicht kunnen anderen met probleemeters daar meer over zeggen. Maar geen frolic hoor, dat is troep. :wink:
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

frolic is de grootste rommel die je kan geven.

als je zeker weet dat ie het gewoon niet blieft ipv dat ie eigenlijk liever gewoon lekkers heeft kun je wat anders proberen maar hou je een beetje vast aan de regel dat alles wat je in de supermarkt kan kopen troep is dan heb je al veel uitgeschakeld
Afbeelding
Fendertje
Vaste gebruiker

OK, ik zal bij de speciaalzaak eens wat kleinere zakjes van goede merken halen. Dan eens kijken wat'ie lekker vindt. Verwend varken...
Overigens lees ik in mijn eerste post tussen de regels door dat ik alleen goedkoop voer wil; da's niet waar. Maar als het slecht is (zoals frolic dus kennelijk) en ook nog duurder ben ik er niet voor in!
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

Frolic is inderdaad heel slecht, probeer eens bibbie, duck, carnibest of smuldier, denk zomaar dat je hond dat niet laat staan :mrgreen:
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

Hoe vaak voer je hem per dag? Of laat je de hele dag een bak brokken staan?
Afbeelding
Fendertje
Vaste gebruiker

We voeren hem 2 maal per dag, en halen na een half (of heel) uur de rest van de maaltijd weer weg. Soms laten we het wel staan, maar dan eet'ie ook niet verder. Ik zal vanmiddag in de dierenwinkel eens kijken naar de bovengenoemde merken, bedankt.

Hugo
Amber
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Amber »

Wat nog wel eens wil helpen, is om gewoon wat gedroogde penssnippers
Over het droogvoer te doen, een beetje warm water eroverheen en veel honden vinden dit dan zo lekker ruiken dat ze gelijk gaan eten!
Die snippers koop je gewoon in een pot van bvb Bogena ofzo.
Wat je ook kunt doen is gewoon een lepeltje Smul compleet erdoor doen, verkrijbaar bij de meeste supermarkten. Door de pens lucht van de smul heb je kans dat ze toch ineens gaan eten.

Het stinkt alleen wel :mrgreen: :mrgreen:
Want op een gegeven moment dan willen ze steeds weer wat anders, en straks zit je met allemaal verschillende soorten brokken!
Wij zijn hier redelijk streng, we bieden ze het eten aan, gaan ze niet gelijk eten,, pech dan haal ik het weg, en krijgen ze de volgende dag pas weer!
Dus dan denken ze wel twee keer na voor ze het laten staan :mrgreen: :mrgreen:
Groetjes van Amber en een poot van Mack en Kay
doggy

Ongelezen bericht door doggy »

Als hij echt geen brokken lust, zou je vers vlees kunnen proberen ( kvv).
annika163
Zeer actief

Ongelezen bericht door annika163 »

wwij hebben hier ook zo'n probleemetertje. we zijn nu overgetspat op smuldier en rodi en af en toe prins een aantal dagen per week krijgt ze farmfood brokken. ze doet het er erg goed op en eet weer met smaak
succes ik weet hnoe vervelend het kan zijn
Lindsey
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lindsey »

Ik zou kvv proberen. In veel dierenwinkels te koop en bij veel supermarkten. Je hond geeft zelf aan dat brok niet goed is voor hem.
En hoe goedkoper de brok, des te meer zooi zit er in. Frolic is leuk om je hond lichtgevende drollen te laten neerleggen..... Maar ook in duur voer zitten 'door de EEG toegestande anti - oxidanten' zoals BHA, BHT en/of etoxiquine die niet gezond zijn.

Google maar eens op: de waarheid over brokken......en probeer eens kvv :wink:
Maria67
Actief

Ongelezen bericht door Maria67 »

Toevallig kom ik net bij de dierenwinkel vandaan en hoor ik de verkoopster tegen een klant zeggen dat Frolic veel te veel zout bevat. Gewoon erg slecht voer.
Sara is sinds een paar weken ook een "probleem-eter". In eerste instantie heb ik er niet zoveel op uit gedaan, maar ik ben sinds vorige week toch maar overgestapt op een andere smaak. Ze kreeg eerst Proplan Zalm en Rijst en nu krijgt ze de Kip en Rijst, ook van Proplan.
Het gaat wel wat beter maar echt enthousiast is ze niet. Ik kijk het nog maar een poosje aan en als het niet beter wordt ga ik wel weer op zoek. Misschien ook kvv. Even afwachten nog...
Afbeelding
Fendertje
Vaste gebruiker

Lindsey schreef:...Google maar eens op: de waarheid over brokken......en probeer eens kvv :wink:
Dank, ik zal er zeker over nadenken. Maar ik vind wat ik zo vind bij Google wel wat overtrokken. Heb je wel eens nagedacht over wat je zelf eet? Ik werk bij een leverancier van voedselverwerkende machines, breek me de bek niet open. Als een hond het goed doet op brokken, zowel fysiek als mentaal, is er niks mis mee. Je kan wel alles geitenwollensokkenpuurnatuur doen, maar als wij dat als mensen deden zouden we geen overbevolkingsproblemen kennen...

Ach ja, op naar de dierenwinkel maar. Dank voor al het bovenstaande advies.
Hugo

Fendertje is inmiddels Fender, 24kg zwart ADHD kwispeltuig, maar altijd zo lief...
Ragyo
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ragyo »

mijn hond eet bijna elke soort brok goed als ie het net krijgt maar na een paar dagen wordt de eetlust minder en eet hij heel wisselend, dan eet ie de ene dag veel en de andere misschien bijna niks. ik wissel verschillende merken af en geef af en toe rodi compleet (dat schrokt ie wel zo naar binnen). ik vind het ook lastig wat goed is en wat niet, eukanuba was dacht ik goed maar dat at hij slecht, royal canin croc at hij vrij goed maar nou las ik hier ook weer dat er veel nare stoffen aan toegevoegd zijn. dus ik ben er ook nog niet uit! heb alleen een klein vriesvakje dus dat beperkt nogal qua diepvriesvoer.
SuzieC1970
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier en Mechelse herder.
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door SuzieC1970 »

Misschien laat hij gewoon de helft staan omdat het teveel is. Hij is op een leeftijd dat ze aardig uitgegroeid zijn, dus misschien heeft hij niet meer zoveel nodig ! Als hij het er zo goed op doet zou ik niet teveel gaan wisseleln, want vaak is het zo dat nieuwe dingen gewoon lekkerder zijn.. :mrgreen: maar carocroc is een prima brok zonder toegevoegde rommel dus je kunt het slechter treffen..(zoals met die superlekkere maar o zo slechte frolic... :wink: ) Als je hond echt slecht eeten daardoor magerder wordt is het natuurlijk een ander verhaal maar als dat niet speelt zou ik me er niet druk over maken dat hij soms de helft laat staan !
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Ik ben sinds 2 weken over op andere brokken en dat zijn de cavom brokken das een geperste brok en mijn honden vinden het alle 3 heerlijk...zelfs samara wat toch een zeer moeilijke eter is... ja idd die frolic bende vind ze heerlijk maar daar begin ik dus niet aan :neenee:

Jacqueline
Afbeelding
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel

Ongelezen bericht door alm@ »

Fendertje schreef:Dank, ik zal er zeker over nadenken. Maar ik vind wat ik zo vind bij Google wel wat overtrokken. Heb je wel eens nagedacht over wat je zelf eet? Ik werk bij een leverancier van voedselverwerkende machines, breek me de bek niet open. Als een hond het goed doet op brokken, zowel fysiek als mentaal, is er niks mis mee. Je kan wel alles geitenwollensokkenpuurnatuur doen, maar als wij dat als mensen deden zouden we geen overbevolkingsproblemen kennen...
Ik vind dit een beetje onzin als je mij niet kwalijk neemt. Kvv is niks anders dan gewoon gemalen vers vlees met wat toevoegingen en de mensen die hun hond laten barfen geven gewoon spier- en orgaanvlees, botten, wat groente en zuivel e.d. in bepaalde verhoudingen. Ik zie daar niks geitenwollensokkenpuurnatuur aan :19:
Afbeelding
Golden Stanley

Ongelezen bericht door Golden Stanley »

Fendertje schreef:
Lindsey schreef:...Google maar eens op: de waarheid over brokken......en probeer eens kvv :wink:
Dank, ik zal er zeker over nadenken. Maar ik vind wat ik zo vind bij Google wel wat overtrokken. Heb je wel eens nagedacht over wat je zelf eet? Ik werk bij een leverancier van voedselverwerkende machines, breek me de bek niet open. Als een hond het goed doet op brokken, zowel fysiek als mentaal, is er niks mis mee. Je kan wel alles geitenwollensokkenpuurnatuur doen, maar als wij dat als mensen deden zouden we geen overbevolkingsproblemen kennen...

Ach ja, op naar de dierenwinkel maar. Dank voor al het bovenstaande advies.
Kortzichtigheid, dat is pas overtrokken..................
Fendertje
Vaste gebruiker

Inderdaad, zijn we het daar in ieder geval over eens!

Vanmorgen eens een bakje Prins gevoerd, dat ging er lekker in. Dus dat blijven we maar even aanhouden. En inderdaad misschien wat afwisseling, met een derde merk en met de CaroCrocs.

Dank voor alle advies,
Laatst gewijzigd door Fendertje op 12 mar 2008 13:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Hugo

Fendertje is inmiddels Fender, 24kg zwart ADHD kwispeltuig, maar altijd zo lief...
Eefje83
Zeer actief
Mijn ras(sen): norwich terriër en griekse zwerver en een Spaanse zwerver
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Eefje83 »

mijn honden en katten krijgen ook kvv,omdat ik toen mijn eerste hond kwam,deze ziek werd van de brokjes,diverse merken uitgeprobeerd maar uitslag en jeuk was alledaagse kost.....
daarom ben ik overgestapt en dus niet omdat ik alles puur natuur wilde doen.
Dat het wel het meest natuurlijke voer is wat je je hond kunt geven vind ik nu wel maar ik was ook twijfelachtig in het begin.
Maar laten we wel wezen,de wolven in de natuur zitten ook niet eerst hun eten te koken en allerlei middeltjes toe te voegen alvorens ze gaan eten toch?
Dus dat het geitenwollensokkencultuur achtig iets is,ben ik het niet mee eens,je laat je hond gewoon dat eten waar ie voor bedoelt is.
Maar zoals je zei,er zijn zat honden die het heel goed doen op brokken en er ook gewoon oud op worden,onze oude hond werd op diner 15,prachtige leeftijd maar er was geen vlees in te bekennen,dus absoluut niet natuurlijk.
sterkte met het vinden van nieuw voer wat je hond wel graag eet. :ok:
Fendertje
Vaste gebruiker

Lindsey schreef:...Frolic is leuk om je hond lichtgevende drollen te laten neerleggen.....
Inderdaad! Licht geel, ongelovelijk. Maar nu eet hij fijn Prins Super, en poept zo mooi donker en vast, echt tranen in de ogen, ik had er bijna een herdenkingsasbak van geboetseerd.

Maar zonder gekheid, 't gaat weer lekker!
Hugo

Golden Stanley

Ongelezen bericht door Golden Stanley »

Fendertje schreef:Inderdaad, zijn we het daar in ieder geval over eens!

Vanmorgen eens een bakje Prins gevoerd, dat ging er lekker in. Dus dat blijven we maar even aanhouden. En inderdaad misschien wat afwisseling, met een derde merk en met de CaroCrocs.

Dank voor alle advies,
1 merk lijkt mij raadzamer dan af te wisselen met 3 verschillende soorten brok. Voer dan bij met vers.............krijgt je hond nog echt iets nuttigs binnen. :wink:
MirandaH
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cairns!!!
Contacteer:

Ongelezen bericht door MirandaH »

Ik heb 2 erg slechte eters in huis en heb 7 jaar ervaring met wisselen van voer, maanden er goed van eten dan weer lange tanden.

Ik ben voor mezelf tot 1 conclusie gekomen: je voert teveel.

Ik bedoel, hij ziet er prina uit, actief, blij alleen wil hij niet heel graag eten. Tekort heeft hij niet, dus gewoon minder voeren. Of een vastdag ertussen. Binnen de kortste keren eten ze weer.

Daar komt nog bij dat je, door te wisselen, zeker nu met 3 voeren, het probleem erger gaat maken, want over een paar maanden gebeurt hetzelfde. Nog even afgezien van het feit dat je door verschillende soorten ook nog kans loopt dat er tekorten of overschotten gaan ontstaan.

Dus ik zou zeggen: minder voeren, zelfde voer houden.

Overigens voer ik zelf geen brokken meer, maar dat had op zich niet te maken met het niet willen eten.
Afbeelding

*Gediplomeerde trimsalon voor de regio Zoetermeer (lid ABHB)*
**Webshop voor verse diervoeding: Botten & Zo**
Jacksel
Zeer actief
Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel

Ongelezen bericht door Jacksel »

Sja hier nog een versvoerder en mijn zeer moeilijk etende hond eet eindelijk goed. Wat blijkt, ze heeft een intolerantie voor graan. Eet ze brok, krijgt ze last van haar darmen... Dus wilde ze geen brok meer eten (nouja, gewoon niets meer)...

Overzetten naar vers was ook nog moeilijk want de darmen waren geïrriteerd, ze is pas echt goed gaan eten nadat ze een maand lang op speciale druppels en poeder van een holistisch dierenarts heeft gestaan, om de darmen weer goed te krijgen. De poeder (probiotica) moet ze voorlopig blijven gebruiken, om de darmen voorlopig even te 'helpen', Jamey mag voorlopig geen granen en zelfs geen rijst. Maar ze heeft geen jeuk meer en eet eindelijk (bijna :P ) alles wat ik haar voorzet...

Dat allemaal door dus een intolerantoe van graan, wat grondstof voor elke brok is...
Afbeelding
You'll be in my heart... Always...
bekkie
Zeer actief

Ongelezen bericht door bekkie »

Golden Stanley schreef:
Fendertje schreef:Inderdaad, zijn we het daar in ieder geval over eens!

Dank voor alle advies,
1 merk lijkt mij raadzamer dan af te wisselen met 3 verschillende soorten brok. Voer dan bij met vers.............krijgt je hond nog echt iets nuttigs binnen. :wink:
dat doe ik met Duck en dan kun je ook nog afwisselen met verschillende smaken. ik vind het een uitvinding, gewoon bewaren in de vriezer en teun vindt het echt heerlijk en doet het er erg goed op :ok:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”