Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

eiwitfractie

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

yvonne1961
Actief

eiwitfractie

Ongelezen bericht door yvonne1961 »

Is een eiwitfractie van 18,2%(gehalte 18%) hoog genoeg voor een normaal levendige hond van anderhalf jaar?
Ik heb het over de prins lam/rijst. De fabrikant zegt dat het voldoende is, maar ik wil daar toch graag wat meer meningen over.

groetjes, Yvonne
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

Waarom geef je lam/rijst brokken, als het een normale levendige hond is? Heeft hij wel spijsverteringsproblemen of huidproblemen?

Want dat is de vraag die je moet beantwoorden om voor jezelf duidelijk te krijgen wat je je hond wil geven. Waarom kies ik voor brokken met die ingredienten?
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
yvonne1961
Actief

Ongelezen bericht door yvonne1961 »

Mijn hond (koningspoedel)kreeg rond het eerste levensjaar huidklachten. Rode wat smettende plekken op de buik, liezen, oksels. Ben zelf gaan uitproberen, en op deze geperste lam/rijst brok van prins en 2x per week rodi lam/rijst zijn de klachten geheel verdwenen.
Hij doet het er dus perfect op, twijfel dus alleen over de wat lage eiwitfractie.
SuzieC1970
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier en Mechelse herder.
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door SuzieC1970 »

Volgens mij is het geen probleem, hoge eiwitfracties zorgen eerder voor problemen dan lage volgens mij !! ( maar ja, ik voer ook Prins lam/rijst...)
Lindsey
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lindsey »

Als je hond het er goed op doet, en je wisselt ook nog eens af met kvv, dan zou ik me geen zorgen maken.
Gittje
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Gittje »

SuzieC1970 schreef:Volgens mij is het geen probleem, hoge eiwitfracties zorgen eerder voor problemen dan lage volgens mij !!
Lijkt mij in tegenspraak met diegenen die zweren bij KVV of barf :denken:
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

We hebben hier al eens discussies over gehad. Zoek maar eens via de zoekfunctie op eiwit. Een voorbeeld is: http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewto ... ight=eiwit
Dat ging dan voornamelijk over eiwitten en nierfalen, maar het werd wel breder besproken. :wink:

Het komt hier op neer dat het om de kwaliteit van de eiwitten gaat en dat je eiwitpercentages in brok of rauwe voeding niet kunt vergelijken.

Gittje schreef:
SuzieC1970 schreef:Volgens mij is het geen probleem, hoge eiwitfracties zorgen eerder voor problemen dan lage volgens mij !!
Lijkt mij in tegenspraak met diegenen die zweren bij KVV of barf :denken:
rauwe voerders doen geen uitspraken over veel of weinig eiwitten, maar over de kwaliteit ervan. :wink:
Zo lijkt het eiwitgehalte in rauwe voeding heel hoog, maar als je het om zou zetten naar een gedroogde massa, zoals brok, dan hou je nog maar 7% of dergelijke over. Dus dat zou dan extreem laag zijn. Die vergelijking kan niet gemaakt worden. Wel dat in brokken vaak goedkope eiwitten gebruikt worden, want anders zou de brok bijna niet meer betaalbaar zijn. En goedkope ingredienten van brokken zijn toch vaak hele dubieuze producten: haren, veren en hoeven bijvoorbeeld. :wink:
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”