Roelfien schreef:Nee hoor, daardoor lopen je honden geen tekorten op.
1 keer per dag eten is overigens ook prima, doen mijn honden ook.
Wat je wel zou kunnen doen, is zorgen dat je de dagen van de enkelvoudige voeding iets geeft waarvan je weet dat het weinig in het kant en klare eten zit. Dan voegt het zelfs meer toe.
Dus bijvoorbeeld spiervlees of juist een heel ander dier, bijvoorbeeld wild zoals konijn of gevogelte. Of een dagje rauw eitje en yoghurt of rauwe vis. Dat zijn allemaal dingen die in de kant en klare voeding weinig zit. En daar halen je honden mooi wat extra's uit.
En misschien kom je dan ooit wel zo ver, dat je de brokkendagen ook laat zitten en daar bottendagen van gaat maken.

Maar jou honden eten vers toch? begreep dat het dan juist beter was als ze maar 1x per dag eten kregen?
Maar omdat KVV en brokken zo snel verteren moeten ze eigenlijk juist weer 2x dacht ik
Rauw eitje gooi ik er wel eens doorheen (tip van dit forum hahaha), Max vond het wel wat, Sam at het niet
Yoghurt vinden ze beide niet te eten..
Wat voor vis kan erdoorheen? (En met of zonder graten?)
En wat is precies spiervlees, welk vlees kan ik daarvoor bijv. bij de slager of de supermarkt halen?
Ik zou graag Barf willen voeren, maar de kip was hier was een fiasco..
Ging zowat over mijn nek bij het insnijden van de kip (alleen de dragenende delen voeren bij een beginnende barf hond begreep ik

) en ik heb uiteindelijk de hondjes de ingewanden (die in een apart zakje zaten) gegeven en de rest van de (hele) kip weg gegooit :N:
Moet nog steeds wat dingen bestellen, want ze hebben hier een vers vlees bezorg centum (Ik hoop dat kippenekken ook voorgesneden zijn anders ben ik bang dat die ook in de vuilnisbak belanden) en ik ben ermee bezig om de vriend van mijn moeder (gepensioneerde slager die nog steeds af en toe in slagerijen werkt en bij slachthuizen komt) ervan te overtuigen dat honden echt rauwe botten mogen eten en dat hij die dus zo voor me mee kan nemen zonder dat de puppies hier dood neer vallen na het eten van een bot..
Heb laatst een andere bestelling gedaan (kennelverpakking smuldier, kennelverpakking rodi, nog een KVV voor de puppies en een kennelverpakking KVV voor de katten) dus vriezer puilt uit en zit propvol, maar ondanks dat het wat traag gaat ben ik me wel aan het orienteren op echt vers vlees..
Heb me ook aangemeld bij een barf forum
Ze hadden hier bij de bestellijn van versvlees e.d eerst een starters pakket voor mensen die rauw wilde gaan voeren, boekje erbij en barf producten afgestemd op een hond die voor het eerst begon met rauw eten van +/- 25 kg perfect voor Sam en Maxi hier natuurlijk.. helaas lag de vriezer toen ook vol, en toen ik het wilde bestellen was het er niet meer
Maar zoals ik al zei, het gaat wat traag, maar op den duur komen we er wel