Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Informatie verschilend voer

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

mandyy
Vaste gebruiker

Informatie verschilend voer

Ongelezen bericht door mandyy »

Ik zou graag wat informatie willen hebben van verschillende soorten voeding voor honden (uiteraard ;) ).

Balou (11 jaar) krijgt al zn hele leven Eukanuba, een volle bak dat de hele dag voor m klaar staat. 's Avonds krijgt hij 2 bruine boterhammen met kaas of worst erdoor. Heel slecht, maar mn moeder wilt t niet veranderen...
Bratis (6 maanden) krijgt 2x per dag een portie (van 75gr per portie) Prins puppy-junior.

Ik zou de informatie graag willen om te bepalen wat ik Bratis ga voeren (aangezien het mijn hondje is, ik er alles mee moet doen en alles moet betalen). Hij zit nog vol in z'n pup-vacht en is te klein voor zn leeftijd (op dit moment weegt ie 8kg). Voordat ie hierheen kwam at ie niet goed. Volgens de fokker omdat er loopse teven in de buurt waren.

In de vriezer ligt nog pens van Rodi, is dat erg slecht om te voeren? Of juist alleen maar goed als aanvulling op de brok?

Alvast bedankt :)
SuzieC1970
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier en Mechelse herder.
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door SuzieC1970 »

Prins is prima voor je hondje ! Een goede brok zonder toegevoegde rommel, dus dat kun je zeker zo laten. Rodi en andere merken kvv (kompleet vers voer) zijn ook prima om te geven. Af en toe een brok maaltijd vervangen door rodi of een paar dagen brok per week en een paar dagen rodi ofzo. Of 's morgens brok en ''s avonds kvv... Kan allemaal, is gewoon even kijken waar je hondje het goed op doet. En verder gewoon veel lezen hier op het forum dan wordt je heel wat wijzer over voeding !! Er staat zo ontzettend veel op !! Succes ermee... :ok:
yvonne dl
Zeer actief

Ongelezen bericht door yvonne dl »

Rody met pens ga ik niet meer geven.
O ze laten scheten dat ze er zelf voor weglopen. :smile:
En aan de rees.
Ook met pensstaafjes.
Afbeelding

Wanneer je RESPECT hebt voor je dier zal deze ook RESPECT hebben voor zijn baasje,
want LIEFDE geven is Liefde ontvangen
mandyy
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door mandyy »

Ik heb van de week pensstaafjes gekocht en daar wassie helemaal dol op! Hij heeft ze zelfs nog van m'n bureau af gejat (het hele zakje nog wel!) :roll: .

In het asiel voeren we een Mechelse herder (met ADHD) ook pens met brok. Ze is erg mager omdat ze te veel beweegd. Maar ik heb gehoord dat pens alleen maagvullend is en verder niks. Maar ik heb ook gehoord dat het juist een dikmakertje is. Wat klopt hiervan?
Lindsey
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lindsey »

Ik zou eens wat gaan lezen op de rauwvoerfora als je echt belangstelling hebt voor versvoeren. Er zijn er een aantal. En pens is prima als onderdeel van de voeding.
Golden Stanley

Ongelezen bericht door Golden Stanley »

Ik heb op mijn forum behoorlijk wat info staan over brokvoeding, KVV en zelf samenstellen. Mocht je geïnteresseerd zijn, dan ben je welkom.
doggy

Ongelezen bericht door doggy »

Mijn hond krijgt 's morgens brokken van Farmfood en 's avonds krijgt hij versvlees ( Carnibest of Smuldier, dat wissel ik af).
En tussendoor eens wat pens, of wat ander lekkers.
( koekje, beloning tijdens wandelen, e.d.).
Of een kauwstaaf.
Ook krijgt hij wel eens een bot, daar is hij ook gek op.
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”