Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Overval Amsterdam

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

domenique
Actief
Mijn ras(sen): Jack hussel, AB en nog een mengelmoes

Overval Amsterdam

Ongelezen bericht door domenique »

Straatroof Singel in Amsterdam
Er heeft op het Singel in Amsterdam een straatroof plaats gevonden die niet alleen gepleegd werd door een persoon, maar ook door een hond. Een vrouw werd beroofd van haar tas door een man, maar toen die één van haar tassen te pakken had en er vandoor ging deed zijn hond ook nog een poging. Die mislukte en het is nu zelfs zo dat de hond vast zit maar de straatrover nog niet.

Dit alles gebeurde in de nacht van 19 op 20 februari. Het slachtoffer liep op het Singel en het was rond een uur of 5 in de ochtend dat ze ter hoogte van de Koggestraat overvallen werd. De vrouw gaf zichzelf niet zomaar gewonnen en hield de tas stevig vast. Er ontstond een worsteling waarbij ze uiteindelijk ten val kwam. De man pakte op dat moment haar tas en ging er vandoor.

Maar deze beroving ging verder. Vervolegns komt één van de twee honden die de man bij zich had naar haar toe en begon aan haar andere tas te trekken. Een linnen tas. Ze schreeuwde en liet wederom niet los. De hond liet los. De hond kreeg de tas dus niet te pakken en liet de vrouw gaan. Vervolgens ging het beest op zoek naar zijn baasje die inmiddels was verdwenen. Het dier kon hem niet meer vinden. Een paar huizen verder hebben voorbijgangers de hond gevangen en overgedragen aan de politie. En daar is de hond nu nog steeds.

Op de foto ziet u de hond die de politie op dit moment in bezit heeft. Het is een lichtbruine Amerikaanse Stafford met een witte hals. Opvallend aan deze hond zijn zijn staande oren en de breuk in zijn staart. Vermoedelijk heeft de dader nog zo’n zelfde soort hond. Mogelijk iets groter dan deze.

Afbeelding

Bron RTV N-H ter plaatse

Godver :evil: was het eerste wat in me opkwam toen ik het hoorde, en al helemaal toen ik de foto zag!
lijkt mij dat zijn baasje niet komt opdagen :evil: of hij wil graag even vertellen wat hij heeft gedaan :hmmm:

En dan blijft het hondje zitten waar het zit, en over een ....tijd word het hondje in geslapen :jank:
Wat me wel op viel is dat ze het niet hadden over een 'vechthond' maar een amerikaanse stafford.

Stomme lui, wie laat nou ze hond achter :neenee:
Afbeelding
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Sja, baasje geeft duidelijk niets om zijn hond. Anders misbruikte hij de hond hier ook niet voor.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Pak-de-bal

Ongelezen bericht door Pak-de-bal »

tja, waar ze dit soort honden niet voor gaan gebruiken :roll:

ach, die hond weet niet beter, maar toch wel jammer dat zulke honden altijd weer in verkeerde handen komen
echt voor de macho , dus ! :N:
*Linda*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Linda* »

Arm beest, zo'n baas te hebben. Nou, dat is duidelijk, daar gaat de spuit in. Ondanks dat hij er niets, maar dan ook helemaal niets aan kan doen...
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

Nanna schreef:Die hond is vast alláng blij dat hij van die lapszwans van een baas af is.

Als ie gechipt is zou zo'n baas toch wel te achterhalen zijn? Hij lijkt me zo te zien raszuiver (gecoupeerde oren, dus wellicht in het buitenland gefokt?)
Ik vind het eruit zien als een 'natuurlijk staand oor'? Op een chip hebben ze hem vast al gecontroleerd. De gemiddelde eigenaar geeft zijn verhuizing niet door aan de NDG en is dus niet vindbaar. Een eigenaar die als beroep straatrover heeft zal wel helemaal geen adreswijzingen doorgeven? Dus vinden ze hooguit de fokker.
Abby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua en Leonberger
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Abby »

Wat triest om een hond zoiets te leren zeg... :roll:
Hoop dat ze die baas toch nog pakken :boos:

Wel een mooie hond trouwens... :I:
MirandaH
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cairns!!!
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door MirandaH »

Nee, die oren zijn volgens mij gecoupeerd. Ik ken een Amstaff met 'natuurlijke staande oren' en dat is een soort Dombo, in de zin dat hij ermee zou kunnen vliegen.
Afbeelding

*Gediplomeerde trimsalon voor de regio Zoetermeer (lid ABHB)*
**Webshop voor verse diervoeding: Botten & Zo**
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

Oh jee, die heeft de reclame van de blindengeleidenhond wel erg letterlijk genomen.

"anders leren we hem zakrollen"

:smile:
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Wie zegt dat de hond dat geleerd heeft? Ik ken genoeg honden die zoiets doen omdat ze speels zijn, of zoals de mijne als er eten inzit :mrgreen:
Poppetje
Zeer actief

Ongelezen bericht door Poppetje »

Ik denk dat als de hond erop getraind zou zijn, dat hij dan niet los zou laten...
Ben benieuwd wat er met de hond gaat gebeuren!
thalina
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door thalina »

MirandaH schreef:Nee, die oren zijn volgens mij gecoupeerd. Ik ken een Amstaff met 'natuurlijke staande oren' en dat is een soort Dombo, in de zin dat hij ermee zou kunnen vliegen.
dit zijn zeker geen gecoupeerde oren :wink:
of ze moeten er een mine stukje afgehaald hebben :denken:

Maar het is gewoon belachelijk dat mensen honden gebruiken voor een straatroof..
Hoop echt dat ze de dader te pakken krijgen :boos:
Afbeelding
FrisianOutlawftVera
Actief
Mijn ras(sen): Duitse x Mechelse Herder ( Mei 2005 )
Hollandse x Mechelse Herder ( Dec 2013 )

Ongelezen bericht door FrisianOutlawftVera »

Roelfien schreef:Oh jee, die heeft de reclame van de blindengeleidenhond wel erg letterlijk genomen.

"anders leren we hem zakrollen"

:smile:
je bent me net weer the snel af :P
Frisian Outlaw ft Vera
Frisian Outlaw ft Fardau
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”