Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Het blijft modderen met Sun
Moderator: moderatorteam
- *Linda*
- Zeer actief
Het blijft modderen met Sun
Tja, de tweede operatie is in principe goed gegaan maar hij heeft gewoon beroerde poten. Ik wist het al hoor, zijn "goede" poot is voor de eerste operatie ook op de foto gegaan ter vergelijking, en daar zat ook al aardig wat artrose in. Nu heeft die poot het zwaar te voorduren gehad met het hinkelen na de operaties dus is momenteel ook behoorlijk overgevoelig. Ik heb met de dierenarts overlegd en Sun staat nu (voor waarschijnlijk de rest van zijn leven) op de metacam. Hij heeft gewoon echt klotepoten....Nou ja, goed nieuws is dat hij er goed op reageerd en hoewel echt urenlange wandelingen (ohhhh wat zal ik het missen) er niet meer in zitten, kunnen we redelijk uit de voeten. Een rondje om het meer kan hij weer dagelijks lopen, dat is ongeveer drie kwartier/uurtje dus ik mag niet klagen. Ik loop het laatste rondje nu wat langer, dik een half uur en dat is gewoon door de wijk en dat gaat ook goed. Het is een beetje puzzelen maar we komen er wel
Het is gewoon moeilijk om het evenwicht te vinden tussen voldoende beweging en het toch pijnvrij kunnen houden...
Laatst gewijzigd door *Linda* op 05 mar 2008 22:48, 1 keer totaal gewijzigd.
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- Aantal honden: 2
- Rami
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Ik snap wat je bedoelt, maar ik heb het idee dat het toch nog steeds wat kan verbeteren. Het herstellen van de knie-functie neemt toch wel heel wat tijd in beslag, heb ik gemerkt.
Bij Billy heb ik al een paar keer gedacht dat hij op de 'toppen van zijn kunnen' zat en toch blijft het verbeteren. Bill is vorig jaar april geopereerd en zo aan het begin van de herfst liep hij - in mijn ogen - al best goed; zo liepen we rustig 2/3 keer per dag drie kwartier à een uur.
Maar inmiddels (bijna een jaar na de operatie) lopen we al weer wandelingen van twee uur. En met rusten tussendoor nog wel langer.
Ik doe wel vaak 'rechtlijnige' wandelingen (wel los maar flink doorstappen en zo veel mogelijk rechtdoor).
Ergens heb ik het idee dat het met Sun nog wel eens zou kunnen verbeteren (in ieder geval hoop ik het, van harte!
).
Bij Billy heb ik al een paar keer gedacht dat hij op de 'toppen van zijn kunnen' zat en toch blijft het verbeteren. Bill is vorig jaar april geopereerd en zo aan het begin van de herfst liep hij - in mijn ogen - al best goed; zo liepen we rustig 2/3 keer per dag drie kwartier à een uur.
Maar inmiddels (bijna een jaar na de operatie) lopen we al weer wandelingen van twee uur. En met rusten tussendoor nog wel langer.
Ik doe wel vaak 'rechtlijnige' wandelingen (wel los maar flink doorstappen en zo veel mogelijk rechtdoor).
Ergens heb ik het idee dat het met Sun nog wel eens zou kunnen verbeteren (in ieder geval hoop ik het, van harte!
-
boxersien
ik zou er nog wat ondersteuning bij geven naast de metacam in vorm van glucosamine of sashasblend (www.sashasblend.nl) . Mocht hij dan over de ergste pijnen heen zijn dan kan je metacam gemakkelijker gaan afbouwen tot een onderhoudsdosis. Metacam kan namelijk schade aanbrengen aan de organen. Glucosamine en/of sashasblend (vrijwel) niet want zijn natuurlijke middelen. 
-
S@ndr@
- Zeer actief
-
Tiny
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Jammer genoeg ken ik het gevoel van laten genieten van de wandeling maar niet aan het einde daarvan strompelen van de pijn. De laatste maanden liep ik alleen nog maar op verharde ondergrond en dat liep voor Beau toch het beste. Ik hoop dat het nog veel zal verbeteren 
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010
Beau 08-11-2001 - 30-07-2011
&
Akira 16-08-2021
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010
Beau 08-11-2001 - 30-07-2011
&
Akira 16-08-2021
- *Linda*
- Zeer actief
Ik hoop het ookRami schreef:Ik snap wat je bedoelt, maar ik heb het idee dat het toch nog steeds wat kan verbeteren. Het herstellen van de knie-functie neemt toch wel heel wat tijd in beslag, heb ik gemerkt.
Ergens heb ik het idee dat het met Sun nog wel eens zou kunnen verbeteren (in ieder geval hoop ik het, van harte!).
- *Linda*
- Zeer actief
Ik weet hoe metacam werktboxersien schreef:ik zou er nog wat ondersteuning bij geven naast de metacam in vorm van glucosamine of sashasblend (www.sashasblend.nl) . Mocht hij dan over de ergste pijnen heen zijn dan kan je metacam gemakkelijker gaan afbouwen tot een onderhoudsdosis. Metacam kan namelijk schade aanbrengen aan de organen. Glucosamine en/of sashasblend (vrijwel) niet want zijn natuurlijke middelen.
-
tineke
- MJ
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
- *Linda*
- Zeer actief
- Rami
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Ja, die artrose zal idd wel schelen. Bill heeft het ook wel, maar in lichte mate én hij krijgt 1,5 Rimadyl per week. Niet voor het pijnstillende effect (daar is het te weinig voor) maar wel als ontstekingsremmer. Metacam heeft diezelfde ontstekingsremmede werking, dus wie weet verbeterd het bij Sun toch nog wel wat.*Linda* schreef:
Ik hoop het ookVergeet echter niet dat Sun echt behoorlijk wat artrose heeft, in beide achterpoten. Hij is in augustus 2007 voor het eerst geopereerd en in november liep hij zó goed dat ik dacht dat het allemaal achter de rug was. Tja, en toen begon het weer...Toen is hij vorige maand weer geopereerd en ik merk nu na de tweede operatie dat zijn andere poot ook gewoon behoorlijk pijnlijk is. Maar goed, je weet idd maar nooit
Dat Suns andere poot pijnlijk is, is toch niet zijn knie hè? Dat is iets waar ik bij Bill bijv. best wel 'bang' voor ben. Het percentage aan honden die binnen een jaar na de eerste knie-operatie voor de andere knie terugkomt bij de orthopeed, vond ik best hoog, namelijk meer dan de helft... :N:
- *Linda*
- Zeer actief
Nou, dat percentage is mij ook verteld door de DA en ik zat er dan ook behoorlijk mee in de maag :N: Zijn pijnlijke poot is niet zijn knie, nou ja, niet in de zin dat hij last heeft van zijn banden. Er zit daar gewoon flink wat artrose...Dus wel de knie, maar toch ook weer nietRami schreef:Ja, die artrose zal idd wel schelen. Bill heeft het ook wel, maar in lichte mate én hij krijgt 1,5 Rimadyl per week. Niet voor het pijnstillende effect (daar is het te weinig voor) maar wel als ontstekingsremmer. Metacam heeft diezelfde ontstekingsremmede werking, dus wie weet verbeterd het bij Sun toch nog wel wat.*Linda* schreef:
Ik hoop het ookVergeet echter niet dat Sun echt behoorlijk wat artrose heeft, in beide achterpoten. Hij is in augustus 2007 voor het eerst geopereerd en in november liep hij zó goed dat ik dacht dat het allemaal achter de rug was. Tja, en toen begon het weer...Toen is hij vorige maand weer geopereerd en ik merk nu na de tweede operatie dat zijn andere poot ook gewoon behoorlijk pijnlijk is. Maar goed, je weet idd maar nooit
Dat Suns andere poot pijnlijk is, is toch niet zijn knie hè? Dat is iets waar ik bij Bill bijv. best wel 'bang' voor ben. Het percentage aan honden die binnen een jaar na de eerste knie-operatie voor de andere knie terugkomt bij de orthopeed, vond ik best hoog, namelijk meer dan de helft... :N:
-
Addy
Nee ik dacht niet aan lm hoor*Linda* schreef:Hij is nu ongeveer 5 jaar. Hij is verder hartstikke gezond hoor, ik heb de ellende op de rontgenfoto's zelf gezien en denk echt niet aan andere oorzakenAddy schreef:Sun kwam toch ook uit Malaga ? hoe oud is hij nu ?
Het ging me om het deel van Spanje waar ze bijzonder ruig met de honden omgaan, Gizziebeer heeft daar ook behoorlijk wat aan overgehouden. Was dus benieuwd hoe lang hij daar vertoeft heeft
En geef je lekkere vent maar een dikke knuffel van me