Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Vraagje

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Ilse78
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
Contacteer:

Vraagje

Ongelezen bericht door Ilse78 »

Voor mijn reu heb ik een dekaanvraag gekregen uit Duitsland. Voor deze dekking zou hij een gedragstest moeten afleggen in DL, de zogenaamde ZZP.

Een onderdeel hiervan is het vastbinden van je hond aan een paal ( oid) en zelf compleet weg gaan, dus ook niet in de buurt en kunnen zien wat er gebeurd.
Wanneer je weg bent gaan vreemde mensen op de hond af, in verschillende situaties, zoals dronken toestand, gewone toestand enzo.
Er word dan steeds meer druk op de hond uitgeoefend om te kijken wanneer de hond gaat reageren en hoe !

Nou wil ik best een gedragstest laten doen, maar niet op die manier.

Ik heb de eigenaresse van de teef al gevraagd of er een mogelijkheid is om een gedeelte van die test te doen en voor de rest dispensatie aanvragen. Een beetje hondenkenner zal al snel doorhebben dat mijn manneke niet gevaaarlijk agressief is ofzo!

Haar idee was om hier in NL bij een vereniging op KC een gedrags test te doen. Of door een gedragstherapeur oid. heeft iemand hier ening idee of zoiets ook bestaat in NL?
Groetjes,
Ilse, Darell & Kani
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewto ... edragstest

Geen idee, maar misschien kan je laten testen bij Gaus?
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
flamme
Zeer actief
Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Ierse Setter
Klein spaans mixje
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door flamme »

Ja hoor, er zijn diverse gedragstesten hier in nederland. ik weet alleen niet of deze ook goed gekeurd worden voor een dekking in duitsland. Ik heb overigens ook al eens een dekaanvraag gekregen voor mijn rue. Omdat ik een nederlandse reu had hoefde hij niet door de zuchtzulassung. Heb de dekking niet gedaan maar had ik wel ingestemd dan had hij geen gedragstest hoeven doen. Dat is misschien in jou geval ook wel zo?
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Valerie »

MAG test?
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Valerie schreef:MAG test?

Maatschappelijk Aanvaardbaar Gedrag.... :wink:
Afbeelding
Pak-de-bal

Ongelezen bericht door Pak-de-bal »

waarom zou je de test niet laten doen?

Het is voor jou ook een goede test hoe je hond dan reageert en dàn kan je er wat aan gaan doen , als het negatief is.

denk maar niet dat ze echt expres vlak in de buurt komen van je hond, ze weten echt wel wat ze doen.

Is dat altijd nodig in Duitsland, of alleen bij oa Ridge backs?
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Als ik het zo lees zou ik dat ook niet willen met mijn hond...wat een onzin.
Probeer in ieder geval wat info teverkrijgen of er inderdaad niet iets ander kan...kan de teef niet naar hier komen dan, dat scheelt voor jou weer zo een achterlijke test.

Jacqueline
Afbeelding
jores
Zeer actief
Mijn ras(sen): engelse springer spaniel en engelse cocker spaniel
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door jores »

vreemde test

Mijn honden dekken ook in Duitsland en hoeven alleen te voldoen aan de regels die de nederlandse RV stelt. Als je hond nog geen nakomelingen heeft moet je een brief van je RV hebben waarin staat dat hij voldoet aan de eisen die de RV stelt
groetjes Annemie

Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding

http://www.vdjorishoeve.nl
https://www.facebook.com/vdjorishoeve
Jeannettebo
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jeannettebo »

hele rare test, zo te lezen zou bo acuut zakken. er moet niemand in de buurt komen als ik er niet bij ben, zeker geen dronken lappen.
Afbeelding
nathalie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
Contacteer:

Ongelezen bericht door nathalie »

Wat een onzin zeg.. Hij zou er toch maar zo van schrikken! Dan zou het kunnen dat je hond mooi verpest is of een of ander trauma oploopt.
Ik zou deze test NOOIT doen, wat een idioot gedoe!
Afbeelding
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
Ilse78
Vaste gebruiker
Contacteer:

Dat is dus exact mijn gedachten.

Ik weet van mijn hond dat hij absoluut niet agressief gedrag zou tonen. Maar hij is wel een 'mama's kindje" en momenteel ng niet eens 2 jaar dus nog niet stabiel genoeg naar mijn idee. Voor hierover opmerkingen komen, de dekaanvraag is voor voorjaar 2009, dus dit duurd nog een jaar!

De reden dat de reu die de fokker kiest die test moet doen is dat haar teef bij het onderdeel van de dronken man vanuit zit positie naar diegene geblaft heeft. Daarom moet zij een reu kiezen die dit gedrag niet vertoont tijdens deze test.
Groetjes,
Ilse, Darell & Kani
lonneke
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door lonneke »

ik zou hier de mag test doen....
Groetjes Lonneke, Toby, Djucko en Cooper
Afbeelding
http://cordoba.euroboom.nl
Het asiel in Cordoba : http://www.youtube.com/watch?v=xwAr7onokSo
fresan
Zeer actief
Mijn ras(sen): GBGV en laekense herder

Ongelezen bericht door fresan »

Ik zou deze vraag ook nog even onder het kopje africhting zetten. ik weet dat bv de dobers vroeger deze test ook moesten doen en van de rotweiler ben ik niet helemaal zeker. Er zijn daar vast mensen te vinden die je beter uit kunnen leggen wat deze test inhoud.
succes, Sandra.
lonneke
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door lonneke »

Rottweiler moet het dacht ik ook....
Tenminste die van mijn broer heeft het ook.
Groetjes Lonneke, Toby, Djucko en Cooper
Afbeelding
http://cordoba.euroboom.nl
Het asiel in Cordoba : http://www.youtube.com/watch?v=xwAr7onokSo
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

fresan schreef:Ik zou deze vraag ook nog even onder het kopje africhting zetten. ik weet dat bv de dobers vroeger deze test ook moesten doen en van de rotweiler ben ik niet helemaal zeker. Er zijn daar vast mensen te vinden die je beter uit kunnen leggen wat deze test inhoud.
succes, Sandra.
ik weet dat mensen uit duitsland onze oudste dober niet wilden gebruiken omdat deze geen ZTP had...ze hebben diverse malen gevraagd of we dit wilden halen, nee dus, de jongste gaat dit ook niet doen.. ik vind het pure onzin... ze nemen hem maar zo (als hij goed blijkt te zijn) en anders maar niet :19: Ik vind het helemaal niets die testen.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
flamme
Zeer actief
Ierse Setter
Klein spaans mixje

Pak-de-bal schreef:waarom zou je de test niet laten doen?
Het is voor jou ook een goede test hoe je hond dan reageert en dàn kan je er wat aan gaan doen , als het negatief is.
denk maar niet dat ze echt expres vlak in de buurt komen van je hond, ze weten echt wel wat ze doen.
Ik ga er ook wel vanuit dat die mensen weten wat ze doen. Maar ik zou mijn hond (bv in geval van de MAG) niet in de situatie willen brengen waar hij angstig kan worden. De hond insluiten bijvoorbeeld, terwijl ze de hond strak aankijken. Of de hond voer geven en dan met een nephand dat weer afpakken?? Tja, mijn honden vertonen geen baknijd maar ik weet niet of ze hier erg blij van zouden worden. In mijn ogen heeft het ook weinig te maken met of de hond geschikt is voor de fok. Er zouden heel wat honden afvallen denk ik. Ik hoefde in Duitsland met mijn reu de test niet te doen. Maakte ook niet uit, heb toch nee gezegt. maar had de test anders toch niet gedaan :wink:
Pak-de-bal

Ongelezen bericht door Pak-de-bal »

flamme schreef:
Pak-de-bal schreef:waarom zou je de test niet laten doen?
Ik ga er ook wel vanuit dat die mensen weten wat ze doen. Maar ik zou mijn hond (bv in geval van de MAG) niet in de situatie willen brengen waar hij angstig kan worden. De hond insluiten bijvoorbeeld, terwijl ze de hond strak aankijken. Of de hond voer geven en dan met een nephand dat weer afpakken?? Tja, mijn honden vertonen geen baknijd maar ik weet niet of ze hier erg blij van zouden worden. In mijn ogen heeft het ook weinig te maken met of de hond geschikt is voor de fok. Er zouden heel wat honden afvallen denk ik. Ik hoefde in Duitsland met mijn reu de test niet te doen. Maakte ook niet uit, heb toch nee gezegt. maar had de test anders toch niet gedaan :wink:
als je vertrouwen in je hond hebt zoals die voer-nijd , dan heb je toch niets te vrezen?
Maar echt een hond aankijken? Dat weet ik niet, heb dat nooit gezien op tv of zo.

ik denk dat het te maken heeft met een agressieve lijn of niet
net als bij de pittbulls , of andere agressieve honden, ze willen dat er uit hebben.
flamme
Zeer actief
Ierse Setter
Klein spaans mixje

nee, hoor. heeft niks met pittbuls of een agressieve lijn te maken. Het is wel zo dat het bij sommige rassen verplicht is de MAGtest te doen.

Maar denk jij niet dat een hond heel anders reageerd op een plastic hand die aan een voerbak zit dan als een gewoon persoon dat doet? Mijn honden weten dat verschil wel denk ik :wink:
Maar da's eigenlijk ook niet de discussie. ik vind dat zo'n gedragstest lang niet alles zegt over het wel of neit geschikt zijn voor het fokken. mijn 3 honden zouden er alle 3 slechter vandaan komen dan dat ze er naar toe zouden gaan. Nou heb ik 2 saarlooswolfhonden dus die zijn van zichzelf al wat terughoudender maar ook mika, mijn flatcoated, zou ik het niet aan doen. Zowieso wil ik niet dat er met mijn honden "gerotzooid" wordt als ik er niet bij ben. En dat gebeurd ook.

Er zijn trouwens ook andere gedragstesten die in mijn ogen iets vriendelijker zijn :wink:
Ilse78
Vaste gebruiker
Contacteer:

[quote]Er zijn trouwens ook andere gedragstesten die in mijn ogen iets vriendelijker zijn [/quote]

Kijk en naar die test ben ik op zoek! Dus als je me kan vertellen waar ik die kan vinden, jeel erg graag!
Groetjes,
Ilse, Darell & Kani
flamme
Zeer actief
Ierse Setter
Klein spaans mixje

ja sorry :mrgreen: ik verkl**t een beetje je topic geloof ik.

Bv de test van de sofiavereniging. Ik weet niet of ze die ook doen bij honden die niet aangesloten zijn.

Maar ook de test van stichting hulphond vind ik prettig. Overigens is het ook mogelijk om bij sommige gedragstherapeuten een test te laten. Ik weet alleen niet of dat voldoende is voor een dekking.

Ik heb ook wel eens gehoord van de wesentest, maar ik weet niet wat dat is. Kan best hetzelfde zijn als de zzp, weet ik niet.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”