Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Help alle rescuepups zijn ziek...

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Gipsy
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatamixs, een "weet ik veel :)" maar met hoog knuffelgehalte :) ...
Aantal honden: 4
Contacteer:

Help alle rescuepups zijn ziek...

Ongelezen bericht door Gipsy »

Zo zie je maar hoe verknocht je geraakt aan een forum...

3 dagen kon ik niet op dit forum...waarom weet ik niet...maar de pagina was niet te openen, hoe hard ik ook probeerde...

En dus zat ik met mijn schrik en verdriet en wat nog allemaal...helemaal alleen :jank:

Het begon zondag en is nog niet voorbij....de situatie wordt nog slechter... :evil:

Zondagochtend zien we dat Cheyenne begint te schuimen...snel een spuit prednislona gegeven ...ik kleed me om en toch blijft ze verder schuimen, dus zeg ik ...de auto in en Vita ineens mee om de laatste draadjes te verwijderen (denkende dat het zaterdag is :denken: )...
Buiten gekomen roep ik de 2 andere pups...zegt F tegen me..."ja maar kijk...die zijn allebei aan het overgeven".

WATTE ?

Dus 4 honden in de achterbak (allez achterzetels plat gelegd zodat ze hele achterbank en koffer hebben samen) en onderweg naar de DA.
Die bel ik al om ingeschreven te worden zodat ik niet lang wachten moet?...zegt die me...."maar het is zondag"...(dus geen wachtlijst) potverdikkeme...(ik die nooit meer op urgentie op zondag wou gaan omdat één van de pups daar eens slecht behandeld is geweest door een internDA)...maar bon mijn eigen DA was van dienst dus zei hij kom maar gauw...

Tegen dat ik daar was was Cheyennes tong breder dan haar mond...
weeral waarschijnlijk het gevolg van de processierups...dus direct in een aparte zaal en bijkomende injecties intraveneus...zonder de toedoening thuis van de prednisolobna zou ze onderweg gestikt zijn...Dan de waterbuis in de mond opm alles uit te spoelen en opzij voor de volgende...

Cheyenne heeft er dan ook de hele dag in observatie gebleven...

Dan Tommy le Pasha binnen...ook prednisolona en waterbuis in de muil....
Dan Gipsy...prednisolona in geval van...

Zondagavond mocht ik cheyenne gelukkig ophalen...maar wat is er aan de hand...

Gister kom ik binnen in huis... er is overgegegevn, diarrhee,...(ik ben wel heel de dag thuis maar met 5 honden zie je niet altijd direct wie wat heeft gedaan, hoe goed je ook oplet)
Och wat is er toch aan de hand... :19: Hier word ik gek van...

En om een lang verhaal kort te maken....

Gipsy heeft weer haar eten uitgebraakt gisteren en vandaag (weer met de DA gebeld vanmorgen die me aanraadde om Sueroral (cloruro sodico, cloruro potasico, glucosa, citrato trisodico dihidratado) bij de apo te halen en
Cheyenne ook...daarnet stak er zelfs bloed bij...dus al direct de DA verwittigd en om 17u verwacht hij mij...

Voor de rest lopen ze rond, zijn ze happy, rusten misschien iets meer (gedwongen rust zekers ook)...

Enfin... ik heb mijn revalidatieafspraken alvast afgezegd en ga sebiet terug naar de kliniek...

Wat is er hier toch aan de hand...gelukkig blijven de 2 oudjes, Vita en Pineau, hiervan bespaard, moest het een virus zijn... :idea:
Vita 1997-2008, Maxime 2000-2011, Pineau 1998-2012
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Wat een drama voor je.
Ik hoop dat het nu wel snel beter gaat.
Hebben ze die problemen van die processierups?

(Er zijn wat problemen met de servers, daarom kon je moeilijk op het forum komen)
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Gipsy
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatamixs, een "weet ik veel :)" maar met hoog knuffelgehalte :) ...
Contacteer:

Och ja by the way...

Vita is nooit juit de auto gekomen om de draadjes te verwijderen...

En die boom voor het huis...die Pino waar die rupsen hier in komen huizen...ewel ik zal eens een foto plaatsen van wat daarmee gebeurd is...ik was zondag zooooooooooo razend...en heb me er eens goed op uitgeleefd (effe oploaden bij photob¨¨¨¨et)

@ Ranetje...geen idee...wel wat Cheyenne had ...nl die dikke tong die tot verstikking leidde, maar het blijven overgeven door de anderen (en diarrhee nu ook...) Ik hoop maar dat ze niets eetbaars hebben gevonden op het terrein die door die camionneurs wordt achtergelaten (ben mijn terreine aan het laten ophogen met grond....)
Laatst gewijzigd door Gipsy op 04 mar 2008 21:56, 1 keer totaal gewijzigd.
MC65
Zeer actief

Ongelezen bericht door MC65 »

heel veel sterkte !
Gipsy
Zeer actief
Contacteer:

En ik was nog zo blij dat de 2 groten niets hadden...pffffffff

Net voor m'n vertrek naar de DA om 16u40 begon ook Vita over te geven....
Dat was de druppel...thuis gebleven...DA gebeld...primperan moeten halen en iedereen nuchter in zijn bed... ze zieken het effe uit en ik kuis wel :N:

Hopende op beterschap... :jank:
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

evaellenjoan schreef:En ik was nog zo blij dat de 2 groten niets hadden...pffffffff

Net voor m'n vertrek naar de DA om 16u40 begon ook Vita over te geven....
Dat was de druppel...thuis gebleven...DA gebeld...primperan moeten halen en iedereen nuchter in zijn bed... ze zieken het effe uit en ik kuis wel :N:

Hopende op beterschap... :jank:
Oh jee :N:
Heel veel sterkte.
Ik hoop dat alle hondjes snel weer alles binnen houden :ok:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Zenda
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zenda »

Jeetje zeg wat een ellende, heel veel sterkte en laten we hopen dat het snel beter gaat met ze. Ik ga duimen hoor. :ok:
Afbeelding

Dank je wel Twinkeltje. Gr. Mirjam.
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Wat een vreselijke toestand zeg........!!!!!!!!!!!!
Afbeelding
Reini
Zeer actief

Ongelezen bericht door Reini »

Jees, wat vervelend dat ze allemaal ziek zijn :N:
Hopelijk gaat het snel beter, sterkte :ok:
Nero, het dappere Yorkie; 14/09/02 - 19/06/07
Afbeelding
Gos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gos »

Wat een ellende! Ik kan weinig anders doen dan als een gek voor jullie duimen dat ze snel mogen opknappen......
*tweety*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *tweety* »

Jeetje wat een narigheid, hopelijk knappen de hondjes snel op.
Sterkte ermee :ok:
Groetjes Anja en de Goldenknuffels van Yvar en in mijn dierbare herinnering Kyra

Afbeelding
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

Hoe gaat het nu ?
Bullenmama

Ongelezen bericht door Bullenmama »

Ben ook wel bezorgd en benieuwd hoe het nu is.
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

je valt van het een in het ander, hoe gaat ie nu :19:
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hutsje »

vreselijk, heel veel beterschap en sterkte!
Afbeelding
petraB
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door petraB »

He bah, dat klinkt echt vreselijk.
Moet gelijk weer aan 5 jaar geleden denken. Toen had onze hond waarschijnlijk een nest processierupsen opgegeten.(is nooit met zekerheid bewezen)
Die heeft continu overgegeven tot bijna uitgedroogd aan toe.
Wij waren toen net een nachtje weg, dus logeerde ze bij mijn schoonouders(die dus helaas een eikenboom in de tuin hebben..)
Die waren er mee naar de DA geweest omdat ze zo'n dikke tong had. Die dacht aan een wespensteek dus daar medicijnen voor gehad. Maar het werd steeds erger. Toen wij thuiskwamen, was het continue overgeven, hijgen, kwijlen etc.
S'nachts in de tuin gelaten zodat ze kon gaan waar ze wou. Zo lag ze de volgende morgen dus ergens helemaal in een hoekje met het idee laat me met rust (ik ga hier rustig dood liggen gaan)
Mee naar de weekend DA en die vertrouwde het niet, en die stuurde ons naar Merelbeke.
Daar is ze dus een week geweest, waarschijnlijk is het van de rupsen geweest, want ze had allemaal puntbloedinkjes in haar bek(en dus ws ook in maag en darmen)
Gelukkig heeft ze het overleefd, en heeft ze er niks aan overgehouden.

Dus als er ergens eikenprocessierupsen zitten, zorg dan aub dat de hond niks eet in de buurt van die boom want dat kan echt levensgevaarlijk zijn.

Wat een verhaal geworden zeg....

In elk geval hoop ik dat in jouw geval het allemaal meevalt en dat alle hondjes alweer wat opgeknapt zijn
markdh
Zeer actief

Ongelezen bericht door markdh »

ook ik kon even niet op het forum komen vd week.maar ok, jeetje wat een schrik voor je zeg alle pups ziek dat is hollen naar de DA.Hoop dat het beter zal gaan met de pups en wens je sterkte met ze
Afbeelding
MJ
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door MJ »

Pffffff.....wat een narigheid !
Hoe gaat het nu ?
In ieder geval alle beterschap gewenst voor alle hondjes en de duimen draaien ! Sterkte !
Gipsy
Zeer actief
Contacteer:

Het is een hele klus om 5 honden in t oog te houden, wie wat waar doet...
Gisteren mochten ze weer niets eten van de DA , vanochtend wel....ik heb niemand zien overgeven...maar Cheyenne had geen diarrhee, dat was platter dan plat; een vlek van een meter doormeter...eikes over wat spreken we hier eigenlijk...
Dus vanavond heb ik gewoon aan elks een groot stuk oud stokbrood gegeven.

Ik controleer hun lichaamstemperatuur, kijk de deshydratatiegraad na en Cheyenne heeft nog flagyl gekregen ...
Momenteel liggen ze allen rustig te slapen voor het haardvuur...

Dit is zwaar...heel zwaar...zoveel zieken tegelijk... :boos:

Och ja hier de foto's van de pino voor en na...ik was zo razend... Hier in Spanje komt die rups niet in de eik voor maar in pijn bomen...
Voordien (met de ladder al klaar)
Afbeelding
Een half uurtje later
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Gipsy op 05 mar 2008 22:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Innuendo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sammie is een "Maltezer"
Maxi is een kruising Basset Hound / Cocker Spaniël

Ongelezen bericht door Innuendo »

evaellenjoan schreef:Het is een hele klus om 5 honden in t oog te houden, wie wat waar doet...
Gisteren mochten ze weer niets eten van de DA , vanochtend wel....ik heb niemand zien overgeven...maar Cheyenne had geen diarrhee, dat was platter dan plat; een vlek van een meter doormeter...eikes over wat spreken we hier eigenlijk...
Dus vanavond heb ik gewoon aan elks een groot stuk oud stokbrood gegeven.

Ik controleer hun lichaamstemperatuur, kijk de deshydratatiegraad na en Cheyenne heeft nog flagyl gekregen ...
Momenteel liggen ze allen rustig te slapen voor het haardvuur...

Dit is zwaar...heel zwaar...zoveel zieken tegelijk... :boos:
Wat een ellende zeg.. Ik hoop dat ze snel opknappen...
Heel veel sterkte iig.. en zo te lezen doe je alles wat je kunt..
Gipsy
Zeer actief
Contacteer:

Hier een foto van vorig jaar van zo'n zakje lmet de processierups in ...

Afbeelding

PS jijzelf kan er blind van worden als je het stof in je ogen krijgt... Dus opgelet :ok:
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”