Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Dierenartsen...... (zucht)

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

yarrah
Vaste gebruiker

Dierenartsen...... (zucht)

Ongelezen bericht door yarrah »

Gisteren met mijn hondje naar de dierenarts voor een rabies-inenting. Wij willen graag naar scandinavie op vakantie.
Na de prik vertelde hij dat hij over een maand mijn hond terug wou zien voor een bloedonderzoek. Ik zeg: Nee, dat moet over 120 dagen.
120 dagen? Zoek het even na.... u heeft gelijk het moet over 120 dagen.

Als ik niet wist dat het na 120 dagen het bloed onderzocht moet worden (dankzij internet) en het netjes over een maand wat de dierenarts me vertelde! Dan stond ik mooi voor jan met de korte achternaam bij de grens van Noorwegen.

:boos: Dit is de zoveelste keer dat ik weer terleurgesteld ben in en artsen en dierenartsen.
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Een betere zoeken??
blacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door blacky »

de regeltjes voor scandinavie zijn ook niet erg makkelijk, en is niet het enige land met allemaal regeltjes. Toen ik een afspraak maakte voor de enting heb ik direct doorgegeven waarvoor hij nodig was en onze da het het toen uit gezocht. Schijnt zelfs per 1 januari nog iets veranderd te zijn. Ik weet niet of je hond al eerder is geënt voor rabiës. Als dit de eerste keer is zou ik met je da overleggen of je over twee maanden nog een enting kunt halen die niet in het paspoort komt.

Wij doen dit op aanraden van onze da wel omdat vaak de waarden toch nog te laag zijn en je je hond dan niet mee kunt nemen naar scandinavië.

En het vaak te laat is voor nog een enting en titer bepaling. (kost ook nog eens 100 euro die bloed test dus liever in een keer goed)

werkt de da niet mee dan naar een ander gaan en zijn paspoort vergeten?
Wij gaan naar Noorwegen en hier moet je ook op de regels voor het ontwordmen letten moet daar ook nog eens gebeuren bij een DA.
Nu hoorde ik dat als je via Zweden reist dit niet hoeft maar zeker weet ik dat niet.
Veel plezier in Scandinavië
Afbeelding
gevni havanezers
Lindsey
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lindsey »

Zo langzamerhand moet je zelf inderdaad behoorlijk alert zijn.
CKS
Zeer actief

Ongelezen bericht door CKS »

Ik zou zelf liever een DA hebben die verstand heeft van diergeneeskunde, of hij wel of niet exact weet welke regeltjes welk land precies heeft lijkt me niet zo relevant- als je groot genoeg bent om te besluiten naar welk land je op vakantie gaat, ben je toch vast ook wel in staat zelf even na te kijken wat door voor nodig is?
Er komen hier genoeg verhalen over DA's voorbij waarbij ik achter mijn oren krab, maar deze hoort daar nu eens precies niet bij.

Kees
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”