Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

pup op kvv

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

minimax
Actief
Contacteer:

pup op kvv

Ongelezen bericht door minimax »

Ik wil mn pup graag kvv gaan geven. Ik ben van mening dat dit 'natuurgetrouwer is'(ja, barf komt meer in de buurt, maar dat durf ik gewoon niet aan, en kvv lijkt me een prima alternatief).
maar, zou hij dan geen voedingstoffen te kort komen? Bedoel, je hebt met brokken puppy, junior, adult, senior etc. kvv is toch alleen verschillende smaken en geen puppy variant?

hoeveel zou ik hem dan moeten geven? welk merk? wat kost t?
ik ben helaas geen miljonair en moet best op mn centen passen..

ik geef hem nu af en toe wat lamshart, voor de lekker. en dat eet ie met smaak weg. Gister kregen mn katten een bieflapje ( :mrgreen: ) en meneer heeft ook een paar stukjes gehad, wat ie ook heerlijk vond!

Hij is nu 3 maanden, weegt 7 kg (iets naar boven afgerond). volgens het tabelletje bij de dierenarts word ie zo'n 20 kg als ie volwassen is.

edit: max eet nu eukanuba puppy medium
Hart en verstand zijn buren, maar vrienden worden ze nooit.
Ianthe
Zeer actief
Locatie: Steenbergen (N-B). Baasje van Xena, Scence en Attis
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ianthe »

Nee hoor, al die speciale voedingen zoals puppy, junior en senior en zelfs nog voor rassen in één woord: belachelijk, in de natuur eten die ook niet allemaal wat anders hoor :wink:
Ik zou kiezen voor Carnibest, ik geloof dat dat voor pups en jonge honden 40 - 50 gram per kg lichaamsgewicht is. Maar je moet vooral goed kijken of hij niet te dik of te mager wordt.
Afbeelding
minimax
Actief
Contacteer:

probleem met carnibest is, dat ik dat hier niet kan krijgen. Ik heb geen auto, dus het moet 'plaatselijk' te krijgen zijn.
ik heb daar tijden terug ook naar gezocht omdat ik mn fretten (heb ik overigens niet meer) dat toendertijd ook wilde voeren. Daar heb ik overigens wel een tijdje mee gebarft, maar het was me te veel werk en ik vond het best ingewikkelt hoe dat allemaal werkte, in welke verhoudingen, etc.

hoe zit dat met kip enzo ivm salmonella? Mn ma ging half flippen toen ik het had over kvv en barf.. kip mag je niet rauw geven, en dat is slecht, worden ze ziek van, moet je eerst koken ivm bacterien, blabla.. Maar hoe zit dat nou? :P
amiwoods
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door amiwoods »

misschien kan je wat info inwinnen op de rauw forums.
barfplaats en voernatuurlijk.

antwoord op al je vragen :wink:
groetjes Karen en de doggies
Afbeelding
www.nudos.nl
Ianthe
Zeer actief
Locatie: Steenbergen (N-B). Baasje van Xena, Scence en Attis
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ianthe »

minimax schreef:probleem met carnibest is, dat ik dat hier niet kan krijgen. Ik heb geen auto, dus het moet 'plaatselijk' te krijgen zijn.
ik heb daar tijden terug ook naar gezocht omdat ik mn fretten (heb ik overigens niet meer) dat toendertijd ook wilde voeren. Daar heb ik overigens wel een tijdje mee gebarft, maar het was me te veel werk en ik vond het best ingewikkelt hoe dat allemaal werkte, in welke verhoudingen, etc.

hoe zit dat met kip enzo ivm salmonella? Mn ma ging half flippen toen ik het had over kvv en barf.. kip mag je niet rauw geven, en dat is slecht, worden ze ziek van, moet je eerst koken ivm bacterien, blabla.. Maar hoe zit dat nou? :P
Honden zijn naar mijn weten immuun voor salmonella. Hier eten ze allemaal rauw vaarvan 1 volledig op barf en de andere 2 nog deels op KVV. Hier wordt alles trouwens afgeleverd door bestellingsdiensten zoals shaweca en toen canis naturalis hier nog bezorgden bestelden we daar ook wel eens wat. Voor meer informatie over barf kan je ook nog hier het bottendocument lezen of in google zoeken op barfforum, maar daarvan mogen we de link niet hier zetten. :wink:
Afbeelding
arja
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door arja »

Kan je wel aan kivo kvv komen, waar woon je?
Kivo kvv is heel goed van kwaliteit, even goed als carnibest en kost 12 kilo voor 14,50 en 48 kilo voor 52 euro.
Het is echt prima kvv.
:wink: Zie ook www.kivo.nl
minimax
Actief
Contacteer:

arja schreef:Kan je wel aan kivo kvv komen, waar woon je?
Kivo kvv is heel goed van kwaliteit, even goed als carnibest en kost 12 kilo voor 14,50 en 48 kilo voor 52 euro.
Het is echt prima kvv.
:wink: Zie ook www.kivo.nl
op die link krijg ik iets over plastic verpakkingen, neem niet aan ik dat aan mn puppeltje moet voeren haha
ik woon in velsen noord (bij beverwijk).

ik heb me al aangemeld op een 'barf forum' ;), wacht nog op goedkeuring van de beheerder.

smuldier en rodi hebben ze bij de supermarkt hier achter volgens mij. Ik moet toch straks even wat boodschappen doen. Zal ik gelijk even kijken. is dat eventueel ook goed? dan neem ik dat mee.
Phalène
Zeer actief
Mijn ras(sen): Epagneul nain Papillon + Phalène
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Phalène »

minimax schreef:op die link krijg ik iets over plastic verpakkingen, neem niet aan ik dat aan mn puppeltje moet voeren haha
Hier de juiste link: http://www.kivo-petfood.nl/index-nl.htm
smuldier en rodi hebben ze bij de supermarkt hier achter volgens mij. Ik moet toch straks even wat boodschappen doen. Zal ik gelijk even kijken. is dat eventueel ook goed? dan neem ik dat mee.
Ik heb mijn honden hier een tijdje op 'gehad' (toen mijn vorige Carnibest-leverancier besloot niet meer in onze regio te bezorgen) en geen problemen mee gehad. Nu zitten ze weer op Carnibest trouwens.

O ja, misschien ten overvloede: let er wel op dat je de Compleet-versie van Rodi en Smuldier meeneemt :wink:
Renske
Zeer actief
Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Renske »

Mijn pupje van nu 17 weken zat al op carnibest toen ik haar kreeg. Ze krijgt dat nog altijd en moet tussen de 40-60 gram per dag krijgen. Het is nog een heel klein hondje, maar ik denk niet dta dat met kvv te maken heeft.
arja
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door arja »

Sorry, het is www.kivo-petfood.nl, ik heb ook op barfpaats over kivo geschreven , er staan ook foto's in dat topic van kivo.
http://www.kivo-petfood.nl/index-nl.htm
Groetjes Arja
minimax
Actief
Contacteer:

kivo kan ik hier ook al niet krijgen :evil:

ik ga denk ik toch maar op de smuldier en rodi. zal ook even bij de dierenwinkel kijken wat ze daar allemaal hebben verder.
eerst even goed rondkijken en informeren voor ik iets aan ga schaffen!
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”