Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
kvv altijd honger, brok niet
Moderator: moderatorteam
- schelsey
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bernerteefjes Nisha en Mila
- Aantal honden: 3
kvv altijd honger, brok niet
Toen kenji nog voornamelijk op brok stond at hij weinig, soms pas laat in de avond en dan nog met lange tanden.
Nu hij meer op kvv staat eet hij wel altijd goed, maar lijkt altijd honger te hebben, vraagt heel de dag achter eten, als ik ga wandelen komt hij naast me lopen voor snoepjes, iets dat hij daarvoor nooit deed, en pakt bijna men vingers mee, maakt de vuilbakken leeg, en van de week at hij een dood konijn, gevonden ergens, wat hij daarvoor nooit heeft gedaan.
Ik geef hem meestal 250 gram kvv s'morgens en s'avonds 200 gram brok, of 600 gram kvv verdeelt in 2 keer, hij eet alles nu op maar nog altijd niet verzadigt, meer kan ik echt niet geven dan word hij te vol
Zijn er nog meer mensen die ondervonden dat honden op kvv niet verzadigt geraken en op brok wel.
Weet niet goed of ik het zo blijf doen of maar terug op brok overga
Mengen met groenten lukt niet, dan eet hij het niet en komt blaffen en zagen voor iets anders
Nu hij meer op kvv staat eet hij wel altijd goed, maar lijkt altijd honger te hebben, vraagt heel de dag achter eten, als ik ga wandelen komt hij naast me lopen voor snoepjes, iets dat hij daarvoor nooit deed, en pakt bijna men vingers mee, maakt de vuilbakken leeg, en van de week at hij een dood konijn, gevonden ergens, wat hij daarvoor nooit heeft gedaan.
Ik geef hem meestal 250 gram kvv s'morgens en s'avonds 200 gram brok, of 600 gram kvv verdeelt in 2 keer, hij eet alles nu op maar nog altijd niet verzadigt, meer kan ik echt niet geven dan word hij te vol
Zijn er nog meer mensen die ondervonden dat honden op kvv niet verzadigt geraken en op brok wel.
Weet niet goed of ik het zo blijf doen of maar terug op brok overga
Mengen met groenten lukt niet, dan eet hij het niet en komt blaffen en zagen voor iets anders
- Sjalot
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bordeaux Dog
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
Lancashire Heeler - Aantal honden: 1
- Contacteer:
KVV is over het algemeen erg fijn gemalen. Het verteert dus snel en verlaat erg snel de maag. Koop gewoon spiervlees bij de slager(alles soorten kunnen als het maar geen varkensvlees is). Snijd het vlees in grotere stukken bijvoorbeeld zo groot als een halve pingpongbal en voeg dat bij de KVV. Sowieso is dat beter omdat de meeste soorten KVV meer orgaanvlees bevatten dan spiervlees want dat is goedkoper.
Misschien zijn er bij jou in de buurt slagers die zelf het vlees uitbenen. Dan houden ze vaak afsnijdsels of snijlingen over. Stukjes vlees dat van de biefstukjes worden afgesneden om er mooie lapjes van te maken. Die afsnijdsels gaan meestal in de gehakt of in de kroketten. Misschien mag je ze voor een zacht prijsje kopen.
Hoeveel weegt je hond?
Misschien zijn er bij jou in de buurt slagers die zelf het vlees uitbenen. Dan houden ze vaak afsnijdsels of snijlingen over. Stukjes vlees dat van de biefstukjes worden afgesneden om er mooie lapjes van te maken. Die afsnijdsels gaan meestal in de gehakt of in de kroketten. Misschien mag je ze voor een zacht prijsje kopen.
Hoeveel weegt je hond?
Groetjes van Charlotte

- Amber
- Zeer actief
- Contacteer:
Dat klinkt makkelijk, heb het hier bij ons bij meerdere slagers geprobeerd, en bij de poelier.
Maar vanwege de strengere regels op vlees, en alle eisen waar het aan moet voldoen, is hier nergens aan te komen.
En alle slagers hier in gorinchem benen niet meer zelf uit, maar krijgen het vlees zo aangeleverd!!
Maakt in principe voor mij niet meer zoveel uit, want ik was al het gedoe , en het vinden van goede adressen zo beu dat ik hem weer op
brok heb gezet,

Maar vanwege de strengere regels op vlees, en alle eisen waar het aan moet voldoen, is hier nergens aan te komen.
En alle slagers hier in gorinchem benen niet meer zelf uit, maar krijgen het vlees zo aangeleverd!!
Maakt in principe voor mij niet meer zoveel uit, want ik was al het gedoe , en het vinden van goede adressen zo beu dat ik hem weer op
brok heb gezet,
Groetjes van Amber en een poot van Mack en Kay
- schelsey
- Zeer actief
Das dus bij mij ook de reden dat ik er niet aan wil beginnen om kvv en stukken vlees elke dag te geven, gewoon niet te doen om ergens iets betaalbaar te vinden en de keren dat ik wel iets vind hou ik het als tussendoortje.
Dus daarom overweeg ik toch maar terug te mengen zoals ik tijdje terug ook deed en hij wel verzadigt was, men zegt dat het niet goed is, maar of dit nu echt zo veel kwaad kan betwijfel ik toch, ze hebben een sterke maag hier
sonja
Dus daarom overweeg ik toch maar terug te mengen zoals ik tijdje terug ook deed en hij wel verzadigt was, men zegt dat het niet goed is, maar of dit nu echt zo veel kwaad kan betwijfel ik toch, ze hebben een sterke maag hier
sonja
- Amber
- Zeer actief
- Contacteer:
Het was bij ons zelfs zo, dat ie zijn Kvv eigenlijk altijd al met lange tanden at!
Maar hij at wel, Ik heb echt alle merken geprobeert, .
Uiteindelijk zat ik zelfs op zo'n 125 euro per maand voor Meneer...
Dat werd me te gek, en dan ook nog met lange tanden.
Nu is ons probleem ook dat ie bijna van alle merken kvv geen goede ontlasting had, en uiteindelijk kreeg ie toch weer kale plekjes en schilfertjes!
Nu zit ie op de Canex Fish en Rijst, en vooralsnog valt ie echt weer aan op zijn eten, en zijn ontlasting is nog nooit zo goed geweest.
Zelfs niet op Carnibest, en Energique!
Hij krijgt het nog maar kort dus moet even afwachten wat het werkelijk gaat doen.
Maar tot nu toe niks te klagen!
Maar je durft bijna niet meer op een forum welk dan ook, je mening te geven.
Want als je brok geeft ben je blijkbaar je hond aan het vergiftigen!
Nu ik trek me er niks meer van aan!
Ik heb wel wat anders te doen, dan dagen op pad te zijn om overal vlees en bot en noem maar op vandaan te halen om een maaltijd samen te stellen.
Ik hou heel veel van mijn beesten, maar tot op zekere hoogte!
Maar hij at wel, Ik heb echt alle merken geprobeert, .
Uiteindelijk zat ik zelfs op zo'n 125 euro per maand voor Meneer...
Dat werd me te gek, en dan ook nog met lange tanden.
Nu is ons probleem ook dat ie bijna van alle merken kvv geen goede ontlasting had, en uiteindelijk kreeg ie toch weer kale plekjes en schilfertjes!
Nu zit ie op de Canex Fish en Rijst, en vooralsnog valt ie echt weer aan op zijn eten, en zijn ontlasting is nog nooit zo goed geweest.
Zelfs niet op Carnibest, en Energique!
Hij krijgt het nog maar kort dus moet even afwachten wat het werkelijk gaat doen.
Maar tot nu toe niks te klagen!
Maar je durft bijna niet meer op een forum welk dan ook, je mening te geven.
Want als je brok geeft ben je blijkbaar je hond aan het vergiftigen!
Nu ik trek me er niks meer van aan!
Ik heb wel wat anders te doen, dan dagen op pad te zijn om overal vlees en bot en noem maar op vandaan te halen om een maaltijd samen te stellen.
Ik hou heel veel van mijn beesten, maar tot op zekere hoogte!
- schelsey
- Zeer actief
Dat gevoel heb ik ook wel, zeker omdat schelsey het eigenlijk erg goed deed op eukanuba en het graag at maar op veel forums dus dit merk echt helemaal afgebroken werd, daarom mee gestopt
sommige kvv eten ze graag hier, maar het blijft moeilijk om de juiste hoeveelheid te vinden, geef ik 700 gram per dag komen ze toe maar worden ze rond, is ook te duur met 2 honden, 500 gram per dag hebben ze altijd honger en eten al wat ze vinden, ook niet leuk.
de kostprijs is ernom, zeker als ik carnibest geef, tegenover een goede brok, kenji eet graag eend carnibest maar de prijs zit al bijna aan 5 euro per kilo, ik gun hem dit echt, maar voel het toch erg in mijne portemonee.
groenten koken en erbij voegen, ook gedaan, alleen, ik haat koken, dus na paar dagen was ik het moe om altijd maar vanalles in elkaar te flansen om hun buik te vullen zonder al te veel extra calorieren
mijn man staat al weken te zagen dat ik ermee moet stoppen en zoals tijdje terug gewoon brok moet geven met wat kvv onder en af en toe een vleesknook, want hij vind het niet kunnen wat ik uitgeef aan de honden en katten, hij ziet ze ook erg graag maar het blijft in zijn ogen nog altijd een dier en vind het echt dom om op sommige maanden 175 euro uit te geven, als ik weer een aanval krijg van barf en vanalles staat in te kopen voor alle dieren en eind van de maand in rood sta
soms denk ik, ik ga meer werken om het gemakkelijker te bekostigen, maar ja, meer werken is minder tijd voor de honden wat zouden ze leuker vinden, vrouwke veel thuis en iets minder barf en kvv of vrouwke altijd weg, altijd moe van werken enz
denk dat aandacht en wandelen leuker is voor hen dan stukken vlees van 5 euro de kilo
sommige kvv eten ze graag hier, maar het blijft moeilijk om de juiste hoeveelheid te vinden, geef ik 700 gram per dag komen ze toe maar worden ze rond, is ook te duur met 2 honden, 500 gram per dag hebben ze altijd honger en eten al wat ze vinden, ook niet leuk.
de kostprijs is ernom, zeker als ik carnibest geef, tegenover een goede brok, kenji eet graag eend carnibest maar de prijs zit al bijna aan 5 euro per kilo, ik gun hem dit echt, maar voel het toch erg in mijne portemonee.
groenten koken en erbij voegen, ook gedaan, alleen, ik haat koken, dus na paar dagen was ik het moe om altijd maar vanalles in elkaar te flansen om hun buik te vullen zonder al te veel extra calorieren
mijn man staat al weken te zagen dat ik ermee moet stoppen en zoals tijdje terug gewoon brok moet geven met wat kvv onder en af en toe een vleesknook, want hij vind het niet kunnen wat ik uitgeef aan de honden en katten, hij ziet ze ook erg graag maar het blijft in zijn ogen nog altijd een dier en vind het echt dom om op sommige maanden 175 euro uit te geven, als ik weer een aanval krijg van barf en vanalles staat in te kopen voor alle dieren en eind van de maand in rood sta
soms denk ik, ik ga meer werken om het gemakkelijker te bekostigen, maar ja, meer werken is minder tijd voor de honden wat zouden ze leuker vinden, vrouwke veel thuis en iets minder barf en kvv of vrouwke altijd weg, altijd moe van werken enz
denk dat aandacht en wandelen leuker is voor hen dan stukken vlees van 5 euro de kilo
- Amber
- Zeer actief
- Contacteer:
-
SuzieC1970
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier en Mechelse herder.
- Aantal honden: 2
Hier vallen ze op hun brokken ook net zo enthousiast aan als op de kvv die ze twee keer per week krijgen !! Er zijn echt honden die brokken lekkerder vinden hoor...Amber schreef:Dat is ook weer niet bij elke hond zo, Mack at zijn Kvv bijna altijd met lange tanden, terwijl ie nu op zijn brokken echt aanvalt!
Hij gromt nu zelfs tegen Swiffer powerDie altijd baas was over Mack zijn voer, Haahahha.
-
Golden Stanley
Jammer joh, ik denk dat Herby best in Gorinchem wil leveren. Hij komt vaak die kant op.Amber schreef:Dat klinkt makkelijk, heb het hier bij ons bij meerdere slagers geprobeerd, en bij de poelier.
brok heb gezet,
- Sjalot
- Zeer actief
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
- Contacteer:
Kennelijk zijn de regels in Rotterdam anders.Amber schreef:Dat klinkt makkelijk, heb het hier bij ons bij meerdere slagers geprobeerd, en bij de poelier.
Je woont niet ver van Rotterdam, dus als je echt rauw wil voeren is een grote vriezer en 1x in de 6 weken die richting uit voldoende (voor mijn drie honden dan). Het duurste spiervlees die ik koop is 3 euro de kilo (paardenvlees, runderkopvlees). Kip en geitensnippers zijn goedkoper. Penslappen kosten 1 euro per kilo en er zijn er die minder betalen.
Maar ik krijg niet de indruk dat je echt graag rauw wil voeren (en dan bedoel zelf samensgesteld en geen KVV). Dan houdt het op.
Groetjes van Charlotte

- Sjalot
- Zeer actief
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
- Contacteer:
Waarom kook je groenten voor de hond als je brok en KVV geeft? Dat is helemaal niet nodig.schelsey schreef: groenten koken en erbij voegen, ook gedaan, alleen, ik haat koken, dus na paar dagen was ik het moe om altijd maar vanalles in elkaar te flansen om hun buik te vullen zonder al te veel extra calorieren
Mijn honden krijgen volledig zelfsamengestelde rauwe vleesmaaltijden, maar ik geef ze nooit groente. Een paar keer per week vuile pens tussendoor is voldoende.
In Belgie is het misschien moeilijker om aan goedkoper vlees te komen dan in NL.
Groetjes van Charlotte

-
Mauyak
Je moet voeren naar je budget.Ik zou dus ook echt geen 175 euro per maand gaan betalen.je moet wel realistisch blijven en je hoeft echt niet ten koste van alles je hond vers te geven.je kan op vele manieren goed zijn voor je hond door veel aandacht en veel wandelen,dat is ook belangrijk.vers geven is niet het allerbelangrijkste hoor.je kan ook 2 dagen per week vers geven en de rest brok ofzo dan blijft het betaalbaar.schelsey schreef:Dat gevoel heb ik ook wel, zeker omdat schelsey het eigenlijk erg goed deed op eukanuba en het graag at maar op veel forums dus dit merk echt helemaal afgebroken werd, daarom mee gestopt
mijn man staat al weken te zagen dat ik ermee moet stoppen en zoals tijdje terug gewoon brok moet geven met wat kvv onder en af en toe een vleesknook, want hij vind het niet kunnen wat ik uitgeef aan de honden en katten, hij ziet ze ook erg graag maar het blijft in zijn ogen nog altijd een dier en vind het echt dom om op sommige maanden 175 euro uit te geven, als ik weer een aanval krijg van barf en vanalles staat in te kopen voor alle dieren en eind van de maand in rood sta![]()
soms denk ik, ik ga meer werken om het gemakkelijker te bekostigen, maar ja, meer werken is minder tijd voor de honden wat zouden ze leuker vinden, vrouwke veel thuis en iets minder barf en kvv of vrouwke altijd weg, altijd moe van werken enz![]()
-
arja
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Kivo kvv kompleet kost 14,50 voor 12 kilo en als je 48 kilo koopt ben je 52 euro kwijt
, als je dit afwisselt met bv bibi 2,50 per kilo en smuldier kompleet, is bij Jumbo 49 cent voor de vlees/pens kompleet en 59 cent voor de vlees kompleet (400 gram
), af en toe een kippenpoot, geitenrib of zo, dan kom je al een heel eind, ik heb 2 labradors en ik ben voor zo'n 40 euro per maand klaar
, met brokken RC zat ik op 110 euro per maand :N: dus dat kvv veel duurder is is onzin. 
- schelsey
- Zeer actief
Daarom dat men man ook zo staat te klagen, hij vind het absurt dat ik dit doe, zijn hond thuis is 17 jaar geworden op brok en tafelresten, nooit ziek geweest en hij vind dat brok goed is en ik doorslaag naar de verkeerde kant met op zoek te gaan naar al die barfspullen, kvv koop van 5 euro de kilo, en eigenlijk heeft hij wel gelijk, beetje toch HihiMauyak schreef:Je moet voeren naar je budget.Ik zou dus ook echt geen 175 euro per maand gaan betalen.je moet wel realistisch blijven en je hoeft echt niet ten koste van alles je hond vers te geven.je kan op vele manieren goed zijn voor je hond door veel aandacht en veel wandelen,dat is ook belangrijk.vers geven is niet het allerbelangrijkste hoor.je kan ook 2 dagen per week vers geven en de rest brok ofzo dan blijft het betaalbaar.schelsey schreef:Dat gevoel heb ik ook wel, zeker omdat schelsey het eigenlijk erg goed deed op eukanuba en het graag at maar op veel forums dus dit merk echt helemaal afgebroken werd, daarom mee gestopt
mijn man staat al weken te zagen dat ik ermee moet stoppen en zoals tijdje terug gewoon brok moet geven met wat kvv onder en af en toe een vleesknook, want hij vind het niet kunnen wat ik uitgeef aan de honden en katten, hij ziet ze ook erg graag maar het blijft in zijn ogen nog altijd een dier en vind het echt dom om op sommige maanden 175 euro uit te geven, als ik weer een aanval krijg van barf en vanalles staat in te kopen voor alle dieren en eind van de maand in rood sta![]()
soms denk ik, ik ga meer werken om het gemakkelijker te bekostigen, maar ja, meer werken is minder tijd voor de honden wat zouden ze leuker vinden, vrouwke veel thuis en iets minder barf en kvv of vrouwke altijd weg, altijd moe van werken enz![]()
Een vriendin van me is overgechakelt op duck met 3 honden, ze eten het graag maar deze honden hebben ook altijd honger en 1 ervan zie ik zo verdikken.
Als de mijn al stukken konijn eten van de grond vind ik toch teken dat ze iets missen in hun voeding en daarom denk ik dat brok langst de ene kant een betere voedingswaarde heeft dan kvv, sommige brokken dan toch, geen pedigree of zo en terug brok en vleesdagen ga geven, eens proberen wat dit zegt, en de vleesdagen probeer aanvullen met wat kippevleugels of derg. moet lukken, ga het eens proberen en zien hoe ze erop reageren, alleen brok wil ik ook niet doen omdat het dan weer zo saai is voor hen
- schelsey
- Zeer actief
Het is hier moeilijker en ook duurder, bv voor lamsribben vragen ze hier 4.5 euro de kilo, snijlingen rond de 2.5 a 3 euro de kilo.Sjalot schreef:Waarom kook je groenten voor de hond als je brok en KVV geeft? Dat is helemaal niet nodig.schelsey schreef: groenten koken en erbij voegen, ook gedaan, alleen, ik haat koken, dus na paar dagen was ik het moe om altijd maar vanalles in elkaar te flansen om hun buik te vullen zonder al te veel extra calorieren
Mijn honden krijgen volledig zelfsamengestelde rauwe vleesmaaltijden, maar ik geef ze nooit groente. Een paar keer per week vuile pens tussendoor is voldoende.
In Belgie is het misschien moeilijker om aan goedkoper vlees te komen dan in NL.
Ik geef groenten als extra maagvlling omdat beide honden gewoon uitzetten op 700 gram kvv en op 500 gram niet maar honger hadden, ondertussen kook ik al even geen groenten meer en sukkel nu wat met brok en kvv, moet alleen stilletjesaan een besluit nemen hoe ik het verder ga doen
- Sjalot
- Zeer actief
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
- Contacteer:
Die snijlingen zijn nog te doen. Gewoon in grote blokjes snijden en toevoegen aan de KVV dan heb je een prima maaltijd.schelsey schreef:
Het is hier moeilijker en ook duurder, bv voor lamsribben vragen ze hier 4.5 euro de kilo, snijlingen rond de 2.5 a 3 euro de kilo.
Verder zou ik me niet zo druk maken om hun vraag naar meer eten. Hier eten ze maar 1 maaltijd per dag en geen tussendoortjes en als ze dat gewend zijn vragen ze nooit om meer eten. Het is het bekende pavlov-effect. Zodra honden eten verwachten gaan ze maagsappen aanmaken, geef je ze geen eten dan gaan ze om eten zeuren. Na een tijd houdt dat vanzelf op.
Groetjes van Charlotte

- Amber
- Zeer actief
- Contacteer:
Als ik Mack volledig op kvv zet, wat ie overigens een hele tijd heb gedaan,
Carnibest, Energique, Duck zit ik toch echt met een hond van 65 kilo alleen al op ruim 100 euro in de maand.
Als je de prijs wilt drukken zul je bvb 48 kilo of zo ineens af moeten nemen!
En We hebben al twee vriezers,, stroom 321 euro per maand!!
Dus nog een vriezer erbij voor enkel en alleen mijn hond, gaat me echt iets te ver!
En of je nu zelf samenstelt, of Kvv geeft, of je nu zelf kilometers moet vreten of het door iemand laat bezorgen!, is allemaal lood om oud ijzer, het kost je hoe dan ook geld, hetzij voor vriezers of omdat je in kleine hoeveelheden afneemt een hogere kiloprijs
Dus ben ik er klaar mee, Mack krijgt een brok zonder enge toevoegingen, op basis van vis. En straks weer Kvv in het weekend!
Carnibest, Energique, Duck zit ik toch echt met een hond van 65 kilo alleen al op ruim 100 euro in de maand.
Als je de prijs wilt drukken zul je bvb 48 kilo of zo ineens af moeten nemen!
En We hebben al twee vriezers,, stroom 321 euro per maand!!
Dus nog een vriezer erbij voor enkel en alleen mijn hond, gaat me echt iets te ver!
En of je nu zelf samenstelt, of Kvv geeft, of je nu zelf kilometers moet vreten of het door iemand laat bezorgen!, is allemaal lood om oud ijzer, het kost je hoe dan ook geld, hetzij voor vriezers of omdat je in kleine hoeveelheden afneemt een hogere kiloprijs
Dus ben ik er klaar mee, Mack krijgt een brok zonder enge toevoegingen, op basis van vis. En straks weer Kvv in het weekend!
- asani
- Zeer actief
- *Anita*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): het Markiesje en border collie
- Aantal honden: 1
toevallig vanmiddag met mijn moeder over gehad dat Pardoes sinds hij op kvv staat niet verzadigd lijkt. Was nl net onderweg om kivo te halen. Hij schooit verschrikkelijk en steelt ook echt eten als hij de kans krijgt. Deed hij vroeger dus niet. Maar van de andere kant heeft hij er ook nog nooit zo goed uitgezien als nu.
Voor altijd in mijn gedachte Pardoes en Harley

-
brandy
-
brandy
ja..als ik haar op volledige smuldier wil zetten ben ik voor haar alleen al een 90 euro per maand kwijt..Inge O schreef:ja maar, jij spreekt van bijvoering - krijgt ze er ook nog brok naast?brandy schreef:mijn kyra is, sinds de bijvoering van smuldier, veel sneller verzadigd qua haar brok..
ze laat zelfs nu wel eens wat in haar bak liggen terwijl normaal alles schoon opging en ze altijd opkeek voor meer..
dus hier is het net andersom
dus ik voer brok erbij.
- schelsey
- Zeer actief
Ben nu toch al eventjes bezig met Hills light te geven en 2 tot 3 dagen Duck met groenten, en met brok hebben ze dus echt vlugger genoeg, alleen poepen ze weer erg veel, wat dan ook weer niet leuk is.
Schelsey ziet er niet uit, ze verhaart enorm en heeft atijd prut in haar ogen, vacht is niet echt mooi, waar dit door komt weet ik niet, was al begonnen voor ik op brok terug ging
Heb vanmorgen een zak Biofood gekocht, kwam dit toevallig tegen bij de dierenwinkel, lijkt me wel een erg interessante brok
sonja
Schelsey ziet er niet uit, ze verhaart enorm en heeft atijd prut in haar ogen, vacht is niet echt mooi, waar dit door komt weet ik niet, was al begonnen voor ik op brok terug ging
Heb vanmorgen een zak Biofood gekocht, kwam dit toevallig tegen bij de dierenwinkel, lijkt me wel een erg interessante brok
sonja