Ze is naar grote tevredenheid op kvv gebleven, at dit graag en goed. De ontlasting was niet meer zo veel, en gewoon goed, kleine harde drolletjes. Ze is zo lang ze op volledig kvv stond ook niet meer ziek geweest. Toch drongen mijn DA, mijn vriend en moeder (die 2,5 dag op de hond past als ik werk) aan op om haar, nu ze weer gezond was, terug over te zetten op de brok (nutro). Dus gingen we op advies van de DA het voer mengen. Alles ging goed, maar na 1,5 week besloot onze Luna ineens dat ze niet meer wilde eten.
Ook was ze aan het hoesten en niesen. Na het even aangekeken te hebben, en ook weer volledig terug op KVV te zijn gegaan, ben ik toch naar de dierenarts gegaan. Onze gulzige Luna en niet eten, dan klopt er toch iets niet. Hoewel ze geen koorts had, hebben we toch een AB kuur meegekregen. Ik heb tegen mn vriend en moeder gezegd dat ik Luna toch volledig op KVV wil hebben. Want misschien is het toeval, maar wel vreemd dat ze de hele tijd gezond is en dan na 1,5 week gemengd voeren toch weer gaat kwakkelen
Nu is het hoesten en niesen weg. Maar ze wil nog steeds niet graag eten. 's morgens slaat ze vaak maar gewoon helemaal over. Het maakt niet uit welke smaak we geven. Ze laat het of helemaal staan of gooit alles op de grond, speelt ermee en laat het dan alsnog staan. Ik liet het 10 min staan en haalde het daarna weg, ik heb geen zin in een kieskeurige eter. Maar dit is al bijna twee weken aan de gang, ze is een pup en ze zit nog steeds aan de AB. Ze moet toch iets binnenkrijgen?
Toevallig hadden we een proefpakketje van farmfood van de dierenwinkel gekregen. Dat geprobeerd, en de hond werd meteen weer haar gulzige zelf
Jongens wat moet ik nou
Ik heb al gezocht naar andere merken KVV die ik hier in de buurt kan krijgen. Voor kivo en carnibest kan ik naar 's Gravendeel, smuldier en rodi verkopen ze hier in de supermarkt maar mijn voorkeur gaat toch uit naar een completer en kwalitatief beter merk. Maar ben eerlijk gezegd een beetje bang dat ze dat ook allemaal laat staan.
Barfen is geen optie, ik heb al nauwlijks tijd en puf om mijn eigen maaltijden gezond samen te stellen
En als ik zo het forum doorlees ben ik echt de enige met een hond die brok boven kvv verkiest
Aan mij DA heb ik niet veel, die zijn voorstander van een goede brok voeren. Nu is nutro op zich natuurlijk een goede brok maar heb het idee dat ze van voeding niet zo heel veel weten. Bij de dierenwinkel adviseert de duck-verkoper volledig op duck of icm farmfood, en de nutro-verkoper adviseert uiteraard volledig terugzetten op nutro. Vandaar dat ik graag een onafhankelijk advies wil, en een paar met mij meedenkende kenners