Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Half jaar cel voor steken politiehond.
Moderator: moderatorteam
- Chione
- Zeer actief
Half jaar cel voor steken politiehond.
Een 25-jarige inwoner van Den Haag moet een half jaar de cel in omdat hij vorig jaar oktober een politiehond heeft neergestoken. De rechter legde hem gisteren een jaar celstraf op, waarvan een half jaar voorwaardelijk.
De inwoner van de Hofstad stond vorig jaar in zwaar bezopen toestand met een mes te zwaaien in het centrum van zijn woonplaats. Daarbij dreigde hij naar omstanders en politieagenten. Een poging om hem met pepperspray te overmeesteren, mislukte. Hierna liet een agent politiehond Robin los. Toen Robin de man in zijn linkerarm beet, stak deze met zijn wapen het beest in de borst en schouders.
De hond is inmiddels hersteld van zijn verwondingen. De 25-jarige steker trof het slechter. Hij zal zijn hele leven last blijven houden van de hondenbeet. Zijn advocaat vond dat hij daarmee wel genoeg gestraft was, maar de rechter oordeelde anders.
Overigens was de man toen hij de hond neerstak net uit de gevangenis ontslagen wegens een eerder geweldsdelict, ook gepleegd met drank op.
Bron : AD / Fok!
De inwoner van de Hofstad stond vorig jaar in zwaar bezopen toestand met een mes te zwaaien in het centrum van zijn woonplaats. Daarbij dreigde hij naar omstanders en politieagenten. Een poging om hem met pepperspray te overmeesteren, mislukte. Hierna liet een agent politiehond Robin los. Toen Robin de man in zijn linkerarm beet, stak deze met zijn wapen het beest in de borst en schouders.
De hond is inmiddels hersteld van zijn verwondingen. De 25-jarige steker trof het slechter. Hij zal zijn hele leven last blijven houden van de hondenbeet. Zijn advocaat vond dat hij daarmee wel genoeg gestraft was, maar de rechter oordeelde anders.
Overigens was de man toen hij de hond neerstak net uit de gevangenis ontslagen wegens een eerder geweldsdelict, ook gepleegd met drank op.
Bron : AD / Fok!
~“ With eyes full of prejudice, you will never see the world for what it is.."~
~

~
~

~
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): norwich terriër en griekse zwerver en een Spaanse zwerver
- Aantal honden: 2
- Maylala
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kamikaze-terriërs
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): norwich terriër en griekse zwerver en een Spaanse zwerver
misschien een spier gescheurd die niet meer goed te herstellen valtMaylala schreef:Vraag me wel af hóé die hond hem dan gebeten heeft, dat hij er de rest van z'n leven last van blijft houden?

eerlijk gezegd,hij had van mij die arm eraf mogen bijten,moet die idioot maar normaal doen

gekkigheid natuurlijk maar goed,dat was wel het risico wat die man liep door zo te doen.
Hetzelfde met die tasjesdief,had ie maar niet moeten jatten,had ie ook dat risico niet gelopen.
- Maylala
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kamikaze-terriërs
Oh, maar dat ben ik helemaal met je eens hoor!eefje+huig schreef:misschien een spier gescheurd die niet meer goed te herstellen valtMaylala schreef:Vraag me wel af hóé die hond hem dan gebeten heeft, dat hij er de rest van z'n leven last van blijft houden?![]()
eerlijk gezegd,hij had van mij die arm eraf mogen bijten,moet die idioot maar normaal doen![]()
gekkigheid natuurlijk maar goed,dat was wel het risico wat die man liep door zo te doen.
Hetzelfde met die tasjesdief,had ie maar niet moeten jatten,had ie ook dat risico niet gelopen.

Maar omdat die advocaat dat al "voldoende straf" vond, ben ik wel benieuwd hoe gruwelijk en verschrikkelijk die beet wel niet moet zijn geweest.

een hond die echt wordt gestuurd om een persoon tot staan te brengen, bijt trekt en schud met zijn kop en beschadigd op die manier spierweefsel en zenuwen. Dat hieruit blijvend letsel kan ontstaan is niet verwonderlijk hoor. Ik doe al bijna 15 jaar pakwerk voor politiehondenverenigingen en weet donders goed waar een hond toe in staat is. Wat betreft die man, wel die zal de volgende keer wel nadenken alvorens naar een politiehond te steken, hij kreeg zijn verdiende loon, klaar.Maylala schreef:Vraag me wel af hóé die hond hem dan gebeten heeft, dat hij er de rest van z'n leven last van blijft houden?
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
- Aantal honden: 1
- Shibby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje
Iemand die z'n honden zodanig verwaarloosd dat deze eraan bezwijken krijgt een boos zwaaiend vingertje van de dierenbescherming en iemand die een 'speciale' hond neersteekt die uiteindelijk volledig hersteld, moet een half jaar de cel in.
Ik vind het goed dat die vent gestraft wordt, dat zonder twijfel. Maar ik vind het wel schrikbarend dat er zo'n gigantisch verschil in strafoplegging is.
Ik vind het goed dat die vent gestraft wordt, dat zonder twijfel. Maar ik vind het wel schrikbarend dat er zo'n gigantisch verschil in strafoplegging is.

Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
- jeroen.k
- geregistreerd lid
- Contacteer:
De straf zal ook niet enkel zijn voor het neersteken van de hond, maar ook het verstoren van de openbare orde...
(zeer waarschijnlijk ook nog eens in de proeftijd)
Ik vind een politiehond overigens een volwaardig lid van de politie-macht...dus deze man had gewoon lekker berecht moeten worden voor het neersteken van een politieagent/ambtenaar in functie...

Ik vind een politiehond overigens een volwaardig lid van de politie-macht...dus deze man had gewoon lekker berecht moeten worden voor het neersteken van een politieagent/ambtenaar in functie...
woef?
- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
Dat komt volgens mij omdat de politiehond een ambtenaar in functie bijstaat, de straffen liggen dan hoger.Shibby schreef:Iemand die z'n honden zodanig verwaarloosd dat deze eraan bezwijken krijgt een boos zwaaiend vingertje van de dierenbescherming en iemand die een 'speciale' hond neersteekt die uiteindelijk volledig hersteld, moet een half jaar de cel in.
Iedereen die een ambtenaar desgevraagd bijstaat bij het uitoefenen van zijn functie geniet ook de bescherming die de ambtenaar geniet.
Ik denk dat dan ook voor de honden geld

- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
in amerika geldt dit wel volgens mij, hoe het in NL zit weet ik eigenlijk niet... vind het meer dan terecht overigens en van mijn part mag hij nog veel meer last van die beet krijgenGollum schreef:Dat komt volgens mij omdat de politiehond een ambtenaar in functie bijstaat, de straffen liggen dan hoger.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Gollum
- Zeer actief
Ik heb er net les over gehadmalinois schreef:in amerika geldt dit wel volgens mij, hoe het in NL zit weet ik eigenlijk niet... vind het meer dan terecht overigens en van mijn part mag hij nog veel meer last van die beet krijgenGollum schreef:Dat komt volgens mij omdat de politiehond een ambtenaar in functie bijstaat, de straffen liggen dan hoger.

Ik zal het even navragen of het ook voor honden geld, maar ik ben er bijna zeker van. De straffen voor misdrijven/ overtredingen tegen ambtenaren liggen hoger, ook zijn er overtredingen die alleen tegen ambtenaren gepleegd kunnen worden (misdrijven die door ambtenaren worden gepleegd worden ook zwaarder (+- 1/3) gestraft). Ik ben ook wel benieuwd waarop de man is veroordeeld want in principe pleegt hij wederspannigheid en poging tot doodslag op de hond die de ambtenaar bijstaat. Was het 'zomaar' een hond geweest had die man daarvoor nooit een jaar gekregen.
Edit; van mij mag die vent de rest van z'n leven last houden van die beet

- Chione
- Zeer actief
- Minhie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Akita
- Shibby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje
Ik snap ook wel waarom die straffen hoger liggen, maar het neemt niet weg dat ik het verschil gewoon absurd vind.Gollum schreef:Dat komt volgens mij omdat de politiehond een ambtenaar in functie bijstaat, de straffen liggen dan hoger.Shibby schreef:Iemand die z'n honden zodanig verwaarloosd dat deze eraan bezwijken krijgt een boos zwaaiend vingertje van de dierenbescherming en iemand die een 'speciale' hond neersteekt die uiteindelijk volledig hersteld, moet een half jaar de cel in.
Iedereen die een ambtenaar desgevraagd bijstaat bij het uitoefenen van zijn functie geniet ook de bescherming die de ambtenaar geniet.

Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
- Gollum
- Zeer actief
Ja daar heb je zeker gelijk in hoor, van mij mag iedereen die een dier iets doet zo gestraft worden. Het verschil is inderdaad van de zotte; aan de ene kant is sex met dieren toegestaan en aan de andere kant word je zo gestraft als het een politiehond betreft. Vind het erg jammer dat alleen een politiehond beschermd word..Shibby schreef:Ik snap ook wel waarom die straffen hoger liggen, maar het neemt niet weg dat ik het verschil gewoon absurd vind.Gollum schreef:Dat komt volgens mij omdat de politiehond een ambtenaar in functie bijstaat, de straffen liggen dan hoger.Shibby schreef:Iemand die z'n honden zodanig verwaarloosd dat deze eraan bezwijken krijgt een boos zwaaiend vingertje van de dierenbescherming en iemand die een 'speciale' hond neersteekt die uiteindelijk volledig hersteld, moet een half jaar de cel in.