Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Plakje katenspek

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Sassie
Zeer actief

Plakje katenspek

Ongelezen bericht door Sassie »

Mag je dat met mate aan je hond geven? En dan bedoel ik af en toe een plakje?
Afbeelding
arja
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door arja »

Katenspek is toch varkensvlees :denken:
Nee dus, dat is heel slecht, een hond mag GEEN VARKENSVLEES :neenee:
Rea
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse cocker spaniels: Teun en Pien
Engelse cocker spaniels: Lot, Jet en Noor
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rea »

Klets hoor, als er hier iets van boterhambeleg is wat ik voor mezelf eigenlijk te oud vind gaat dat netjes als extraatje naar de honden. Die vinden dat heerlijk. En ook als ik s'avonds brood maak voor de volgende dag zitten er bij mij hier 5 te wachten op een stukje van 't een of ander.
Kom nou 't gaat toch niet met een pond tegelijk :wink:
Afbeelding
Mauyak

Ongelezen bericht door Mauyak »

arja schreef:Katenspek is toch varkensvlees :denken:
Nee dus, dat is heel slecht, een hond mag GEEN VARKENSVLEES :neenee:
Goh en mijn honden leven nog :roll: :roll: :roll: rauw varkensvlees is idd niet zo goed.Maar dit is verhit geweest en ik geef zo vaak een plakje ham of een stukje karbonaat zonder bot dan.dus geef maar gerust een plakje katenspek
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Suzanne
Laatst gewijzigd door ~Suzanne~ op 19 jul 2008 22:37, 1 keer totaal gewijzigd.
ien
Erelid
Contacteer:

Ongelezen bericht door ien »

Suzanne123 schreef:[
Het is voor mij heel simpel; als ik het kan voorkomen loop ik geen enkel risico! Ik moet er toch niet aan denken dat het door mijn schuld (fout voedsel geven) fout afloopt met mijn hond????

Suzanne
garantie krijg je nooit als je je dieren rauw geeft, alleen bij een Islamitische of Koshere slager weet je zeker dat er geen varkensvlees op een hakblok heeft gelegen :wink:
Afbeelding
astrid
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 Griekse herplaatsers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door astrid »

Ik doe daar ook niet moeilijk over hoor, hier krijgen ze ook weleens een stukje spek.
Sjalot
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bordeaux Dog
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
Lancashire Heeler
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sjalot »

Suzanne123 schreef: Vergelijk het met chocola.. ook giftig.. gaat goed tot het fout gaat. De ene hond is er veel gevoeliger voor dan de andere.
Voor zover ik begrepen heb hoef je de eerste keer ook niks te merken. Bij chocola stapelt de schadelijke stof zich op in het lichaam. Hoe vaker chocola hoe meer risico.

Bij rauw varkensvlees wordt het risico groter sinds de varkens niet meer geent worden tegen de ziekte van Aujeszky. Volgens mij is dat sinds 1 jan 2007 het geval.

Overigens zit in heel veel goedkoop blikvoer varkensvlees. Staat er vaak gewoon op. Zolang het maar goed verhit is kan het inderdaad geen kwaad.
Groetjes van Charlotte
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
linda mike
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door linda mike »

katenspek is toch niet rauw? voor mensen is rauw varkens vlees ook niet helemaal jofel namelijk.. zal wel gerookt of gekookt oid zijn
Nikie
Vaste gebruiker
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Nikie »

Sjalot schreef:
Suzanne123 schreef: Vergelijk het met chocola.. ook giftig.. gaat goed tot het fout gaat. De ene hond is er veel gevoeliger voor dan de andere.
Voor zover ik begrepen heb hoef je de eerste keer ook niks te merken. Bij chocola stapelt de schadelijke stof zich op in het lichaam. Hoe vaker chocola hoe meer risico.

Bij rauw varkensvlees wordt het risico groter sinds de varkens niet meer geent worden tegen de ziekte van Aujeszky. Volgens mij is dat sinds 1 jan 2007 het geval.

Overigens zit in heel veel goedkoop blikvoer varkensvlees. Staat er vaak gewoon op. Zolang het maar goed verhit is kan het inderdaad geen kwaad.
Katenspek is gerookt en ham is naar mijn weten gekookt

ff citaat van Wikepedia:

Bestrijding

Om de ziekte van Aujeszki te bestrijden is men in de Europese Unie overgegaan tot uitroeiing van de ziekte. Hiertoe worden per land alle varkens verplicht gevaccineerd tegen de ziekte. Landen die vrij zijn van de ziekte kunnen stoppen met vaccineren. Voor de ziekte bestaat een aangifteplicht.

Dus ze zijn gestop met vaccineren omdat het in Nederland schijnbaar niet meer voorkomt dan.
[/i]
Knoeppie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Beagle
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Knoeppie »

Sjalot schreef:
Ja maar geen weken of maanden hoor, na een aantal dagen is de chocolade weer verdwenen.
Groetjes Michaëla en Knoeppie

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”