Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Plakje katenspek
Moderator: moderatorteam
-
Sassie
- Zeer actief
-
arja
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
- Rea
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse cocker spaniels: Teun en Pien
Engelse cocker spaniels: Lot, Jet en Noor - Locatie: Den Bosch
- Contacteer:
Klets hoor, als er hier iets van boterhambeleg is wat ik voor mezelf eigenlijk te oud vind gaat dat netjes als extraatje naar de honden. Die vinden dat heerlijk. En ook als ik s'avonds brood maak voor de volgende dag zitten er bij mij hier 5 te wachten op een stukje van 't een of ander.
Kom nou 't gaat toch niet met een pond tegelijk
Kom nou 't gaat toch niet met een pond tegelijk

-
Mauyak
Goh en mijn honden leven nogarja schreef:Katenspek is toch varkensvlees![]()
Nee dus, dat is heel slecht, een hond mag GEEN VARKENSVLEES
-
~Suzanne~
- Zeer actief
-
ien
- Erelid
- Contacteer:
garantie krijg je nooit als je je dieren rauw geeft, alleen bij een Islamitische of Koshere slager weet je zeker dat er geen varkensvlees op een hakblok heeft gelegenSuzanne123 schreef:[
Het is voor mij heel simpel; als ik het kan voorkomen loop ik geen enkel risico! Ik moet er toch niet aan denken dat het door mijn schuld (fout voedsel geven) fout afloopt met mijn hond????
Suzanne

-
astrid
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 Griekse herplaatsers
- Aantal honden: 2
- Sjalot
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bordeaux Dog
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
Lancashire Heeler - Aantal honden: 1
- Contacteer:
Voor zover ik begrepen heb hoef je de eerste keer ook niks te merken. Bij chocola stapelt de schadelijke stof zich op in het lichaam. Hoe vaker chocola hoe meer risico.Suzanne123 schreef: Vergelijk het met chocola.. ook giftig.. gaat goed tot het fout gaat. De ene hond is er veel gevoeliger voor dan de andere.
Bij rauw varkensvlees wordt het risico groter sinds de varkens niet meer geent worden tegen de ziekte van Aujeszky. Volgens mij is dat sinds 1 jan 2007 het geval.
Overigens zit in heel veel goedkoop blikvoer varkensvlees. Staat er vaak gewoon op. Zolang het maar goed verhit is kan het inderdaad geen kwaad.
Groetjes van Charlotte

-
linda mike
- geregistreerd lid
- Nikie
- Vaste gebruiker
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Katenspek is gerookt en ham is naar mijn weten gekooktSjalot schreef:Voor zover ik begrepen heb hoef je de eerste keer ook niks te merken. Bij chocola stapelt de schadelijke stof zich op in het lichaam. Hoe vaker chocola hoe meer risico.Suzanne123 schreef: Vergelijk het met chocola.. ook giftig.. gaat goed tot het fout gaat. De ene hond is er veel gevoeliger voor dan de andere.
Bij rauw varkensvlees wordt het risico groter sinds de varkens niet meer geent worden tegen de ziekte van Aujeszky. Volgens mij is dat sinds 1 jan 2007 het geval.
Overigens zit in heel veel goedkoop blikvoer varkensvlees. Staat er vaak gewoon op. Zolang het maar goed verhit is kan het inderdaad geen kwaad.
ff citaat van Wikepedia:
Bestrijding
Om de ziekte van Aujeszki te bestrijden is men in de Europese Unie overgegaan tot uitroeiing van de ziekte. Hiertoe worden per land alle varkens verplicht gevaccineerd tegen de ziekte. Landen die vrij zijn van de ziekte kunnen stoppen met vaccineren. Voor de ziekte bestaat een aangifteplicht.
Dus ze zijn gestop met vaccineren omdat het in Nederland schijnbaar niet meer voorkomt dan.
[/i]
- Knoeppie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Beagle
- Aantal honden: 1
Ja maar geen weken of maanden hoor, na een aantal dagen is de chocolade weer verdwenen.Sjalot schreef:Voor zover ik begrepen heb hoef je de eerste keer ook niks te merken. Bij chocola stapelt de schadelijke stof zich op in het lichaam. Hoe vaker chocola hoe meer risico.Suzanne123 schreef: Vergelijk het met chocola.. ook giftig.. gaat goed tot het fout gaat. De ene hond is er veel gevoeliger voor dan de andere.
Groetjes Michaëla en Knoeppie