Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Canex Fish & Rijst adult maxi!
Moderator: moderatorteam
- Amber
- Zeer actief
- Contacteer:
Canex Fish & Rijst adult maxi!
Heb hier het een en ander over gelezen, zijn er mensen hier op het forum die dit kennen!

Groetjes van Amber en een poot van Mack en Kay
- Maria67
- Actief
deze ken ik niet. Maar wegens ernstige huidproblemen krijgen Sara en Pebbles al heel lang Purina Zalm en Rijst. Tis best duur maar de huidklachten zijn over, terwijl Pebbles er best ernstig aan toe was toen hij bij ons kwam wonen. Hij kreeg prednoral maar daar zijn ook weer zoveel nadelen aan. Dus na wat zoeken en vragen zijn we met de medicijnen gestopt en bij deze brok uitgekomen. En het bevalt prima 
- Amber
- Zeer actief
- Contacteer:
Het is niet zo , dat Mack echt hele ernstige huidproblemen heeft.
Die heeft ie overigens vorig jaar wel gekregen toen ie tijdens onze vakantie naar zijn vakantieadres is geweest, heb toen hele zware antibiotica gehad, en ook prednison!...
Maar heb wel het idee dat ie daar nu deze problemen aan over heeft gehouden.
Sinds die tijd lijkt wel of ie een tarwe, granen allergie heeft gekregen.
Want nu beginnen bij zijn oren kale plekjes te komen, en hij heeft een soort van schilfers op zijn huid , met name bij de rug.
Die ie absoluut nog nooit heeft gehad!
En sinds ie nu de Canex brok in de gewone gperste versie krijgt, waar dus graan inzit. Heeft ie dit.
Dus vandaar dat ik overweeg om de Fish en Rijst Maxi te gaan proberen.
Het is inderdaad ook wel duurder , maar dan breng ik de vlees dagen gewoon terug naar twee keer in de week!
En het is nog altijd voordeliger als toen ie uitsluitend Kvv kreeg!
Want toen zat ik op de bijna 125 euro per maand!
Dat werd me echt te gortig, ik hou heel veel van mijn beesten maar tot een zekere hoogte!
We hebben een groot gezin met opgroeiende kinderen, en dat kost al genoeg.

Die heeft ie overigens vorig jaar wel gekregen toen ie tijdens onze vakantie naar zijn vakantieadres is geweest, heb toen hele zware antibiotica gehad, en ook prednison!...
Maar heb wel het idee dat ie daar nu deze problemen aan over heeft gehouden.
Sinds die tijd lijkt wel of ie een tarwe, granen allergie heeft gekregen.
Want nu beginnen bij zijn oren kale plekjes te komen, en hij heeft een soort van schilfers op zijn huid , met name bij de rug.
Die ie absoluut nog nooit heeft gehad!
En sinds ie nu de Canex brok in de gewone gperste versie krijgt, waar dus graan inzit. Heeft ie dit.
Dus vandaar dat ik overweeg om de Fish en Rijst Maxi te gaan proberen.
Het is inderdaad ook wel duurder , maar dan breng ik de vlees dagen gewoon terug naar twee keer in de week!
En het is nog altijd voordeliger als toen ie uitsluitend Kvv kreeg!
Want toen zat ik op de bijna 125 euro per maand!
Dat werd me echt te gortig, ik hou heel veel van mijn beesten maar tot een zekere hoogte!
We hebben een groot gezin met opgroeiende kinderen, en dat kost al genoeg.
- Maria67
- Actief
125 euro per maand is indaad behoorlijk veel. Ik moet wel zeggen dat ik er verder niks bij geef. Ze krijgen de Zalm & Rijst van Purina en verder niks, behalve af en toe een stukje fruit. Sinds ik dit doe gaat het met Sara en Pebbles zo goed dat ik het maar zo laat.
Ik weet niet of een hond van prednison een allergie op kan bouwen. Lijkt me stug maar daarvoor weet ik er te weinig van
Misschien kun je eens informeren bij je da?
Ik weet niet of een hond van prednison een allergie op kan bouwen. Lijkt me stug maar daarvoor weet ik er te weinig van
Misschien kun je eens informeren bij je da?
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- Aantal honden: 1
-
S@ndr@
- Zeer actief
- Amber
- Zeer actief
- Contacteer:
Nou dan heb ik goede hoop, deze eiwitbron heeft Mack nog niet gehad.S@ndr@ schreef:ik heb het een tijdje voor Baco gebruikt, en was er erg tevreden over, het is hier in de omgeving nauwelijks meer te koop dat is jammer, maar zelfs met zijn voedings allergie, verdroeg hij deze brokken goed
Dus ik hoop dat het gaat werken,.
- Amber
- Zeer actief
- Contacteer:
Even een Up/date,,
Kan er nog niet al teveel over zeggen natuurlijk, Maar Mack krijgt nu bijna een week enkel de Fish en rijst van Canex.
En volgens mij gaat het goed, hij vind het erg lekker, en zijn ontlasting is tot nu toe nog nooit zo goed geweest. Want zelfs toen ie full/time op de Kvv van Energique zat was het niet zo goed als nu!!
Nog geen diaree, het is een mooie gekleurde brede keutel die breekt!!
En hij poept ongeveer twee keer per dag
Misschien zie ik nu wel dingen die er niet zijn, maar heb zelfs het idee dat het verharen nu al vele malen minder is.
Maar goed, laten we het maar even afwachten want op de vorige Brokken , heeft het een week of vier geduurd voor ie toch weer kale plekken kreeg!!
Dus duimen we maar
Kan er nog niet al teveel over zeggen natuurlijk, Maar Mack krijgt nu bijna een week enkel de Fish en rijst van Canex.
En volgens mij gaat het goed, hij vind het erg lekker, en zijn ontlasting is tot nu toe nog nooit zo goed geweest. Want zelfs toen ie full/time op de Kvv van Energique zat was het niet zo goed als nu!!
Nog geen diaree, het is een mooie gekleurde brede keutel die breekt!!
En hij poept ongeveer twee keer per dag
Misschien zie ik nu wel dingen die er niet zijn, maar heb zelfs het idee dat het verharen nu al vele malen minder is.
Maar goed, laten we het maar even afwachten want op de vorige Brokken , heeft het een week of vier geduurd voor ie toch weer kale plekken kreeg!!
Dus duimen we maar
- Amber
- Zeer actief
- Contacteer:
Hoi,massam schreef:ik geef naast rauwe vis ook purina zalm en rijst en ben tot nu toe erg tevreden (pas 3 kilo gevoerd dus nog niet zoveel)
Mack zit dus nu ook op een hypo/allergene brok op basis van vis,.
Hij vind het in ieder geval erg lekker!
Maar hoe is de ontlasting van jullie hond?
Ik was bang dat Mack weer bergen ging poepen, en dat het wel weer erg dun zou zijn, maar vooralsnog lijkt het zelfs alsof Mack nu minder poept als toen ie Fulltime op de Kvv zat!
- Gittje
- Zeer actief
Ziet er goed uit héAmber schreef:Kan er nog niet al teveel over zeggen natuurlijk, Maar Mack krijgt nu bijna een week enkel de Fish en rijst van Canex. En volgens mij gaat het goed, hij vind het erg lekker, en zijn ontlasting is tot nu toe nog nooit zo goed geweest. Want zelfs toen ie full/time op de Kvv van Energique zat was het niet zo goed als nu!!
Zelf ben ik ook aan het overwegen om over te stappen naar dit voer voor onze Franse bulldogpup. Moet enkel nog natrekkenof ze die hier in België (provincie West-Vlaanderen) ergens verkopen of als ik richting Sluis / Oostburg moet denken ...
Hoe zit het met de prijs ?
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
sams poep is goed. hij poept ongeveer 1x per dag nu en niet zoveel.Amber schreef:Hoi,massam schreef:ik geef naast rauwe vis ook purina zalm en rijst en ben tot nu toe erg tevreden (pas 3 kilo gevoerd dus nog niet zoveel)
Mack zit dus nu ook op een hypo/allergene brok op basis van vis,.
Hij vind het in ieder geval erg lekker!
Maar hoe is de ontlasting van jullie hond?
Ik was bang dat Mack weer bergen ging poepen, en dat het wel weer erg dun zou zijn, maar vooralsnog lijkt het zelfs alsof Mack nu minder poept als toen ie Fulltime op de Kvv zat!
maar hij krijgt meer vis dan brok dus sam is niet heel representatief denk ik.
ik hoop dat dit voor jou gaat werken!

- Amber
- Zeer actief
- Contacteer:
Varieren tussen de 41 en 50 euro, via internet kopen is altijd voordeliger.Gittje schreef:Ziet er goed uit héAmber schreef:Kan er nog niet al teveel over zeggen natuurlijk, Maar Mack krijgt nu bijna een week enkel de Fish en rijst van Canex. En volgens mij gaat het goed, hij vind het erg lekker, en zijn ontlasting is tot nu toe nog nooit zo goed geweest. Want zelfs toen ie full/time op de Kvv van Energique zat was het niet zo goed als nu!!![]()
Zelf ben ik ook aan het overwegen om over te stappen naar dit voer voor onze Franse bulldogpup. Moet enkel nog natrekkenof ze die hier in België (provincie West-Vlaanderen) ergens verkopen of als ik richting Sluis / Oostburg moet denken ...
Ik betaal 50 euro! Ik kan het wel goedkoper krijgen maar dan moet ik er weer kilomters voor maken, en de auto loopt ook niet op water he!
Ik haal het nu hier bijna om de hoek, hup op de scooter en binnen 10 minuten ben ik weer terug.
Het is niet goedkoop maar ik heb uitgerekend dat ik ongeveer vijf weken met 15 kilo doe.
Mack is natuurlijk erg zwaar, bijna 65 kilo.
En voorheen zat ik op meer dan 100 euro per maand, alleen Kvv voor een hond, heb nog een hondje.
Dus dat werd me echt te gek!
- Amber
- Zeer actief
- Contacteer:
http://www.canex.nl/index.htmlGittje schreef:Ziet er goed uit héAmber schreef:Kan er nog niet al teveel over zeggen natuurlijk, Maar Mack krijgt nu bijna een week enkel de Fish en rijst van Canex. En volgens mij gaat het goed, hij vind het erg lekker, en zijn ontlasting is tot nu toe nog nooit zo goed geweest. Want zelfs toen ie full/time op de Kvv van Energique zat was het niet zo goed als nu!!![]()
Ik weet dat ze een distrubutiekanaal in Belgie hebben!
Misschien kun je ze eens een mailtje sturen, moet zeggen heb een aantal malen kontakt met ze gehad, en ik kan niet anders zeggen dan dat ik ze uiterst vriendelijk en behulpzaam vind!
Kreeg zomaar een zak met koekjes voor Mack.
Mack heeft nogal gauw last van huidproblematiek, gevoeligheid bij vele Bulls! Dus ik ben er blij mee, en hoop dat ie het goed blijft doen.
Er zitten in ieder geval geen tarwe en granen in, en het is vrij van kunstmatige en chemische toevoegingen.
- Gittje
- Zeer actief
- Amber
- Zeer actief
- Contacteer:
Super..Gittje schreef:Toevallig een verdeler gevonden van Canex in mijn streek, die het aan huis komt leveren.
Sinds zondag krijgt onze Franse bulldog 's avonds Canex Fish & Rice en hij heeft er geen probleem mee : geen oprispingen, prima ontlasting ... wat een verschil met Hill's
Hier precies hetzelfde,, Mack doet het er tot nu toe ook fantastisch op!!
Twee keer per dag een keurig hoopje,, mooie keutels,,
Duimen maar dat het voor ons allemaal zo blijft!