Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Valt minder aan op brokken

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

kluukje
geregistreerd lid

Valt minder aan op brokken

Ongelezen bericht door kluukje »

Hoi allemaal,
Ik zit sinds vandaag op het forum en dacht, ik gooi er gelijk even een vraag tegenaan. Onze labrador Prada (nu 6 maandjes) kan niet wachten tot ze haar brokken krijgt en viel dus altijd gelijk aan. We leerden haar eerst netjes te gaan zitten dan pas kreeg ze haar eten en dat gaat al een tijdje perfect als ik zeg "ga maar eten" dan pas begint ze (anders lagen alle brokken al door de keuken voordat ze kon beginnen :wink: ) Sinds een paar dagen, blijft ze zitten ook als ik zeg "ga maar eten" reageert ze niet!!! Pas als ik wegloop begint ze te eten (net of ze denkt "O, ik krijg toch niets anders, nou dan eet ik die brokken maar weer) en vervolgens eet ze wel alsnog haar bak leeg. Wie heeft er een idee waar dit aan kan liggen. Is ze nu al uitgekeken op haar brokken???? (we geven haar Royal Canin voor labradors) Of denkt ze wat mijn baasjes eten ziet er allemaal veel lekkerder uit, ik wacht gewoon tot ik daar wat van krijg :smile: ???
Groetjes, Wendy
Maria67
Actief

Ongelezen bericht door Maria67 »

Sinds een paar weken doet Sara net zo. Eerst kon ze niet wachten tot ik de bak met brokjes op de grond zette maar de laatste tijd gaat ze er eerst een poosje naar zitten kijken :denken: Uiteindelijk eet ze het wel op maar dat gaat 's avonds veel sneller dan 's morgens. Ik maak me er niet zo druk om, ook niet als ze haar bak een keer niet leeg eet. Ze voelt zich prima dus laat ik het maar zo. En ze moet gewoon eten wat ik haar voorzet. Zoniet, dan niet :pffff:
kluukje
geregistreerd lid

Re: Valt minder aan op brokken

Daar ben ik het helemaal mee eens :wink: Vond het alleen zo vreemd en dacht eerst als ze maar niet ziek is. Wilde graag weten of andere honden dat ook deden.
Wendy
Maria67
Actief

kluukje schreef:Daar ben ik het helemaal mee eens :wink: Vond het alleen zo vreemd en dacht eerst als ze maar niet ziek is. Wilde graag weten of andere honden dat ook deden.
Wendy
Ik moet wel zeggen dat ik wel heel goed op haar let de laatste tijd, of ze niet "anders dan anders" is maar ik merk niets aan haar. En als ze dan niet wil eten moet ze het zelf maar weten :mrgreen:
eternal
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old Englisch Bulldog
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door eternal »

Mijn sara heeft er ook last van.

In de ochtend gaat het niet echt van harte die brokken.Maar ze krijgt toch niets anders. Als ze het na een half uurtje nog niet gegeten heeft haal ik het weg. Het is geen hotel hier. Ik probeer het een uurtje daarna nog een keertje. Wilt ze het nog niet. Pech gehad s'avonds de volgende ronde.

En s'avonds krijgt ze dan ook weer brokken en dan eet ze het dus wel op.

Maar het is niet elke dag zo. Ze heeft ook een periode gehad dat ze het wel in 1x op at. En soms dus ook weer niet.
Ann Everaert
Actief

Ongelezen bericht door Ann Everaert »

Ik doe het zo ....'s morgens brokken en het is leeg , en 's avonds terug ...
ze weet dat ik haar bak daarna wegneem tot 's morgens , dus mocht ze niet willen eten , dan maar wachten tot 's anderdaags he , ze zal dan wel eten ! Als ze ziek zijn is het wat anders natuurlijk maar dan zie ik dat wel ook aan andere dingen he ! Mijn hond is bijna drie en heeft in het begin ...gewoon alles gewoon doorgeslikt zo gulzig was ze ...tot de dag dat ik haar moest ontwormen en een pilletje tussen haar korrels stak ...in vier stukjes en op een gegeven moment proefde ze het dat er een rare smaak bij zat waaschijnlijk ...dus nu bijt ze sindsdien op ieder korreltje , wat ook nog goed is voor de maag he ! Nu geef ik haar gewoon haar pilletje als ze loops wordt voor te ontwpormen in een balletje gehakt , eerst twee gewone en dan eentje met haar pilletje erin en dan nog een gewone ..zo merk ze het niet ook en is ze heel verlekkerd op "het balletje gehakt"
Ik geef haar wel 's morgens soms wat overschot van de korsten van brood met een smaak confituur of smeerkaas of zo aan !
Misschien kan je ook bij de koorels of brokken wat stukjes appel of groenten doen , ik doe dat ook 's avonds en ze is er verlekkerd op !Grtjs Ann
kluukje
geregistreerd lid

Misschien kan je ook bij de koorels of brokken wat stukjes appel of groenten doen , ik doe dat ook 's avonds en ze is er verlekkerd op !Grtjs Ann[/quote]

Goed idee, dat ga ik inderdaad eens proberen. We hebben haar al wel eens een stukje fruit gegeven en dat vind ze heerlijk! Omdat ik de hele dag thuis ben, geeft ik haar eigenlijk nog steeds 3 x per dag brokken (om 7 uur (voordat mijn man naar zijn werk gaat), 12 uur en rond 18.00 uur). Is het beter als ik toch over ga op 2x per dag?? Of andere tijden??
Wendy
Maria67
Actief

ik denk niet dat dat echt iets uitmaakt, maar je zou het kunnen proberen. Sara en Pebbles krijgen 2x per dag. Maar er zijn ook honden die de hele dag brokjes hebben staan :19: En mengen met fruit is een heel goed idee :ok: en gezond!!
SuzieC1970
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier en Mechelse herder.
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door SuzieC1970 »

Het kan ook zijn dat ze gewoon toe is aan twee keer per dag eten ipv drie ! Probeer dat eens uit, misschien dat ze dan ook weer wat enthousiaster begint aan haar brokjes. En anders idd niet druk over maken hoor. Komt meestal vanzelf wel weer...
wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

Ik gooi er nog een "misschientje" tegenaan. :wink:
Kan het zijn dat ze tegen een loopsheid aanloopt en daardoor minder trek heeft? :denken:

Ik roep ook maar wat, het kan zoveel zijn namelijk. :ok:
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
arja
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door arja »

Probeer eens kvv :ok:
eternal
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old Englisch Bulldog
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door eternal »

wendy71 schreef:Ik gooi er nog een "misschientje" tegenaan. :wink:
Kan het zijn dat ze tegen een loopsheid aanloopt en daardoor minder trek heeft? :denken:

Bij sara kan het wel zo zijn. Die moet inderdaad loops worden.

Sorry niet mijn topic. :mrgreen:
wendy71
Zeer actief
Contacteer:

eternal schreef:
Bij sara kan het wel zo zijn. Die moet inderdaad loops worden.

Sorry niet mijn topic. :mrgreen:
ut kén toch. :pffff: :mrgreen:
Afbeelding
kluukje
geregistreerd lid

wendy71 schreef:Ik gooi er nog een "misschientje" tegenaan. :wink:

Vanaf wanneer worden labradors ongeveer loops? is dat heel verschillend? Prada is nu 6½ maand. Misschien dat het daar inderdaad mee te maken kan hebben?? We wachten het af.
Groetjes, Wendy
wendy71
Zeer actief
Contacteer:

Ze zou heel goed loops kunnen worden rond deze tijd Wendy.
Sommige honden worden 1 maal per jaar loops, andere soms wel 2 keer. :ok:
Afbeelding
kluukje
geregistreerd lid

wendy71 schreef:Ze zou heel goed loops kunnen worden rond deze tijd Wendy.
Sommige honden worden 1 maal per jaar loops, andere soms wel 2 keer. :ok:
Nou we wachten het af... :wink:
Heb trouwens gisteren door haar brokjes wat fruit gedaan en ze vond het heerlijk en heeft goed gegeten. Dus wie weet wil mevrouw ook wel gewoon wat variatie (wat ik me eigenlijk ook wel voor kan stellen, iedere dag hetzelfde zou ik ook niet willen :smile: )
Anna*

Ongelezen bericht door Anna* »

Als ze hier hun eten langere tijd niet meer lusten, ga ik op zoek naar voer dat ze wél lekker vinden. Een hond moet met smaak eten, vind ik, eten moet geen straf zijn.
Amber
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Amber »

Als je een hond hebt, die voor bepaalde dingen een allergie heeft, word het wel wat moeilijker om verschillende dingen te geven :wink:
Hier doe ik nogal eens wat tafelrestjes van ons door het eten van de honden heen!!
Groetjes van Amber en een poot van Mack en Kay
kluukje
geregistreerd lid

Amber schreef:Als je een hond hebt, die voor bepaalde dingen een allergie heeft, word het wel wat moeilijker om verschillende dingen te geven :wink:
Hier doe ik nogal eens wat tafelrestjes van ons door het eten van de honden heen!!
Ik vind het soms moeilijk om te weten wat ze nu wel en niet mogen. Ik weet dat chocola dodelijk kan zijn voor honden, dus heb mijn dochtertje ook echt op het hart gedrukt haar niets te geven waar chocola inzit. Wil zowiezo niet dat ze haar "zomaar" iets tussen door geeft. Heb hier tig verschillende hondenkoekjes etc. etc. dus ze krijgt genoeg. Maar is er ook bepaald fruit of groente dat je ze beter niet kunt geven? Bestaat daar een lijst van? Of klink ik nu heel dom :denken:
Amber
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Amber »

kluukje schreef:
Amber schreef:Als je een hond hebt, die voor bepaalde dingen een allergie heeft, word het wel wat moeilijker om verschillende dingen te geven :wink:
Ik vind het soms moeilijk om te weten wat ze nu wel en niet mogen. Ik weet dat chocola dodelijk kan zijn voor honden, dus heb mijn dochtertje ook echt op het hart gedrukt haar niets te geven waar chocola inzit. Wil zowiezo niet dat ze haar "zomaar" iets tussen door geeft. Heb hier tig verschillende hondenkoekjes etc. etc. dus ze krijgt genoeg. Maar is er ook bepaald fruit of groente dat je ze beter niet kunt geven? Bestaat daar een lijst van? Of klink ik nu heel dom :denken:
Hier krijgen ze kwa groente eigenlijk alles, van sperziebonen tot spinazie, wat wel belangrijk is dat het gekookt is.
Rauwe groente kunnen ze niet zo goed verteren, of je moet er echt een groentemix met de blender van maken ofzo!

Kwa fruit krijgen ze hier wel eens een stuk appel, of banaan.
Wat echt niet goed voor een hond is zijn druiven, en dus ook geen rozijnen! Hier kunnen ze erg ziek van worden!
Wat ze ook mogen is wat biogarde yoghurt ofzo!
Als je hier meer over wilt weten zou je je eens kunnen registreren op een zogezegd forum voor zelf samenstellen van maaltijden voor de hond!
:ok:
Groetjes van Amber en een poot van Mack en Kay
murmel

Ongelezen bericht door murmel »

kluukje schreef:Hoi allemaal,
Ik zit sinds vandaag op het forum en dacht, ik gooi er gelijk even een vraag tegenaan. Onze labrador Prada (nu 6 maandjes) kan niet wachten tot ze haar brokken krijgt en viel dus altijd gelijk aan. We leerden haar eerst netjes te gaan zitten dan pas kreeg ze haar eten en dat gaat al een tijdje perfect als ik zeg "ga maar eten" dan pas begint ze (anders lagen alle brokken al door de keuken voordat ze kon beginnen :wink: ) Sinds een paar dagen, blijft ze zitten ook als ik zeg "ga maar eten" reageert ze niet!!! Pas als ik wegloop begint ze te eten (net of ze denkt "O, ik krijg toch niets anders, nou dan eet ik die brokken maar weer) en vervolgens eet ze wel alsnog haar bak leeg. Wie heeft er een idee waar dit aan kan liggen. Is ze nu al uitgekeken op haar brokken???? (we geven haar Royal Canin voor labradors) Of denkt ze wat mijn baasjes eten ziet er allemaal veel lekkerder uit, ik wacht gewoon tot ik daar wat van krijg :smile: ???
Groetjes, Wendy
Dat probleem heb ik ook gehad. Het heeft helemaal niets met het voer of zijn eetlust te maken maar met een communicatieprobleem tussen jou en je hond.
Toen je hem leerde pas te beginnen eten op jou commando, ging je vlak na je commando waarschijnlijk onmiddellijk weg, waardoor hij de associatie heeft gelegd dat ie mocht eten als je weggaat. Waarschijnlijk begint ie nu ook te eten als je zonder iets te zeggen weggaat, is het niet?

Dus hij denkt: als ze weg gaat mag ik eten. Een hond reageert veel sterker op daden dan op woorden.
Je zult moeten herbeginnen....en hem leren te eten als je het hem ZEGT.
En je mag maar weggaan op het moment dat ie begint te eten....
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”