Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Slokoppup

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Brigitte
Zeer actief

Slokoppup

Ongelezen bericht door Brigitte »

Ik heb een slokoppup oftewel een pup die zooooo vreselijk schrokt dat ze er bijna in stikt en dan maakt het niet uit wat, brok, KVV enz. Nu had ik dus lekker wat vlees ingeslagen maar ik vind het echt doodeng om te geven Ik had een lapje Geit en ze slikte het in één keer helemaal naar binnen het lijkt wel een slang, ik kon nog net het laatste stukje pakken en de hele sliert weer uit haar bek trekken :N:

Wat zouden jullie voor 'vlees' geven, uiteraard in kleine stukjes beginnen denk ik of gewoon een flink stuk wat niet zomaar naar binnen kan maar dat ze echt moet kluiven. En wat kan ik het beste zo'n jong ding ( 5 mnd) geven.
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hutsje »

spiervlees zou ik in kleine stukjes doen indd, de rest juist groot aanbieden. bijvoorbeeld een grote geitenrib, een kalkoennek, een hele grote lap pens. die krijgt ze niet weg, maar als je die weegt voor je het geeft en naderhand weegt weet je hoeveel ze gehad heeft. zo leert ze wel knagen en kauwen.
Afbeelding
Gipsy
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatamixs, een "weet ik veel :)" maar met hoog knuffelgehalte :) ...
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Gipsy »

Heb enkele honden gehad die vrselijk snel aten als pup...

Aan allen afgeleerd op zelfde wijze;;

De mijne was eerst pot aanbieden, at te rap dan nam ik de pot weg ik gaf ze stukje per stukje, zodanig dat ze het niet konden wegbijten maar voorzichtig moesten nemen en dat beloonde ik dan ook uitvoerig met woord, lieve stem en aanleren van bepaalde woorden zoals "rustig eten".
Wat later zette ik de pot terug neer (ik zat eigenlijk gewoon op de grond naast hen en de pot tussen mijn benen) Aten ze weer snel dan pot weer weg en uit de hand...

De ene had het al na één dag beet, de andere na enkele dagen maar geen één schrokt nog en als de tendens komt zeg ik weer "rustig eten" en plops...alles ok.

Veel succes :ok:
Vita 1997-2008, Maxime 2000-2011, Pineau 1998-2012
Ianthe
Zeer actief
Locatie: Steenbergen (N-B). Baasje van Xena, Scence en Attis
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ianthe »

Kan je het niet vasthouden zodat ze het niet in 1 keer naar binnen kan slurpen maar het netjes kauwt.
Afbeelding
Reini
Zeer actief

Ongelezen bericht door Reini »

Vegas is ook een schrokop en voor hem hou ik het nog steeds vast. Zo weet ik zeker dat hij niet kan stikken en zorg ik ervoor dat hij goed kwauwt :ok:
Nero, het dappere Yorkie; 14/09/02 - 19/06/07
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”