Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

ander voer geven, maar welk?

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

linda mike
geregistreerd lid

ander voer geven, maar welk?

Ongelezen bericht door linda mike »

Zoals in mijn voorsteltopic te lezen is, krijg ik binnenkort een oudere hond.

hij is nu gewent om aldi brokken te eten, maar ik geef hem toch liever iets anders..
maar hij leeft daar al 6 jaar op. hoe kan ik dit het beste doen? en voor welk voer moet ik kiezen? waar moet ik op letten bij het uitzoeken van een ander merk?

ik weet wel dat ik het dan moet mengen, maar kan ik dit het beste gelijk al doen, of eerst wachten tot meneer hier een beetje gewent is?
flamme
Zeer actief
Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Ierse Setter
Klein spaans mixje
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door flamme »

Ik zou meteen gaan mengen. En welk voer je moet geven?

ligt er een beetje aan wat je zelf wil. Ik zelf voer kvv en brokken. Dat wil zeggen dat ze hier 4 dagen per week kvv krijgen. 3 dagen in de week brokken.
de dagen dat ze brokken krijgen eten ze iets minder enthousiast mar toch altijd hun bak leeg. Kvv, dus de pakjes compleet pens van bv. carnibest, smuldier enz vinden ze heerlijk.

belangrijk is om geen verschillende soorten voer te mengen. Dus geen blikvoer met brokken of zo. 2 soorten brokken mengen om een hond over te laten stappen is wel goed. Ik lees dat het een wat oudere hond is, misschien heeft hij wel seniorenbrokken nodig?

ik zou even overleggen met de dierenarts of een goede dierenspeciaalzaak.
Het is trouwens niet zo dat alleen de ddurdere voeren het beste zijn. ik vind het zelf veel belangrijker te kijken wat er in het voer zit. Hoe veel kunstmatige stoffen enzo. (hoe minder hoe beter)
linda mike
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door linda mike »

Ik weet wel dat duurder niet altijd beter is, maar aldi is ook wel het andere uiterste. ze gaven zelf ook al aan dat ie erg veel ontlasting heeft (gek he, dacht ik toen. maar heb er niks over gezegd)

kvv en barf lijkt me perfect voer, maar ik vind dat zeker in het begin té veel gedoe. Ik moet er eerst eens aan wennen dat er een hond in huis komt, dan pas kunstjes (ik vergeet mn eigen vlees altijd al uit de vriezer te halen.. laat staan voor de hond haha). wellicht stap ik daar in de toekomst wel op over!

senior voer, vanaf welke leeftijd is dat? Mike is nu 6 en half.
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

Een goede komplete versvlees voeding is geen hoop werk en het makkelijkst te geven zonder echt te mengen. Je hoeft het alleen maar te ontdooien. :wink:

Mijn ervaring is dat juist oudere honden daar vaak heel erg van opknappen, zeker als ze voorheen nogal kwalitatief slechte zooi kregen.
Ik heb mijn vorige honden op 10 a 11 jaar nog overgezet van brok op rauwe voeding, ook kvv. Ik ben toen begonnen met Rodi en Duck en daarna ben ik Carnibest gaan geven. (en nog later ben ik volledig zelf gaan samen stellen, maar dat was pas na een jaar of 1,5 a 2)

Als je het met mengen wilt doen, begin je gewoon met wat Rodi door zijn brokken en dan steeds minder brok en steeds meer rodi. En wanneer hij daar goed op gaat, kan je gerust eens andere soorten kvv geven om lekker af te wisselen.
Maar ik ken ook mensen die hun honden eerst een paar dagen alleen pens gaven en toen zo over gestapt zijn op kompleet versvlees. :ok:
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
flamme
Zeer actief
Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Ierse Setter
Klein spaans mixje
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door flamme »

Ja, aldi is het andere uiterste ja :roll:

Net wat roelfien zegt, kvv is niet moeilijk. In plaats van een zak voer haal je pakjes. Je stopt ze in de diepvries en haalt er uit wat je nodig hebt.

persoonlijk vind ik 6 jaar wat jong nog voor senioren voer maar dat ligt erg aan het soort hond. (welk ras).
begin bij mijn honden als ik merk dat ze anders worden qua conditie met ongeveer 8 jaar.
Maar volgens mij kun je kvv gewoon doorgeven. hoef je de hond niet vanaf te halen. wel even opletten dat de tanden goed schoon blijven. Maar mijn honden hebben erg schone tanden sinds ze veel kvv krijgen.
jacq1970
Zeer actief
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

KVV geef je van pup tot einde... hoef je niet mee testoppen om seniorenvoeding tegeven.
Ik vind Kvv erg makkelijk en mijn honden vinden het super lekker... en het is geen moeite, als mik brood uit d evriezer haal sa'vonds gaan ook de schijven de vriezer ut en als het eenmaal ontdooid is kan je het wel een dag of 2/3 in de koelkast in een afgesloten bak bewaren...mocht dat nodig zijn.

Zelf geef ik 3 dagen brok en 4 dagen kvv of nog minder brok en meer vleesdagen... ik wissel ook de verschillende merken kvv af .

Jacqueline
Afbeelding
Lindsey
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lindsey »

Ik sluit me helemaal aan bij voorgaande schrijver. Bovendien is een hond van 6 echt niet oud, die kan nog wel een paar jaartjes mee.
Lekker op kvv overgaan. Senior brokken zijn flauwekul; je denkt toch niet dat een hond aan zijn leeftijd denkt als ie eet he..... :wink:
Laat je nieuwbakken huisgenoot maar rustig wennen, en veel plezier samen.
joline
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door joline »

6 jaar is inderdaad niet oud. Allebei mijn honden zijn 6 jaar, en nog net zo fit als toen ze jonger waren :wink:
Ik vindt Aldi brokken echt troep. De honden van mijn zus hebben het heel even gehad en gingen van de Aldi brokken ontzettend veel poepen, veel drinken, en hun vacht stonk ervan.
Ik zou inderdaad ook overstappen op kvv, of naar een betere brok zonder al te veel troep erin :wink:
arja
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door arja »

Hallo.
Ik zou ook kvv geven, smuldier is te koop bij Jumbo en C1000, de vlees compleet kost 49 cent voor 400 gram, Kivo
http://www.kivo-petfood.nl/index-nl.htm
kost 14,50 per 12 kilo of 52 euro voor 48 kilo en is prima voer.
Als je perse brok wilt voeren is een geperste beter dan een gebakken, gewone brok, de hond van mijn vriendin, een herder die overal allergisch voor is doet het perfect op Wielco top croc en die kost 25,95 per 15 kilo dus dat is echt niet duur.
http://www.wielco.nl/ je kunt voor informatie bellen met het bedrijf en die geeft dan meteen het dichtstbijzijnde verkoop adres.
Mijn vriendin gaat nu ook over op 4 dagen wielco en 3 dagen kivo of smuldier oftewel kvv.
Succes met je hond :wink:
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”