Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

PETA vergelijkt de AKC met de KKK

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

MonaToetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boston Terriërs,Engelse Springer Spaniëls & Whippet
Aantal honden: 6
Contacteer:

PETA vergelijkt de AKC met de KKK

Ongelezen bericht door MonaToetje »

PETA compares AKC to the KKK
PeTA compares AKC to the KKK -- how's that for a bunch of inflammatory acronyms?

A press release from People for the Ethical Treatment of Animals hit my email box this morning, announcing that a television ad "showing a hooded Ku Klux Klan member making himself right at home at a meeting of the "purebreds"-only American Kennel Club will hit New York TV stations just in time to make the hair stand up on the heads of participants featured in the annual telecast of the Westminster Dog Show."

Calling the show a "pageant," PETA considers the annual Westminster gathering "irresponsible" because it "promotes dog breeding and spurs interest in 'purebreds' while animal shelters overflow with unwanted mutts who are in desperate need of homes."

"When it comes to contempt for 'mixed breeds' and a fetish for 'pure bloodlines,' there's not much difference between the KKK and the AKC," says PETA Vice President Daphna Nachminovitch. "Not only does the AKC promote breeding as a 'sport,' it also opposes spay-and-neuter laws that would save the lives of hundreds of thousands of animals."

Where to start? First, if you're going to make a correlation between the closed canine gene pools and unfortunate moments in human history, eugenics concepts put forth in Nazi Germany is the better fit. Steve Budianksy does an excellent recap of this in his book, "The Truth About Dogs."

As for the AKC aversion to mixed-breeds, PETA must have missed the memo about the AKC considering opening up performance events such as obedience and Rally to non-pedigree pooches. Cynics opine that this is as much an economic imperative than a moral one, and they'd be right. But I'll take a Boss Tweed over a Grand Wizard any day of the week.

Second, breeding is not the sport -- dog showing is.

Nachminovitch's last comment is a reference to AB 1634, the California law that was narrowly defeated after opposition by purebred dog and cat breeders because it required mandatory spaying and neutering of every puppy and kitten at 4 weeks -- an age considered too premature by many (yours truly included) because of potential health implications (increased risk of osteosarcoma among them). In truth, reputable breeders sell all their pet-quality puppies on contracts stipulating that they be spayed and neutered.

The PETA ad concludes with the message "All dogs are created equal."

PETA is buying airtime on New York cable stations this week and in local markets across the country.
http://www.peta.org/feat/abc/index.asp
------------------------------------------------------------------------

:piew: :piew:
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
~ Vaarwel, mijn mooie meisje! Je bent voor altijd in ons hart! ~
(met dank aan Desi)
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

en daarom heb ik een hekel aan heel veel van die dierenactiegroepen (eigenlijk geldt het voor welke actiegroep dan ook) dat ze doorschieten in hun idealen.

als ze zeggen dat er meer is dan rashonden hebben ze gelijk. op deze manier wekken ze alleen irritatie op..

jammer weer.
Afbeelding
MonaToetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boston Terriërs,Engelse Springer Spaniëls & Whippet
Aantal honden: 6
Contacteer:

Ongelezen bericht door MonaToetje »

massam schreef:en daarom heb ik een hekel aan heel veel van die dierenactiegroepen (eigenlijk geldt het voor welke actiegroep dan ook) dat ze doorschieten in hun idealen.

als ze zeggen dat er meer is dan rashonden hebben ze gelijk. op deze manier wekken ze alleen irritatie op..

jammer weer.
Ik heb zelfs op een ander ( Boston ) forum gelezen dat ze op verschillende honden/katten shows honden vrijgelaten hebben of honden/katten vergiftigd hebben ...dan spoor je toch niet. :roll:
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
~ Vaarwel, mijn mooie meisje! Je bent voor altijd in ons hart! ~
(met dank aan Desi)
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

MonaToetje schreef:
massam schreef:en daarom heb ik een hekel aan heel veel van die dierenactiegroepen (eigenlijk geldt het voor welke actiegroep dan ook) dat ze doorschieten in hun idealen.

jammer weer.
Ik heb zelfs op een ander ( Boston ) forum gelezen dat ze op verschillende honden/katten shows honden vrijgelaten hebben of honden/katten vergiftigd hebben ...dan spoor je toch niet. :roll:
Dat geloof ik niet dat ze honden zouden vergiftigen dat komt vast weer van de tegenpartij af om peta er weer beroerd uit te laten zien.
Overigens vind ik dat ze doorslaan in hun ideeen zoals beschreven worden in jou eerste bericht :wink:
langehond1
Zeer actief

Ongelezen bericht door langehond1 »

Ik ben het meestal grondig oneens met PETA maar hun vergelijking vind ik niet zo slecht...de kennelclubs hebben vaak een heel 19e eeuws idee over honden fokken met/over gesloten populaties/stamboeken en "puurheid"...

L
Laatst gewijzigd door langehond1 op 11 feb 2008 18:39, 1 keer totaal gewijzigd.
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door twinkeltje »

is er ook een nederlandse vertaling
Afbeelding
Abby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua en Leonberger
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Abby »

Op zich ben ik meestal wel eens met dingen die de PETA vertelt, maar ik vind wel dat ze ook wel erg kunnen doorslaan inderdaad. Daarom ben ik ook geen lid meer. Ik steun dieren op mn eigen manier, meer dan dat kan, en wil ik niet doen. :wink:
Laatst gewijzigd door Abby op 14 feb 2008 11:33, 1 keer totaal gewijzigd.
langehond1
Zeer actief

Ongelezen bericht door langehond1 »

NLse vertaling vind ik nergens...wel het oorspronkelijke spotje

http://blog.peta.org/archives/2008/02/w ... he_akc.php

V
Burnie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Burnie »

De PETA chargeert hier natuurlijk wel een beetje, maar als ik bijvoorbeeld naar de RAD-wet kijk, kan ik wel enkele overeenkomsten met het "wereldbeeld" van de KKK vinden.
Overigens zijn in mijn ogen alle honden rashonden. De zgn. "rashonden met stamboom" zijn hooguit door de mens gefokte lokale varieteiten. Idem dito voor de mens: Er is maar één ras met vele lokale variaties.
Jinga
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jinga »

Burnie schreef:Overigens zijn in mijn ogen alle honden rashonden. De zgn. "rashonden met stamboom" zijn hooguit door de mens gefokte lokale varieteiten. Idem dito voor de mens: Er is maar één ras met vele lokale variaties.
Dit vind ik wel een hele goede opmerking... Diepzinnig, overnagedacht en juist :D
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”