Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
oppas probleem UPDATE
Moderator: moderatorteam
oppas probleem UPDATE
Bauke is wisselend bij zijn ene oppas en dan bij de andere.
Bij de ene oppas geen probleem, zij woont gelijkvloers in een flat,
maar die kent hij ook vanaf zijn pup-tijd , maar
het gaat om die andere , ( vrij nieuwe) oppas.
Ze woont in een klein hofje-huisje en moet 's nachts naar boven voor de slaapkamer.
Bauke blijft beneden , en in de afgelopen zomer was dat geen probleem, maar ...
sinds kort vindt hij dat helemaal niets:
gaat janken , piepen en hijgen, waardoor zij weer naar beneden komt.
om hem gerust te stellen.
Ze liet hem ook eens uit, maar er was niets aan de hand, dus het was geen janken van "ik moet er uit"
Ook heeft ze hem mee naar de slaapkamer genomen, maar dan wilde hij weer naar beneden , al jankend .
wat is dit, en hoe krijgen we dit er weer uit? ....Vooral omdat het in het begin nooit zo was.
Wat moet ze nu doen?
Bij de ene oppas geen probleem, zij woont gelijkvloers in een flat,
maar die kent hij ook vanaf zijn pup-tijd , maar
het gaat om die andere , ( vrij nieuwe) oppas.
Ze woont in een klein hofje-huisje en moet 's nachts naar boven voor de slaapkamer.
Bauke blijft beneden , en in de afgelopen zomer was dat geen probleem, maar ...
sinds kort vindt hij dat helemaal niets:
gaat janken , piepen en hijgen, waardoor zij weer naar beneden komt.
om hem gerust te stellen.
Ze liet hem ook eens uit, maar er was niets aan de hand, dus het was geen janken van "ik moet er uit"
Ook heeft ze hem mee naar de slaapkamer genomen, maar dan wilde hij weer naar beneden , al jankend .
wat is dit, en hoe krijgen we dit er weer uit? ....Vooral omdat het in het begin nooit zo was.
Wat moet ze nu doen?
Laatst gewijzigd door Pak-de-bal op 14 feb 2008 12:04, 1 keer totaal gewijzigd.
- Roelfien
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
- Biko
- Zeer actief
dat is het niet, die onrust , want het is al weer 2 weken geleden, dat ik erbij was.Roelfien schreef:Twink en ik hebben daar in je andere topic ook op gereageerd, maar ik begrijp dat je daar niets mee kan?
dus die spanning is nu wel over bij hem, toch?
Ze lossen elkaar per week af, dus hij is net weer bij die andere gewest en daar heeft hij gewoon dor geslapen , maar nu de eerste nacht begint hij bij haar weer gelijk te janken.
Hij jankte al , toen ze gistermorgen even de was moest opvouwen boven, dat
was gewoon al overdag
dat schrikken denk ik ook, maar hoe komt hij daar dan van af?Biko schreef:Als iemand telkens aandacht komt geven, dan ga je het weer proberen, logisch..
Misschien dat hij de eerste keer iets gehoord heeft, of ergens van geschrokken is.
Ze gaat hem nu echt negeren vannacht en kijken of hij dan eindelijk stil gaat worden.
Wat typisch dat niet veel reacties zijn, want ik weet echt niet wat ik haar moet zeggen.
Blijkbaar heeft niemand dit ook eens gehad?

bij een bepaalde oppas?
ik wil haar nog lang als vakantie-oppas houden, straks wil ze daarom niet meer
Ik zou denken dat ie dan gewoon niet wil dat mensen boven zijn en hij beneden. Ik denk dat jij ook gelijkvloers woont? Mijn hondjes vonden het als pup ook raar als ik boven was, dat snapten ze ook niet en dan stonden ze onder aan de trap te piepen. Daar moeten veel honden aan wennen denk ik. Tel daarbij op het feit dat de situatie sowieso al vreemd is voor Bauke...
Het is misschien wat veel gevraagd, maar kan de oppas hem laten wennen aan het stil zijn als zij boven is dmv belonen als hij stil is (zoals je een hond met verlatingsangst leert alleen te zijn)?
Of is het anders een optie om hem de tijd die nodig is bij de andere oppas te laten of iemand te zoeken die ook gelijkvloers woont?
Het is misschien wat veel gevraagd, maar kan de oppas hem laten wennen aan het stil zijn als zij boven is dmv belonen als hij stil is (zoals je een hond met verlatingsangst leert alleen te zijn)?
Of is het anders een optie om hem de tijd die nodig is bij de andere oppas te laten of iemand te zoeken die ook gelijkvloers woont?
Eigenlijk denk ik dat het weinig zin heeft om te proberen hem 's nachts rustig te krijgen. De week erna komt hij immers weer in een andere situatie terecht. Het zal ook te maken hebben met de steeds wisselende situatie. Het best zou hij bij die ene oppas kunnen blijven, waar hij wel rustig is. Is dat mogelijk?
- Gaia
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xPuli
- Aantal honden: 1
Persoonlijk denk ik ook de wisselende situatie waar hij aan moet wennen. Als Bauke zo zou piepen zou ik hem behandelen zoals ik een pup zou behandelen met alleen blijven. Gewoon weer helemaal opnieuw aanleren.Anna*Poncho schreef:Eigenlijk denk ik dat het weinig zin heeft om te proberen hem 's nachts rustig te krijgen. De week erna komt hij immers weer in een andere situatie terecht. Het zal ook te maken hebben met de steeds wisselende situatie. Het best zou hij bij die ene oppas kunnen blijven, waar hij wel rustig is. Is dat mogelijk?
Misschien handig om dat eens te proberen. Die hond zit er nu niet echt lekker relaxed bij denk ik. Plus dat jij ook niet helemaal in orde bent en dat voelen die beesten feilloos aan.

- Roelfien
- Zeer actief
Ok, het komt dus ook nu weer voor, in de herhaling. Tja, dat is wel raar.
Ik denk dat je daar ook niet veel zinnigs over kan zeggen, behalve een hele eerlijke: hij vindt het daar niet leuk.
En dan zijn er twee mogelijkheden: niet meer naar toe brengen of met zijn allen tandjes op elkaar en maar doorzetten, als het niet anders kan. En ik kan me voorstellen dat het nu gewoon even niet anders kan.
Ik heb een enigszins soortgelijke situatie gehad met mijn uitlaatservice en mijn eerste hond. Beertje was gek op de uitlaatservice, hij begon al te krijsen als ie de bus de straat in hoorde rijden en froetsjjj, als ik de deur open deed, stond ie al bij ze. Totdat er een andere mevrouw kwam. En die moest hij echt niet. Hij bleef boven aan de trap staan als ze kwam en ging daar liggen als ze riep dat hij moest komen. Toen heeft ze het ook nog gepresteerd om heel bombastisch tegen hem tekeer te gaan, nou, toen ging ie helemaal niet meer. Hij moest haar echt niet.
Nou kon ik me daar iets bij voorstellen, dus ik heb de uitlaatservice gevraagd of de andere mevrouw weer wilde komen en dat is toen ook zo geregeld. Maar ja, die mogelijkheid was er en ik kan me voorstellen dat jij nu tijdelijk even geen andere mogelijkheid hebt.
Wellicht is haar manier van doen toch een manier die hem niet aanstaat, die hem het gevoel geeft dat hij erg alleen is.
Het enige wat ze wellicht kan doen, als ze dat wil, is hem op de slaapkamer nemen, naast het bed in een mand of op een kussen en als hij begint te jammeren, even hand omlaag om hem te laten voelen dat ze er is. Maar meer niet. Want teveel aandacht eraan geven is toch ook niet handig.
Ik denk dat het echt een probleempje is waar je niet zomaar 1,2,3 een oplossing voor zal vinden en het kan ook zomaar van de een op de andere dag over zijn.

Ik denk dat je daar ook niet veel zinnigs over kan zeggen, behalve een hele eerlijke: hij vindt het daar niet leuk.

En dan zijn er twee mogelijkheden: niet meer naar toe brengen of met zijn allen tandjes op elkaar en maar doorzetten, als het niet anders kan. En ik kan me voorstellen dat het nu gewoon even niet anders kan.
Ik heb een enigszins soortgelijke situatie gehad met mijn uitlaatservice en mijn eerste hond. Beertje was gek op de uitlaatservice, hij begon al te krijsen als ie de bus de straat in hoorde rijden en froetsjjj, als ik de deur open deed, stond ie al bij ze. Totdat er een andere mevrouw kwam. En die moest hij echt niet. Hij bleef boven aan de trap staan als ze kwam en ging daar liggen als ze riep dat hij moest komen. Toen heeft ze het ook nog gepresteerd om heel bombastisch tegen hem tekeer te gaan, nou, toen ging ie helemaal niet meer. Hij moest haar echt niet.
Nou kon ik me daar iets bij voorstellen, dus ik heb de uitlaatservice gevraagd of de andere mevrouw weer wilde komen en dat is toen ook zo geregeld. Maar ja, die mogelijkheid was er en ik kan me voorstellen dat jij nu tijdelijk even geen andere mogelijkheid hebt.
Wellicht is haar manier van doen toch een manier die hem niet aanstaat, die hem het gevoel geeft dat hij erg alleen is.
Het enige wat ze wellicht kan doen, als ze dat wil, is hem op de slaapkamer nemen, naast het bed in een mand of op een kussen en als hij begint te jammeren, even hand omlaag om hem te laten voelen dat ze er is. Maar meer niet. Want teveel aandacht eraan geven is toch ook niet handig.
Ik denk dat het echt een probleempje is waar je niet zomaar 1,2,3 een oplossing voor zal vinden en het kan ook zomaar van de een op de andere dag over zijn.

Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
het gaat niet zo zer om het gelijkvloes , dacht ik, want hij heeft er al veel eerder gelogeerd en toen was hij wèl stil .Anna*Poncho schreef:Ik zou denken dat ie dan gewoon niet wil dat mensen boven zijn en hij beneden. Ik denk dat jij ook gelijkvloers woont? Mijn hondjes vonden het als pup ook raar als ik boven was, dat snapten ze ook niet en dan stonden ze onder aan de trap te piepen. Daar moeten veel honden aan wennen denk ik. Tel daarbij op het feit dat de situatie sowieso al vreemd is voor Bauke...
Zij zegt: mischhien komt het door de winter, nu kan hij niet meer in haar tuintje zitten,
overdag en 's avonds pas naar binnen
nu zit hij de hele dag binnen, en volgens haar zou dàt het verschil van toen moeten zijn.
( hij was toen wel stil dus)
vreemd moet het niet zijn voor hem, want hij is dus al eerder geweest , en toen was er niets aan de hand.
ik zat daar ook over te denken, want ze heeft en nogal harde stem, maar waarom is hij daar nu "bang" voor en erst dus niet?Roelfien schreef:Ok, het komt dus ook nu weer voor, in de herhaling. Tja, dat is wel raar.
Ik denk dat je daar ook niet veel zinnigs over kan zeggen, behalve een hele eerlijke: hij vindt het daar niet leuk.![]()
![]()
Wellicht is haar manier van doen toch een manier die hem niet aanstaat, die hem het gevoel geeft dat hij erg alleen is.Het enige wat ze wellicht kan doen, als ze dat wil, is hem op de slaapkamer nemen, naast het bed in een mand of op een kussen en als hij begint te jammeren, even hand omlaag om hem te laten voelen dat ze er is. Maar meer niet. Want teveel aandacht eraan geven is toch ook niet handig.

Ik vind dat ze het goed doet, want ze doet alles voor hem, om het goed te maken, zelfs lekker borstelen , om hem te kalmeren, en dat vond hij heerlijk !
Hij is wel gek op haar, alleen niet in zulke momenten
dat laatste rood denk ik dus ook, maar ze bedoelt het zo goed, weet je?

Laatst gewijzigd door Pak-de-bal op 11 feb 2008 18:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Maar toen was de situatie wel anders. Hij was daar een aaneengesloten periode en jij was niet ziek maar op vakantie.Pak-de-bal schreef:het gaat niet zo zer om het gelijkvloes , dacht ik, want hij heeft er al veel eerder gelogeerd en toen was hij wèl stil .Anna*Poncho schreef:Ik zou denken dat ie dan gewoon niet wil dat mensen boven zijn en hij beneden. Ik denk dat jij ook gelijkvloers woont? Mijn hondjes vonden het als pup ook raar als ik boven was, dat snapten ze ook niet en dan stonden ze onder aan de trap te piepen. Daar moeten veel honden aan wennen denk ik. Tel daarbij op het feit dat de situatie sowieso al vreemd is voor Bauke...
Zij zegt: mischhien komt het door de winter, nu kan hij niet meer in haar tuintje zitten,
overdag en 's avonds pas naar binnen
nu zit hij de hele dag binnen, en volgens haar zou dàt het verschil van toen moeten zijn.
( hij was toen wel stil dus)
vreemd moet het niet zijn voor hem, want hij is dus al eerder geweest , en toen was er niets aan de hand.
Maar goed, mogelijk is het iets anders. Vandaag was het mooi weer, als hij nu wel buiten kon zijn, zou er vannacht verschil moeten zijn. Misschien is hij ook niet moe genoeg en krijgt hij op het andere adres meer beweging?
Hoe dan ook, ik hoop dat het snel beter gaat en Bauke 's nachts op beide adressen rustig is.
-
- Zeer actief
- Contacteer:
- Biko
- Zeer actief
Dat denk ik dus ook.Mickie schreef:Stabijs kunnen gevoelig zijn én snel leren. Als je vriendin Bauke (om wat voor reden ook) zielig vond en een medelijdend toontje heeft aangeslagen terwijl ze hem troostte, kan dat voor een gevoelige hond al aanleiding zijn om bevestigd te zien dat er echt iets ergs aan de hand is en daar echt onzeker door worden, met alle gevolgen van dien. De door jou hierboven genoemde reacties van je vriendin kunnen hem daar juist in gesterkt hebben. Maar voor hetzelfde geld kreeg hij razendsnel door dat het hem aandacht opleverde en maakt hij daar nu schaamteloos gebruik van. Dat kan ik vanaf hier niet beoordelen.
In beide gevallen heb je een standvastig iemand nodig die er van overtuigd is dat Bauke niet zielig is (want stiekem toch zielig vinden, hebben ze meteen door), het aandachtvragen negeert en het juiste gedrag beloont. Ik vrees wel dat het een poosje gaat duren en dat het niet meehelpt dat er steeds gewisseld wordt van logeeradres.
Ik ben benieuwd hoe het vannacht zal gaan.
hondengedragscentrum.nl
& een pootje van Biko!
& een pootje van Biko!
ze heeft hem vannacht eerts bij haar bed gehouden en steeds rustig gedaan, maar hij wilde al na 5 min weer naar benedenBiko schreef:Dat denk ik dus ook.Mickie schreef:Stabijs kunnen gevoelig zijn én snel leren. Als je vriendin Bauke (om wat voor reden ook) zielig vond en een medelijdend toontje heeft aangeslagen terwijl ze hem troostte, kan dat voor een gevoelige hond al aanleiding zijn om bevestigd te zien dat er echt iets ergs aan de hand is en daar echt onzeker door worden, met alle gevolgen van dien. De door jou hierboven genoemde reacties van je vriendin kunnen hem daar juist in gesterkt hebben. Maar voor hetzelfde geld kreeg hij razendsnel door dat het hem aandacht opleverde en maakt hij daar nu schaamteloos gebruik van. Dat kan ik vanaf hier niet beoordelen.
In beide gevallen heb je een standvastig iemand nodig die er van overtuigd is dat Bauke niet zielig is (want stiekem toch zielig vinden, hebben ze meteen door), het aandachtvragen negeert en het juiste gedrag beloont. Ik vrees wel dat het een poosje gaat duren en dat het niet meehelpt dat er steeds gewisseld wordt van logeeradres.
Ik ben benieuwd hoe het vannacht zal gaan.
daar beneden ging hij weer janken en zelfs staan blaffen, hij wilde echt naar buiten gaan , zegt ze.
Ze heeft hem toen vermanend toegesproken en in zijn mand laten liggen, en zelf is ze op de bank beneden gaan liggen slapen (!)
maar ik weet even niet meer of het resultaat goed was.
Maar ze kàn Bauke niet lang negeren, omdat ze een buur-probleem anders krijgt, vooral als hij dan gaat blaffen.
ze hebben dus allebei weer slecht geslapen
- Roelfien
- Zeer actief
Waardeloos hoor. Ik kan me de onmacht van de oppas ook goed voorstellen. Hoe lang moet hij daar nog blijven? Als het voor maar een paar nachtjes uiterlijk is, kan ze wellicht overwegen om toch maar bij hem beneden te gaan slapen. Maar ja...als het nog een paar weken is, kan ik me voorstellen dat ze daar geen zin in heeft.
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
- Biko
- Zeer actief
Geef je zijn mandje aan de oppas mee?
Het zou een idee kunnen zijn om hem aan een bench, (kan ook een stoffen zijn) te wennen. Je geeft zijn bench altijd mee, zo heeft hij zijn 'slaapkamer' altijd bij zich en zal hij minder snel gaan piepen of janken.
Persoonlijk vind ik dat heel handig aan een bench, dat je altijd de vertrouwde veilige slaapplek mee kan geven. (ook in de auto bijvoorbeeld)
Het zou een idee kunnen zijn om hem aan een bench, (kan ook een stoffen zijn) te wennen. Je geeft zijn bench altijd mee, zo heeft hij zijn 'slaapkamer' altijd bij zich en zal hij minder snel gaan piepen of janken.
Persoonlijk vind ik dat heel handig aan een bench, dat je altijd de vertrouwde veilige slaapplek mee kan geven. (ook in de auto bijvoorbeeld)
hondengedragscentrum.nl
& een pootje van Biko!
& een pootje van Biko!
-
- Vaste gebruiker
Of er is daar iets, een geluid, dat zo hoog is dat wij het niet kunnen horen waar hij last van heeft.
Zizou reageert bijvoorbeeld heel sterk op het gebruik van 1 van de afstandsbedieningen. Wij horen niets, maar zij is meteen alert als het ding gebruikt wordt.
Misschien is er daar 's nachts ook zo'n soort geluid waar hij op reageert.
Zizou reageert bijvoorbeeld heel sterk op het gebruik van 1 van de afstandsbedieningen. Wij horen niets, maar zij is meteen alert als het ding gebruikt wordt.
Misschien is er daar 's nachts ook zo'n soort geluid waar hij op reageert.
-
- Zeer actief
Niet alleen stabij's hoor, ik denk dat dat geldt voor 90% van de hondenrassen. Maar dat terzijdeMickie schreef:Stabijs kunnen gevoelig zijn én snel leren.

Of het aangeleerd gedrag is of echt spanning kom je pas achter als je het langere tijd negeert. Gaat het na het negeren over dat is het aangeleerd....zo niet....dan is er meer aan de hand.
Moeilijk hoor, Sandro had het ook heel erg toen ik hier kwam wonen. Hij was gewend om altijd bij mij op de slaapkamer te liggen, hier kon dat niet meer omdat ik een ladder nodig heb om boven te komen.
Eigenlijk is het bij hem nooit echt over gegaan, hij bleef vaak hijgen en heen en weer lopen s'nachts.
Veel succes met het zoeken naar een oplossing, ik hoop dat je eruit komt want een goede oppas is goud waard!
- tekkel
- Erelid
- Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
Vanancht was Bauke stil !!
Ze heeft hem de nacht ervoor genegeerd met watten in haar oren, want hij begon om
3 uur 's nachts met blaffen tot half 7 , en ze heeft er niet op gereageerd.
Nu vanancht was hij voor het eerst weer stil
we hopen, dat hij dit volhoudt , om stil te zijn, nu hij gemerkt heeft dat hij geen reactie van haar zag.
bedankt voor jullie medeleven

Ze heeft hem de nacht ervoor genegeerd met watten in haar oren, want hij begon om
3 uur 's nachts met blaffen tot half 7 , en ze heeft er niet op gereageerd.
Nu vanancht was hij voor het eerst weer stil
we hopen, dat hij dit volhoudt , om stil te zijn, nu hij gemerkt heeft dat hij geen reactie van haar zag.
bedankt voor jullie medeleven
- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Contacteer:
- Ann Everaert
- Actief
- thom
- Zeer actief
- Contacteer:
- thom
- Zeer actief
- Contacteer:
het gaat nog steeds goed met Bauke en heeft de nachten goed doorgeslapen.
de eerste nacht is hij nog wel bij haar geweest en heeft hij naast haar gelegen ( ze heeft geen deur in haar slaapkamer)
maar daarna is hij gewoon beneden gebleven en doorgeslapen
goed , hè?
gewoon door er geen aandacht aan te schenken heeft hij dat al snel geleerd.
Hij is nog niet thuis, nu heb ik nog even wat rust nodig en dat ik niet steeds móet gaan wandlen.,
de eerste nacht is hij nog wel bij haar geweest en heeft hij naast haar gelegen ( ze heeft geen deur in haar slaapkamer)
maar daarna is hij gewoon beneden gebleven en doorgeslapen
goed , hè?

gewoon door er geen aandacht aan te schenken heeft hij dat al snel geleerd.
Hij is nog niet thuis, nu heb ik nog even wat rust nodig en dat ik niet steeds móet gaan wandlen.,
Laatst gewijzigd door Pak-de-bal op 23 feb 2008 06:43, 1 keer totaal gewijzigd.
je avator moedigt je bericht al aanAnn Everaert schreef:Wat vreselijk ...zo elke keer iemand anders . Dat best heeft iemand nodig en weet op de duur nbiet meer wie haar baas is toch ? Grtjs Ann
maar wat lijkt jòuw beter?
In een asiel te stoppen of bij vriendinnen , die hem goed kennen?
ik denk dat je het wel met mij eens bent.
en om geen van de vriendinnen enorm te belasten heb ik het zo met ze geregeld.
( voor update zie vorige blz inderaan)