Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

ben ik nou zo lastig pff

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

sonja
Zeer actief
Mijn ras(sen): Beagle en een Roemeens straatratje
Aantal honden: 2

ben ik nou zo lastig pff

Ongelezen bericht door sonja »

vin het zo moeilijk..... ben opzoek naar een goed pension of oppas voor de honden.
gewoon voor heeeel af en toe een dagje, hooguit een weekend.
maar niemand is goed genoeg :mrgreen:
en mijn familie heeft een honden kennis van nul komma nul :evil:
dus das ook geen optie.
en pensions pfffff,
die stopt ze in betonnen kennels.......kan niet want bram heeft artrose en luna schiet in de stress van opsluiten...
en de ander laat ze gezellig uit in een bos ofzo.... nou ik zie het voor me,luna los uhmmmm luna weg....luna baasje zoeken :N:
en dan denk je dat je iets leuks hebt.
geen kennels, niet te veel honden te gelijk en een omheind gebied om op te rennen....staan er zulke lage hekjes om zo'n veld dat ik het "luna baasje zoeken"al weer helemaal voor me zie :roll:
arrrggggg blijf de rest van hun leven ook maar gewoon thuis denk ik :smile:

zo, moest het even kwijt :mrgreen:
Femmel
Zeer actief
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Femmel »

Ben je op Marktplaats "Auberge du Labrador" in Breda al tegen gekomen?

Heb verder geen ervaring met ze, maar het klinkt wel goed moet ik zeggen.
Groetjes,

Femke

Afbeelding

In loving memory ons Goldensnoetje Joy* (14 februari 1997 - 26 juli 2010)
Voor altijd in ons hart lieve Ginny* (23 januari 2005 - 21 augustus 2014)
sonja
Zeer actief
Mijn ras(sen): Beagle en een Roemeens straatratje
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door sonja »

jep klinkt super...
heb een mailtje gestuurt maar helaas...
heb maar 1 labrador en die was welkom. maar luna(weimaraner) dus niet :jank:
wel logisch, anders is het geen labrador hotel meer :mrgreen:
en apart zie ik al helemaal niet zitten :N:
ben niet moeilijk hoor :pffff:
Shibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje

Ongelezen bericht door Shibby »

Mijn ouders hadden altijd goede ervaringen met de Vorsterdijk in Nuenen.
Wel betonnen kennels voor zover ik weet, maar je mag dus wel zelf een mand enzo meegeven. Er zijn een aantal omheinde zandlosloopspeel plaatsen en om het pension heen is veel groen waar aangelijnd of los met de honden gelopen wordt. Ze houden daar ook goed rekening met wat je wensen zijn en hoe de hond is. Leia hebben ze toen, omdat ze niet zo van andere honden houdt, veel samen uitgelaten met een oudere, rustige rottweiler reu en dat ging perfect. Ook omdat ze graven zo leuk vindt, mocht ze daar in d'r eentje of met tweeen lekker graven en klooien.
Als je je hond weer op komt halen, kunnen ze ook echt vertellen hoe het is gegaan enzo.

Het fijnste is natuurlijk om ze ergens bij een vertrouwd iemand thuis te hebben, maar als dat niet lukt, zou je daar eens kunnen kijken. :ok:
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
Daanie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Daanie »

In Haaren (NB) zit een heel goed pension.

http://www.in-t-veld.nl/Pension/Default.htm
Afbeelding
Muis..
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder, een X-Windhond en een Galgo
Contacteer:

Ongelezen bericht door Muis.. »

Ik zie dat je uit brabant komt, misschien is dit pension iets. http://www.dierenpensiontheike.nl/honden.htm Toen wij opzoek waren naar een pension voor Myra ( die toen nog verlatingsangst had en nog met een trauma rondliep van in een hok te worden gestopt. Ze vond het vreselijk in het asiel...) Door omstandigheden gingen we niet meer weg, dus hebben we verder geen ervaring met het pension, maar hun manier van opvang sprak ons wel aan.
aschra
Zeer actief
Mijn ras(sen): Franse bulldog

Ongelezen bericht door aschra »

Misschien een advertentie plaatsen op mp

en dan in huiselijke kring iets zoeken.
Brigitte30
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cane Corso

Ongelezen bericht door Brigitte30 »

De uitlaatservice waar Roxy mee mee gaat, doet ook aan dagopvang.
Gezellig met de groep mee overdag (en op verzoek wordt er voorzover ik weet ook aangelijnd tijdens de wandelingen). En verder gewoon in huis leven met de andere honden.
En het zijn super mensen!
wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

Er zijn best wel pensions waar de honden in huiselijke sfeer worden opgevangen.
Dat lijkt mij fijner dan een opvang waar met kennels en 1 uurtje per dag op de speelwei word gewerkt. :ok:
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

wendy71 schreef:Er zijn best wel pensions waar de honden in huiselijke sfeer worden opgevangen.
Dat lijkt mij fijner dan een opvang waar met kennels en 1 uurtje per dag op de speelwei word gewerkt. :ok:
tja, ik ken dus redelijk wat honden die bij zulke pensions gezeten hadden en de wonden waren niet mis :N: 1 had een wond van 15 cm, was niet opgemerkt.
Het grootste nadeel van huiskamersfeer is dat onze honden dat niet gewend zijn. Als er ruzie uitbreekt, duikt meteen de hele boel erop, en de wonden heb ik helaas veel gezien.
Dan kan je ze beter in kennels hebben, waar ze gewoon de rust kunnen krijgen die ze nodig hebben
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

wendy71 schreef:Er zijn best wel pensions waar de honden in huiselijke sfeer worden opgevangen.
nou mij niet gezien hoor... ik heb ze afgelopen jaar voor het eerst in een pension gehad, ze mochten 4 x daags 2 uur naar buiten... je mocht aangeven alleen, of alleen mijn eigen honden, of zelfs een deel van mn eigen honden, of met andere honden... ze mochten alleen, of met meerdere van mezelf in de kennel... dat liever dan wildvreemde honden bij elkaar gooien in huis.. heb het zelf eerst ook gewild voor mn oudste dober hoor, maar ben blij dat ik het niet gedaan heb.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Liesbeth
Zeer actief

Ongelezen bericht door Liesbeth »

Voor één of een paar dagen zou ik ook geen pension zoeken waar ze (zogenaamd) gezellig in huis zijn. De stress om in zo'n "roedel" te zitten is volgens mij veel groter dan wanneer de hond alleen, of met zijn eigen roedel, in een kennel verblijft.
De kans op vechten is nmm nogal groot in een tijdelijke, uit verschillende honden samengestelde groep.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
wendy71
Zeer actief
Contacteer:

malinois schreef:
nou mij niet gezien hoor... ik heb ze afgelopen jaar voor het eerst in een pension gehad, ze mochten 4 x daags 2 uur naar buiten... je mocht aangeven alleen, of alleen mijn eigen honden, of zelfs een deel van mn eigen honden, of met andere honden... ze mochten alleen, of met meerdere van mezelf in de kennel... dat liever dan wildvreemde honden bij elkaar gooien in huis.. heb het zelf eerst ook gewild voor mn oudste dober hoor, maar ben blij dat ik het niet gedaan heb.
Zoal ik het las kunnen de honden van TS er niet zo goed tegen om in kennels te zitten.
Vandaar mijn antwoord wat betreft huiselijke opvang. :wink:
Je moet er natuurlijk wél de honden voor hebben om in huiselijke sfeer opgevangen te kunnen worden.
Dat spreekt voor zich.
Ik reageerde puur op de info die TS gaf in haar beginpost. :ok:
Afbeelding
wendy71
Zeer actief
Contacteer:

Re: ben ik nou zo lastig pff

sonja schreef:vin het zo moeilijk..... ben opzoek naar een goed pension of oppas voor de honden.

en pensions pfffff,
die stopt ze in betonnen kennels.......kan niet want bram heeft artrose en luna schiet in de stress van opsluiten...

geen kennels, niet te veel honden te gelijk en een omheind gebied om op te rennen...
Dit bedoel ik. :ok:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

wendy71 schreef:
sonja schreef:vin het zo moeilijk..... ben opzoek naar een goed pension of oppas voor de honden.

en pensions pfffff,

geen kennels, niet te veel honden te gelijk en een omheind gebied om op te rennen...
Dit bedoel ik. :ok:
ja maar ik vraag me af of ze niet in de stress schieten van in een vreemd huis bij wildvreemde honden gedrukt te worden. :wink: Ik denk dat ze dan samen in een kennel misschien veel minder stress zouden hebben, en er zijn ook pensions die de honden die dat nodig hebben meer individuele aandacht geven. Wij hebben er bijv. niet om gevraagd maar ze hebben het onze oudste dober wel gegeven :ok: En mijn honden zaten in een verwarmd binnenverblijf, geheel betegeld, met allemaal eigen manden en dekens.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
wendy71
Zeer actief
Contacteer:

malinois schreef:
ja maar ik vraag me af of ze niet in de stress schieten van in een vreemd huis bij wildvreemde honden gedrukt te worden. :wink: Ik denk dat ze dan samen in een kennel misschien veel minder stress zouden hebben, en er zijn ook pensions die de honden die dat nodig hebben meer individuele aandacht geven. Wij hebben er bijv. niet om gevraagd maar ze hebben het onze oudste dober wel gegeven :ok: En mijn honden zaten in een verwarmd binnenverblijf, geheel betegeld, met allemaal eigen manden en dekens.
Dat kan natuurlijk ook malinois.
Op die manier had ik het zelf nog niet bekeken.

Het is altijd een beetje afwachten hoe je hond is in een pension. :wink:
het is wel heel fijn als het pension anticipeerd op de wensen van de eigenaar, die zijn of haar hond tenslotte het beste kent, zoals in jou geval met je dober. :ok:
Dat vind ik top.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”