Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
vismenu
Moderator: moderatorteam
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- Aantal honden: 1
vismenu
weet iemand waar informatie staat over een volledig op vis gebaseerd menu voor de hond?
zelf samenstellen heb ik het over.
dus soorten vis, hoeveelheden en toevoegingen van bijvoorbeeld rijst, groenten of supplementen
dus soorten vis, hoeveelheden en toevoegingen van bijvoorbeeld rijst, groenten of supplementen

- Amber
- Zeer actief
- Contacteer:
Re: vismenu
Het is misschien een idee als je, je registreert op bvb Verwijderd door Moderatormassam schreef:weet iemand waar informatie staat over een volledig op vis gebaseerd menu voor de hond?
Of , Verwijderd door Moderator
dit zijn speciale fora over het zelf samenstellen van voer.
Ze zijn alleen allebei geen voorstander van brokvoeding,, het gaat hier echt om zelf samen te stellen.
Maar ik denk dat ze je best kunnen helpen, er staan zelfs kant en klare menuus , die dus samen gesteld zijn door verschillende mensen.
Als je daar je verhaal neerlegt, en vraagt om tips over een menu basis van vis, kunnen ze je zeker helpen.
Succes ermee
Groetjes van Amber en een poot van Mack en Kay
- M@scha
- Zeer actief
Re: vismenu
daar heb ik me inderdaad aangemeld maar nog geen toegangAmber schreef:Het is misschien een idee als je, je registreert op bvb Verwijderd door Moderatormassam schreef:weet iemand waar informatie staat over een volledig op vis gebaseerd menu voor de hond?
Of l Verwijderd door Moderator
, dit zijn speciale fora over het zelf samenstellen van voer.
Ze zijn alleen allebei geen voorstander van brokvoeding,, het gaat hier echt om zelf samen te stellen.
Maar ik denk dat ze je best kunnen helpen, er staan zelfs kant en klare menuus , die dus samen gesteld zijn door verschillende mensen.
Als je daar je verhaal neerlegt, en vraagt om tips over een menu basis van vis, kunnen ze je zeker helpen.
Succes ermee
van wat ik al kon lezen staat er niks op over alleen vis dus dan moet ik als ik erin mag even een topic openen

- Amber
- Zeer actief
- Contacteer:
Zodra je verwerkt ben,, klinkt raar maar zo bedoel ik het niet
Kun je ook van de optie zoeken gebruik maken.
En als je niet geregistreerd bent kun je niet alles lezen.
Maar als je daar een topic opent weet ik zeker dat mensen met ideeen komen.
Ze weten er gewoon erg veel van zelf samen stellen.
In het begin wist ik helemaal niks, en ze hebben me goed op weg geholpen!!

Groetjes van Amber en een poot van Mack en Kay
- M@scha
- Zeer actief
er staat nu een topic op barfplaats. heeft een kennis van me voor me gedaan (heet ook vismenu en dan nogiets) nog niets aan reacties, ik ben benieuwd...Amber schreef:Zodra je verwerkt ben,, klinkt raar maar zo bedoel ik het niet![]()
er is geen koe kapot zoals schoonpaps zou zeggen want ik heb die brokken. maar ik zou hem liever wat anders geven maar dan moet het wel 100% goed zijn

- Amber
- Zeer actief
- Contacteer:
- Rami
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
- Aantal honden: 2
- wendy71
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ridgebacks!
- Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
- Contacteer:
Vraagje: Als je hond alleen maar vis geeft( compleet of in delen), is dat dan niet té eenzijdig?
Ik begrijp in het geval van Mascha dat Sam allergisch is voor alle vlees behalve vis en kalf, geloof ik.
Dat maakt het wel xtra moeilijk natuurlijk.
Maar loopt een hond geen tekorten op op enkel vis?
Of ga je nog brokken bijgeven of kvv?
Ik begrijp in het geval van Mascha dat Sam allergisch is voor alle vlees behalve vis en kalf, geloof ik.

Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
- M@scha
- Zeer actief
wendy71 schreef:Vraagje: Als je hond alleen maar vis geeft( compleet of in delen), is dat dan niet té eenzijdig?
tot ik het gevoel heb dat ik het onder de knie heb zal ik die brokjes die ik gekregen heb bijgeven.
maar op een frum heb ik het advies gekregen van een bepaald supplement wat ik toe moet voegen inderdaad omdat alleen vis iets afbreekt ofzo.

- wendy71
- Zeer actief
- Contacteer:
Okee, bedankt voor je uitleg.massam schreef:
tot ik het gevoel heb dat ik het onder de knie heb zal ik die brokjes die ik gekregen heb bijgeven.
maar op een frum heb ik het advies gekregen van een bepaald supplement wat ik toe moet voegen inderdaad omdat alleen vis iets afbreekt ofzo.
Sjee, wat lastig zeg dat Sam bijna nergens tegen kan..
Ik hoop dat het allemaal lukt mbt zelf samenstellen en een goed vismenu opzetten.

- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik denk dat als je zoals Rami zegt complete vissen geeft en afwisselt tussen vette soorten, zout- en zoetwatervis en witvis dat je je absoluut geen druk hoeft te maken over afwisseling of, of het wel compleet is.
Die persoon die je de supplementen tip gaf had het waarschijnlijk over vit B1 (thiamine) ? Dat geldt voorzover ik weet alleen voor zoetwatervis en haring. Als je dat met mate geeft hoef je je daar echt geen zorgen om te maken.
Die persoon die je de supplementen tip gaf had het waarschijnlijk over vit B1 (thiamine) ? Dat geldt voorzover ik weet alleen voor zoetwatervis en haring. Als je dat met mate geeft hoef je je daar echt geen zorgen om te maken.
- wendy71
- Zeer actief
- Contacteer:
bedankt voor je aanvullende informatie Sonja.sirene schreef:Ik denk dat als je zoals Rami zegt complete vissen geeft en afwisselt tussen vette soorten, zout- en zoetwatervis en witvis dat je je absoluut geen druk hoeft te maken over afwisseling of, of het wel compleet is.
Dus een hond kan best wel "compleet " eten ook al eet ie enkel alleen vis?
Dat bedoel ik eigenlijk.
Ik voer mijn honden nu een maand of 8 a 9 rauw dus ik weet ook niet lang alles...
Ik meende toch altijd dat je verscheidene vlees, eventueel vis moest geven dus vandaar mijn vraag mbt eventuele tekorten wanneer je enkel vis voert..
Nu is dit moeilijk in het geval van Mascha omdat sam blijkbaar allergisch is voor heel veel soorten vlees.
Vandaar mijn vraag.

- Rami
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
- Aantal honden: 2
Nee, ik denk idd dat die zorgen niet nodig zijn. Eventueel geef je nog wat (gepureerde) groente er bij of iets als Chlorella (dat barstensvol mineralen/vitaminen zit). Ik zou niet bang zijn voor tekorten oid.sirene schreef:Ik denk dat als je zoals Rami zegt complete vissen geeft en afwisselt tussen vette soorten, zout- en zoetwatervis en witvis dat je je absoluut geen druk hoeft te maken over afwisseling of, of het wel compleet is.
- blacky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
- Aantal honden: 3
hallo weet niet of je er in geintresseerd bent maar kreeg net een folder dat Oryen honden brokken waarin stond dat ze binnen kort ook brokken leveren gemaakt van 6 verse vis soorten.
In deze brokken zitten geen granen maar alleen groentes en kruiden. is 70% vis en 30 % kruiden,groentes en fruit.
Natuurlijk is vers beter maar omdat de balans vinden tussen vette vissoorten zoals makreel, zalm en haring en mager zoals kabeljauw en schelvis. Maar ook zoet water vissen wel even kan duren is dit misschien een goede tussen oplossing.
In deze brokken zitten geen granen maar alleen groentes en kruiden. is 70% vis en 30 % kruiden,groentes en fruit.
Natuurlijk is vers beter maar omdat de balans vinden tussen vette vissoorten zoals makreel, zalm en haring en mager zoals kabeljauw en schelvis. Maar ook zoet water vissen wel even kan duren is dit misschien een goede tussen oplossing.
- M@scha
- Zeer actief
- blacky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
- Aantal honden: 3
Dit is de website www.orijen.nl
Hoop dat je er wat aan hebt staat wel op de folder binnenkort verkrijgbaar.
Hoop dat je er wat aan hebt staat wel op de folder binnenkort verkrijgbaar.