Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

vismenu

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

vismenu

Ongelezen bericht door M@scha »

weet iemand waar informatie staat over een volledig op vis gebaseerd menu voor de hond?

zelf samenstellen heb ik het over.

dus soorten vis, hoeveelheden en toevoegingen van bijvoorbeeld rijst, groenten of supplementen
Afbeelding
Amber
Zeer actief
Contacteer:

Re: vismenu

Ongelezen bericht door Amber »

massam schreef:weet iemand waar informatie staat over een volledig op vis gebaseerd menu voor de hond?

dus soorten vis, hoeveelheden en toevoegingen van bijvoorbeeld rijst, groenten of supplementen
Het is misschien een idee als je, je registreert op bvb Verwijderd door Moderator
Of , Verwijderd door Moderator
dit zijn speciale fora over het zelf samenstellen van voer.
Ze zijn alleen allebei geen voorstander van brokvoeding,, het gaat hier echt om zelf samen te stellen.
Maar ik denk dat ze je best kunnen helpen, er staan zelfs kant en klare menuus , die dus samen gesteld zijn door verschillende mensen.
Als je daar je verhaal neerlegt, en vraagt om tips over een menu basis van vis, kunnen ze je zeker helpen.

Succes ermee :ok:
Groetjes van Amber en een poot van Mack en Kay
M@scha
Zeer actief

Re: vismenu

Amber schreef:
massam schreef:weet iemand waar informatie staat over een volledig op vis gebaseerd menu voor de hond?

Het is misschien een idee als je, je registreert op bvb Verwijderd door Moderator
Of l Verwijderd door Moderator
, dit zijn speciale fora over het zelf samenstellen van voer.
Ze zijn alleen allebei geen voorstander van brokvoeding,, het gaat hier echt om zelf samen te stellen.
Maar ik denk dat ze je best kunnen helpen, er staan zelfs kant en klare menuus , die dus samen gesteld zijn door verschillende mensen.
Als je daar je verhaal neerlegt, en vraagt om tips over een menu basis van vis, kunnen ze je zeker helpen.

Succes ermee :ok:
daar heb ik me inderdaad aangemeld maar nog geen toegang

van wat ik al kon lezen staat er niks op over alleen vis dus dan moet ik als ik erin mag even een topic openen
Afbeelding
Amber
Zeer actief
Contacteer:

Zodra je verwerkt ben,, klinkt raar maar zo bedoel ik het niet :mrgreen:
Kun je ook van de optie zoeken gebruik maken.
En als je niet geregistreerd bent kun je niet alles lezen.

Maar als je daar een topic opent weet ik zeker dat mensen met ideeen komen.
Ze weten er gewoon erg veel van zelf samen stellen.
In het begin wist ik helemaal niks, en ze hebben me goed op weg geholpen!!
:wink:
M@scha
Zeer actief

Amber schreef:Zodra je verwerkt ben,, klinkt raar maar zo bedoel ik het niet :mrgreen:
Kun je ook van de optie zoeken gebruik maken.
En als je niet geregistreerd bent kun je niet alles lezen.

Maar als je daar een topic opent weet ik zeker dat mensen met ideeen komen.
Ze weten er gewoon erg veel van zelf samen stellen.
In het begin wist ik helemaal niks, en ze hebben me goed op weg geholpen!!
:wink:
er staat nu een topic op barfplaats. heeft een kennis van me voor me gedaan (heet ook vismenu en dan nogiets) nog niets aan reacties, ik ben benieuwd...

er is geen koe kapot zoals schoonpaps zou zeggen want ik heb die brokken. maar ik zou hem liever wat anders geven maar dan moet het wel 100% goed zijn
Afbeelding
Amber
Zeer actief
Contacteer:

Goed zo, gewoon even geduld hebben, de meeste reakties daar worden s'avonds geschreven.
Ik zal er ook eens kieken straks. :wink:
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Rami »

Ik zou in ieder geval zo veel mogelijk complete vissen (dus niet-schoongemaakte van de markt bijv.) geven dus incl. orgaan en graten. Denk dan aan sardines, makreel, panharing.
Verder zalm (kop/staart) en ik zou kiezen voor wat witvis (koolvis, wijting), anders wordt je menu een beetje te vet.
Afbeelding
wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

Vraagje: Als je hond alleen maar vis geeft( compleet of in delen), is dat dan niet té eenzijdig?
Ik begrijp in het geval van Mascha dat Sam allergisch is voor alle vlees behalve vis en kalf, geloof ik.
Dat maakt het wel xtra moeilijk natuurlijk.
Maar loopt een hond geen tekorten op op enkel vis?
Of ga je nog brokken bijgeven of kvv?
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
M@scha
Zeer actief

wendy71 schreef:Vraagje: Als je hond alleen maar vis geeft( compleet of in delen), is dat dan niet té eenzijdig?
Ik begrijp in het geval van Mascha dat Sam allergisch is voor alle vlees behalve vis en kalf, geloof ik.
Dat maakt het wel xtra moeilijk natuurlijk.
Maar loopt een hond geen tekorten op op enkel vis?
Of ga je nog brokken bijgeven of kvv?

tot ik het gevoel heb dat ik het onder de knie heb zal ik die brokjes die ik gekregen heb bijgeven.

maar op een frum heb ik het advies gekregen van een bepaald supplement wat ik toe moet voegen inderdaad omdat alleen vis iets afbreekt ofzo.
Afbeelding
wendy71
Zeer actief
Contacteer:

massam schreef:

tot ik het gevoel heb dat ik het onder de knie heb zal ik die brokjes die ik gekregen heb bijgeven.

maar op een frum heb ik het advies gekregen van een bepaald supplement wat ik toe moet voegen inderdaad omdat alleen vis iets afbreekt ofzo.
Okee, bedankt voor je uitleg.
Sjee, wat lastig zeg dat Sam bijna nergens tegen kan..
Ik hoop dat het allemaal lukt mbt zelf samenstellen en een goed vismenu opzetten. :ok:
Afbeelding
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

Ik denk dat als je zoals Rami zegt complete vissen geeft en afwisselt tussen vette soorten, zout- en zoetwatervis en witvis dat je je absoluut geen druk hoeft te maken over afwisseling of, of het wel compleet is.

Die persoon die je de supplementen tip gaf had het waarschijnlijk over vit B1 (thiamine) ? Dat geldt voorzover ik weet alleen voor zoetwatervis en haring. Als je dat met mate geeft hoef je je daar echt geen zorgen om te maken.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
wendy71
Zeer actief
Contacteer:

sirene schreef:Ik denk dat als je zoals Rami zegt complete vissen geeft en afwisselt tussen vette soorten, zout- en zoetwatervis en witvis dat je je absoluut geen druk hoeft te maken over afwisseling of, of het wel compleet is.

Die persoon die je de supplementen tip gaf had het waarschijnlijk over vit B1 (thiamine) ? Dat geldt voorzover ik weet alleen voor zoetwatervis en haring. Als je dat met mate geeft hoef je je daar echt geen zorgen om te maken.
bedankt voor je aanvullende informatie Sonja.
Dus een hond kan best wel "compleet " eten ook al eet ie enkel alleen vis?
Dat bedoel ik eigenlijk. :wink:
Ik voer mijn honden nu een maand of 8 a 9 rauw dus ik weet ook niet lang alles...
Ik meende toch altijd dat je verscheidene vlees, eventueel vis moest geven dus vandaar mijn vraag mbt eventuele tekorten wanneer je enkel vis voert..

Nu is dit moeilijk in het geval van Mascha omdat sam blijkbaar allergisch is voor heel veel soorten vlees.
Vandaar mijn vraag. :wink:
Afbeelding
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Rami »

sirene schreef:Ik denk dat als je zoals Rami zegt complete vissen geeft en afwisselt tussen vette soorten, zout- en zoetwatervis en witvis dat je je absoluut geen druk hoeft te maken over afwisseling of, of het wel compleet is.

Nee, ik denk idd dat die zorgen niet nodig zijn. Eventueel geef je nog wat (gepureerde) groente er bij of iets als Chlorella (dat barstensvol mineralen/vitaminen zit). Ik zou niet bang zijn voor tekorten oid.
Afbeelding
blacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door blacky »

hallo weet niet of je er in geintresseerd bent maar kreeg net een folder dat Oryen honden brokken waarin stond dat ze binnen kort ook brokken leveren gemaakt van 6 verse vis soorten.

In deze brokken zitten geen granen maar alleen groentes en kruiden. is 70% vis en 30 % kruiden,groentes en fruit.

Natuurlijk is vers beter maar omdat de balans vinden tussen vette vissoorten zoals makreel, zalm en haring en mager zoals kabeljauw en schelvis. Maar ook zoet water vissen wel even kan duren is dit misschien een goede tussen oplossing.
Afbeelding
gevni havanezers
M@scha
Zeer actief

liever geen brok natuurlijk maar als basis is dat natuurlijk iets om naar te kijken zolang ik nog geen echte goede leveranciers heb gevonden ik ga even kijken of dit beter is dan de proplan zal die ik nu heb! :ok:
Afbeelding
blacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door blacky »

Dit is de website www.orijen.nl

Hoop dat je er wat aan hebt staat wel op de folder binnenkort verkrijgbaar.
Afbeelding
gevni havanezers
M@scha
Zeer actief

ik had het al gevonden en heb ze een mailtje gestuurd :ok:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”