Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hoe de minimaal werkbare dosis bepalen ?

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Gittje
Zeer actief
Aantal honden: 1

Hoe de minimaal werkbare dosis bepalen ?

Ongelezen bericht door Gittje »

De DA raadt aan om onze achtjarige Max die de laatste tijd regelmatig mankt van z'n rechter voorpoot op Rimadyl te zetten rekening houdend dat Vetri Joint 40 blijkbaar onvoldoende helpt.

We moeten beginnen met 3 dagen 2 tabletten Rimadyl 100 mg te geven en daarna overschakelen op 1 per dag om deze dosis na een 14-tal dagen mogelijks nog te verminderen en te komen op een "minimale onderhoudsdosis". Is uiteraard hondafhankelijk.

Graag tips hoe je dit in de praktijk kunt bepalen. Verder had ik gedacht om het supplement Vetri Joint 40 te blijven geven en dagelijks 1 à 2 behandelingen met de infrarood lamp te geven.
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Hoe je bepaald wat de minimale dosis zal zijn, puur op jouw ondervindingen. Ik heb hetzelfde met Tirsa met de prednison, die moet ik ook afbouwen, en houdt haar dan met argusogen in de gaten hoe ze loopt en doet. Dat is het enige waar je op af kunt gaan. Over de t oevoeging kan ik je niets zeggen, daar ben ik niet bekend mee.
Gittje
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Gittje »

De apotheker gaf wel aan om Rimadyl in de mate van het mogelijke niet op continue basis te geven omdat dit middel uiteraard bijwerkingen geeft maar ook niet zo effectief meer zou zijn als je het dagelijks heeft.

Het zou volgens haar beter zijn om het middel met interval te geven. Zolang de klachten minimaal zijn, heb ik daar uiteraard geen problemen mee. Maar wat als Max last blijft hebben ?

Momenteel zie ik dat Max al minder pijn heeft. Gezien ik er niet gerust op ben om Rimadyl op continue basis te geven, zal ik toch uitzoeken of er geen gezonder alternatief bestaat (vb. duivelsklauw).
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”