Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Relatie gedrag-schildklier

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

sisi
Vaste gebruiker

Relatie gedrag-schildklier

Ongelezen bericht door sisi »

Voor de honden met een schildklier-afwijking:
wat is er veranderd in hun gedrag voor/na de medicatie?

De DA en GT vertellen mij dat ik een andere hond zal krijgen als de medicatie aanslaat, maar buiten het feit dat hij actiever gaat worden kan ik me niet direct inbeelden dat zijn karakter gaat beïnvloed worden door die medicatie?

Met een pup in aantocht en de diagnose van de schildklier van mijn andere hond zit ik nl met heel wat twijfels nu...
Groetjes en dikke knuffel van mijn Ridgeback
& een lieve lebber van mijn Cane Corso
Afbeelding
MoniqueDM
Zeer actief

Ongelezen bericht door MoniqueDM »

Voor zover ik weet en heb ervaren verandert het karakter niet van schildkliermedicatie hoor :wink: .
Groetjes van Monique, Donna en Sandy († in liefdevolle herinnering Megan en Jenny)
Afbeelding
kiki78
Zeer actief
Mijn ras(sen): cairn terrier en schafpudel

Ongelezen bericht door kiki78 »

we hebben op de manege een paard gehad dat agressief kon zijn. Net op dat moment was er een duitser op de manege die vertelde dat in duitsland onderzoek is geweest naar agressieve honden en schildklier, bij veel agressieve honden bleek de werking van de schildklier niet goed te zijn en reageerde de honden goed op de medicatie.
Wij hebben toen bloed laten prikken bij dat paard en de schilklierwaarde waren niet goed. Helaas heeft bij dit paard de medicatie niet geholpen, we hebben het ook niet te lang geprobeerd aangezien dit paard gevaarlijk werd en dat kan niet op een manege waar ook gehandicapten rondlopen.

Ik weet er verder niet veel van maar wilde toch even dit verhaal kwijt.
Afbeelding
clausipaus
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zooitje kruisingen
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door clausipaus »

Keizer zijn schildklier deed bijna niks meer, hij was meer dood dan levend, sliep heel veel, wandelen kon hij niet meer enz. In eerste instantie dacht ik dat het allemaal door zijn hernia kwam. Nou me hoela, sinds hij zijn medicijnen krijgt loopt ie Baloe er bijna uit.

Nou, nu krijgt hij dus sinds twee maand medicatie, en ik heb dus wel een heel andere hond inderdaad. Hij is vrolijk, blij, barst van de energie, hij loopt alweer een uur mee in het bos enz. Maar hij krijgt ook weer meer praatjes tegen andere honden, laatst zou hij wel even een Bordeaux Dog duidelijk maken dat er met hem niet te spotten valt. :mrgreen: Dus dat is dan weer even wat minder.

En dan te bedenken dat bij de laatste keer bloedprikken zijn schildklierwaarden nog steeds veel te laag waren, dus hij zit nog niet eens op de goede waarden. :wink:

Zijn karakter is niet zozeer verandert, maar zijn gedrag dus wel degelijk.
Penotti & Sombra!

Afbeelding

En niet meer onder ons, maar ook zeker niet vergeten: Floeboe & Keizer
MoniqueDM
Zeer actief

Ongelezen bericht door MoniqueDM »

Inge O schreef:het karakter veranderd naar mijn weten alleen als het voordien net niet in de haak was. hypo-honden kunnen angstig en depressief zijn en dat zou weer bij moeten trekken.
Maar dat angstige en depressieve is dan een gevolg van de hypothyreoïdie, niet van de medicatie :mrgreen: .
Groetjes van Monique, Donna en Sandy († in liefdevolle herinnering Megan en Jenny)
Afbeelding
Hanneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bearded Collie
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Hanneke »

Tjeu heeft hypothyriodie en ik moet zeggen dat ik zijn gedrag niet veranderd vind. Hij was niet sloom of angstig of wat dan ook, kreeg alleen (nou ja, alleen.....) een soort epileptische aanvallen als hij heel actief was. Dat is over met de medicatie. Hij is nog steeds actief maar ook best rustig en al met al is er bij hem heel weinig veranderd. De aanvallen zijn over, dat is eigenlijk alles.
Groetjes,
Hanneke.

When you are over the hill, you pick up speed.
flatcoat
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse Terriër
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door flatcoat »

Mijn (overleden) flatcoat heeft door het gebruik van de Forthyron geen ander gedrag gekregen dan dat ze had voor het gebruik hiervan.
Marja & Tibetaanse Terriër Ljennah
Flatcoat Beauty (28-10-1998/13-12-2006)
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

de schildklier hormonen geven geen gedrags verandering, tenzij het overgedoseert is :roll: .
maar de kwaal zelf kan van alles veroorzaken, van angst tot aggressie, is iets waar je rekening mee moet houden.
een schilklier is een complex ding dat veel prosessen regeld :wink:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”