Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Ervaring met honden uit Spanje?
Moderator: moderatorteam
-
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): 2 Spaanse dames: Lety en Neiva
- Aantal honden: 2
Ervaring met honden uit Spanje?
Zijn er hier mensen die ook een hond uit Spanje hebben gehaald?
Wat is jullie ervaring?
Ik krijg zeer binnenkort een Cocker Spaniel teefje uit Spanje, dus ik ben heel benieuwd naar jullie ervaringen?
En tips zijn altijd welkom.
Wat is jullie ervaring?
Ik krijg zeer binnenkort een Cocker Spaniel teefje uit Spanje, dus ik ben heel benieuwd naar jullie ervaringen?
En tips zijn altijd welkom.
-
- Zeer actief
Wij hebben sinds iets langer dan een jaar een mastin espagnol kruising uit Spanje.
Ik vind het de GVR (grote vriendelijke reus). Hij is ontzettend lief en vrolijk. Speelt heel netjes met de kleine hondjes die hier in huis rondloopt en heeft na een jaar zijn plekje hier gevonden.
We zijn eigenlijk vrijwel meteen gehoorzaamheid met hem gaan doen en dat gaat helemaal super, hij heeft plezier in het luisteren en leren.
Wel heeft hij nog zijn Spaanse pas erin zitten. Hij had in het begin dus ook een paar keer de streek om te ontsnappen en vrolijk in zijn eentje alles uit te zoeken. Hij regelde het zelf wel! Dit is ook steeds minder geworden, hij heeft nu meer vertrouwen in ons gekregen. Af en toe zie je hem nog in zijn spaanse pas lopen en dan roepen we hem terug voordat hij er echt vandoor gaat.
Maar wij hebben heel veel plezier van hem!
Ik vind het de GVR (grote vriendelijke reus). Hij is ontzettend lief en vrolijk. Speelt heel netjes met de kleine hondjes die hier in huis rondloopt en heeft na een jaar zijn plekje hier gevonden.
We zijn eigenlijk vrijwel meteen gehoorzaamheid met hem gaan doen en dat gaat helemaal super, hij heeft plezier in het luisteren en leren.
Wel heeft hij nog zijn Spaanse pas erin zitten. Hij had in het begin dus ook een paar keer de streek om te ontsnappen en vrolijk in zijn eentje alles uit te zoeken. Hij regelde het zelf wel! Dit is ook steeds minder geworden, hij heeft nu meer vertrouwen in ons gekregen. Af en toe zie je hem nog in zijn spaanse pas lopen en dan roepen we hem terug voordat hij er echt vandoor gaat.
Maar wij hebben heel veel plezier van hem!
- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Contacteer:
Hier twee spanjaarden! Leuk dat je ook een spaanse hond neemt. Heb je voldoende info gekregen ook over ziekten? Dat is nl wel goed om te weten!
Wat weet je verder over het hondje? Is ze gewend in huis te leven?

Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Juno en Kiki

-
- Vaste gebruiker
Ze wordt getest op ziektes voordat ze hierheen komt. (als het goed is krijg ik vandaag de uitslag)
Wel heeft ze op het moment een flinke oogontsteking, die wordt nu behandeld. Door die oogontsteking zit ze nu bij een vrijwilleger thuis en dit doet ze super, dus het lijkt erop dat ze eerder een thuis heeft gehad.
Groetjes, Martine
Wel heeft ze op het moment een flinke oogontsteking, die wordt nu behandeld. Door die oogontsteking zit ze nu bij een vrijwilleger thuis en dit doet ze super, dus het lijkt erop dat ze eerder een thuis heeft gehad.
Groetjes, Martine
- Demi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweilers en het Kenzo, Izzy en Ivy ras!
- Aantal honden: 4
- Contacteer:
- Jippie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chinese Naakthond, Peruaanse Naakthond Middenslag, Poedel Middenslag, Podenco.
- Aantal honden: 6
Ja ik heb een spaanse dame hier !
Mij is het helemaal goed bevallen, ze kwam gewoon met het vliegtuig, en ik heb haar daar opgehaald. Ze kwam met een fikse ontstoken teen haha, maar dat was gewoon een kwestie van ff een ab-kuurtje halen. Verder niks bijzonders. Ze is niet getest op ziektes, maar zij was dan nog wel een pup, en ik zie nu ook niks bijzonders aan haar. Dus ze zal wel niks onder de leden hebben
Wel spannend hoor, voor mij voelde het echt alsof ik een adoptiekind ging ophalen, zo was het natuurlijk ook gewoon
Mij is het helemaal goed bevallen, ze kwam gewoon met het vliegtuig, en ik heb haar daar opgehaald. Ze kwam met een fikse ontstoken teen haha, maar dat was gewoon een kwestie van ff een ab-kuurtje halen. Verder niks bijzonders. Ze is niet getest op ziektes, maar zij was dan nog wel een pup, en ik zie nu ook niks bijzonders aan haar. Dus ze zal wel niks onder de leden hebben

Wel spannend hoor, voor mij voelde het echt alsof ik een adoptiekind ging ophalen, zo was het natuurlijk ook gewoon

- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Contacteer:
Niet alle ziekten zijn uit te sluiten met testen.
Leishmaniose bijvoorbeeld kan de hond dragen zonder dat je dat in het bloed kan zien en dat kan dus zelfs jaren later nog "uitbreken".
Ook een pup kan overigens besmet zijn, dus testen met de tijd is wel verstandig.

Ook een pup kan overigens besmet zijn, dus testen met de tijd is wel verstandig.

Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

- *Linda*
- Zeer actief
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatamixs, een "weet ik veel :)" maar met hoog knuffelgehalte :) ...
- Aantal honden: 4
- Contacteer:
Hier een x mastin espanol gehad. Voor eigen mensen een ontzettend geweldige hond zodra hij je van haver tot gort kenden. Voor vreemde bang en heel terughoudend maar deed ze nooit wat. Totdat hij ziek werd, maar dat was buitenom zijn schuld!!
Ik durf nog steeds een Spanjaard te nemen, maar niet als deze nog in Spanje zit. Wil gewoon hier kunnen beslissen zonder druk. Anders zie je een leuke in Spanj en dan komt hij hier en blijkt het niets te worden. Dan kan hij hier weer een asiel in. Dat wil ik niet op mijn geweten hebben. Een Spanjaard? Oke, maar dan wel al uit NL
Ik durf nog steeds een Spanjaard te nemen, maar niet als deze nog in Spanje zit. Wil gewoon hier kunnen beslissen zonder druk. Anders zie je een leuke in Spanj en dan komt hij hier en blijkt het niets te worden. Dan kan hij hier weer een asiel in. Dat wil ik niet op mijn geweten hebben. Een Spanjaard? Oke, maar dan wel al uit NL

-
- Vaste gebruiker
Bedankt voor jullie reacties. Het is misschien wel een gok dat ze nog in Spanje zit en dat ik op de beschrijving van iemand anders af ga. Maar ik ga er maar van uit dat ze het beste met de hond voor hebben en dus eerlijk zijn.
Ik heb wel ervaring met angstige honden, dus dat scheelt denk ik wel. Ook ben ik me ervan bewust dat bepaalde ziektes later nog de kop op kunnen steken, dus ik zal haar heel goed in de gaten houden. Ik ben erg benieuwd wanneer ze naar Nederland komt, wachten duurt lang he
Ik heb wel ervaring met angstige honden, dus dat scheelt denk ik wel. Ook ben ik me ervan bewust dat bepaalde ziektes later nog de kop op kunnen steken, dus ik zal haar heel goed in de gaten houden. Ik ben erg benieuwd wanneer ze naar Nederland komt, wachten duurt lang he

- iones
- Zeer actief
Ik heb ook een hondje uit Spanje. Stond op internet. Was 11 maanden oud. Ik heb haar opgehaald op het vliegveld in Zaventem en er waren nog veel meer mensen daar die een hond kwamen ophalen. Was een aparte ervaring. Het waren allemaal mensen die echt heel veel van honden hielden.
Sokkie (zo heb ik haar genoemd) was in het begin wel aan het hoesten en de klimaatverandering (maart in Spanje of in Nederland is nog wel een verschil) deed haar geen goed. Ze is bijna kastjewijlen geweest en ik heb veel veterinaire kosten gemaakt. MAar Sokkie wilde heel duidelijk leven. En ze is nu helemaal gezond en ontzettend lief. Ze is alleen wel bang voor geluiden en onverwachte bewegingen. Dat gaat maar niet over. MAar ja, verder is ze een lief en blij hondje, mensen zijn weg van haar. En wij zijn er blij mee. Mijn moeder wilde geen hond maar die wil haar wel hebben. Maar dat doen we niet.
Sokkie (zo heb ik haar genoemd) was in het begin wel aan het hoesten en de klimaatverandering (maart in Spanje of in Nederland is nog wel een verschil) deed haar geen goed. Ze is bijna kastjewijlen geweest en ik heb veel veterinaire kosten gemaakt. MAar Sokkie wilde heel duidelijk leven. En ze is nu helemaal gezond en ontzettend lief. Ze is alleen wel bang voor geluiden en onverwachte bewegingen. Dat gaat maar niet over. MAar ja, verder is ze een lief en blij hondje, mensen zijn weg van haar. En wij zijn er blij mee. Mijn moeder wilde geen hond maar die wil haar wel hebben. Maar dat doen we niet.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
-
- Vaste gebruiker
@Addy: voor zover mij verteld is, is Kaylin geen angstige hond. Maar je weet nooit hoe ze op de verhuizing reageert. Daarom schreef ik dat. Kwa karakter is ze erg lief en aanhankelijk, in huis lekker rustig en met wandelen lekker enthousiast.
Dus ik hoop dat die beschrijving klopt.
ZE KOMT WAARSCHIJNLIJK WOENSDAG OF ZATERDAG!!!!!!!!!!
Dus ik hoop dat die beschrijving klopt.
ZE KOMT WAARSCHIJNLIJK WOENSDAG OF ZATERDAG!!!!!!!!!!
- Jacky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): retrievers
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
wij hebben ooit een hondje uit Spanje meegenomen, 24 jaar geleden dan wel. Waarschijnlijk is deze door Leismania dood gegaan. Goed, we hebben hem in laten slapen. Toen was er nog niet zoveel of niets bekend van deze ziekte, want de DA wisten het gewoon niet meer
Hij is maar anderhalf geworden helaas.
Dus laat het echt testen hoor. Het is zo verdrietig een hond zo te zien

Dus laat het echt testen hoor. Het is zo verdrietig een hond zo te zien

Odin 2001-2013
Ivan 2001