Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

huiduitslag door granen/brood?

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

C@rmen

huiduitslag door granen/brood?

Ongelezen bericht door C@rmen »

Janus heeft altijd smuldier gehad en begon de laatste tijd te krabben in zijn liezen. Er bleken een paar rode plekjes te zitten en die werden eigenlijk steeds erger. We zijn ( om andere redenen) overgestapt op ander gemalen vlees. De uitslag werd minder en verdween zelfs. Afgelopen weekend heeft janus gelogeerd bij mijn schoonouders en daar heeft hij brood met leverworst gekregen tussen de middag en nou begon hij weer te krabben en ja hoor de plekjes komen ook weer opzetten. :19: Kan de uitslag komen door de granen die in brood zitten en die ook in de complete versie van de smuldier zitten?
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

Ja, dat kan en daar lijkt het in dit geval dus wel heel duidelijk op. Want je hebt dus heel duidelijk het verschil gezien. In smuldier compleet zit inderdaad graan. Probeer Duck met rijst of Carnibest met rijst eens. Wellicht is het dan nog steeds weg, of komt het alsnog terug omdat het toch breder ligt.
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
Amber
Zeer actief
Contacteer:

Re: huiduitslag door granen/brood?

Ongelezen bericht door Amber »

C@rmen schreef:Janus heeft altijd smuldier gehad en begon de laatste tijd te krabben in zijn liezen. Er bleken een paar rode plekjes te zitten en die werden eigenlijk steeds erger. We zijn ( om andere redenen) overgestapt op ander gemalen vlees. De uitslag werd minder en verdween zelfs. Afgelopen weekend heeft janus gelogeerd bij mijn schoonouders en daar heeft hij brood met leverworst gekregen tussen de middag en nou begon hij weer te krabben en ja hoor de plekjes komen ook weer opzetten. :19: Kan de uitslag komen door de granen die in brood zitten en die ook in de complete versie van de smuldier zitten?
Zou heel goed kunnen, Smul is een van de Kvv fabrikanten die graan verwerkt in zijn Kvv. Duck, en Rodi, gebruiken ook graan.
Carnibest, en Bibi gebruiken dacht ik geen graan.
En Energique heeft een variant Nr 4 waar ook geen graan inzit.
Haaks barf ook geen graan dacht ik!

Er zijn best veel honden die hier last van hebben,, maar er zijn gelukkig voederfabrikanten die geen graan gebruiken.

Maar het zou ook van iets anders kunen zijn, misschien van een bepaalde vleessoort.
Groetjes van Amber en een poot van Mack en Kay
Eefje83
Zeer actief
Mijn ras(sen): norwich terriër en griekse zwerver en een Spaanse zwerver
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Eefje83 »

rijst is ook graan :wink:
maar er zit wel minder in dan bij bijv. duck.
harley heeft ook graanallergie en die deed het op brokken en duck dus niet goed,vrat zijn pootjes kaal.
nu bij cb gaat het perfect.
hij krijgt dus ook geen granenproducten zoals brood enz. want dan zit ie gegarandeert weer te krabben.
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

misschien is het wel net als met mensen dathet om de gluten in graan gaat, in dat geval kan rijst geen kwaad
Amber
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Amber »

eefje+huig schreef:rijst is ook graan :wink:
maar er zit wel minder in dan bij bijv. duck.
harley heeft ook graanallergie en die deed het op brokken en duck dus niet goed,vrat zijn pootjes kaal.
nu bij cb gaat het perfect.
hij krijgt dus ook geen granenproducten zoals brood enz. want dan zit ie gegarandeert weer te krabben.
Dat wist ik al :wink:
Maar ook in de normale varianten van Carnibest zit rijst.
Met uitzondering van de speciale varianten!.
En veel honden doen het beter op een Kvv waar rijst inzit, dan een waar granan bij zitten.
Nog beter is dan om zelf samen te stellen, dus barfen.
Dan weet je helemaal wat je hond wel en niet binnenkrijgt.
Mack van ons deed het juist op de Carnibest weer niet geweldig, wel overigens op de eend, maar op de lange termijn vind ik dat toch te eenzijdig.
En op de energique nr 4 doet ie het prima :wink:

Dus als je eenmaal iets heb gevonden wat goed gaat, gewoon niet veranderen.
Groetjes van Amber en een poot van Mack en Kay
C@rmen

Ongelezen bericht door C@rmen »

Ze krijgen hier nu 100 % zeker geen granen/rijst oid meer. Ik haal namelijk bij het slachthuis gemalen vlees op ( kopsvlees, runderstrot, lams/runder lever en hart ) en dit vul ik aan met bevleesde botten, groente en fruit, vis, rauw ei, yochurt enz.
Ianthe
Zeer actief
Locatie: Steenbergen (N-B). Baasje van Xena, Scence en Attis
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ianthe »

Ja dat kan, Scence kreeg een soort pusachtige bultjes op haar buikje als ze brokken had gegeten. Toen ze dat nooit meer kreeg ging het weg.
Afbeelding
wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

C@rmen schreef:Ze krijgen hier nu 100 % zeker geen granen/rijst oid meer. Ik haal namelijk bij het slachthuis gemalen vlees op ( kopsvlees, runderstrot, lams/runder lever en hart ) en dit vul ik aan met bevleesde botten, groente en fruit, vis, rauw ei, yochurt enz.
:ok: .
Lola had ook erg veel last van plekjes en jeuk toen ze nog op brok en kvv van smuldier zat.
ben mede daarom zelf gaan samenstellen, nergens meer last van. :ok:
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
SuzieC1970
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier en Mechelse herder.
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door SuzieC1970 »

Gizmo hier kan ook niet tegen granen, dus het kan zeker !! Rijst en mais worden meestal wel goed verdragen...
*vanessa
nieuw lid
Contacteer:

Ongelezen bericht door *vanessa »

Smuldier heeft nu ook gluten vrij!!!!!!!!!!!
Onze Diesel was altijd in de poepery ...
Nu krijgt hij gluten vrij van Smuldier en 2 kippenkarkassen en het is over......

Groetjes Vanessa
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”