Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Kong vullen met rauw vlees?

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Marlenejjj
Actief
Mijn ras(sen): Staffordshire Bullterrier
Aantal honden: 2

Kong vullen met rauw vlees?

Ongelezen bericht door Marlenejjj »

Hebben jullie nog leuke tips om een Kong te vullen met rauw vlees? Ik kan er wel een plak Energique in proppen natuurlijk. Maar daarnaast misschien nog tips? Botten of andere toestanden?
'Een dag niet gerend is een dag niet geleefd' - aldus Willem

'Een dag niet gegeten is een dag niet geleefd' - aldus Bettie

Afbeelding
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

ik ben van de carnibest prop. :mrgreen: soms wat fruit erdoorheen maar meestal gewoon rol CB, kong en lepel en smeerkezen maar! :cheer:
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

smuldier, prop :mrgreen: , evt voor Baco met wat blik voer, en zijn medicatie(is poeder), geen botten :19: ,
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

ik prop er pens, kippenekken en stukjes kopvlees in :ok:
maitestar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Havanezer: Jip
Contacteer:

Ongelezen bericht door maitestar »

Je moet hem dan alleen niet vergeten als ze hem bijv. onder de bank hebben gerold :mrgreen:
Groetjes,
Wendy
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

maitestar schreef:Je moet hem dan alleen niet vergeten als ze hem bijv. onder de bank hebben gerold :mrgreen:
iehhh! gadver :mrgreen:

nou sam gebruikt de kong door ermee te gooien en alles dat eruit komt op te klikken als ie het dus ziet vliegen..

no way dat hij zijn kong binnen krijgt! :N:
Afbeelding
flatcoat4ever
Actief
Mijn ras(sen): Flatcoated Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door flatcoat4ever »

mengsel van grof gehakt met vleessnippers, eitje, uitgelekte kefir= soort smeerkaas, kruiden en omdat ik niet wil dat het er te snel uitkomt doe ik er stukjes gedroogde pensstaaf door, werkt goed :ok:
gr. Martha eerst met Flash nu met Jalke & Bob en pleeghond Nobel
Afbeelding
Rust in vrede mijn Flash, mijn allerliefste Jochie
(Jet Black Flash of the Ginyard, 19 mei 1998 - 24 april 2011)
The Countess
Actief

Ongelezen bericht door The Countess »

Het zijn niet allemaal ideeen voo rauw vlees, maar misschien staat er toch iets interessants voor je bij.

Ideeën voor het vullen van de Kong:

• Mengsels van gekookte rijst en/of brood, voor de hond geschikt vlees en/of groenten en/of fruit (alles ongekruid!).
• Ongekruide gekookte pasta (macaroni, bami etc. - voer met mate) met vlees en/of groenten en/of beetje hondenvoer uit blik of gekookte kip etc.
• Leverpastei of Rodi-worst aan de binnenkant van de Kong smeren.
• Beetje jonge kaas door een mengsel roeren, even in de magnetron zodat de kaas smelt (voldoende af laten koelen!). De gesmolten kaas maakt het mengsel plakkerig, waardoor de lekkere hap moeilijker te bemachtigen is.

De Kongs zijn magnetronbestendig!

• Paar plakjes jonge kaas in de groeven van de Dental Kong doen, laat dit in de magnetron smelten, en geef dit afgekoeld aan uw hond.

• Bevroren Kong: ideaal voor warme dagen, voor pups die last hebben van hun wisselende gebit, en om mee te nemen.
Dicht het kleinste (onderste) gaatje van de Kong zo goed mogelijk met bijv. een plakje (jonge) kaas of smeer het dicht met bijv. leverworst of pindakaas. Zet de Kong in een bakje, zodat hij rechtop blijft staan (grote vulgat boven). Vul de Kong met een min of meer vloeibaar mengsel. Gebruik bijv. water, bouillon (liefst zelfgemaakt en dus zoutloos), karnemelk, yoghurt, gepureerd fruit of vruchtensap. Zet de Kong in de diepvries (in het bakje om evt. lekkage op te vangen) en serveer de Kong ijs- en ijskoud. Let wel op het volgende: spoel de bevroren Kong eerst even af onder de kraan, om te voorkomen dat de tong van uw hond aan de buitenkant van de bevroren Kong vastplakt! Het is aan te bevelen deze Kong buiten te geven!

• Banana Rama: prak een banaan, doe er wat cornflakes of muesli door, en wat yoghurt. Vul de Kong eerst met een koekje en doe dan het mengsel erin. Zet het in de vriezer. En zie verder hierboven.

• Ei-Kong: vul de Kong met een mengsel van roerei en stukjes kaas en zet hem vervolgens in een kopje 20 seconden in de magnetron. Goed laten afkoelen en smullen maar.

• Mac 'n Cheese: pak macaroni (zonder saus) en doe er wat stukjes kaas doorheen. Vul de Kong en zet hem vervolgens in een kopje 20-40 seconden in de magnetron. Goed laten afkoelen.
Afbeelding

groetjes van Yvonne
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”