Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wie heeft ervaring met Ranzijn hondenvoer?

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

petra036
nieuw lid

Wie heeft ervaring met Ranzijn hondenvoer?

Ongelezen bericht door petra036 »

Hallo allemaal :)

Ik gebruik nu een tijdje hondenbrokken van Ranzijn eigen merk, gewoon voor volwassen kleine rassen.

Zijn er meer mensen die dit gebruiken? (al zie ik op dit forum een hoop mensen met voorkeur voor vers vlees t.o.v. brokken).

En wat vinden de (ex-)gebruikers ervan?

Groetjes,
Petra
Afbeelding
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Pas maar op, mensen zullen gaan zeggen dat die brokken niet gezond zijn. Ik voerde een paar jaar geleden Lucky dog van de Aldi aan mijn hond en had dat ook op dit forum gezet :N: :mrgreen: :wink:

Ik moet zeggen dat ik wel een wereld van verschil merk nu ik dat niet meer geef maar inderdaad :idea: vers vlees geef :mrgreen:
Afbeelding
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

MARC_S schreef:Pas maar op, mensen zullen gaan zeggen dat die brokken niet gezond zijn. Ik voerde een paar jaar geleden Lucky dog van de Aldi aan mijn hond en had dat ook op dit forum gezet :N: :mrgreen: :wink:

Ik moet zeggen dat ik wel een wereld van verschil merk nu ik dat niet meer geef maar inderdaad :idea: vers vlees geef :mrgreen:
Van mij moet vooral iedereen voeren wat hij zelf wil.
Ik vind barfvoeding gezonder en ook niet onbelangrijk, ze zijn geestelijk bezig :ok:
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

ik heb laatst een zak van het eigen merk gehaald voor de katten, want het merk dat ze altijd kregen was er niet.
kan alleen maar zeggen, dat ze het niet lekker vonden :19:
Hoe het honden voer is weet ik niet, als je dat wilt weten gewoon een klein zakje proberen :19: .

iedere hond kan weer andere reageren :wink:
petra036
nieuw lid

Ongelezen bericht door petra036 »

Nee ik gebruik het nu al een tijdje en Lizzie die vindt het heerlijk!

Ik vind Ranzijn altijd een hele prettige winkel en toen ik dat voer kocht dacht ik: ik kan me niet voorstellen dat Ranzijn slecht voer zou verkopen onder hun eigen naam. Gewoon omdat ze een naam hoog te houden hebben.

En alle leden van dit forum kunnen tegen mij zeggen dat vers vlees (of BARF of hoe het ook allemaal heet) zou moeten gebruiken, dat ga ik toch niet doen :N:
Ten eerste vind ik het vies, ten tweede heb ik een vriezertje waar ik als ik een pizza erin wil doen de doos er vanaf moet halen omdat het anders niet past en een brood is ook al vaak te hoog voor dat ding.
Dus dat is gewoon geen optie :wink:
Afbeelding
jacq1970
Zeer actief
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Ik ken het voer niet dus zou er niets over kunnen zeggen...wat ik wel belangrijk vidn is dat er voldoende voedingsstoffen in zitten... en een hond kan dat zelf niet bepalen natuurlijk.
Samara vind bibvoorbeeld Frolic het einde.... als ik een bak kvv neerzet of een bak frolic gaat die laatse er als eerste aan :N:
En dat is zo slecht voer... leuk voor beloning in 4 stukje gesneden maar asl voer is het helemaal niets....veel tezout, slechte ontlasting, slechte vacht...stinkende ontlasting en veel ontlasting ook... en dat ie je alleen als je het wat langer geef.
Ik zou als ik jou was gewoon kijken hoe je hond het erop doet en of het inderdaad wel zo goedkoop is als jij denkt, vaak moet je van dat soort voer meer geven dan van een kwalitatief betervoer...dus ben je uiteindelijk duurder uit.
Maar als jij vind dat ze het er goed op doet moet je dat lekker blijven voeren.

Jacqueline
Afbeelding
scooby1
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door scooby1 »

als jouw hond het goed doet op dat voer, waarom zou je dan op een ander merk overstappen.
met Spike moest ik ook eerst een paar keer van voer wisselen .
omdat hij een herplaatser was, wist ik niet wat hij kreeg.
maar nu zie ik gewoon heel veel verschil.
zijn vacht is veel mooier.
toen we hem kregen zat hij onder de schilfers.
zijn poep ziet er nu goed uit en toen was het rood achtig
dus gewoon doen wat jij goed vind
Willeke, Scooby & Spike

Afbeelding
SuzieC1970
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier en Mechelse herder.
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door SuzieC1970 »

Ik ken de hele winkel niet trouwens...
Maar als je hondje het graag eet, er goed uitziet en goede ontlasting heeft, is het toch prima ?? Misschien zijn er betere merken maar een voer is pas goed als je hond het er goed op doet !! En wat voor de ene hond goed werkt is niks voor de andere...gewoon kijken hoe het met je hondje gaat !!
linlin

Ongelezen bericht door linlin »

bij ranzijn verkopen ze ook rodi, smuldier en andere diepvrieshondenhappen. een pakje rodi is in grootte ongeveer een derde pizzadoos. dat kan je ook een paar keer per week geven.

zo'n rodihamburger ziet er niet viezig uit en dan krijgt de hond toch wat rauw vlees binnen. :wink:
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”