de laatste tijd is hij erg mager en af en toe ziekig (heeft ie wel vaker dat ie een dagje niet zo lekker is)
(dit topic is het: http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewto ... highlight=)
nou had ik al steeds tegen mijn schoonmoeder gezegd: ga eens langs de DA, want dit klopt niet. maar er kwam steeds van alles tussen. vorige week waren ze geweest en hij moest afgelopen vrijdag terug om tandplak te verwijderen en ze gingen hem verder onderzoeken.
hij heeft dus suikerziekte, ik wist wel dat er iets niet klopte. de DA had het de vorige keer toen ik geweest was (schoonouders waren op vakantie) ook gecontroleerd en toen was het 3,3. nu was het 11. (het mag rond de 4-5zitten dacht ik dat ze zeiden)
arme spike, nu moet zijn leven even omgegooid worden, hij moet nu 2 keer per dag eten, ipv dat de hele dag zijn bak voor het pakken staan gevuld met brokjes. hij moet ongeveer 100gram per dag eten. (brokken)
en elke avond moeten ze insuline spuiten, dit begint dinsdag (dan krijgen ze uitleg hoe het moet)
ben benieuwd hoe hij ermee omgaat, want hij kan nogal dwarken
gisteravond had hij van half9 tot 11uur gepiept, want hij wilde nog eten, maar dat mocht niet (hij had al iets gehad) hij is gewend dat als hij piept hij een smackos in zijn bakje krijgt (wat door de brokjes gemengt wordt)
vanmorgen kreeg hij zijn eten, moet hij het niet hebben
het vreemde is wel: mijn schoonvader had 2,5jaar geleden ineens hetzelfde, veel vermagerd en bleek ook suikerziekte te hebben. dus spike doet zijn baas na