Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Ik ben trots op mijn hond!

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Gaia
Zeer actief
Mijn ras(sen): xPuli
Aantal honden: 1

Ik ben trots op mijn hond!

Ongelezen bericht door Gaia »

Normaal gesproken als ik haar iets anders gaf dan haar brokken ging ze aan de dunne.

Het heeft echt pak em beet 4 maanden geduurd voor ze een half maaltijd kvv aankon. Kippennekken was drama en was ook gedeeltelijk mijn schuld. Pens was normaal gesproken echt drama en goede drama ook..

Zaterdag heeft ze een pond vuile pens gehad omdat ik haar toch die pens wil geven. Puur omdat ze ondanks dat ze aan de dunne gaat het ontzettend goed voor haar is en de vacht kwaliteit ontzettend vooruit gaat.

Dusz, zaterdag pondje vuile pens. Vriendin vond het goor, maar moest toegeven dat het leuk was om te zien met hoeveel plezier die hond het at. Vriendin woont niet samen dus die had het nog niet gezien.

anyhows, de volgende ochtend ging ze met Gaia lopen en ik heb gevraagd naar de ontlasting. Waarop ik kreeg te horen, "ja ze wilde eerst niet dus had ik de hoop al opgegeven, maar aan het einde kwam er een hele donkere vaste drol uit. Weet je zeker dat er geen houtskool in die pens zat?"

dus lang verhaal kort, Gaia verteerde de Pens :cheer: :cheer: :cheer:
Afbeelding
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

wat heerlijk!!!

kan het eerder ook niet de overgang geweest zijn?

ik heb toen ooit de tip gekregen om naast de brokken 2 dagen in de week KVV te geven. dus rodi ingeslagen en elk weekend had sammes rodi (lola was er toen nog niet) met als gevolg dat elke maandag hij milkshakepoep had en elke dinsdag ook nog vrij dunne.

nu ben ik ongeveer een jaar geleden helemaal overgegaan op KVV en na 3 dagen was het helemaal over en de poep goed.
Afbeelding
Gaia
Zeer actief

massam schreef:wat heerlijk!!!

kan het eerder ook niet de overgang geweest zijn?

ik heb toen ooit de tip gekregen om naast de brokken 2 dagen in de week KVV te geven. dus rodi ingeslagen en elk weekend had sammes rodi (lola was er toen nog niet) met als gevolg dat elke maandag hij milkshakepoep had en elke dinsdag ook nog vrij dunne.

nu ben ik ongeveer een jaar geleden helemaal overgegaan op KVV en na 3 dagen was het helemaal over en de poep goed.
Nou ik zat laatst eens te kijken naar het dossier van mijn hond. Iedere anderhalve maand zaten we bij de Da voor finidair en een spuitje.. Beetje belachelijk dus..

Echter sinds dat ik gewoon de FF vol houd en daarbij dus kvv een beetje bij voer. Gaat het prima.

Ik wil haar heel geleidelijk over zetten. Met heel geleidelijk bedoel ik dus echt 4 maanden om de week 1x per week halve maaltijd (dus 's ochtends brok 's avonds kvv) of 500 gram vuile pens. 4 maanden 1 hele maaltijd 1x per week en natuurlijk om de week 500 gram vuile pens enz. enz.

Heb het wel gevoert haar iets sneller over te zetten, maar dat heb ik na een week diarree opgegeven. Ze kan het niet zo snel hebben. Dus dan zo maar, dit werkt.
Afbeelding
peerle
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door peerle »

Wat ontzettend goed !

Ik vind het heel fijn dat je je tijd wilt nemen, niet bij iedereen kan je zomaar 'cold turkey' overstappen. Bij mijn hond was 8 weken genoeg voor de overgang, maar als dat niet gaat altijd kleinere en kleinere stapjes... Ik duim voor de voortgang, doe zo verder ! :ok:
Groetjes van Veerle en een lek van Lucy en Seya !
Kleine schuurtongetjes van Isis en Anubis...

http://www.barf-vlaanderen.be/forum
annie laumen
Zeer actief

Ongelezen bericht door annie laumen »

ik ben van de ene op de andere dag overgestapt op nrv in combinatie met kvv helemaal geen problemen gehad hier
je hebt honden die slapjes poepen van de pens is normaal
er zijn ook honde wat stevig poepen dit is ook normaal
en het is heel gezond voor de hond

annie laumen en een poot van astrid
Gaia
Zeer actief

annie laumen schreef:ik ben van de ene op de andere dag overgestapt op nrv in combinatie met kvv helemaal geen problemen gehad hier
je hebt honden die slapjes poepen van de pens is normaal
er zijn ook honde wat stevig poepen dit is ook normaal
en het is heel gezond voor de hond

annie laumen en een poot van astrid
Nou probleem is een beetje dat als ik dat doe met mijn hond, ik mijn hond aan een infuus kan leggen bij de spoedeisende hulp. Gaia heeft ontzettend tere darmpjes en gaat van het minste gerinkste al aan de diarree.

Moet ik wel zeggen dat sinds ze op FF staat ze daar in ieder geval minder last van heeft.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”