Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Combinatievacht - niet plukken?

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

Jacksel
Zeer actief
Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel
Aantal honden: 1

Combinatievacht - niet plukken?

Ongelezen bericht door Jacksel »

Iets wat ik me nogal afvraag. Jamey heeft een combinatievacht die helemaal plukbaar is (volgens 2 verschillende trimsters)... Haar vacht is dus zacht en redelijk van lengte, maar toch plukbaar... Betekent het plukbaar zijn, ook direct dat het geplukt moet worden? Dat niet plukken jeuk veroorzaakt? Of kan ik ook bijvoorbeeld (laten) knippen, zodat ze niet steeds zo extreem kortharig is (want zoals ze nu is, is ze veel leuker eigenlijk)...

Ze verhaart ook 'gewoon', zonder te plukken, eigenlijk het hele jaar door (geen rui-periodes dus)... Nouja, er komt haar af met borstelen en ik moet toch ook echt regelmatig stofzuigen, vanwege de haren...
Afbeelding
You'll be in my heart... Always...
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Een plukvacht moet je pukken en als ik Jamey zie na het pukken denk ik dat dat inderdaad het geval is. Je kan die haren pijnloos uittrekken wat betekend dat ze vervangen moeten worden en niet geknipt. Ik ben geen trimmer maar zover ik als hier verstand van heb (met net een eigen trimhond hahaha), moet je dus plukken. :ok:
Afbeelding
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

Je kunt best knippen, ze wordt alleen wel afschuwelijk lelijk.... Vaal en ieder knipstreepje zie je.

Hoe vaker je haar laat plukken, hoe langer de vacht zal zijn/blijven. Door regelmatig (minimaal iedere 3 maanden) te plukken creëer je een zogenaamde stripvacht. Een stripvacht heeft haren van verschillende lengtes. Eens in de 6 maanden is een haar 'rijp'. Wanneer je er voor zorgt dat de helft van de haren in maand 3 van het jaar loslaten en de anderen helft in maand 6 dan staat er na de plukbeurt in maand 3 al haar onder wat 3 maanden lang is en wat je er in maand 6 weer vanaf haalt. Lastig opschrijven maar een goede collega snapt wat je bedoelt als je het over een stripvacht hebt.
hercujess

Ongelezen bericht door hercujess »

Mijn collega was me voor :wink:

Ik zou gewoon aan je trimster vragen of ze haar kunnen strippen in plaats van twee keer per jaar tot op het wolletje 'kaal'
Jacksel
Zeer actief
dwergpoedel

hercujess schreef:Mijn collega was me voor :wink:

Ik zou gewoon aan je trimster vragen of ze haar kunnen strippen in plaats van twee keer per jaar tot op het wolletje 'kaal'
Maar als ze nu op volledig geplukt iedere 6 maanden staat, is dat toch niet zo makkelijk over te zetten naar een stripvacht, gezien die 6 maanden periode? Afgezien van de extra kosten wat het met zich meebrengt (volgens trimster duurt strippen even lang als volledig kaal, wat betekent dat ik per jaar het dubbele kwijt ben)...
Afbeelding
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

wie mooi wil zijn...........
Jacksel
Zeer actief
dwergpoedel

Rosita Compagner schreef:wie mooi wil zijn...........
Is geld kwijt :mrgreen:
Afbeelding
omafia

Ongelezen bericht door omafia »

Ik zou het mooi laten plukken hoor lijkt me ook beter voor het hondje, en natuurlijk kost het geld dat weet je nu eenmaal
Jacksel
Zeer actief
dwergpoedel

Dat was dus voornamelijk de vraag, of een plukbare combinatievacht ook geplukt moest worden. Antwoord is dus ja :wink:
Afbeelding
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

Ik vind het wel deftig om iemand te vertellen: "ik heb een hond met een plukbare combinatievacht" :pffff: :mrgreen:

Sorry, melig :N:
Afbeelding
Jacksel
Zeer actief
dwergpoedel

alm@ schreef:Ik vind het wel deftig om iemand te vertellen: "ik heb een hond met een plukbare combinatievacht" :pffff: :mrgreen:

Sorry, melig :N:
:smile:
Afbeelding
lupa
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door lupa »

Rosita Compagner schreef:Je kunt best knippen, ze wordt alleen wel afschuwelijk lelijk.... Vaal en ieder knipstreepje zie je.

Hoe vaker je haar laat plukken, hoe langer de vacht zal zijn/blijven. Door regelmatig (minimaal iedere 3 maanden) te plukken creëer je een zogenaamde stripvacht. Een stripvacht heeft haren van verschillende lengtes. Eens in de 6 maanden is een haar 'rijp'. Wanneer je er voor zorgt dat de helft van de haren in maand 3 van het jaar loslaten en de anderen helft in maand 6 dan staat er na de plukbeurt in maand 3 al haar onder wat 3 maanden lang is en wat je er in maand 6 weer vanaf haalt. Lastig opschrijven maar een goede collega snapt wat je bedoelt als je het over een stripvacht hebt.
:mrgreen:
lupa
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door lupa »

Jacksel schreef:
hercujess schreef:Mijn collega was me voor :wink:

Maar als ze nu op volledig geplukt iedere 6 maanden staat, is dat toch niet zo makkelijk over te zetten naar een stripvacht, gezien die 6 maanden periode? Afgezien van de extra kosten wat het met zich meebrengt (volgens trimster duurt strippen even lang als volledig kaal, wat betekent dat ik per jaar het dubbele kwijt ben)...
je bent het dubbele kwijt...nou niet altijd soms is een stripvacht minder werk dan een hond helemaal plukken

maar goed..... je vind de hond met lang haar op zijn leukste
maar het haar moet gewoon geplukt worden
ik zou zeker voor de stripvacht gaan
1 is veel mooier
2 je houd een vacht die bijna altijd het zelfde is en dus niet van lang naar kaal

3 zoals rosita al zei...wie mooi wil zijn...
linlin

Ongelezen bericht door linlin »

Jacksel schreef:
Rosita Compagner schreef:wie mooi wil zijn...........
Is geld kwijt :mrgreen:
of doet het gewoon lekker zelf. plukken is echt niet zo moeilijk, hoor. :wink:
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”