Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

pedigree

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Kit
Erelid
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco
Aantal honden: 2

pedigree

Ongelezen bericht door Kit »

Dico het beagletje dat ik een paar dagen heb opgevangen kreeg Pedigree voor puppen, het viel me op dat hij er erg flatsige en ontzettend stinkende ontlasting heeft, ik werd er echt onpasselijk van hahaha, ik vind die brokken ook erg vet aanvoelen en het ruikt naar bouillon, kan toch niet gezond wezen???of heb ik het verkeerd :denken:
Sjalot
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bordeaux Dog
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
Lancashire Heeler
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sjalot »

Pedrigree is een van de slechtse brokken die je kunt kopen.
Groetjes van Charlotte
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

gekleurde chemische baggerzooi :mrgreen:
Golden Stanley

Ongelezen bericht door Golden Stanley »

Je ruikt precies de Pedigree en Bonzo hopen er tussenuit. Het is van brokvoeding de meest gore meuk wat je maar kan geven.
Kit
Erelid
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco

Ongelezen bericht door Kit »

van Bonzo wist ik het inderdaad, de hond van mn ouders krijgt die zooi altijd "ja ze eet beslist niks anders, ze vind alleen Bonzo lekker"
( maar vreet wel bij mij de Cavommetjes op :denken: )

met Pedigree ben ik niet bekend en hoef er nu ook niet meer bekend mee te zijn, ik vind het vieze vette troep
joline
Zeer actief

Ongelezen bericht door joline »

Toen mijn keeshond een pup was (nu bijna 6 jaar geleden) kreeg hij ook Pedigree en af en toe Bonzo (ik wist toen niet beter :roll: ) Dat werdt toen zelfs mij geadviseerd in de dierenwinkel :N:

Het enige wat hij ervan kreeg wat slappe poep en vaak diarree :wink:
schelsey
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bernerteefjes Nisha en Mila
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door schelsey »

en vriendin van me haar hond is er ziek van geworden en krijgt nu duck, op 1 week tijd voelde ze zich tiptop, dus zou geen pedigree meer geven als ik van jou was, maar een andere goede brok, persoonlijk vind ik hills erg goed en prins, hills is wel duur
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Pedigree is gewoon gore troep.... :eek:
Afbeelding
Sennaruby
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sennaruby »

En Hill's zit vol chemische toevoegingen, dus dat zou naast de hoge prijs, zeker een reden zijn om dat niet te kopen.
Afbeelding
schelsey
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bernerteefjes Nisha en Mila
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door schelsey »

Sennaruby schreef:En Hill's zit vol chemische toevoegingen, dus dat zou naast de hoge prijs, zeker een reden zijn om dat niet te kopen.
Is dat ech tzo, zelf koop ik het niet, maar dacht altijd dat Hills goed was
Sennaruby
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sennaruby »

Tja, er zijn ook mensen die denken dat Royal Canin en Eukanuba goed zijn :wink:
Als er op de zak staat 'Door de EU goedgekeurde antioxidanten' dan weet je al genoeg en op de meeste Hill's zakken staan de chemische antioxidanten genoemd als E321 (BHT) en E320 (BHA). Etoxiquine wordt ook nog wel eens gebruikt, dat is landbouwgif :eek:
Afbeelding
loony
Zeer actief
Mijn ras(sen): working kelpie
Patterdale Terrier
Engelse Springer Spaniel
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door loony »

Het verbaasd me telkens weer dat de honden die die troep krijgen nog geen lichtgevende poep leggen, tzou wel handig zijn bij het oprapen savonds laat :mrgreen:
Sjalot
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bordeaux Dog
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
Lancashire Heeler
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sjalot »

loony schreef:Het verbaasd me telkens weer dat de honden die die troep krijgen nog geen lichtgevende poep leggen, tzou wel handig zijn bij het oprapen savonds laat :mrgreen:
Niet te hard roepen, misschien breng je fabrikanten nog op een idee. :mrgreen:
Groetjes van Charlotte
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Amber
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Amber »

Hills of Royal Canine hebben nu ook een variant brok die ,, speciaal is om tandplak tegen te gaan,, uiteraard verkrijgbaar bij de da :smile2:

,,Hmm ik dacht altijd dat brokken zooooo goed waren voor de tanden?
Blijkbaar toch niet want waarom brengen ze dan een brok op de markt om tandplak tegen te gaan :denken: :denken: :denken:

Allemaal commerciel geleuter!!
:smile:
Groetjes van Amber en een poot van Mack en Kay
loony
Zeer actief
Patterdale Terrier
Engelse Springer Spaniel
Contacteer:

Sjalot schreef:
loony schreef:Het verbaasd me telkens weer dat de honden die die troep krijgen nog geen lichtgevende poep leggen, tzou wel handig zijn bij het oprapen savonds laat :mrgreen:
Niet te hard roepen, misschien breng je fabrikanten nog op een idee. :mrgreen:
:N: en er is al zoveel lichtvervuiling
boxersien

Ongelezen bericht door boxersien »

Sennaruby schreef:Tja, er zijn ook mensen die denken dat Royal Canin en Eukanuba goed zijn :wink:
Als er op de zak staat 'Door de EU goedgekeurde antioxidanten' dan weet je al genoeg en op de meeste Hill's zakken staan de chemische antioxidanten genoemd als E321 (BHT) en E320 (BHA). Etoxiquine wordt ook nog wel eens gebruikt, dat is landbouwgif :eek:
Kan best zijn, maar mijn honden doen het toch ontzettend goed op R.C.
Vers vlees bleek niet te doen te zijn voor mijn boxer (bijna geen tanden en kon het niet goed verwerken hij liet enorme scheten).
Later ooit, als ik op mijn eigen woon ga ik vers of Farmfood voeren, maar deze brokken gaan tot nu toe hier heel goed.
loony
Zeer actief
Patterdale Terrier
Engelse Springer Spaniel
Contacteer:

Ik heb vroeger ook RC gevoerd en buiten 1tje ging het met de rest van de 8 goed.
Maar heb eens van iemand een kilootje farmfood gekregen en ze vonden het super. Alleen als ze de brok enkel eten kunnen ze het moeilijker slikken (lees schrokken). Ik doe er dus farmfood tussen.

5 jaar geleden kreeg ik men eerste hondje en zij kreeg pedigree en pedigreeblik. Tja de reclame op de tv zei dat het aanbevolen werd door topfokkers.
Toen ik naar de hs ging kwam voeding een paar weken later te sprake. Toen ik het woord pedi nog maar zei, werd het afgehaakt.
Nou een dag later stond ik in de dierenwinkel voor ander voer, toen werd het RC en duck.

Maar na al de jaren die volgden vind ik uiteindelijk Henne Kronch het beste voer. Alleen veel te duur om aan 8 honden te voeren.
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

boxersien schreef:
Vers vlees bleek niet te doen te zijn voor mijn boxer (bijna geen tanden en kon het niet goed verwerken hij liet enorme scheten).
Dat begrijp ik niet zo goed, Carnibest of Rodi e.d. wordt toch gewoon naar binnen geslobberd. Hier is dat hap slik weg in een paar seconden, daar komt geen kauwen aan te pas. Ik zou juist denken dat dat veel gemakkelijker is met slechte tanden? Of bedoel je echt barfen? Botten fijn maken lijkt me idd wel heel moeilijk als een hond nog maar een paar tanden heeft.

Anne
Daanie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Daanie »

Amber schreef:Hills of Royal Canine hebben nu ook een variant brok die ,, speciaal is om tandplak tegen te gaan,, uiteraard verkrijgbaar bij de da :smile2:

Blijkbaar toch niet want waarom brengen ze dan een brok op de markt om tandplak tegen te gaan :denken: :denken: :denken:

heb je die Hills TD brokken weleens gezien?

Die zijn echt enorm! dat zijn brokken van 2x2x1 cm zo ongeveer.....
brokken worden bij mij thuis niet echt gekauwd, dus goed voor de tanden mijn r**t. De hond van mijn vriendin heeft die hills td en haar tanden zijn wel echt veeeeel beter geworden ervan.
Afbeelding
Maylala
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kamikaze-terriërs

Ongelezen bericht door Maylala »

Ik zat vanmorgen nog te kijken naar een advertentie van Pedigree: "Ervaar zelf wat het voor jouw hond doet"... Persoonlijk denk ik dan "Nou liever niet", maar ik had laatst toch echt nog een discussie met iemand die er heilig van overtuigd was dat (de ingrediënten van)Energique en Pedigree precies hetzelfde zijn. :eek: (Discussie eindigde met de opmerking dat ik een extremist zou zijn, argumenten zijn dus terrorisme tegenwoordig ofzo.. :jank: :19: )

Ik snap ook niet dat er Pedigree advertenties stonden in de Voedingsspecial die laatst bij de Hondenmanieren (volgens mij) zat. Staan er eindelijk eens fatsoenlijke Barf en Raw Feed artikelen, worden ze geflankeerd door reclame voor Eukanuba en Pedigree. Daar zou ik nou echt voor met een spandoek de straat op willen gaan! :boos:
Afbeelding
Maylala
Zeer actief

Daanie schreef:
Amber schreef:Hills of Royal Canine hebben nu ook een variant brok die ,, speciaal is om tandplak tegen te gaan,, uiteraard verkrijgbaar bij de da :smile2:

brokken worden bij mij thuis niet echt gekauwd, dus goed voor de tanden mijn r**t. De hond van mijn vriendin heeft die hills td en haar tanden zijn wel echt veeeeel beter geworden ervan.
Jaaa, en tegenwoordig is er nóg iets "beters", brokken met verschillende vormpjes per ras. Boxers krijgen achtjes, herders vierkantjes, teckels hartjes.... "Voor optimale reiniging van de tanden" :smile:
Afbeelding
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Maylala schreef: Jaaa, en tegenwoordig is er nóg iets "beters", brokken met verschillende vormpjes per ras. Boxers krijgen achtjes, herders vierkantjes, teckels hartjes.... "Voor optimale reiniging van de tanden" :smile:
Hehehe, dat wist ik niet. Wel grappig overigens, alsof de tanden van een boxer anders zijn dan die van een teckel bijvoorbeeld. :smile:

Er zijn trouwens maar weinig dierenzaken waar ze je echt goed voor kunnen lichten helaas. Zij hebben heel globale kennis (want zij verkopen vaak zoveel artikelen voor evenzovele dieren), dat er nauwelijks aan kennisverdieping wordt gedaan.
Maylala
Zeer actief

Muk schreef:
Maylala schreef: Jaaa, en tegenwoordig is er nóg iets "beters", brokken met verschillende vormpjes per ras. Boxers krijgen achtjes, herders vierkantjes, teckels hartjes.... "Voor optimale reiniging van de tanden" :smile:
Hehehe, dat wist ik niet. Wel grappig overigens, alsof de tanden van een boxer anders zijn dan die van een teckel bijvoorbeeld. :smile:
Jaja, dat komt door "de unieke kaakstand en gebitsvorming".
Ben benieuwd wanneer mijn htk-katten een ander vormpje krijgen dan een raskat.. :smile:
Afbeelding
annie laumen
Zeer actief

Ongelezen bericht door annie laumen »

astrid kreeg toen ze pup was ook pedigree
ik wist ja ook niet beter
ze poepte meer dan ze at
het waren net koeienvlaaien het is rotzooi
ik ben toen prins gaan geven
dit ging redelijk
ben me toen gaan inlezen op barf nrv enz
ben nu bijna een jaar bezig met rauwe voeding
dit bevalt goed

annie laumen
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Maylala schreef:
Muk schreef:
Jaja, dat komt door "de unieke kaakstand en gebitsvorming".
Ben benieuwd wanneer mijn htk-katten een ander vormpje krijgen dan een raskat.. :smile:
Inderdaad, dat de fabrikanten nog geen aparte kattenbrokken per katsoort hebben is wel slordig te noemen. :smile:
Maylala
Zeer actief

Muk schreef:
Maylala schreef:
Muk schreef:
Maylala schreef:
Die zijn er! Voor Siamezen, Perzen, Sphinxen.... Voor binnenkatten, kieskeurige katten, net gesteriliseerde katten, verharende katten, kotsende katten.... You name it en er is een speciale geldkloppende brok voor. :ok: :piew:
Afbeelding
Daanie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Daanie »

Die vind ik ook belachelijk, maar dat is wat anders dan die hills TD vind ik.

Ik vind wel dat er hier over het algemeen overdreven denigrerend wordt gedaan over elk ander voer dan kvv of barf.
Afbeelding
boxersien

Ongelezen bericht door boxersien »

starfleet schreef:
boxersien schreef:
Dat begrijp ik niet zo goed, Carnibest of Rodi e.d. wordt toch gewoon naar binnen geslobberd. Hier is dat hap slik weg in een paar seconden, daar komt geen kauwen aan te pas. Ik zou juist denken dat dat veel gemakkelijker is met slechte tanden? Of bedoel je echt barfen? Botten fijn maken lijkt me idd wel heel moeilijk als een hond nog maar een paar tanden heeft.

Anne
Carnibest en Rodi idd krijgt hij dus die stink scheten van. Niet normaal gewoon. Die merken heb ik al geprobeerd. Ik bedoelde: echt een vleesbot idd kan ik hem niet geven wegens geen goede tanden. Hij slikt alles zo door. Vandaar ook geweekte brokken
Amber
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Amber »

Maylala schreef:
Daanie schreef:

Jaaa, en tegenwoordig is er nóg iets "beters", brokken met verschillende vormpjes per ras. Boxers krijgen achtjes, herders vierkantjes, teckels hartjes.... "Voor optimale reiniging van de tanden" :smile:
Whoaaa,, en volgens mijn dierenwinkel,,, waar ik overigens niet meer kom!! Heeft het echt nut hoor, die verschillende brokjes voor verschillende hondenrassen,,

Ze is boos omdat ze steeds meer klanten krijgt die brullen dat Kvv veel beter is!! En dat komt door mij :smile: :smile:
Maar het welzijn van de dieren gaat bij hun boven alles!!
Groetjes van Amber en een poot van Mack en Kay
hercujess

Ongelezen bericht door hercujess »

Golden Stanley schreef:Je ruikt precies de Pedigree en Bonzo hopen er tussenuit. Het is van brokvoeding de meest gore meuk wat je maar kan geven.
Amen!
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”