Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

voorkeur voor één van je honden

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

saffie
Zeer actief
Aantal honden: 1

voorkeur voor één van je honden

Ongelezen bericht door saffie »

Misschien een rare vraag.

Voor de mensen die meerdere honden hebben, zijn ze je allemaal/allebei even lief of heb je één waar je meer mee hebt dan de andere(n)?

Ik heb dat dus wel. Ik ben ontzettend gek op Boy maar op Saffie toch nog een stuk meer. Ik heb met Saffie een veel betere band en ze trekt ook heel erg naar mij toe. Boy is even vriendelijk naar alle mensen, aaien en knuffelen wil hij graag maar je moet het niet te overdreven doen want dan wordt hij wantrouwend. Dat geeft niet, het is een geweldige hond zoals hij is en hij kan er ook niets aan doen, maar ik heb niet echt het idee dat we een band hebben en ik betwijfel of dat nog echt komt omdat hij vrij afstandelijk blijft.
Niet dat hij ermee zit, hij krijgt net zoveel aandacht en het is een erg tevreden en blije hond die hier heel goed op zijn plaats is.

En eigenlijk is Boy een veel leukere hond om te hebben, hij is erg braaf, stil en vriendelijk naar mensen en honden die hij tegenkomt terwijl Saffie op dat gebied regelmatig een bron van ergernis is. :mrgreen:
Maar toch is Saffie de hond waar ik veel meer mee heb.
Saskia en Saffie. Boy 2000-2014
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

ja, helaas :N: ik schaam me er een beetje voor, maar Baco is mijn alles ,het klikt, hij heeft mijn hart.
Hij is mijn droomhond

Ducain mankeert helemaal niets aan ,
maar, zal het NOOIT halen bij Baco. :19:
eigenlijk is hij de betere hond, qua gezondheid enzo :roll
Edit:maar ik hou evengoed heel veel van hem hoor :wink:
ze hebben verder allebei een andere aanpak nodig, en die krijgen ze ook, de training en de wandelingen hebben bij allebei een andere invulling :wink:
Laatst gewijzigd door S@ndr@ op 04 mei 2008 18:01, 2 keer totaal gewijzigd.
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hutsje »

ja. pien was mijn allessie, en mijn voorkeur gaat nu ook wel erg naar kiefer toe, omdat hij zo ontzettend trouw en een enorme knuffelbeer is. hij wijkt nooit van mijn zijde, zonder opdringerig te zijn, overigens. met elke hond heb ik een andere band, en met de een wat heftiger als met de ander.
Afbeelding
Baily

Ongelezen bericht door Baily »

Ze zijn me alle 5 even lief, als ik er onderweg eentje niet in het zicht heb, breekt bij allemaal me het zweet uit, en ik schiet bij allemaal in de paniek als ze wat mankeren.

Maar Balou en Buck zijn wel heel speciaal voor me. Ik denk omdat ze zo goed bij me passen, of ik bij hun, dat kan ook natuurlijk. :wink: Maar ik vind niet echt de een liever als de ander, dat niet. Ze hebben allemaal iets waardoor ik gek op ze ben. :wink:
Linsey
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 leeuwhondjes (Kai, Dino, Lilly, Loekie)
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Linsey »

ja, ik heb een veel betere en hechtere band met Lotje waardoor zij veel specialer is dan Kai, maar dat is natuurlijk logisch. Ik ben 9 jaar alleen met Lotje geweest, Kai is er pas in april dit jaar bijgekomen. Een hechte band moet groeien, al denk ik niet dat zolang Lotje er is de band met Kai zo goed gaat worden als die ik nu met Lotje heb. Maar dat zal de toekomst uitwijzen :wink:
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Ja, met Moos...
Moos en ik passen gewoon heel goed bij elkaar. Ik voel hem feilloos aan en hij mij. Speelt denk ik ook deels mee dat Moos kwam toen ik niet zo goed in mijn vel zat, en we samen weer veel lol in het leven gekregen hebben. Dat zorgt ook voor een bepaalde bijzondere band denk ik.

Ik hou van Saar net zoveel, zou ook niet kunnen kiezen tussen hen twee, maar de band is anders.
Met Moos ben ik echt een team, zo voelt het, alles gaat vanzelfsprekend. Saar is zo'n gevoelig hondje dat dat toch wat remmend werkt soms.
Alhoewel Saar ook wel 'mijn meisje' is, mijn lieve lieve, oh zo lieve, Saar, en me net zo lief als Moos :wink:
Bij Saar heb ik denk ik meer het gevoel dat ik heel erg voor haar moet zorgen, op haar moet passen. Bij Moos is het meer 'wij zorgen samen voor elkaar".
Zoiets.
Afbeelding
billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier

Ongelezen bericht door billy »

Niet echt een voorkeur, maar Freek ken ik al bijna 10 jaar en we snappen elkaar zo goed :mrgreen: en met Baco moet dat allemaal nog komen, hoop ik :wink: maar ze zijn me beide even lief.

Groetjes Els
Afbeelding
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Aantal honden: 3
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Ik zou ze geen van allen willen missen.
Maar met Spike heb ik meer een klik dan met Daisy. Maar lief zijn ze me allebei weer evenveel.

Met Kelly ligt het wat anders. Daar heb ik wel een band mee, maar echt anders. Ze zit buiten, is een héél zelfstandige hond. Maar missen wil ik ze ook niet.
Sita
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sita »

Heb eigenlijk niet echt een voorkeur. Ze hebben beide hun leuke en minder leuke kanten. Taro is hier nog niet zo lang, maar hij hoort er echt helemaal bij :ok:
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

Afbeelding
Mir@n
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco, Galgo.
Contacteer:

Ongelezen bericht door Mir@n »

Toevallig, dit speelde van de week ook door mn hoofd. :W:

Ja ik heb een heel byzondere band met Ashley en met Gaia. Dat zijn echt "mijn" meiden. Ik hou net zoveel van de anderen maar het is anders. Waarom kan ik niet uitleggen, maar mocht er iets gebeuren dan gaat Ashley mee waar ik ook ga. Dat heb ik haar ook beloofd. Zij is zo moeilijk en nogmaals afscheid moeten nemen van haar vrouwtje overleeft ze niet.
Mir, Gaia & Bella
Afbeelding

"Leven is veranderen. Veranderen is loslaten. Loslaten is vrij zijn."
....De doorsnee hond is een fijner mens, dan de doorsnee mens.
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Ik heb geen voorkeur voor 1 van mijn honden, ze zijn me alledrie even lief.
Nika is mijn eerste eigen hond en dat maakt haar heel speciaal. Marouck heeft me uit een moeilijke periode geholpen en dat maakt haar speciaal. En Biène was mijn cadeautje en sinds haar komst heb ik mijn leven weer op orde gekregen, werk weer volop en geniet van vrijwel iedere dag. En zij is mijn trainingsmaatje, degene waar ik heel wat uren per week mee op het trainingsveld sta en die me daardoor scherp houdt. :wink:
3 speciale geweldige meiden. :pffff:

Ik heb wel heel wat minder met Snoepie, mijn vaste logeetje die bij mijn ouders woont. Heb ik ook nooit zoveel mee gehad. Het is ook totaal niet mijn type hond (klein schoothondje :mrgreen: ) en ik zou haar dan ook nooit zelf gekozen hebben. Ze is lief hoor, maar het speciale mis ik bij haar.
Danco had dat weer wel, dat was echt mijn vent. :wink:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Myra
Zeer actief
Mijn ras(sen): Berner Sennenhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Myra »

Oeh ik dacht dat ik de enige was, maar ik heb het dus ook :N: Myra s mijn alles, we hebben haar ook vanaf pup, Mike ben ik ook gek op, maar toch anders :19: Myra is dus ook echt mijn allesie
Afbeelding
Groetjes Marije, Ajana en Bear
*Mike en *Myra
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Ik hou van alle 3 mij honden alleen alle 3 op een andere manier.
Tyson is mijn maatje die heb ik al bijna zijn hele leven..tis net of ik hem zelf geworpen heb zeg maar..ik ken hem van haver tot gort..en ik ben echt zijn baasje.
Samara is mijn hartedief...zij kan me vreselijk ontroeren met haar lieve karakter en haar zelfverzekerdheid die steeds groter wordt, haar lieve ogen en haar vertrouwen in mij ..dat ze dat durft na haar ellende leven in spanje... ze is mijn zielemaatje.
Bowie de jonge spring in het veld waar ik vreselijk aan moest wennen maar waar ik nu ook een echtband mee krijg... ik weet zeker dat als ze eenmaal volwassen is en wij elkaar hebben leren waarderen dat ik aan haar een supervriendinnetje krijg.
Alle 3 zijn ze me lief maar net even anders.

Jacqueline
Afbeelding
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Alledrie hou ik van maar allen op een eigen manier. De honden zijn heel erg verschillend qua karakter
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Wilma
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tatrahond Kaatje
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wilma »

Ik hou van allebei de honden ontzettend veel maar met Jurek is het net even wat intenser. Hij voelt me heel goed aan, is ontzettend trouw, beschermd me en zit gewoon midden in mijn hart. Mijn grote lieve knuffelkont.
Jelka is een ontzettende lieverd, echt een schat en een hele makkelijke en brave hond. Ik zou haar ook voor geen goud willen missen.
Afbeelding
Website over onze honden en Tatrahond database
♥ Jelka ♥ * 09-07-2001 - † 16-05-2014 & ♥ Jurek ♥ * 02-04-2002 - † 17-07-2014
schelsey
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bernerteefjes Nisha en Mila
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door schelsey »

heb al jaren 2 honden en altijd wel 1 tje erbij die ik iets leuker en liever vind, hoe dat komt weet ik niet echt, zie ze allebei even graag en hoop ook dat ze heel lang bij me mogen blijven, maar kenji vertederd me meer, hij is liever, grappiger en vrolijker dan schelsey, schelsey daarentegen is dan weer erg pittig en kan dan weer echt genieten van een spelletje met haar, dus ze hebben beide iets dat leuk is

zijn ook tegenpolen van karakters, kenji is een mixpoolhond met labradorkarakter en daarom ook zo knoddig met momenten, schelsey een mechelaar, zij heeft dat koddige en gekke niet zo

sonja
Sjalot
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bordeaux Dog
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
Lancashire Heeler
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sjalot »

Ja, van de drie is Soraya echt heel speciaal. Misschien komt het door de traumatische ervaring die ik met haar heb meegemaakt. Ik heb haar voor mijn ogen van een 8 meter hoog dakterras de diepte in zien verdwijnen. Ik dacht op dat moment dat ik haar niet meer levend zou terugzien. Ik ging door een hel. Uiteindelijk heeft ze er alleen een verlamd en later geamputeerd pootje aan overgehouden.

Sindsdien is Soraya mijn dierbaarste bezit.
Groetjes van Charlotte
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Ikaros
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ikaros »

ik ben stapelgek op alle vier mijn honden, maar Ikaros is mijn juweeltje.
Misschien omdat het mijn eerste ''eigen'' hond is, ik weet het niet maar ik ben echt helemaal gek op hem, hij is echt mijn allesie
Groet,
André

We give Dogs time we can spare, space we can spare and love we can spare.
And in return dogs give us their all, it's the best deal man has ever made.
Afbeelding
http://canis.yourbb.nl/index.php
naadje

Ongelezen bericht door naadje »

tot mijn schaamte moet ik bekennen dat dammon heel veel voor mij betekent....
lana ook wel maar toch anders...ondanks dat lana er al veel langer is

dammon is ook echt het ras waar ik nu eenmaal voor kies en zal blijven kiezen...hij is alles wat ik zoek in een hond...
lana is lief voor mij maar kan zo een ongelofelijke kreng zijn tegenover andere honden en andere mensen dat ik dat gewoonweg niet waardeer van haar...
tevens ben ik al 9 jaar aan het vechten tegen haar onnodige geblaf....

nee ik zou lana voor geen goud meer kwijt willen na 9 jaar maar ik begin daarentegen nooit maar dan ook nooit meer aan een jack russell...

voor mij alleen nog maar bullen....
little-wolf
Zeer actief

Ongelezen bericht door little-wolf »

rochelle is mn allesie, zij is een hond zoals een hond voor mij moet zijn.
en helaas valt t op dat kip mn allesie is, al ik doe t niet bewust.
ik ben gek op balou en hou zeker ook van hem.
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

Oei lastig...maar toen ik Cetan en Shadow nog had, had ik wel een duidelijke voorkeur voor Cetan. Niet dat ik hem voortrok, maar ik had gewoon meer met hem :wink:.
Annelies
Zeer actief

Ongelezen bericht door Annelies »

O nee, ik heb geen enkele voorkeur voor een hond an sich...
Wel vind ik bepaalde eigenschappen per hond gewoon heel erg leuk of aantrekkelijk.
Noa en Blik verschillen als dag en nacht en zijn me beide op eigen manier heel dierbaar.
Afbeelding
Overgave kan de grootste overwinning zijn...
loony
Zeer actief
Mijn ras(sen): working kelpie
Patterdale Terrier
Engelse Springer Spaniel
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door loony »

Bij mijn 8 gaat troyca voor alles, zij mag overal mee naar toe en wordt al eens harder verwent
astrid
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 Griekse herplaatsers

Ongelezen bericht door astrid »

Ik hou van alletwee de honden heel veel, maar op een andere manier.
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

Ik houd van al mijn honden evenveel maar ga met iedere hond weer anders om. Ze zijn allemaal heel speciaal voor ons , alleen om verschillende redenen :ok:
beppie
Zeer actief

Ongelezen bericht door beppie »

Ik geef om allebei mijn honden evenveel maar Django trekt meer naar mijn man en Bep is echt mijn schaduw en mijn mutsefluts .
Angeniet
Erelid

Ongelezen bericht door Angeniet »

Op beide ben ik hartstikke gek, maar met de één loopt het wat relaxter dan de ander. Met Juda kan ik heerlijk los door bossen en velden sjouwen: hij piekert er niet over om alleen op stap te gaan en dat vind ik zalig lopen. Izzy is meer van de muiterij, en zelfstandig stappen, zij kan niet overal los en dat vind ik wel eens jammer.
Juda is speciaal omdat hij mijn eerste hond is, met vallen en opstaan zijn we een bijzonder verbond aangegaan. Joetje is mijn maatje.
Izzy is speciaal omdat ze zo helemaal Izzy is: ze geeft zoveel en vraagt zo weinig. De band die ik met haar heb, kan ik niet eens omschrijven... ik verzuip in die prachtige kijkers van d'r, ze ontroert me telkens weer en ze is zo ongelooflijk trouw. Mijn Izzy, mijn takketeef :I:
Bullenmama

Ongelezen bericht door Bullenmama »

Ik hou van allevier evenveel. Met Francien duurde het een poosje voor ik echt een band met haar kreeg, maar die stal mijn hart toen we gingen zwemmen met het spul. Ze waren aan het zwemmen en spelen in het ondiepe water en ik was een heel stuk van de kant aan het zwemmen. Ineens komt Cien naar me toe gezwommen, koppie stoer boven water en peddelen maar. Pootjes om mijn nek, bril in het water, toen werd ik verliefd :I:
boxersien

Ongelezen bericht door boxersien »

Biko is hier nog maar net (3 weken), maar met hem heb ik al een hele scherpe band. Toch kan hij nooit en te nimmer op tegen Boris. Boris en ik begrijpen elkaar zonder woorden. We voelen elkaar op een of andere manier ontzettend goed aan. Dit was al vanaf de eerste keer dat ik hem in het pension tegenkwam. Hij liep hier binnen 2 uur los en gewoon vanaf het begin hebben wij elkaar ontzettend goed aangevoeld.
Bo, daar heb ik geen goede band mee. Zij heeft absoluut niet het karakter dat ik graag zie bij een hond. Ze is gewoon achterbaks en stiekum, maar wel MIJN teef :pffff:
Omdat ze ontzettend rustig is en zich vele malen gemakkelijker aan allerlei situaties aanpast dan boris (en Biko ook tot nu toe) gaat zij wel meer alleen mee als ik iets aparts ga doen waar wel een hond mee naartoe mag. Zolang dit maar een gewoon uitje is waar ze alleen moet lopen en zichzelf kan zijn. Geen gehoorzaamheid e.d. moet er aan de pas komen want dan wordt het boris die mee mag. Dit kan ze niet

Geen van 3en wil en kan ik missen. Het verdriet om ooit Bo te verliezen zal nooit minder zijn dan Boris of Bico.
Met Sem deed ik het laatste jaar eigenlijk niets meer dan vachtverzorging. Toch deed het heen gaan van Sem me net zoveel als dat van Paco. Alleen op een heel andere manier. Paco verloor ik op een manier die ik nooit meer mee wil maken. Sem was gewoon oud en op.
Ann Everaert
Actief

Ongelezen bericht door Ann Everaert »

Hey ik had vroeger ook twee honden en de ene was een knuffelaar en week geen moment van mijn zijde en de andere was een heel aktieve en wou meer spelen ....dat is een beetje aan het karakter he ...de ene mens is ook aktiever dan de andere maar daarom wil dat niet zeggen dat je ze
niet allebei even graag zie he !!!!
Nu ...Lady is ook niet zo'n knuffelaarster maar wil wel altijd in mijn buurt zijn !!!Ik denk dat je gewoon de hond moet respecteren zoals ie is he !!!
Grtjs Ann
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”