Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
voetzooltjes
Moderator: moderatorteam
-
bekkie
- Zeer actief
voetzooltjes
teun heeft met dit weer nogal last van zijn pootjes, misschien van de pekel maar ik denk ook van de bevroren grond in het bos.
hij was gister de hele tijd aan het likken en bij een voorpootje waren niet alleen de zooltjes erg ruw maar tussenin was het ietwat rood en geirriteerd. ik heb de zooltjes vandaag voordat we naar het bos gingen ingesmeerd met vaseline. maar hoe vaak moet je dat nou doen? kan het kwaad als je het te vaak doet?
ik loop trouwens niet met hem op de stukken waar ze pekel strooien.
en hebben jullie nog goeie tips voor het knippen van de haren tussen de voetzooltjes?
hij was gister de hele tijd aan het likken en bij een voorpootje waren niet alleen de zooltjes erg ruw maar tussenin was het ietwat rood en geirriteerd. ik heb de zooltjes vandaag voordat we naar het bos gingen ingesmeerd met vaseline. maar hoe vaak moet je dat nou doen? kan het kwaad als je het te vaak doet?
ik loop trouwens niet met hem op de stukken waar ze pekel strooien.
en hebben jullie nog goeie tips voor het knippen van de haren tussen de voetzooltjes?

-
shanty
- tekkel
- Erelid
- Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
- Aantal honden: 1
Wel goed opletten dat het geen vaseline is op waterbasis -- die bevriest :N:Boutje schreef:Ik knip de haartjes niet in de winter, in de zomer gewoon gleijk met de voetzooltjes, niet tussen de tenen. Zit daar voor iets, denk ik dan.
Met dit weer doe ik een dikke laag vaseline op de poten voor de langere wandelingen (vooral buiten pas opdoen in ons geval, anders wordt het eerst door eht ganse huis verspreid, zal je net zien dat er dan een duer niet goed dicht is, en vervolgnes afgelikt van muren en poten), na het wandelen de pootjes even onder de tuinslang, is het zand, eventuele pekel en restjes vaseline er zo vanaf.
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
-
bekkie
- Zeer actief
bij teun gaat dat klitten dus vandaar dat ik dat wel moet knippen. en dan vooral de haren tussen zijn tenen en het middelste/grote zooltje zeg maar.Boutje schreef:Ik knip de haartjes niet in de winter, in de zomer gewoon gleijk met de voetzooltjes, niet tussen de tenen. Zit daar voor iets, denk ik dan.

-
bekkie
- Zeer actief
is net gelijk gecheckt, de pot die ik heb is niet op waterbasistekkel schreef:Wel goed opletten dat het geen vaseline is op waterbasis -- die bevriest :N:Boutje schreef:Ik knip de haartjes niet in de winter, in de zomer gewoon gleijk met de voetzooltjes, niet tussen de tenen. Zit daar voor iets, denk ik dan.
Met dit weer doe ik een dikke laag vaseline op de poten voor de langere wandelingen (vooral buiten pas opdoen in ons geval, anders wordt het eerst door eht ganse huis verspreid, zal je net zien dat er dan een duer niet goed dicht is, en vervolgnes afgelikt van muren en poten), na het wandelen de pootjes even onder de tuinslang, is het zand, eventuele pekel en restjes vaseline er zo vanaf.

-
Eef
- Zeer actief
- Contacteer:
-
bekkie
- Zeer actief
oke, dank voor de tip. er schijnt ook een soort spray te bestaan die ze gebruiken bij honden die bijv. veel naast de fiets lopen, heb het alleen nog nergens kunnen vindenEef schreef:Ik denk dat die geirriteerde pootjes wel komen door de kou en het zout. Als de vaseline niet genoeg helpt zou ik eens hondenschoentjes proberen. Dan worden de pootjes ook niet zo koud en bescherm je ze tegen het zout.

- xSuzannex
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Havanezers
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
-
bekkie
- Zeer actief
- xSuzannex
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Havanezers
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
- Tr!bal
- Vaste gebruiker
-
Eef
- Zeer actief
- Contacteer:
Hier vind je een aantal producten ter bescherming en verzorging van de voetzolen:
potencreme
potenspray
paw wax
potencreme
potenspray
paw wax