Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

voetzooltjes

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

bekkie
Zeer actief

voetzooltjes

Ongelezen bericht door bekkie »

teun heeft met dit weer nogal last van zijn pootjes, misschien van de pekel maar ik denk ook van de bevroren grond in het bos.
hij was gister de hele tijd aan het likken en bij een voorpootje waren niet alleen de zooltjes erg ruw maar tussenin was het ietwat rood en geirriteerd. ik heb de zooltjes vandaag voordat we naar het bos gingen ingesmeerd met vaseline. maar hoe vaak moet je dat nou doen? kan het kwaad als je het te vaak doet?
ik loop trouwens niet met hem op de stukken waar ze pekel strooien.
en hebben jullie nog goeie tips voor het knippen van de haren tussen de voetzooltjes?
Afbeelding
shanty

Ongelezen bericht door shanty »

Ik zou het ook doen vlak voor je gaat wandelen
en dan daarna even zoals ik het zelf doe lauw washandje en dan afnemen en drogen met een handoekie :wink:
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door tekkel »

Boutje schreef:Ik knip de haartjes niet in de winter, in de zomer gewoon gleijk met de voetzooltjes, niet tussen de tenen. Zit daar voor iets, denk ik dan.
Met dit weer doe ik een dikke laag vaseline op de poten voor de langere wandelingen (vooral buiten pas opdoen in ons geval, anders wordt het eerst door eht ganse huis verspreid, zal je net zien dat er dan een duer niet goed dicht is, en vervolgnes afgelikt van muren en poten), na het wandelen de pootjes even onder de tuinslang, is het zand, eventuele pekel en restjes vaseline er zo vanaf.
Wel goed opletten dat het geen vaseline is op waterbasis -- die bevriest :N:
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
bekkie
Zeer actief

Boutje schreef:Ik knip de haartjes niet in de winter, in de zomer gewoon gleijk met de voetzooltjes, niet tussen de tenen. Zit daar voor iets, denk ik dan.
bij teun gaat dat klitten dus vandaar dat ik dat wel moet knippen. en dan vooral de haren tussen zijn tenen en het middelste/grote zooltje zeg maar.
Afbeelding
bekkie
Zeer actief

tekkel schreef:
Met dit weer doe ik een dikke laag vaseline op de poten voor de langere wandelingen (vooral buiten pas opdoen in ons geval, anders wordt het eerst door eht ganse huis verspreid, zal je net zien dat er dan een duer niet goed dicht is, en vervolgnes afgelikt van muren en poten), na het wandelen de pootjes even onder de tuinslang, is het zand, eventuele pekel en restjes vaseline er zo vanaf.
Wel goed opletten dat het geen vaseline is op waterbasis -- die bevriest :N:
is net gelijk gecheckt, de pot die ik heb is niet op waterbasis :ok:
Afbeelding
Eef
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eef »

Ik denk dat die geirriteerde pootjes wel komen door de kou en het zout. Als de vaseline niet genoeg helpt zou ik eens hondenschoentjes proberen. Dan worden de pootjes ook niet zo koud en bescherm je ze tegen het zout.
bekkie
Zeer actief

Eef schreef:Ik denk dat die geirriteerde pootjes wel komen door de kou en het zout. Als de vaseline niet genoeg helpt zou ik eens hondenschoentjes proberen. Dan worden de pootjes ook niet zo koud en bescherm je ze tegen het zout.
oke, dank voor de tip. er schijnt ook een soort spray te bestaan die ze gebruiken bij honden die bijv. veel naast de fiets lopen, heb het alleen nog nergens kunnen vinden :19:
Afbeelding
xSuzannex
Zeer actief
Mijn ras(sen): Havanezers
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door xSuzannex »

hier wel een spray gevonden voor voetzooltjes
weet alleen niet of dit ook bij sneeuw/zout/ijs helpt, maar wel tegen beschadiging
klik
xSuzannex
Zeer actief
Contacteer:

bekkie
Zeer actief

xSuzannex schreef:nog meer

wax
spray en creme
hey super, dank je wel.
volgens mij gaat het nu aardig goed met de vaseline maar anders ga ik die spray bestellen :ok:
Afbeelding
xSuzannex
Zeer actief
Contacteer:

geen dank

hopelijk blijft het goed gaan :)
Tr!bal
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Tr!bal »

Momo heeft zo en zo last van zijn kussens, zodra hij zo gaat afzetten naar het plassen scheurt hij vaak een kussentje.. :denken: droof denk ik.

heb nu van die sokken gekocht voor wanneer het open is.
kosten voor xl 9 euro voor 2 stuks.. maar om je hond nu 4 sokken aan te doen :idea:
Afbeelding
Eef
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eef »

Hier vind je een aantal producten ter bescherming en verzorging van de voetzolen:
potencreme
potenspray
paw wax
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”