Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Daisy gaat onder narcose
Moderator: moderatorteam
- Jacan
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herder langhaar
- Aantal honden: 2
Daisy gaat onder narcose
Daisy gaat donderdag onder narcose dan worden de onder tandjes van haar verwijdert dit omdat ze los zitten en Daisy daar veel last van begint tekrijgen.
Ook gaan ze gelijk haar gebit reinigen, dit was ook zeer noodzakelijk.
Ik hoop zo dat ze weer goed uit de narcose komt.
Ook gaan ze gelijk haar gebit reinigen, dit was ook zeer noodzakelijk.
Ik hoop zo dat ze weer goed uit de narcose komt.

Luna 25-11-2011 27-12-2017
-
makkenstein
- Vaste gebruiker
-
Mojuan
- Zeer actief
Ik hoop dat alles goed gaat.
Misschien mag je er wel helemaal bij blijven?
Romeo's gebit is ook gereinigd onder narcose, en ik ben vanaf de narcose tot het bijkomen, er helemaal bij gebleven.
Ik heb mee mogen kijken hoe ze alles deed, en mogen helpen met het dragen en omdraaien van Romeo
Vond ik een erg fijn gevoel als ik eerlijk ben.
Hoewel Romeo nog niet oud is, was ik toch bang dat hij misschien niet uit de narcose zou komen, en dan zou ik het toch wel fijn vinden dat ik dan bij hem was.
Misschien mag je er wel helemaal bij blijven?
Romeo's gebit is ook gereinigd onder narcose, en ik ben vanaf de narcose tot het bijkomen, er helemaal bij gebleven.
Ik heb mee mogen kijken hoe ze alles deed, en mogen helpen met het dragen en omdraaien van Romeo
Vond ik een erg fijn gevoel als ik eerlijk ben.
Hoewel Romeo nog niet oud is, was ik toch bang dat hij misschien niet uit de narcose zou komen, en dan zou ik het toch wel fijn vinden dat ik dan bij hem was.

- Jacan
- Zeer actief
Daisy haar zusje en broer zijn gestorven door de narcose dus zij draagt al een verhoogde kans dat het eventueel niet goed gaat.
Gelukkig is mijn DA hier goed van op de hoogte dat collie's zeer slecht reageren op de narcose.
Helaas kan ik zelf niet mee om haar weg tebrengen dit doet mijn man
Gelukkig is mijn DA hier goed van op de hoogte dat collie's zeer slecht reageren op de narcose.
Helaas kan ik zelf niet mee om haar weg tebrengen dit doet mijn man

- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
- Jacan
- Zeer actief
- Femia
- Zeer actief
- Contacteer:
- Jacan
- Zeer actief
Kloptyamie schreef:ik geloof juist, dat domitor bekend staat als het meest risicovolle bij de collie :N:Nanna schreef:Vraag of ze onder Domitor/Antisedan gesedeerd mag worden, dat is het minst belastend (is ze het kortst onder narcose)
Haar zusje kreeg destijds toen ketamine omdat die zeer slecht reageerde op de domitor maar zij is helaas ook overleden en dat terwijl er heel veel voorzorgmaatregelen waren getroffen maar toen was er nog niet zoveel overbekent

-
Suuz
- Zeer actief
Volgens mij is het vooral ook de combinatie Domitor en Ketamine die voor (sommige) Collies niet goed is maar dat is mijn gedachte.yamie schreef:ik geloof juist, dat domitor bekend staat als het meest risicovolle bij de collie :N:Nanna schreef:Vraag of ze onder Domitor/Antisedan gesedeerd mag worden, dat is het minst belastend (is ze het kortst onder narcose)
100% zeker weet ik het natuurlijk niet maar gebaseerd op alles wat ik heb gelezen/onderzocht en ook mijn eigen ervaring met Megan.
Bijna alle Collies waarbij het mis is gegaan hebben die combinatie gehad.
Maar ja, het blijft doodeng.
De eerste keer is Megan met Domitor en Ketamine onder narcose geweest en het is goed afgelopen maar ze heeft een enorme aanval gekregen, het was echt zo vreselijk
De laatste keer, twee weken geleden bij haar castratie, is gekozen voor de combinatie die Nanna aangeeft en dat is zonder problemen verlopen en ze was boven verwachting echt binnen no-time weer hersteld.
Ik weet heel goed hoe je je voelt, maar je DA is goed op de hoogte las ik, dus het komt vast helemaal goed met Daisy
- yamie
- Zeer actief
- Contacteer:
nee niet alleen die combi helaas...Suuz schreef:Volgens mij is het vooral ook de combinatie Domitor en Ketamine die voor (sommige) Collies niet goed is maar dat is mijn gedachte.yamie schreef:ik geloof juist, dat domitor bekend staat als het meest risicovolle bij de collie :N:Nanna schreef:Vraag of ze onder Domitor/Antisedan gesedeerd mag worden, dat is het minst belastend (is ze het kortst onder narcose)
100% zeker weet ik het natuurlijk niet maar gebaseerd op alles wat ik heb gelezen/onderzocht en ook mijn eigen ervaring met Megan.
De eerste keer is Megan met Domitor en Ketamine onder narcose geweest en het is goed afgelopen maar ze heeft een enorme aanval gekregen, het was echt zo vreselijk![]()
De laatste keer, twee weken geleden bij haar castratie, is gekozen voor de combinatie die Nanna aangeeft en dat is zonder problemen verlopen en ze was boven verwachting echt binnen no-time weer hersteld.
Ik weet heel goed hoe je je voelt, maar je DA is goed op de hoogte las ik, dus het komt vast helemaal goed met Daisy
een narcose is altijd een risico, maar ik denk dat een gas narcose bij en collie het veiligst is
-
S@ndr@
- Zeer actief
- Jacan
- Zeer actief
De gas narcose is het veiligst bij de collie maar weet dat er paar collies ook hieraan zijn overledenyamie schreef:nee niet alleen die combi helaas...Suuz schreef:Volgens mij is het vooral ook de combinatie Domitor en Ketamine die voor (sommige) Collies niet goed is maar dat is mijn gedachte.yamie schreef:ik geloof juist, dat domitor bekend staat als het meest risicovolle bij de collie :N:Nanna schreef:Vraag of ze onder Domitor/Antisedan gesedeerd mag worden, dat is het minst belastend (is ze het kortst onder narcose)
De eerste keer is Megan met Domitor en Ketamine onder narcose geweest en het is goed afgelopen maar ze heeft een enorme aanval gekregen, het was echt zo vreselijk![]()
een narcose is altijd een risico, maar ik denk dat een gas narcose bij en collie het veiligst is
Laatst gewijzigd door Jacan op 12 dec 2007 12:31, 1 keer totaal gewijzigd.

- Jacan
- Zeer actief
Het is ook doodeng vandaar dat we best lang gewacht hebben om dit tedoen maar ze krijgt nu gewoon last van de loszittende tanden dan moet je toch een afweging maken.S@ndr@ schreef:maar ff duimen dat alles goed gaat(lijkt me toch wel redelijk eng, als je dit in je achterhoofd weet)
Daisy haar zusje heb ik twee dagen na een operatie dood op een bank gevonden

- yamie
- Zeer actief
- Contacteer:
ik ken meerdere honden, die bij diverse middelen zijn overleden, het is en blijft een ingreep en een risicoJacan schreef:De gas narcose is het veiligst bij de collie maar weet dat er paar collies ook hieraan zijn overledenyamie schreef:nee niet alleen die combi helaas...Suuz schreef:Volgens mij is het vooral ook de combinatie Domitor en Ketamine die voor (sommige) Collies niet goed is maar dat is mijn gedachte.yamie schreef: ik geloof juist, dat domitor bekend staat als het meest risicovolle bij de collie :N:
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
- Aantal honden: 3
- MJ
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
- fenneke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn
- Aantal honden: 1
- Jacan
- Zeer actief
- lieke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
- Contacteer:
Sterkte Jacan met Daisy.
Ik hoop dat het goed gaat, maar een gasnarcose is idd. het beste voor collies. Mijn meiskes heb ik dit jaar onder gasnarcose laten helpen en het is allemaal goed gegaan.
De combinatie ketamine en domitor is in veel gevallen te gevaarlijk voor collies (zie ook waarschuwing bij SHV).
Ik zal voor je duimen!
Ik hoop dat het goed gaat, maar een gasnarcose is idd. het beste voor collies. Mijn meiskes heb ik dit jaar onder gasnarcose laten helpen en het is allemaal goed gegaan.
De combinatie ketamine en domitor is in veel gevallen te gevaarlijk voor collies (zie ook waarschuwing bij SHV).
Ik zal voor je duimen!

-
makkenstein
- Vaste gebruiker
hoi, en hoe is het gegaan vandaag? alles goed?
//
sorry zit bij een verkeerde dag in m'n hoofd, succes morgen!
//
sorry zit bij een verkeerde dag in m'n hoofd, succes morgen!
Laatst gewijzigd door makkenstein op 12 dec 2007 19:24, 1 keer totaal gewijzigd.
- Rossi
- Zeer actief
- Jacan
- Zeer actief
- Hughy
- Zeer actief
- Jacan
- Zeer actief