Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Sielug kind!

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2

Sielug kind!

Ongelezen bericht door Hutsje »

fritZ heeft vandaag blijkbaar een stuk van zijn voetzool afgelopen. hij was al erg rustig na vanmiddag en toen hij straks op stond hield hij zijn poot omhoog. het ziet er mooi schoon uit, wel diep. ik zal het nog even schoonmaken (als dat lukt) en dan zien we morgen wel weer even. hij heeft er goed last van iig.
Afbeelding
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

Ai dat doet pijn. Geef hem maar een dikke knuffel van mij :wink:
Afbeelding
Hutsje
Zeer actief

ik zie net dat hij in zijn achterpoot tussen zijn voetkussentjes ook een diepe snee heeft, maar die lijkt ouder te zijn. dat zou wel eens van woensdag kunnen zijn, toen is hij ontsnapt tijndens de wandeling in het bos in emmen en een hele tijd weggeweest. toen hij terugkwam had hij een snee in zijn poot bij zijn oksel van een cm of 10. het gaat lekker :roll: .
Laatst gewijzigd door Hutsje op 10 dec 2007 11:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Ach,....geef hem een dikke knuffel....!!!
Afbeelding
Jay1978
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jay1978 »

Ahhh beterschap ermee!!
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

ai sterkte, doe hem maar lekker verwennen :mrgreen: :ok:
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

Wat spookt ie allemaal uit als ie op stap is. :80:
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel

Ongelezen bericht door alm@ »

Hutsje schreef:ik zie net dat hij in zijn achterpoot tussen zijn voetkussentjes ook een diepe snee heeft, maar die lijkt ouder te zijn. dat zou wel eens van woensdag kunnen zijn, toen is hij ontsnapt en een hele tijd weggeweest. toen hij terugkwam had hij een snee in zijn poot bij zijn oksel van een cm of 10. het gaat lekker :roll: .
Gaat zeker lekker :roll: Hoe is het nou met de omheiding en de Houdini's?
Afbeelding
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

He wat vervelend zeg!
Gol is net genezen van haar snee in dr voetzooltje, ze heeft een paar dagen behoorlijk gemankt en ik heb haar maar aan de lijn gehouden. Ik heb elke dag even wat calendulan eropgesmeerd en een sok 10 minuten eromheen om het even in te laten trekken.

Beterschap!
Femia
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Femia »

Inderdaad een heel zielig kind :(: Beterschap en knuffels voor Fritz!
Afbeelding
markdh
Zeer actief

Ongelezen bericht door markdh »

misschien een rare vraag,maar hoe kan een hond zijn voetzolen weglopen? komt dat door veel lopen?of kan dat komen doordat de zolen verdrogen?
Afbeelding
Hutsje
Zeer actief

miekmiek schreef:Wat spookt ie allemaal uit als ie op stap is. :80:
hij was woensdag tijdens de wandeling met suus en ireen in het bos bij emmen ontsnapt en is achter wild aangeweest, en ja, dan gaat hij door roeien en ruiten. die snee bij zijn oksle komt denk ik door prikkeldraad, en die kapotte voetzolen door glas vermoed ik.
Afbeelding
miekmiek

tjezus, wat zal je in de rats hebben gezeten. lijkt me echt doodeng als hij er ineens vandoor is. godzijdank is hij wel weer terug. ontsnapt hij ook nog veel van het erf?

wondjes aan voetzolen zijn erg vervelend, het heelt vaak zo langzaam he?
Hutsje
Zeer actief

alm@ schreef:
Hutsje schreef:ik zie net dat hij in zijn achterpoot tussen zijn voetkussentjes ook een diepe snee heeft, maar die lijkt ouder te zijn. dat zou wel eens van woensdag kunnen zijn, toen is hij ontsnapt en een hele tijd weggeweest. toen hij terugkwam had hij een snee in zijn poot bij zijn oksel van een cm of 10. het gaat lekker :roll: .
Gaat zeker lekker :roll: Hoe is het nou met de omheiding en de Houdini's?
kiefer is de dag nadat het draad gespannen was er (natuurlijk) toch overheen gesprongen en is blijven hangen in het stroomdraad. hij vond het niet fijn maar gaf weer geen kik. hij is daarna nog 1 keer op pad geweest maar ik weet niet waar hij uit is gegaan. daarna heeft hij het nog niet weer gedaan dus is afwachten :19:
Afbeelding
Hutsje
Zeer actief

markdh schreef:misschien een rare vraag,maar hoe kan een hond zijn voetzolen weglopen? komt dat door veel lopen?of kan dat komen doordat de zolen verdrogen?
in dit geval door glas denk ik :wink: er is een heel mooi rondje afgesneden.
Afbeelding
Hutsje
Zeer actief

miekmiek schreef:tjezus, wat zal je in de rats hebben gezeten. lijkt me echt doodeng als hij er ineens vandoor is. godzijdank is hij wel weer terug. ontsnapt hij ook nog veel van het erf?

wondjes aan voetzolen zijn erg vervelend, het heelt vaak zo langzaam he?
in het begin zat ik erg in de rats inderdaad, en als het me in duitsland gebeurt nog steeds heel erg hoor. maar in nl niet, ik weet dat hij altijd terugkomt, maar leuk is het niet! zeker niet als hij gewond raakt. het gebeurt echt niet vaak meer maar we liepen nu aan het eind van de dag, dat kon niet anders en dan is het risico wat groter. hij had wel de stroomband om maar dan nog moet je ogen en oren rondom hebben, en ik had kiefer en lijf ook mee, en suus en ireen waren erbij.
Afbeelding
markdh
Zeer actief

Ongelezen bericht door markdh »

ok,thnx Hutsje,hoop dat er geen glas meer inzit,maar daar zal je wel naar gekeken hebben.zijn altijd sielug he als ze wat mankeren.hoop dat het snel over zal zijn
Afbeelding
Ireen
Zeer actief
Mijn ras(sen): golden retriever, cocker spaniel, kruising

Ongelezen bericht door Ireen »

agosh...arme Fritz...dikke knuffel voor hem!
miekmiek

Hutsje schreef:
in het begin zat ik erg in de rats inderdaad, en als het me in duitsland gebeurt nog steeds heel erg hoor. maar in nl niet, ik weet dat hij altijd terugkomt, maar leuk is het niet! zeker niet als hij gewond raakt. het gebeurt echt niet vaak meer maar we liepen nu aan het eind van de dag, dat kon niet anders en dan is het risico wat groter. hij had wel de stroomband om maar dan nog moet je ogen en oren rondom hebben, en ik had kiefer en lijf ook mee, en suus en ireen waren erbij.
wat gebeurd er met hem in duitsland dan dat je erger in de rats zit dan wanneer hij er vandoor gaat in nederland? ik vermoed erg nare dingen.
Hutsje
Zeer actief

miekmiek schreef:
Hutsje schreef:
wat gebeurd er met hem in duitsland dan dat je erger in de rats zit dan wanneer hij er vandoor gaat in nederland? ik vermoed erg nare dingen.
nog niks, maar de kans is hier veel groter dat hij wordt afgeschoten :wink: . elke boer heeft hier zo'n beetje een geweer en als ze een hond zien jagen zullen ze niet aarzelen hem neer te schieten omdat ze pacht voor hun land krijgen van de jagers. er moet dan dus nog wel wild zitten :19: . op zaterdag is het hier helemaal oppassen want dan zijn er overal jagers, ik loop dan ook nooit met hem hier, ik ga altijd naar nl.
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Verstoren van wild wordt in Nederland anders ook niet erg gewaardeerd :roll:
Als je niet op tijd kunt terugroepen omdat je aandacht te veel is verdeeld bij lopen met mneerdere honden is het misschien een optie om hem aan een lange lijn te houden?

Beterschap met zijn poot :ok:
Goed schoon houden, maar dat zal je wel weten :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

ah kerel toch......
Geef hem maar een dikke knuffel...de pechvogel!
Hutsje
Zeer actief

ranetje schreef:Verstoren van wild wordt in Nederland anders ook niet erg gewaardeerd :roll:
Als je niet op tijd kunt terugroepen omdat je aandacht te veel is verdeeld bij lopen met mneerdere honden is het misschien een optie om hem aan een lange lijn te houden?

Beterschap met zijn poot :ok:
Goed schoon houden, maar dat zal je wel weten :wink:
voor die 2 tot 3 keer per jaar dat het gebeurt nee, ga ik hem niet aan de lange lijn laten. bovendien ging het juist altijd wel goed in een groep honden alleen waren er nu meerdere honden die veel in de struiken zaten en we zaten tegen de schemer aan. dat doe ik dus niet meer en ik zal de touwtjes weer wat strakker aan trekken.
Afbeelding
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!

Ongelezen bericht door Rami »

Zijn vervelende verwondingen altijd aan de voetjes. Een paar keer flink weken in de soda of Biotex om het vuil er uit te trekken vind ik altijd wel goed helpen.
Afbeelding
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

Ach gossie, geef hem maar een dikke knuffel dat zieltje :wink:
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”